Stilstaand en haperend beeld

  • 4 May 2022
  • 27 reacties
  • 3665 keer bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen,

Mijn Beeld hapert, blijft stilstaan,

IK heb de stappen online ondernomen, maakt helaas het verschil niet.

Wat te doen?

Ik heb als bijlage ook de foutmelding die ik op het scherm krijg toegevoegd 

Groeten Leo

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Badge +19

Goedemorgen,  is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Badge +12

@korsal1959 ik weet niet hoe lang je het probleem hebt maar op dit moment is er ook een landelijke storing.

Reputatie 2

Hallo Joep, de tv ontvanger is aangesloten op de dvs.

Reputatie 2

Hoi SledgehammerNL,

Het is al een aantal weken aan de gang 

Reputatie 2

Sinds een aantal weken hapert mijn tv beeld regelmatig. Ik heb alles al gedaan o.s. resetten kabel verwisselen van ontvanger maar het komt niet goed. Ik krijg ook een foutmelding. Zie bijlage 

Wat kan ik nu nog doen????. De ontvanger is van +/- 2014

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +7

Hoe is de ontvanger aangesloten op de experia box?

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Badge +19

Vervang die dvs maar door een kabel Draadloze verbindingsets geven vaak dit soort problemen. 

Reputatie 2

Via dvs

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @korsal1959. Wat vervelend dat het beeld regelmatig stilstaat of hapert. Grote kans dat dit probleem wordt veroorzaakt door jouw Draadloze verbindingsset. Wellicht heb je iets aan het topic “Storing oplossen Draadloze Verbindingsset

Vervang die dvs maar door een kabel Draadloze verbindingsets geven vaak dit soort problemen. 

Heb je dit al gedaan? 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je het probleem hebt verholpen d.m.v. een netwerkkabel. Als dit niet het geval is, dan hoor ik het graag van je!

Reputatie 2

Ik heb hem aangesloten aan een kabel maar helaas heeft het niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het beeld ook stilstaat wanneer je het bekabeld aan hebt gesloten. Ik heb dit zojuist doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder uitzoeken en nemen telefonisch contact met jou op. Laat je ons weten hoe dit afloopt?

Reputatie 2

Wat jammer dat het beeld ook stilstaat wanneer je het bekabeld aan hebt gesloten. Ik heb dit zojuist doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder uitzoeken en nemen telefonisch contact met jou op. Laat je ons weten hoe dit afloopt?

 

Hallo Vikash, er wordt een nieuwe ontvanger opgestuurd. Ik zal je laten weten hoe dit afloopt. Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet, Leo

Reputatie 7
Badge +21

@korsal1959 Graag gedaan! Ik hoor graag van je hoe het afloopt!😊

Reputatie 7
Badge +21

@korsal1959 Is het probleem verholpen met een nieuwe tv-ontvanger?

Reputatie 2

Hallo Vikash,

Het is niet helemaal verholpen.

Het beeld hapert nog wel maar het is wel minder dan voorheen en het geluid is dan ook weg.

Ik dacht eerst dat het aan de uitzending lag maar het gebeurt ook bij een live uitzending.

Toch vreemd vind je ook niet.

ik moet nog wel mijn experiabox resetten. Maar ivm thuiswerken kan ik dat pas woensdag doen. Misschien helpt dat ook nog 

Groeten Leo

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het probleem nog niet helemaal is verholpen. Laat je mij weten of een reset van jouw ExperiaBox het probleem wel verhelpt? Heb je de tv-ontvanger nog steeds bekabeld aangesloten?

Reputatie 2

Ik laat je weten of de reset heeft verholpen. En mijn tv ontvanger is niet bekabeld aangesloten.

Reputatie 7
Badge +21

Dan wil ik je ook vragen om na de reset jouw tv-ontvanger bekabeld te testen. Het kan zijn dat jouw Draadloze verbindingset dit probleem nog veroorzaakt. 🙂

Reputatie 2

Hallo Vikash,

Ik heb het modem gereset en ook de dvs200.

Helaas het heeft niet geholpen.😔

In de huiskamer aan de kabel doet hij het wel maar op de slaapkamer blijft het beeld en geluid weer ouderwets lang stilstaan.

Ik kan ook naar boven helaas geen kabel aansluiten.

Dus al met al heeft niets geholpen 

Wat is jou advies nu. 

Ik betaal toch geen €76,00 voor stilstaand beeld en geluid.

Met vriendelijke groet,

Leo

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik zou je willen vragen om de tv-ontvangers eens met elkaar om te ruilen om te controleren of het probleem in de ontvanger of verbinding (Draadloze verbindingset) zit. Als de tv-ontvanger in de huiskamer wel goed werkt wordt de Draadloze verbindingset ergens door verstoort en zit er niets anders op en zal de tv-ontvanger in de slaapkamer ook bekabeld aangesloten moeten worden. 

Reputatie 2

Hallo Vikash, ik heb een nieuwe ontvanger gekregen. En een kabel trekken is niet mogelijk.

Ik heb toch geen dvs systeem aangeschaft om alsnog een kabel aan te leggen om tv te kijken🤔 dan moeten ze dat aangeven bij aanschaf dat het niet goed werkt. 

Als er met kabels moet worden gelegd, dan kan ik beter overstappen naar Ziggo want die werkt via kabel.

Met vriendelijke groet, Leo

Reputatie 7
Badge +21

Het kan een tijdje goed gaan met een DVS, maar een hele stabiele verbinding is het vaak niet. Een DVS is heel erg storingsgevoelig en daarom het advies om hem op een los stopcontact aan te sluiten. Een (nieuw) apparaat in jouw electriciteitsnetwerk kan er ook voor zorgen dat jouw DVS ineens kan gaan storen en je daardoor haperingen in het beeld krijgt.

Reputatie 2

Al met al, is het gewoon balen dat je voor ruim €100,00 een KPN draadloos verbindingssysteem aanschaft. En dat je nu gewoon geen goed beeld en geluid hebt. Een kabel aansluiten is niet mogelijk. Gewoon slecht dus.

Dan is ZIGGO het alternatief want die bekabeling is er nog gelukkig.

Gewoon erg balen dus.

 

Heb jij ook een optie om die coax te vervangen door ethernetkabel? Dan zou je ook uit de brand geholpen zijn.