Beantwoord

Sinds installeren regelmatig fout 303 op tv

  • 31 January 2023
  • 10 reacties
  • 103 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren  KPN glasvezel + internet aangesloten gekregen door jullie monteur, na jaren T-Mobile glasvezel te hebben gehad en kreeg op de eerste dag al gelijk 3x de code 303 melding. Update op de tv box gedaan maar blijft aanhouden.

Niet echt een lekker begin zo... 

Mijn tv box is aangesloten op het modem via het stopcontact, weet even niet meer precies hoe dit systeem heet.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 2 February 2023, 14:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Dag @De Keng ik denk dat u dit soort dingen bedoelt. 

 

Dag @De Keng ik denk dat u dit soort dingen bedoelt. 

 

Correct ja. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben. Heb dit al jaren en bij mn vorige provider nooit problemen mee gehad 

Badge +19

Vrijwel zeker heeft dat er mee te maken.  Het wordt steeds lastiger om draadloze verbindingsets te gebruiken omdat het electriciteitsnetwerk zwaar belast wordt. Ledverlichting,  zonnepanelen zijn bijvoorbeeld dramatisch voor draadloze verbindingsets.  Heeft u misschien een kabel in huis om te testen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb sinds gisteren  KPN glasvezel + internet aangesloten gekregen door jullie monteur, na jaren T-Mobile glasvezel te hebben gehad en kreeg op de eerste dag al gelijk 3x de code 303 melding. Update op de tv box gedaan maar blijft aanhouden.

Niet echt een lekker begin zo... 

Mijn tv box is aangesloten op het modem via het stopcontact, weet even niet meer precies hoe dit systeem heet.

 

“jullie” 

Ik en de meeste forum leden hebben geen monteur.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Ik hoop de nieuwe DIW7202 KPN tv+ box, die kan je via WIFI aansluiten.

 

DVS verbruikt veel energie (volksmond stroom) en omdat er veel verstoringen op het netwerk zit, werken ze vooral voor IPTV niet goed. (en de verstoring kan ook van de buren komen (dat kan je helaas niet zien of controleren).

Ik heb sinds gisteren  KPN glasvezel + internet aangesloten gekregen door jullie monteur, na jaren T-Mobile glasvezel te hebben gehad en kreeg op de eerste dag al gelijk 3x de code 303 melding. Update op de tv box gedaan maar blijft aanhouden.

Niet echt een lekker begin zo... 

Mijn tv box is aangesloten op het modem via het stopcontact, weet even niet meer precies hoe dit systeem heet.

 

“jullie” 

Ik en de meeste forum leden hebben geen monteur.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Ik hoop de nieuwe DIW7202 KPN tv+ box, die kan je via WIFI aansluiten.

 

DVS verbruikt veel energie (volksmond stroom) en omdat er veel verstoringen op het netwerk zit, werken ze vooral voor IPTV niet goed. (en de verstoring kan ook van de buren komen (dat kan je helaas niet zien of controleren).

Hi Joop,

 

Kan het zijn dat ik een Arris Vip5202 heb?

Vrijwel zeker heeft dat er mee te maken.  Het wordt steeds lastiger om draadloze verbindingsets te gebruiken omdat het electriciteitsnetwerk zwaar belast wordt. Ledverlichting,  zonnepanelen zijn bijvoorbeeld dramatisch voor draadloze verbindingsets.  Heeft u misschien een kabel in huis om te testen?

Hi Joep,

 

Helaas heb ik geen kabel om te testen. De reden dat ik voor dit apparaat gekozen heb ooit is dat ik dan geen meters kabel hoef te leggen etc.

Wat ik vooral raar vind is dat ik tot gisteren met T-Mobile nergens last van had, en ik nu eigenlijk constant de foutmelding krijg.

Overigens is het lampje "tv" wel gewoon groen op t modem

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @De Keng, welkom op ons forum! Foutcode 303 zit hem eigenlijk altijd ergens tussen je TV ontvangers en experiabox.

Als je draadloze verbindingssets gebruikt zit het hem daar wel vaak in. We hebben hier wel een paar handige topics over!
 

 

Reputatie 7
Badge +20

@De Keng 

Ik werk niet bij KPN, dus geen idee welke KPN tv decoder je hebt.

@Thomas is een moderater en werkt bij KPN.

 

Zie ook hier, misschien een goede oplossing voor jou.

Hi all, 

 

Sorry voor mn late reactie.

Gelukkig was het snel opgelost dankzij de behulpzame dame van klantenservice.

Lag inderdaad aan DVS, die een reset moest krijgen.

Weer iets geleerd 😆

 

Reputatie 7
Badge +20

@De Keng 

 

De DVS verbruikt ook vrij veel energie (volksmond stroom).

En door veel verstoring op het 230 volt netwerk, is de kans op storing via IPTV altijd aanwezig.

 

Ik adviseer toch om over te stappen op de nieuwe KPN tv+, DIW7022, tv decoder.

Deze werkt ook perfect via WIFI.