Beantwoord

Sinds de wisseling van het XS4ALL ip adres naar het KPN ip adres telkens beperkte modus op de tv-ontvanger

  • 1 June 2022
  • 25 reacties
  • 321 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds de wisseling van het XS4All IP-adres naar dat van KPN (óf/en een verbouwing waarbij de internetverbinding naar een deel van het huis er een paar keer af is geweest), blijft de 2e set top box steeds terugvallen in beperkte modus en staat dan volkomen vast.

In en uit Standby zetten, power eruit en weer terug (zonder of met de knop bovenop 5 seconden ingedrukt houden): het helpt allemaal niet.

In de woonkamer werkt het wel gewoon.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door fkuipers 7 December 2022, 22:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @fkuipers, wat bijzonder vervelend dit. 

Zie je dan een bepaalde foutmelding? En hoe vaak komt het voor per week? Zou je de ontvanger ook een frisse start willen geven? Je zult daarna wel opnieuw in moeten loggen bij apps zoals Netflix daarna. 

Ik hoor graag van je.  

Reputatie 1

Het probleem is permanent. Ik krijg een grijs scherm nadat alles is opgestart, dus geen foutmelding meer. En het apparaat reageert op geen van de afstandsbedieningen meer. Dus het is onmogelijk om de “frisse start” uit te voeren. Vandaar mijn post.

Je zou de tv ontvanger nog kunnen resetten zonder het menu, dat doe je zo:

Voor de 4K ontvanger(vip5202):

 

Reputatie 1

Dank je wel Martijn.

Ik kon het menu oproepen en de keuze maken, maar de software kon niet worden geladen omdat er een probleem met het netwerk is, waarschijnlijk in onze interne bekabeling. We gaan ernaar kijken.

Gelukkig hebben we in de woonkamer nog wel tv 😅

Warme groet

Je zou de ontvanger kunnen omwisselen, dan kan je zien of het aan de kabel ligt.

Reputatie 1

Goed idee, alleen ff uitbouwen 🙄

Reputatie 7
Badge +24

Hi @fkuipers, is het gelukt met het omwisselen van de ontvanger om te kunnen achterhalen of het aan de ontvanger of bekabeling ligt? 

Reputatie 1

Zojuist eindelijk kunnen doen: in de huiskamer werkt de vip5202 als een tierelier.
Conclusie: maar nieuwe Cat-5 kabels gaan trekken.

Bedankt allemaal voor jullie input en belangstelling!

Top!Met de nieuwe kabel werkt het weer dus?

Reputatie 1

Hallo, niet te snel van stapel lopen, Martijn.

Met jouw tip over omwisselen (dát heb ik net pas kunnen doen) konden we de conclusie trekken dat er met het kastje niets mis was maar met de bekabeling wel.

Dus dat moet ik nu nog gaan doen (duurt wel een week of twee voordat dat lukt).

Maar ik ga ervan uit dat het probleem dan moet zijn opgelost.

I'll keep you posted.

Hallo, niet te snel van stapel lopen, Martijn.

Excuus:)

 

Met jouw tip over omwisselen (dát heb ik net pas kunnen doen) konden we de conclusie trekken dat er met het kastje niets mis was maar met de bekabeling wel.

Dus dat moet ik nu nog gaan doen (duurt wel een week of twee voordat dat lukt).

Maar ik ga ervan uit dat het probleem dan moet zijn opgelost.

I'll keep you posted.

Ik denk dat het dan wel goed komt, zoniet meld dat dan maar hier dan helpen we je verder!Je zou eventueel ook met de huidige kabel een andere gele poort kunnen proberen, misschien is de stuk.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo, niet te snel van stapel lopen, Martijn.

Met jouw tip over omwisselen (dát heb ik net pas kunnen doen) konden we de conclusie trekken dat er met het kastje niets mis was maar met de bekabeling wel.

Dus dat moet ik nu nog gaan doen (duurt wel een week of twee voordat dat lukt).

Maar ik ga ervan uit dat het probleem dan moet zijn opgelost.

I'll keep you posted.

