Beantwoord

Sinds enige tijd verschil in volume tussen de zenders

  • 20 November 2022
  • 12 reacties
  • 934 keer bekeken

Sinds enige tijd ervaar ik veer verschil in volume tussen de verschillende zenders. Ik had altijd dolby geselecteerd met demping -8db maar dat is nu niet meer voldoende.

Overgeschakeld naar stereo, hier wordt het iets beter van maar de verschillen zijn nog steeds erg groot. Is er de laatste maanden iets veranderd waardoor dit verschil groter is geworden?

Bij wisselen van zender bijvoorbeeld Eurosport 1 naar Eurosport 2 lijkt het volume wel verdubbeld.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 28 November 2022, 10:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 1

ik merkt het ook het geluid is bij mijn veel zachter geworden….

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SK75, welkom hier. 

Ik herken deze zo niet, zeker niet met zoveel volume verschil. Ik ben dan wel benieuwd wat je gedaan hebt? 

Ontvanger al gereset? 

En wat voor apparatuur heb je op tv en/of ontvanger aangesloten? Versterker? Soundbar?

Hoe heb je deze aangesloten? Optische kabel of via de HDMI?

Reputatie 1

Heeft dat volume verschil niet toevallig met de tv ontvanger te maken ?

Ik heb er nu 2 verschillende, een Motorola en een andere waarvan ik alleen weet dat er HDMI voorop staat, met die laatste heb ik dat probleem niet maar met de Motorola heb ik dat wel !

Nu heb ik via dit forum gevonden dat de Motorola gratis geruild kan worden voor de nieuwe versie, is dan dat probleem opgelost ? Ik weet het nog niet, moet tot woensdag wachten om de ontvanger om te ruilen, hopelijk is dat probleem dan opgelost.

Heb nu een nieuwe 4K tv van LG gekocht ( omdat mijn surround set ook LG is ) en mijn “oude” tv een Philips HDTV op de slaapkamer gehangen met die andere ontvanger, het is niet te geloven wat het verschil allemaal is, het beeld is nog nooit zo helder geweest en zelfs het geluid is perfect.

Ik hoop echt dat als ik de nieuwe ontvanger heb voor de woonkamer dat ik weer zo verrast word en het probleem opgelost is.

Voor de mensen die ook nog een Motorola tv ontvanger hebben heb ik het site adres om deze om te ruilen hieronder geplakt, misschien dat iemand er iets aan heeft.

Omruilen tv-ontvanger (kpn.com)

Groetjes uit Tilburg

Reputatie 1

Heeft dat volume verschil niet toevallig met de tv ontvanger te maken ?

Ik heb er nu 2 verschillende, een Motorola en een andere waarvan ik alleen weet dat er HDMI voorop staat, met die laatste heb ik dat probleem niet maar met de Motorola heb ik dat wel !

Nu heb ik via dit forum gevonden dat de Motorola gratis geruild kan worden voor de nieuwe versie, is dan dat probleem opgelost ? Ik weet het nog niet, moet tot woensdag wachten om de ontvanger om te ruilen, hopelijk is dat probleem dan opgelost.

Heb nu een nieuwe 4K tv van LG gekocht ( omdat mijn surround set ook LG is ) en mijn “oude” tv een Philips HDTV op de slaapkamer gehangen met die andere ontvanger, het is niet te geloven wat het verschil allemaal is, het beeld is nog nooit zo helder geweest en zelfs het geluid is perfect.

Ik hoop echt dat als ik de nieuwe ontvanger heb voor de woonkamer dat ik weer zo verrast word en het probleem opgelost is.

Voor de mensen die ook nog een Motorola tv ontvanger hebben heb ik het site adres om deze om te ruilen hieronder geplakt, misschien dat iemand er iets aan heeft.

Omruilen tv-ontvanger (kpn.com)

Groetjes uit Tilburg

Ik heb nu de nieuwe tv-ontvanger binnen en het is echt een wereld van verschil, alles is stukken beter en heb zelfs het probleem met het volume verschil tussen de zenders niet meer terwijl ik in het menu de geluidsinstellingen gewoon op dolby heb staan en de stereo only staat op 0 .

Dus alle problemen lagen aan de zwaar verouderde tv-ontvanger.

Nu zit ik te twijfelen of ik het 4K abonnement zal nemen, ik heb een 4K tv en een surroundsysteem  beide van hetzelfde merk LG en denk dat ik dan nog meer uit de tv en geluidsysteem kan halen.

