Beantwoord

SLAM!TV in verkeerd beeldformaat weergegeven in KPN iTV app en KPN Smart TV app

  • 27 March 2022
  • 53 reacties
  • 631 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6

Slam!TV wordt in de verkeerde beeldformaat (4:3 formaat) weergegeven in de KPN iTV app (Android) en de KPN Smart TV app (Chromecast Google TV).

Op de TV ontvangers (Vip5202) is het beeldformaat wel goed.

 

Instellingen op de TV/ app / ontvanger staan goed (16:9 formaat) anders had ik het op alle zenders moeten hebben.

 

Hieronder voorbeeld van de KPN Smart TV app (Chromecast Google TV):

Voorbeeld KPN Smart TV app (Android TV)

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 31 March 2022, 11:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Reputatie 7
Badge +20

KPN stuurt het signaal door zoals de zender ze uitzend.

Aan het formaat veranderd KPN niets, mogen ze ook niet.

Ik denk dat je bij Slam TV moet zijn. 

 

Tot een paar jaar geleden zag je dit bij heel erg veel zenders, o.a. Discovery.

Gelukkig hebben de meeste zenders het ondertussen aangepast. 

Reputatie 6
Badge +6

KPN stuurt het signaal door zoals de zender ze uitzend.

Aan het formaat veranderd KPN niets, mogen ze ook niet.

Ik denk dat je bij Slam TV moet zijn. 

Beste @joop2011 , als je goed mijn bericht hebt gelezen dan geef ik aan dat het beeldformaat op de TV ontvangers wel goed doorgegeven wordt in 16:9 formaat.

Dit houdt dus in dat ik niet bij Slam TV moet zijn, maar bij KPN. Je kan duidelijk zien in de iTV app en de Smart TV app dat het beeld samengetrokken is.

Het is niet de eerste keer.

Een moderator die hier nog komt zal dit doorgeven aan de afdeling.

Aangezien de zender alleen thuis (via eigen wifi/internet) bekeken kan worden en je dáár ook een decoder hebt is dit geen spoed natuurlijk.

By the way. Een Samsung?? Android-TV?? Het wordt op Samsung alleen ondersteund met Tizen….

Reputatie 6
Badge +6

 

By the way. Een Samsung?? Android-TV?? Het wordt op Samsung alleen ondersteund met Tizen….

Ja dit is de kleine TV op de slaapkamer waar tijdelijk de nieuwste Chromecast met Google TV in zit. Had ik al vermeld in mijn bericht 😊

Als de kabel naar boven erin ligt dan gaat de 2de Vip5202 ook in werking op de slaapkamer.

dit is de kleine TV op de slaapkamer waar tijdelijk de nieuwste Chromecast met Google TV in zit.

Oh Ah! Dan is 't inderdaad wel Android-TV inderdaad.

Ze moeten bij kpn het Anamorph breedbeeld weer even '’uitrekken'’ zeg maar…

Sorry, beetje gaar. Altijd last van de tijd-switch.

@Sebas14 Dank voor het signaal. Ik heb het doorgezet naar de juiste afdeling. Ik laat je weten zodra ik informatie heb.

Er stond inderdaad iets niet goed en als ik de techneuten mag geloven is dat nu gerepareerd. Is dat ook jullie ervaring?

Helaas kan ik het niet checken. Zit niet op eigen aansluiting en dat is voor die zender wel nodig. En waar ik wel ben is geen pluspakket aanwezig.

@Sebas14 , kun jij even Slam via de app checken? Of @Dennis Schreve ?

Reputatie 6
Badge +6

Helaas kan ik het niet checken. Zit niet op eigen aansluiting en dat is voor die zender wel nodig. En waar ik wel ben is geen pluspakket aanwezig.

@Sebas14 , kun jij even Slam via de app checken? Of @Dennis Schreve ?

Ja ik kan bij deze bevestigen dat het probleem is opgelost. Het beeld wordt weer goed doorgegeven via iTV app en de Smart app. Top geregeld! Bedankt!

Reputatie 6
Badge +6

Ik gooi dit draadje toch maar weer op.

De opnames van SLAM! TV kanaal 111 worden niet in 16:9 formaat, maar in 4:3 weergegeven. Dit is een fout. Het LIVE beeld is wel goed in 16:9 formaat.

Doordat de TV+ box niet het beeld verbreed (wat de VIP5202 wel doet), heb ik bij de opnames zwarte balken link en rechts. Dit geldt ook voor de iTV app en de Smart TV app.

Zou dit graag opgelost kunnen worden?

Hieronder een voorbeeld van een LIVE uitzending (bovenste) en een opname (onderste) op de TV+ box, iTV en Smart TV app.

