Beantwoord

Slecht geluid RTL Z

  • 21 January 2019
  • 31 reacties
  • 1093 keer bekeken

rtlz is al paar dagen slecht geluid
alles al geprobeerd
niks help

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door JimdB 24 January 2019, 20:31

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 1
Hoi Peter

Geluid staat (en stond ) op Stereo maar helaas geen geluid (bij HD). Ben al blij dat ik nu van het gekraak af ben van RTL Z. Kreeg toevallig van KPN vanmorgen een mailtje dat ze deze week zouden bellen om een gratis monteur langs te sturen voor een kwaliteitscontrole gezien hun laatste test. Denk zelf dat het iets te maken heeft met de dekkingskaart/graad van mijn ontvangst. Heb Internet + Tv en heb net de speedtest gedaan van Kpn. Download van 3.0 Mbps en upload van 0.8 Mbps. Weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Valt me op als ik via een site (Telegraaf, Dagblad o.i.d.) een filmpje wil bekijken komt dit met horten en stoten binnen.

Yup
Reputatie 1
De 1e speedtest was met: TV en Laptop aan. Net nieuwe gedaan met Tv uit en toen was de downlaod 6.4Mbps en upload 0.8.

Yup
Oh, aha. Met zo'n download (6.4) gaat HD ook niet goed werken. Een HD stream is 7,2 Mb/s namelijk (inclusief teletekst en Dolby audio en mp2 audio). MP2 audio is de stereo geluids stream. Kennelijk valt bij krapte het geluid als eerste af...

Officieel levert KPN HD v.a. 9,5 Mb/s.

Mogelijk kun je er nét nét nét HD uitpersen als je verder geen internet gebruikt. Dus geen smartphone, tablet danwel laptop gebruik tijdens tv kijken.

P.S. Digitenne gaat HD uitzenden. Misschien één Digitenne erbij huren voor tenminste live** HD kijken v.a. het moment dat Digitenne in jouw regio HD is ... 😉

**Digitenne heeft geen opnemen/live pauzeren

In Gelderland, Overijssel en Flevoland wordt 12 februari 2019 omgeschakeld.
In Friesland 26 februari.
Zeeland, N-Brabant 12 maart
Limburg: april
N-H, Z-H, prov. Utrecht: juli

Prov. Groningen en Drenthe hebben al het nieuwe uitzendsysteem met HD beeld.
Reputatie 1
Verklaart een heleboel. Ik weet wel dat men bezig is met glasvezel hier (Noord-Limburg). Het aantal handtekeningen is gezet maar wanneer dit hier komt is mij onbekend. Moet gewoon afwachten en doe ik het er maar mee. Gelukkig nu zonder gekraak op RTLZ !!! want dat was eigenlijk mijn ergste probleem. In ieder geval bedankt voor je reactie's en meedenken. Weer wat geleerd!!

Yup
Zo te zien is dat Caiway / CIF gebied. Daar is KPN niet actief op glasvezel.
https://www.glasvezelbuitenaf.nl/deelgebied/noordwest-limburg/
Reputatie 1
Dan zal ik maar eerst het kostenplaatje afwachten !!

Reageer