Maar ik weet het niet zeker, moet ik dan de laatste ontvanger retour sturen of mag ik die blijven gebruiken op mijn slaapkamer tv, is geen 4K maar wel HD en die ontvanger heb ik ook al zeker 5 jaar of langer ( Arcadian HMB2260 ) en is misschien ook wel aan vervanging toe.

Beste Bart, Tonnie

Ik heb de ontvanger al eens gereset. De tv is via HDMI aangesloten en het geluid via een optische kabel op de surroundset.

De optie die Tonnie aangeeft zou de oplossing kunnen zijn. Net de check gedaan en deze geeft aan dat de mijn Motorola ontvanger verouderde is en omgeruild kan worden. Ik zal dit eerst proberen.

Beide hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik zal de uitkomst laten weten.

@hennie013 

Je gaat niet echt meer halen uit je tv met de 4k ontvanger. De 4k apps van de streaming diensten zitten al in die prachtige smart-tv ​​​​​​. 

Blijft over de 2* zenders in 4k, inplus en love nature. En espn (1) in ultra HD kwaliteit. 

 

Reputatie 1

Hallo PeterG

 

De enige reden dat ik denk over dat 4K abonnement is dat ik dan misschien de nieuwe tv ontvanger die ik eerder deze week binnen heb gekregen kan wisselen met die Arcadian HMB2260 ontvanger die ik op m'n 2e tv op de slaapkamer heb, deze is ruim 5 jaar oud.

Zoals ik het begrepen heb krijg je een nieuwe ontvanger als je dat 4K abonnement neemt, dan was mijn idee om deze die ik laatst ontvangen heb te verplaatsen naar de slaapkamer om die Arcadian HMB2260 te vervangen zodat ik 2 nieuwe ontvangers heb en dat is eigenlijk mijn enige reden.

Om dat kastje te vervangen zie ik geen andere optie want KPN vervangt geen werkende ontvangers, en ik heb ook gehoord dat die 4K ontvangers zo klein zijn dat ze achter de tv gemonteerd kunnen worden, of dat waar is weet ik niet maar dat is me verteld door iemand die net een nieuw abonnement bij KPN heeft genomen met het 4K pakket.

Om dat te kunnen doen is het volgens mij wel waard om een half jaar € 2.50 te betalen en dan opzeggen want als ik het goed begrepen heb mag ik de ontvanger houden, hopelijk is dat ook zo.

Hoi hennie013

Om het 4k abonnement te krijgen dient je aansluiting 100 Mbps aan te kunnen. Je mag wel 50 afnemen. Verdere kan het alleen onder Hussel. En niet met Alles in 1 of Internet & abonnementen. Dat zou je dan ook nog moeten aanpassen eventueel. 

Na 6 maanden 4k mag je de ontvanger inderdaad houden. 

Verder is de 2260 nog volledig up to date. Vorige maand heeft ook die nog de allernieuwste software ontvangen. 

Reputatie 1

PeterG

Dus schiet ik er eigenlijk niet mee op, ik heb al Hussel en 100Mbps ( al zegt de speedmeter 80 Mbps ) dus wat dat betreft zit ik goed.

Maar als die 2260 nog volledig up to date is zou dat betekenen dat die hetzelfde is als de nieuwe ontvanger  ( Arris VIP2952 VR ) die ik laatst heb ontvangen als vervanging van de Motorola ontvanger.

Dan lijkt het mij nu wel goed genoeg.

Bedankt voor je hulp

Groetjes Hennie , Tilburg

Vandaag de nieuwe ontvanger ontvangen en geïnstalleerd, probleem met het geluid is daarmee opgelost. Dan je wel Hennie voor de gouden tip.

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top! :)

Reputatie 1

Hallo allemaal.

Na veel nadenken heb ik toch besloten om het 4K abonnement af te sluiten.

Maar tot mijn verwondering worden nu ineens mijn beide tv-ontvangers vervangen terwijl ik gezegd had dat het voor 1 tv moest zijn.

Bij mijn nieuwe factuur ( aangepaste versie ) staat alleen 1X de kosten van het 4K pakket, dus € 2.50 per maand.

Als ik geweten had dat beide ontvangers dan vervangen zouden worden had ik dit veel eerder gedaan want voor zover ik nu weet ontvang ik 2 tv-ontvangers die zo klein zijn dat ik die achter de tv kan plaatsen en niet meer in het zicht staan wat ik wel zo prettig vind.

Nu moet ik nog wachten tot de zending binnen is en dan kan ik aan de gang.

Voor zover ik het nu kan bekijken is het die € 2.50 per maand zeker waard !

Groetjes Hennie uit Tilburg

( PS ) toevallig vanmorgen een KPN medewerker hier geweest voor de aanleg van glasvezel, ben dan goed voor bereid zei hij !