Streaming op tweede TV slecht alleen op 1 zender

  • 25 November 2022
  • 17 reacties
  • 120 keer bekeken

op mijn tweede TV , en alleen op Zender 1, en alleen soms, werkt mijn streaming niet (slecht). De wifi lijkt prima, zojuist getest. Hoe dan? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Rene Baloe 

Geen idee wat je bedoelt. 

 

Ik gok dat je op de 2de tv de KPN ITV app gebruikt.

Deze is nog volop in ontwikkeling.

Als deze slecht werkt, verwijder hem dan en zet daarna de tv uit en weer aan en installeer hem opnieuw.

Het beste is momenteel nog steeds kijken met de KPN tv decoder. 

Reputatie 7

Welkom op het forum @Rene Baloe, het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt. Er mist wat informatie in je bericht volgens mij. We denken graag met je mee, kan je daarvoor meer vertellen over wat er precies speelt? Antwoorden op de vragen die Joop stelt kunnen daarbij helpen.

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +20

Erg jammer, ook @Rene Baloe laat helaas niets meer van zich horen.

Komt helaas steeds vaker voor.

Mode verschijnsel denk ik.😊

@Jasper , zojuist gebeld,  naar nu blijkt is kpn bereikbaar alleen overdag. Ik lees mijn eerste mail terug en die is denk ik vrij duidelijk. Op mijn tweede TV staat het beeld soms (steeds vaker) op kanaal 1 stil. Het lijkt erop dat de wifi niet door komt, echter wel op de andere kanalen. het probleem kan ik niet verklaren. Zowel de wifi als de kpn box (zwarte kastje) gereset. Ik gebruik geen app. 

ik moet zeggen dat ik vrij ontevreden ben over de service alsook de bereikbaarheid van kpn. KPN komt afspraken slecht na en belt niet terug op afgesproken tijden. Jammer.

Badge +19

Je hebt de tv ontvanger toch niet aangesloten op een onbekabelde super wifi?

Jawel joep, is dat niet de bedoeling? (heeft de kpn monteur gedaan) 😬

Om precies te zijn, 1 wifipunt bekabelt, daaruit twee extra onbekabelde wifipunten naar TV1 en TV2. 
Op de onbekabelde wifipunten zijn twee zwartekastjes aangesloten, ik denk de TV ontvangers. Op de ontvangers de TV. Heeft het al wel 2 jaar wel gedaan hoor… storingen zijn van de laatste maand. 

Badge +19

Heb je de zwarte ronde of de witte ronde versterkers? Welk type modem heb je?

3 witte ronde (super) wifi versterkers. Arris zwarte kastjes (modem)

Badge +19

Koppel de 1ste ontvanger een keer los van het wifipunt.  Ben benieuwd of de 2de het dan wel goed doet. 

Reputatie 7

Het laatste bericht van Joep is een goed idee inderdaad, maakt dat een verschil op de 2e ontvanger? Het kan zijn dat 2 ontvangers op die manier aangesloten te veel van het goede is. 

Met Wifi gaat het signaal door de lucht, waardoor het gevoelig is voor omgevingsfactoren. Het kan zijn dat er iets in de buurt is gewijzigd waardoor het Wifi signaal wat minder is. In dat geval kan de Wifi Manager ook helpen om het signaal te verbeteren. 

 

Ik lees mijn eerste mail terug en die is denk ik vrij duidelijk

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten enkel wat jij vertelt. Hoe meer jij vertelt, hoe meer wij ook weten. Dingen als wat er wel/niet werkt, wat er precies gebeurt bij wat er niet werkt (bijvoorbeeld dat er een foutmelding komt of dat het beeld slecht is). hoe het aangesloten is, welke apparatuur het precies is. Met dat soort informatie hebben wij ook een completer beeld om met je mee te denken.

@Joep1965 dank je wel Joep. Zal je altijd zien, nu stoort de TV2 niet, kan ik ook niet testen:/   op het moment dat de storing terug is zal ik direct testen. Wat wel opvalt is dat er nu 2 TVs aanstaan en er geen probleem is. eigenlijk staan er bij ons zelden twee TV’s tegelijk aan. Het is OF beneden OF boven. Wordt vervolgt…

@Jasper mag ik je erop wijzen dat ik 69 euro per maand betaal voor een oplossing van KPN die ook geïnstalleerd is door KPN? Indien het wifi signaal wat minder is of 2 TVs teveel van het goede is lijkt mij dat de geleverde service van KPN tekort schiet. (De 200 Mbit/sec zijn overigens in orde)

Badge +19

Dag @Rene Baloe ik moet je helaas tegenspreken.  Je betaalt voor een bekabelde verbinding.  Niet voor wifi. Tv ontvangers moeten officieel met een kabel aangesloten worden aan het modem.  Vaak werkt het wel via wifi maar vaak ook niet. Igmp snooping kan vaak een rol spelen als er meerdere tv ontvangers zijn. Ik vermoed dat dit ook hier het probleem is. Kortom het kan goed gaan maar als het mis gaat dan zal je moeten bekabelen.

@Joep1965 Okay Joep, je maakt een punt. Wist ik eigenlijk ook wel. Blijft natuurlijk staan dat kpn deze oplossing zelf geadviseerd heeft EN geïnstalleerd. het probleem wordt mij echter niet duidelijk, het hoeft niet perse aan KPN te liggen natuurlijk. Bedankt voor het meedenken, ik hoop dat de storing verdwijnt zoals hij kwam… Groet, rene

Reputatie 7

Je kunt de gegeven tips daarmee ook nog kunnen proberen. Het aankijken of het verdwijnt kan niets opleveren, door de tips te proberen kan je de oplossing helpen.

beste joep, het probleem wordt helaas erger. Snap er niets van. Alle wifi punten en kastjes gereset, 1 voor 1 geprobeerd. Nu ook soms stilstaand beeld op TV1 en ook op nadere kanalen dan NPO1. Ik zou wel een beetje hulp kunnen gebruiken… heb jij nog een tip of moet ik naar een nieuwe installatie? 

Badge +19

De SuperWiFi's hebben grote problemen sinds een paar dagen. Waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan tijdens de laatste update. Hou het forum in de gaten over eventuele updates.