Beantwoord

Storing tv signaal bij wifi gebruik op telefoon

  • 1 July 2022
  • 12 reacties
  • 398 keer bekeken

Wanneer ik tijdens tv kijken iets opzoek op mijn telefoon met gebruik van WiFi, dan gaat het beeld op TV haperen. Ik heb de boel al eens op keus opgestart, maar dat heeft niet geholpen.

de decoder is bekabeld met een Experia wifi access point ertussen.

decoder isĀ ARRIS VIP2952 V2

icon

Beste antwoord door joop2011 5 July 2022, 07:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

@MartinsM

Zie hier hoe je de KPN tv decoder kan resetten.

Die draadloze verbindingssets via het stopcontact kunnen veel problemen veroorzaken.

Ā 

@Rumasaja

Dit klink als een te lage download snelheid.

Zie hier hoe je die kan meten.

Hoe is jouw KPN tv decoder met de Experiabox verbonden?Ā 

De tv decoder is bedraad verbonden met de modem. Er zit een experia WiFi access point op de route.

Admin: Verplaatst

@MartinsM

Zie hier hoe je de KPN tv decoder kan resetten.

Die draadloze verbindingssets via het stopcontact kunnen veel problemen veroorzaken.

Ā 

@Rumasaja

Dit klink als een te lage download snelheid.

Zie hier hoe je die kan meten.

Hoe is jouw KPN tv decoder met de Experiabox verbonden?Ā 

De tv decoder is bedraad verbonden met de modem. Er zit een experia WiFi access point op de route.

92Mb download snelheid volgens de speedtest

Admin: ReactieĀ  verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 7
Badge +24

De tv decoder is bedraad verbonden met de modem. Er zit een experia WiFi access point op de route.

Probeer deze er eens tussen uit te halen.Ā 

Admin: Meeverplaatst

De tv decoder is bedraad verbonden met de modem. Er zit een experia WiFi access point op de route.

Probeer deze er eens tussen uit te halen.Ā 

Dat lijdtĀ me niet richting een oplossing. Mijn probleem ontstaat wanneer ik tv kijk en WiFi gebruik. Wanneer ik het WiFi punt er tussenuit haal, kan ik niet meer testen of het probleem opgelost is.

Admin: Verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 7
Badge +24

Probeer die Experia WiFi eens apart aan te sluiten. Zodat die niet tussen de Experiabox en de tv ontvanger zit.

Reputatie 7
Badge +24

In het topic van een ander schreef u:

"Dat lijdtĀ me niet richting een oplossing. Mijn probleem ontstaat wanneer ik tv kijk en WiFi gebruik. Wanneer ik het WiFi punt er tussenuit haal, kan ik niet meer testen of het probleem opgelost is."

Sluit dan de Experia WiFi aan met een aparte kabel op de Experiabox.

Reputatie 7
Badge +20

Wanneer ik tijdens tv kijken iets opzoek op mijn telefoon met gebruik van WiFi, dan gaat het beeld op TV haperen. Ik heb de boel al eens op keus opgestart, maar dat heeft niet geholpen.

de decoder is bekabeld met een Experia wifi access point ertussen.

decoder isĀ ARRIS VIP2952 V2

Ā 

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

Zie hier om te meten.Ā 

Reputatie 7
Badge +20

@RumasajaĀ 

Als ik het goed begrijp heb je het probleem via de Wifi verlenger die is aangesloten met een UTP kabel op de Wifi verlenger.

Wifi punten zijn goed om Wifi overal in huis te hebben.

Echter de KPN tv decoder heeft er (helaas) wel een problemen mee.

Ā 

Het beste is en blijft vaste UTP kabel vanaf de Experiabox naar de KPN tv decoder.

Kijk eens of er een leiding is, die leeg is.

Ā 

@Rumasaja

Als ik het goed begrijp heb je het probleem via de Wifi verlenger die is aangesloten met een UTP kabel op de Wifi verlenger.

Wifi punten zijn goed om Wifi overal in huis te hebben.

Echter de KPN tv decoder heeft er (helaas) wel een problemen mee.

Ā 

Het beste is en blijft vaste UTP kabel vanaf de Experiabox naar de KPN tv decoder.

Kijk eens of er een leiding is, die leeg is.

Ā 

Bedankt voor de reactie. De experia WiFi is een door KPN aangeboden oplossing, speciaal voor deze situatie. Indien ik de WiFi ertussenuit haal heb ik geen WiFi meer in de woonkamer. Ik hoop op een reactie van iemand van KPN die me een oplossing kan bieden.

Reputatie 7
Badge +20

@Rumasaja

Als ik het goed begrijp heb je het probleem via de Wifi verlenger die is aangesloten met een UTP kabel op de Wifi verlenger.

Wifi punten zijn goed om Wifi overal in huis te hebben.

Echter de KPN tv decoder heeft er (helaas) wel een problemen mee.

Ā 

Het beste is en blijft vaste UTP kabel vanaf de Experiabox naar de KPN tv decoder.

Kijk eens of er een leiding is, die leeg is.

Ā 

Bedankt voor de reactie. De experia WiFi is een door KPN aangeboden oplossing, speciaal voor deze situatie. Indien ik de WiFi ertussenuit haal heb ik geen WiFi meer in de woonkamer. Ik hoop op een reactie van iemand van KPN die me een oplossing kan bieden.

Ā 

Snap ik.šŸ˜‰

Wat ik bedoel is, voor de KPN tv decoder is een vaste UTP kabel beter.

Wifi punten uiteraard laten zitten.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi en van harte welkomĀ @Rumasaja! Goed dat je een eigen topic aangemaakt hebt. Ik heb een paar reacties ook hier naartoe verplaatst. Zo kunnen we je het beste helpen Ć©n houden we het forum overzichtelijk :)

Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is. Ik begrijp dat je wifi en tv niet goed tegelijk kunt gebruiken. Met de 92 Mb snelheid die je eerder aangaf hoort het geen probleem te zijn. Ik raad je aan om de tip van @joop2011Ā hierboven uit te proberen, al zou het alleen al tijdelijk als test zijn. Sluit je tv-ontvanger eens tijdelijk rechtstreeks met een kabel op jouw modem aan, dus even niet via je wifi punten. Ik ben benieuwd naar hoe het dan gaat. Dat vertelt jeĀ veel over waar je de oorzaak en dus ook oplossing kuntĀ vinden.

Hoi en van harte welkomĀ @Rumasaja! Goed dat je een eigen topic aangemaakt hebt. Ik heb een paar reacties ook hier naartoe verplaatst. Zo kunnen we je het beste helpen Ć©n houden we het forum overzichtelijk :)

Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is. Ik begrijp dat je wifi en tv niet goed tegelijk kunt gebruiken. Met de 92 Mb snelheid die je eerder aangaf hoort het geen probleem te zijn. Ik raad je aan om de tip vanĀ @joop2011Ā hierboven uit te proberen, al zou het alleen al tijdelijk als test zijn. Sluit je tv-ontvanger eens tijdelijk rechtstreeks met een kabel op jouw modem aan, dus even niet via je wifi punten. Ik ben benieuwd naar hoe het dan gaat. Dat vertelt jeĀ veel over waar je de oorzaak en dus ook oplossing kuntĀ vinden.

Ok, ik ga het deze week uitproberen en kom er dan op terug.