Beantwoord

Smart TV app op LG TV hapert bij terugkijken vanaf het begin en na pauzeren.

  • 10 November 2021
  • 7 reacties
  • 295 keer bekeken

Sinds ongeveer een maand heeft de kpn smart tv app van kpn problemen met terugkijken vanaf begin en het vervolg na een pauze. Het speelt dat een paar seconden, daarna staat het stil voor een paar seconden enzovoort. Daarvoor langdurig probleemloos gewerkt.

Oveige kenmerken:

LG Smart TV

verbinding via stopcontact met modem, glasvezel

app al verwijdert en opnieuw geinstalleerd, geen soelaas. 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 22 November 2021, 16:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Harry JB! zou je kunnen aangeven op welke manier de verbinding wordt gemaakt tussen het modem en de televisie? En hoe gaat het met andere apps zoals YouTube of Netflix? Willen die wel goed beeld geven van begin tot eind? En zou je nog kunnen kijken of je dit probleem ook hebt als je via de iTV app van KPN probeert een stream probeert te kijken?

Dag Bram,

De verbinding loopt via een dvs 200 die al jaren probleemloos heeft gefunctioneerd.  Netflix en alle andere kanalen lopen probleemloos, evenals live TV kijken. Streamen vanaf kpn app (serie) gaat vlekkeloos. Ik heb glasvezelkast, modem en dvs al uitgehad/ uit stopcontact en weer opgestart. Kpn app ook al verwijderd op de LG TV en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.

probleem doet zich dus alleen voor bij kpn app, en beperkt tot het ‘kijken vanaf het begin’ en na ‘pauzeren”.

ook nog van belang: tot een paar weken geleden werkte dit allemaal vlekkeloos, probleem ontstond na een update van de kpn app. 

Reputatie 7
Badge +17

 @Harry JB zou je eens kunnen kijken of het wel lukt de opnames te kijken op het moment dat je de DVS tijdelijk vervangt door een directe kabel? Dit voornamelijk om te kijken of het de oorzaak zou kunnen zijn. Als dat zou is zou je kunnen proberen de DVS opnieuw te koppelen. Zou je als laatste ook nog kunnen kijken of een programma kijken vanaf het begin wel lukt?

Beste Bram, 

een directe kabel tussen modem en TV helpt niet: zelfde storing.  Zoals ook al opgeschreven werkt ‘kijken vanf het begin’ niet net zoals hervatten na ‘pauzeren’. In beide gevallen treedt een patroon op met na enkele seconden freeze van het beeld en geluid voor een paarseconden, weer afsprelen,  enzovoorts. 
 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Harry JB in dat geval zou ik je willen vragen om je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kan ik voor je nakijken of vanaf onze kant ook alles goed gaat en aansturing doen als daar reden toe is. :relaxed:

Bram, ik heb het profiel ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +17

@Harry JB ik heb gekeken en kan gelukkig niet direct rare dingen vinden. Ik heb nog wel een paar vragen. Op het moment dat je de app net opnieuw geïnstalleerd hebt, gaat het gebruik dan wel goed? En zou je eens kunnen proberen nog eenmaal de app opnieuw te installeren en dan na het eerste gebruik deze handmatig af te sluiten? Dit kan je doen door op de home knop te drukken en hierna naar boven te navigeren. Dan hoor je linksboven in het scherm naar een roze kruis te kunnen selecteren. Als je met de OK toets deze bevestigd sluit je de applicatie volledig af. Zou je eens kunnen kijken of je na het volgen van deze stappen de eerstvolgende keer dat je de app gebruikt de klachten niet krijgt?