Beantwoord

Slecht geluid na update iTV app op mijn Samsung tv

  • 26 May 2022
  • 5 reacties
  • 165 keer bekeken

Vandaag een update ontvangen van de KPN iTV app op mijn Samsung Smart tv. Sindsdien is de audio niet om aan te horen en sterk vervormd. Stemmen zijn nauwelijks te verstaan.

 

De TV zit via het ARC kanaal en een HDMI kanaal aangesloten op een Samsung soundbar. Er zijn geen instellingen of verbindingen veranderd. Alleen de Samsung iTV app update.

  • Voor de app update was het geluid goed
  • Na de update is het geluid zeer slecht (via ARC HDMI op de soundbar). Geluid via de tv speakers is wel goed.
  • Andere apps, zoals Netflix en ViaPlay, die dus dezelfde ARC HDMI verbinding gebruiken, zijn wel OK

Dit lijkt een bug in de nieuwe app.

  • Kan ik terug naar de vorige versie en zo ja, hoe?
  • Was dit probleem al bekend bij jullie?
  • Op welke termijn kan ik een fix verwachten?

NB: Boeiende is dat ik een upgrade melding heb gekregen en geaccepteerd. Bij de informatie over de app staat echter Bijgewerkt 14-10-2021, versie 2.9.41.

Mvrgr,

Erik

icon

Beste antwoord door Sjeiz 26 May 2022, 00:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Nou heb je zo'n mooi setje en dan kijk je via de app. De beeldkwaliteit is veel minder dan kijken via de tv ontvanger.  

Vertel?

Waarom minder?

Resolutie is hetzelfde.

DD 5.1 werkt prima (tot de laatste app upgrade, moet nu instellen op PCM (zie mijn reactie hieronder?

Audi probleem (voorlopig) opgelost.

Samsung audio output stond op AUTO.

Voor Netflix, ViaPlay en de vorige KPN app was dit prima, maar blijkbaar heeft de bijgewerkte iTV app een verkeerd signaal door.

Nu naar PCM gezet, dat lost het probleem op, maar weet niet of DD 5.1 nog werkt. Zal dit later checken.

Feit blijft dat er een bug in de nieuwste iTV KPN app lijkt te zitten.

Badge +19

Omdat je nauwelijks kan spreken van hd kwaliteit. Maar misschien heeft de update een verbetering gegeven hoor. Tot nu toe was het niet best.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Sjeiz

Fijn om te horen dat het probleem is opgelost, ook dank voor het delen van de oplossing met ons!