Laat het ons weten! Met @martijn197108 in dit topic hoef ik zelf bijna niets meer te doen. ;) 

Reputatie 1

Te vroeg gejuicht.

Wilden we beneden gaan kijken, was het kastje compleet unresponsive.

Maar weer teruggewisseld.

“Ik weet het niet meer, ik weet het echt niet meer”

🤔

Reputatie 7
Badge +24

Dan ligt dit toch wel aan het kastje. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Zou je ook het serienummer van de ontvanger willen invullen? Dit kun je aan de onderkant van de ontvanger vinden. 

Reputatie 1

Geüpdatet (ik blijf dat een rare verbuiging vinden).

De box is een Arris VIP5202 serienummer M91939P31118

Reputatie 1

Ik had het voorgaande natuurlijk @Alex_P moeten doen 😅

Reputatie 7
Badge +20

Geüpdatet (ik blijf dat een rare verbuiging vinden).

De box is een Arris VIP5202 serienummer M91939P31118

 

Het is en blijft elektronica.

Ook al is het nieuw, het wil helaas toch wel eens defect gaan.😉

 

Belangrijkste vind ik altijd, dat het probleem uiteindelijk wordt opgelost. 😉

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel @fkuipers, dan gaan we de ontvanger omruilen op onderstaand Post NL punt. Je kunt het artikel omruilen op 2022-06-13t23:59:00 na 14:30 uur. Neem de oude mee in een doos, de afstandsbediening hoeft niet mee. 

Laat je me nog even weten of de nieuwe wel goed werkt? 

Servicepunt

Naam Servicepunt:

Primera Seinhorst

Straat en huisnr:

Jan van der Heijdenstr 41 A

Postcode en plaats:

1223BG Hilversum

Reputatie 1

Dankjewel Alex, zal ik doen.

Reputatie 1

Sorry, wederom: @Alex_P 

Reputatie 7
Badge +24

Sorry, wederom: @Alex_P 

Ik vergeef het je. 😊

Reputatie 1

Hallo @Alex_P 
Omruil is goed gegaan. Eerst beneden ingezet en een dag over laten staan (met uit en aan): Prima.

Zojuist boven aangesloten: definitely een kabelprobleem.

De uitslag van het leggen van de nieuwe bekabeling zal helaas enkele weken op zich laten wachten.

Groetjes

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Alex_P 
Omruil is goed gegaan. Eerst beneden ingezet en een dag over laten staan (met uit en aan): Prima.

Zojuist boven aangesloten: definitely een kabelprobleem.

De uitslag van het leggen van de nieuwe bekabeling zal helaas enkele weken op zich laten wachten.

Groetjes

Duidelijk, we wachten rustig af. Hou ons op de hoogte. 

Reputatie 1

@Alex_P 

Ik zou je op de hoogte houden:

Eergisteren uiteindelijk het netwerk kunnen repareren. In het verleden blijkt er een connector (toentertijd aan 2 zijden) verkeerd aan een lange, doorgevoerde kabel te zijn gezet. Een half jaar geleden is er aan één zijde een connector vervangen (op de juiste manier) waardoor de kabel verkeerde verbinding maakte.
Na vervanging van de hele netwerkbekabeling door CAT6x werkt de settopbox prima (alleen sneuvelde na de voetbalwedstrijd de TV, waarschijnlijk software, maar dat is een heel ander verhaal).

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P

Ik zou je op de hoogte houden:

Eergisteren uiteindelijk het netwerk kunnen repareren. In het verleden blijkt er een connector (toentertijd aan 2 zijden) verkeerd aan een lange, doorgevoerde kabel te zijn gezet. Een half jaar geleden is er aan één zijde een connector vervangen (op de juiste manier) waardoor de kabel verkeerde verbinding maakte.
Na vervanging van de hele netwerkbekabeling door CAT6x werkt de settopbox prima (alleen sneuvelde na de voetbalwedstrijd de TV, waarschijnlijk software, maar dat is een heel ander verhaal).

Fijn om te lezen dat je het nu weer werkt, en bedankt voor de terugkoppeling hier.