Beantwoord

STB-zap-03 / 3 - HAL Layer melding sinds tv vandaag aangesloten is

  • 7 January 2022
  • 10 reacties
  • 259 keer bekeken

Overgekomen van ZIGGO, vandaag door een monteur van KPN alles laten installeren.  Dus bekabeling ed. zitten goed (ga ik van uit)
Helaas niet getest toen hij er was op “terugkijken van programma..”
Maar ik krijg dus die STB-Zap-03/3-Hal layer.  Bij meerdere zenders  (ik ben bij 10 maar gestopt)
Ik heb al veel topics/antwoorden teruggelezen en TV al meerdere malen een herstart gegeven.  Maar U begrijpt.. Fout bestaat nog steeds.  
Dus heel graag een werkende oplossing, het liefste zie ik een monteur (terug) komen om het op te lossen.

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 10 January 2022, 19:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Walter Craanen, leuk dat je sinds kort bij ons aangesloten bent en van harte welkom op ons forum!

Door drukte zijn we niet eerder bij je topic, hoe staat het er intussen voor? Het forum kan een ideale plek zijn om een vraagstuk neer te leggen als het geen haast heeft. Als je liever meteen een antwoord hebt, kan je ook altijd bellen of chatten met onze klantenservice. Ben je er intussen uit gekomen? Ik begrijp dat je deze foutmelding alleen te zien krijgt bij het terugkijken van programma's.

De foutmelding STB-Zap-03 geeft aan dat het afspelen is mislukt. Het helpt in veel gevallen goed om de tv-ontvanger een frisse start te geven. Ik raad je aan om dat te proberen mocht je nog met de foutmelding te maken hebben.

Hoi @Alexandra ,
Afgelopen vrijdag 7 januari is bij mij dus dóór een monteur ván KPN het een en ander aangelegd/geïnstalleerd.  Tijdens het weekend heb ik de volgende problemen ondervonden.  Die STB-Zap-03 en inmiddels ook de stb-nmc-400.   Deze laatste echter alléén bij de twee verborgen zenders die ik zichtbaar heb gemaakt. Alle andere zenders ontvang ik wel (en direct).
Ik heb nu tot slot zelfs het modem van de stroom afgehaald én daarna (fouten waren er nog steeds) die frisse start gedaan.   Maar helaas… het heeft niet geholpen.  Fout(codes) blijven bestaan.  Die STB-Zap-03 code krijg ik bij zowel het willen terugkijken van programma's als wel het willen terugkijken van ópgenomen/bewaarde programma's.   Dus opnemen doet ie wél.
Ik hoop dat dit opgelost kan (gaat) worden, want ik begin al een klein beetje spijt te krijgen van mijn overstap van Ziggo naar KPN..  (reden overstap was: aanbieding in prijs)
Nu afgesproken dat er een kabel wordt opgestuurd…

 

Reputatie 7
Badge +19

@Walter Craanen Ik snap heel goed dat je daarvan baalt, en dat dit niet is hoe je het je had voorgesteld. 

Deze foutcodes, en vooral de STB-NMC-400 foutmelding, komen vooral voor wanneer er andere apparatuur tussen de Experia Box en tv-ontvanger zitten. Het kan ook met de manier van aansluiten te maken hebben. Er is vermoedelijk iets dat het signaal tussen de tv-ontvanger en het modem verstoort. Hoe is jouw tv-ontvanger nu aangesloten? En zit hier andere apparatuur tussen? Goed dat er een kabel naar je toe gestuurd is. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat, als je de tv-ontvanger rechtstreeks met een kabel op het modem aansluit.

@Alexandra  daar ben ik weer even, met nog geen uitsluitsel.
Ik heb de netwerkkabel ontvangen en zoals verwacht, was hij te kort vanuit de meterkast naar de TV ontvanger. Maar voor de test… Kastje van de muur gehaald en aangesloten op de netwerkkabel.
De stroom kon ik nog wel uit een stopcontact halen via een verlengsnoer.. maar….. :) :)  :( …
De afstand van de (nieuwe) positie van de TV-ontvanger naar de TV was voor de HDMI-kabel weer te ver..
De kabel die de monteur had gebruikt/in de doos zat, is 1,5 meter lang en ik heb toch minstens 3 meter HDMI-kabel nodig en dan past het nét…  snoeren dwars door de kamer weliswaar dan, maar voor de test...vooruit..
Maar ja…. ik heb geen 3 meter HDMI, tenminste niet van het High speed 2.0 …
De HDMI-kabels die ik voorradig heb, gaven geen beeld door  (4K).
Dus.. hebben jullie een juiste HDMI-kabel van minimaal 3 meter of moet ik daar zelf achterheen..?