 

 

Hoi @Sebas14 . Hier is op dit moment (12:10; opname van 10 minuten geleden) de beeldverhouding in de opname goed via zowel TV+ als via de smart-tv app.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Sebas14 . Hier is op dit moment (12:10; opname van 10 minuten geleden) de beeldverhouding in de opname goed via zowel TV+ als via de smart-tv app.

Klopt. Het beeldformaat blijft een aantal minuten goed. Kijk bijvoorbeeld eens terug naar de opname van vanochtend 06.00u. tot 10.00u. Deze kan je ook terugkijken zonder dat je hem hebt opgenomen.

Deze was vanochtend 10.05u. goed. 10 minuten later ineens niet meer.

Alsof de opnames naar een andere (opname) server gaan en dat het daar fout gaat.

 

Dan was er van af dat moment een tijdelijke storing. Want opnames van nu werken wel goed.

Iets wat tijdens de storing niet goed is opgenomen kan natuurlijk niet meer veranderd. 

Die van 06:00 uur is inderdaad niet okee. Die van 10:00 uur wel.

Overigens kijk in zo'n zender alleen maar live. Die clips komen toch de hele dag langs.

Reputatie 6
Badge +6

 

Overigens kijk in zo'n zender alleen maar live. Die clips komen toch de hele dag langs.

Nee, gisteren was er een speciale uitzending met een goed doel 'Spin for life' , Live DJ's en die komen niet elke dag voorbij. Daarom had ik dit opgenomen. Maar het beeld is niet om aan te zien op de TV+ Box.

Zoals ik al een beetje eerder aangaf, gebeurd het een aantal minuten nadat het programma is afgelopen. We wachten even tot vanavond 20.00u. Dan is het huidige programma afgelopen. 15min. tot 30 min. later weer even kijken of het beeld weer samentrekt.

 

Reputatie 6
Badge +6

En bij deze nogmaals de bevestiging dat het na een half uur van einde programma het fout gaat met de beeldverhouding op SLAM!TV bij de opnames en terugkijken.

  • Programma Early Birds 20.00u. afgelopen
  • 20.15u. nog goed beeldformaat 16:9 via terugkijken/opname
  • 20.30u. beeldformaat veranderd naar 4:3 via terugkijken/opname

Graag dit even onder de aandacht brengen.

Maar het beeld is niet om aan te zien op de TV+ Box.

Terzijde. Afgezien van de verkeerde verhouding... Het is een SD zender dus wat mij betreft sowieso niet aan te zien. Op mijn Arris had ik alles wat nog SD is uit de zenderlijst. 

Moderator. Graag wel beeldverhouding Slam terugkijken/ opnames (alweer...)  goed laten zetten

Ik heb ze gemaild, @PeterG .  Dit is wel weer iets anders dan het oorspronkelijke issue lijkt het.  

Reputatie 6
Badge +6

Terzijde. Afgezien van de verkeerde verhouding... Het is een SD zender dus wat mij betreft sowieso niet aan te zien. Op mijn Arris had ik alles wat nog SD is uit de zenderlijst. 

Normaal kan ik alles prima lezen en zien op deze zender, ook al is het SD kwaliteit. Tuurlijk mag het altijd naar HD net als TV538 en 192TV.

Maar als het beeld ineens 16:9 naar 4:3 gaat, worden de teksten in mekaar gedrukt en is het niet meer te lezen.

Fijn dat het opgepakt wordt @Erwin_ 😊

Reputatie 6
Badge +6

Is er al een update @Erwin_ over dit probleem? Dit is namelijk nog steeds niet opgelost na bijna 2 weken.

Reputatie 4
Badge +2

Waarom is deze zender nog in SD? Ligt dat aan KPN of is deze zender niet in HD beschikbaar voor KPN?

Oh jee.  Is het wéér zo laat ? :-(

Hoe is het nu met de beeldkwaliteit? 

Reputatie 4
Badge +2

@Erwin_ Zou je mijn vraag aub ook willen beantwoorden?

Reputatie 7

Waarom is deze zender nog in SD? Ligt dat aan KPN of is deze zender niet in HD beschikbaar voor KPN?

Die zender wordt door KPN in SD gedistribueerd.

Overigens lijkt geen enkele provider die zender in HD aan te bieden.

Zie breedbandwinkel.nl/zenders/slam-tv.

Reputatie 6
Badge +6

Oh jee.  Is het wéér zo laat ? :-(

Hoe is het nu met de beeldkwaliteit? 

@Erwin_  De beeldverhouding is nog steeds niet verholpen. Een half uur nadat de bestaande programma is afgelopen gaat de beeldverhouding bij vorige programma's van 16:9 naar 4:3 formaat. Zie hieronder programma van vanochtend:

 

 

Dat is met opnames toch @Sebas14 ?

Of ook live? 

live/opnames via ontvanger of app/website?

Ben het ff kwijt nu.