Beantwoord

Storingen bij opnames kijken: beeld bevriest dagelijks

  • 19 June 2022
  • 17 reacties
  • 211 keer bekeken

Sinds kort (enkele weken) hebben wij storingen bij het kijken van opnames en terugkijken.  Het beeld blijft plotsklaps stilstaan. 
Soms gaat het afspelen na ongeveer 20 seconden weer verder, maar dan heb je die 20 seconden dus wel gemist. Helaas kan je in zo’n geval helemaal niet meer spoelen (vooruit/achteruit). 
Om een idee te geven van de frequentie: het gebeurt elke dag. Vanavond 2 opnames van Het Perfecte Plaatje gekeken, en in beide opnames gebeurde het 1x. 
 De remedie is: stb uit- en aanzetten en de opname (of terugkijken) opnieuw starten  

 

icon

Beste antwoord door Tom123 30 September 2022, 19:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Sinds kort (enkele weken) hebben wij storingen bij het kijken van opnames en terugkijken.  Het beeld blijft plotsklaps stilstaan. 
Soms gaat het afspelen na ongeveer 20 seconden weer verder, maar dan heb je die 20 seconden dus wel gemist. Helaas kan je in zo’n geval helemaal niet meer spoelen (vooruit/achteruit). 
Om een idee te geven van de frequentie: het gebeurt elke dag. Vanavond 2 opnames van Het Perfecte Plaatje gekeken, en in beide opnames gebeurde het 1x. 
 De remedie is: stb uit- en aanzetten en de opname (of terugkijken) opnieuw starten  

 

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox?

Vooral netwerkadapters geven veel problemen.

Welke KPN tv decoder heb je?

2 STB’s zijn direct verbonden met hem modem, met een niet-onderbroken ethernetkabel. 
De 2 oranje lijnen in onderstaand plaatje geven de verbinding met de STBs weer  


je schrijft “vooral netwerkadapters geven veel problemen”. Wat zijn netwerkadapters?

de STBs (=decoder?) zijn van type VIP1952-V2

 

ik heb (sinds kort) een Box 12 modem

Reputatie 7
Badge +20

2 STB’s zijn direct verbonden met hem modem, met een niet-onderbroken ethernetkabel. 
De 2 oranje lijnen in onderstaand plaatje geven de verbinding met de STBs weer  


je schrijft “vooral netwerkadapters geven veel problemen”. Wat zijn netwerkadapters?

de STBs (=decoder?) zijn van type VIP1952-V2

 

ik heb (sinds kort) een Box 12 modem

 

VIP 1952V2?

Bedoel je de Arris VIP 2952 V2, zo ja dan heb je een goede KPN tv decoder.

Met vaste UTP kabels mag je geen problemen hebben, of er moet een breuk in de kabel zitten (kleine kans).

Misschien een volledige reset? Zie hier. 

Reputatie 7
Badge +17

@Tom123 is het met de tips van @joop2011 gelukt de opnames weer goed te kijken? 

Ik heb beide STBs voorzien van nieuwe firmware, maar eigenlijk maar weinig opnames gekeken. 
Ik kan het dus nog niet zeggen.

Reputatie 7
Badge +17

@Tom123 okay. Als je de kans hebt om het uit te proberen laat het dan hier weten. Geef dan ook aan om welke opnames het gaat. Het mooist is als je 3 voorbeelden in je profiel zet onder “Persoonlijke opmerkingen”. 

Het gebeurde vandaag weer, tijdens het kijken van live televisie, 22:00u op RTL4 tijdens “beat the champions”.  Het beeld stond 10-20 Sec stil, en begon daarna weer spontaan te spelen.

Het programma loopt op de achtergrond wel gewoon door, dus we misten een stukje  

 

 

 

Zondag 7 aug 22:00

meerdere “freezes” bij het terugkijken van “denkend aan Nederland” van afgelopen donderdag 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Tom123! Bedankt voor je voorbeelden. Wel zie ik dat ik pardoes vergeten ben je te vragen ook je klantnummer in te vullen in je profiel. Als je alleen dat nog zou willen doen kan ik gelijk een ticket aanmaken voor je. 

Done

Reputatie 7
Badge +17

@Tom123 ik heb een ticket voor je aangemaakt. Op basis daarvan wordt contact met je opgenomen. Vervolgens zal gekeken worden of het nodig is een monteur langs te sturen of dat we op afstand iets doen om het op te lossen. 

Laat je hier weten zodra je iets van ons gehoord hebt?

Dat is fijn, ik heb inderdaad net al een SMS van KPN ontvangen dat ze aan een oplossing gaan werken. 
Mijn buurman van 2 deuren verderop is al naar Ziggo vertrokken, die had ook deze storingen. 
 

 

Bram,

Ondertussen zijn beide TV kastjes vervangen. Het probleem leek even weg te zijn, maar dat was helaas schijn. Elke avond moeten we meerdere keren het kastje herstarten. Het probleem lijkt met name te zitten in het terugkijken van programma’s, maar zeker weten doe ik het niet want we kijken bijna nooit live.

Ik word er gek van. Ik kijk al meer dan 20 jaar TV via KPN, maar de laatste maanden is de lol er echt af. 

Kan het misschien het modem zijn? De problemen zijn volgens mij begonnen sinds ik het V12 modem kreeg.

Ik heb echt hulp nodig, want anders moet ik naar Ziggo en ik wil niet naar Ziggo

Reputatie 7
Badge +17

@Tom123 ik weet niet of dit aan het modem ligt. Maar dat ga ik voor je laten uitzoeken.

We hebben bij alle storingen een proces om het op te lossen. We beginnen bij de meest waarschijnlijke oorzaak. En werken naar meer obscure oorzaken toe. 

Ik heb nog een laatste ticket voor je aangemaakt. Maar deze wordt op een andere manier afgehandeld. Omdat de vorige tickets het niet hebben opgelost wordt deze naar een aparte afdeling doorgezet.
Deze afdeling kijkt waarom de vorige tickets het niet hebben opgelost. En kijkt ook naar de minder waarschijnlijke oorzaken. 

Met deze escalatie moet het nu toch echt worden opgelost! 

Dank voor de follow-up. Service desk gaat nu mijn modem omruilen.

Ik heb eindelijk de oorzaak gevonden. 
het V12 modem heeft zgn “access control” waarbij je per aangesloten apparaat in je thuisnetwerk kunt instellen op welke uren dit apparaat internetverbinding krijgt of niet. Ik gebruik dit om het internetgebruik van mijn zoontje te kunnen begrenzen. 
Helaas is dit systeem de oorzaak van de storingen die ik heb op mijn TV ontvangers. Het heb dit deze week ontdekt omdat ik met een online CAD programma bezig was, dat precies op de hele uren een korte storing gaf. Pas toen viel me op dat ook de storingen op mijn TV ontvanger steeds op de hele uren kwamen. 
het weghalen van de tijdbegrenzingen hielp niet, een full reset van het modem wel. 
 

dus let op met het gebruik van access control

Reputatie 7
Badge +17

@Tom123 interessant. Ik zal deze intern even overleggen om te zien of hier wat mee moet. 

Super bedankt voor de terugkoppeling! En blij natuurlijk dat het nu gewoon weer fijn kijken is.