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@Walter Craanen Ik zou graag willen, maar ben bang dat ik je niet aan een HDMI kabel van 3 meter kan helpen. Hoe lang is de netwerkkabel die je ontvangen hebt? En wat is de afstand tussen je Experia Box en de tv-ontvanger? Ik ben ook benieuwd naar hoe de tv-ontvanger normaliter aangesloten is. En stel dat je nog een willekeurige andere, lange netwerkkabel hebt liggen thuis, dan kan je die natuurlijk ook als wijze van test gebruiken tussen modem en tv-ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +19

@Walter Craanen Ik heb nog geen nieuwe reactie van je gezien, ik hoop dat dat een goed teken is. Als we hier met je mee kunnen denken of als ik iets voor je kan doen, laat het dan gerust weten.

@Alexandra

Hoi daar ben ik weer.
Ik heb nu een nieuwe HDMI kabel gekocht maar helaas … nu heb ik helemaal geen beeld meer.  Hij kan de TV ontvanger niet meer vinden..  Hij blijft op ‘onbekend BRON’  staan.   Sluit ik de HDMI aan die in het installatie pakket zat, dan gaat het weer wel goed...
De HDMI kabel ik gekocht is , is een HDMI- 2.0
 

Als dit niet het juiste type is (die 2.0) …. welke heb ik dán nodig ?

 

@Alexandra ,  het houdt maar niet op… het zal allemaal wel met hetzelfde te maken hebben , maar ik ontdekt nu ook dat ik de programma's niet eens kan pauzeren.   Nou ja pauzeren wel, maar als ik verder wil kijken krijg ik WEER een fout.
Ik kreeg een soort van evaluatie vraag op mijn hoe het gaat… dit was mijn antwoord:
Ik ben overgestapt van ZIGGO naar KPN.   De installatie en aansluiting is door de monteur van KPN gedaan. Tot zover goed.  Ik had TV...  Maar ik blijk echter NIET te kunnen pauzeren - geeft foutmelding.  Ik blijk echter NIET te kunnen terugkijken -  Geeft foutmelding.  Ik blijk opgeslagen programma's NIET te kunnen terugkijken -  Geeft foutmelding.
Ik kan dus alleen direct TV kijken en that's it.    KPN had eerlijk moeten zijn over aansluitingen OF de monteur had ter plekke verder moeten testen en moeten constateren dat het NIET WERKT!!!
Ik overweeg weer weg te gaan bij KPN als dit niet wordt opgelost wegens het niet kunnen leveren van wat er beloofd is en waar ik voor betaal.


Ik hoop dat jullie besluiten (kosteloos) een monteur te sturen die het komt oplossen.  Zonder bedrading dwars door mijn huiskamer.   Bij Ziggo kon dat, dan kunnen jullie dat vast ook!

 

@Alexandra   in vorige reactie schreef ik: “ Sluit ik de HDMI aan die in het installatie pakket zat, dan gaat het weer wel goed...”   daarmee bedoelde ik: dan heb ik weer TV.   Het gaat nog steeds niet goed met terugkijken, pauzeren of opgenomen programma's  terug kijken -dat kan nog steeds niet- of dat de ‘verbinding met 2 zenders’ wel weer goed is…

 

Reputatie 7
Badge +19

@Walter Craanen Sorry, mijn reactie is later dan mijn bedoeling is. Ik kan wel een afspraak met een monteur voor je inplannen, maar als ik niet weet hoe jouw apparatuur aangesloten is, kan ik niet toezeggen dat de afspraak gratis is. Als de oorzaak in ons netwerk of apparatuur zit, betaal je er natuurlijk niet voor. Maar als het euvel in de bekabeling of manier van aansluiten in huis zit, dan zijn er kosten aan het monteursbezoek verbonden. Vandaar dat ik deze vragen eerder al stelde:

@Walter Craanen Ik zou graag willen, maar ben bang dat ik je niet aan een HDMI kabel van 3 meter kan helpen. Hoe lang is de netwerkkabel die je ontvangen hebt? En wat is de afstand tussen je Experia Box en de tv-ontvanger? Ik ben ook benieuwd naar hoe de tv-ontvanger normaliter aangesloten is. En stel dat je nog een willekeurige andere, lange netwerkkabel hebt liggen thuis, dan kan je die natuurlijk ook als wijze van test gebruiken tussen modem en tv-ontvanger. 

Geef daarnaast je tv-ontvanger eens een volledige reset volgens stap 2. Vul ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk in, dan kan ik je gegevens erbij pakken en je verbinding nakijken als het nodig is.