Beantwoord

Televisieontvanger HMB2260 omgeruild voor een Vip2952, waarom niet een VIP5202?

  • 27 May 2023
  • 7 reacties
  • 170 keer bekeken

Reputatie 2

De laatste maanden had ik veel problemen met mijn arcadyan HMB ontvanger. Gelukkig werd deze snel omgeruild, op zich prima. Nu heb ik een arris Vip2952 ontvanger gekregen die uit een ander tijdperk lijkt te komen (scart aansluiting) Is het niet netter om een trouwe klant een echt nieuw apparaat te verstrekken, die ook energie zuiniger zijn.. Volgens mij is er ook een arris VIP5202, of moeten eerst de  apparaten uit 2015 op worden gemaakt? Wellicht zie ik het verkeerd en is het een moderne ontvanger maar de kenmerken geven dar gevoel niet.. Overigens zou er een afstandbediening bij zitten werd mij verteld door de klantenservice, die zat er niet bij (want de oude afstandbediening vertoonde ook kuren)

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 31 May 2023, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Rokalu ,

De Vip5202 wordt door KPN alleen uitgeleend als je ook het 4K-pakket (2,50 per maand) erbij bestelt. Dat kun je regelen via MijnKPN of via 0800-0402. Hier staat meer info over het 4K-pakket: 

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm

 

De Vip2952 is inderdaad niet de nieuwste ontvanger, maar wordt nog wel volledig door KPN ondersteund. Je zult het er voorlopig mee moeten doen. 

Tenzij je wilt overstappen op KPN TV+. Dan kun je daarvoor bellen naar 0800-0402. Maar let op: Die ontvanger zit nog in de ontwikkelfase. Lees er meer over in dit topic: 

 

Wat betreft de afstandsbediening : Tijd voor een nieuwe! 
 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Rokalu,

Momenteel is het zo dat een HD ontvanger bij een defect ook gewisseld wordt voor een HD ontvanger. Als men met een husselabonnement graag een 4K ontvanger wil, zoals de 5202, dan dient deze voor 2,50 per maand extra het 4K pakket aan te zetten. Het is dus niet zo dat standaard de 5202 wordt uitgeleverd. 

Wil je helemaal een nieuwe ontvanger zoals de recent gelanceerde DIW7022, dan zou je kunnen overwegen je abonnement aan te passen naar Internet 2023. Je gaat hierbij wel een nieuw jaarcontract aan.

De afstandsbediening kun je zelf wisselen via de servicetool, dan krijg je een nieuwe door de brievenbus. 

Reputatie 2

Ga ik doen, maar hij is al aangevraagd en zou worden mee geleverd. Ik wacht even af of hij volgende week arriveert, zo ja dan meld ik dat even hier. 

Hallo @Rokalu ,

De Vip5202 wordt door KPN alleen uitgeleend als je ook het 4K-pakket (2,50 per maand) erbij bestelt. Dat kun je regelen via MijnKPN of via 0800-0402. Hier staat meer info over het 4K-pakket: 

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm

 

De Vip2952 is inderdaad niet de nieuwste ontvanger, maar wordt nog wel volledig door KPN ondersteund. Je zult het er voorlopig mee moeten doen. 

Tenzij je wilt overstappen op KPN TV+. Dan kun je daarvoor bellen naar 0800-0402. Maar let op: Die ontvanger zit nog in de ontwikkelfase. Lees er meer over in dit topic: 

 

Wat betreft de afstandsbediening : Tijd voor een nieuwe! 
 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Hallo @Rokalu,

Momenteel is het zo dat een HD ontvanger bij een defect ook gewisseld wordt voor een HD ontvanger. Als men met een husselabonnement graag een 4K ontvanger wil, zoals de 5202, dan dient deze voor 2,50 per maand extra het 4K pakket aan te zetten. Het is dus niet zo dat standaard de 5202 wordt uitgeleverd. 

Wil je helemaal een nieuwe ontvanger zoals de recent gelanceerde DIW7022, dan zou je kunnen overwegen je abonnement aan te passen naar Internet 2023. Je gaat hierbij wel een nieuw jaarcontract aan.

De afstandsbediening kun je zelf wisselen via de servicetool, dan krijg je een nieuwe door de brievenbus. 

 

Ik kan er weinig aan toevoegen. Even de beide antwoorden gecombineerd zodat ze best answer kunnen worden

Reputatie 2

Helaas is het waarschijnlijk toch mis gegaan bij de klantenservice. Nog geen afstandbediening ontvangen terwijl die volgens de klantenservice in de doos van de ontvanger zou zitten. Ontvanger wel snel ontvangen en net on line de nieuwe afstandbediening aangevraagd. Ga er van uit dat het goed komt..

Helaas is het waarschijnlijk toch mis gegaan bij de klantenservice. Nog geen afstandbediening ontvangen terwijl die volgens de klantenservice in de doos van de ontvanger zou zitten. Ontvanger wel snel ontvangen en net on line de nieuwe afstandbediening aangevraagd. Ga er van uit dat het goed komt..

Zo niet, laat me dat hier even weten. 

Reputatie 2

Afstandsbediening ontvangen, ging dus erg snel na het aanvragen via de kpn site.