Beantwoord

Terugkijken van programma's loopt vast of lukt niet

  • 3 September 2021
  • 12 reacties
  • 971 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hier hetzelfde probleem

Programma hapert eerst 1 of 2 keer, als het programma dan weer afspeelt lijkt het alsof de tijd op de achtergrond wel is verder gelopen.

 

Dan ineens de melding dat het volgende programma wordt gestart.…

Start je terugkijken dan opnieuw, dan begint hij weer van voor af aan!

 

Bedraad of via een devolo connectie setje heeft hetzelfde resultaat, alle 2 de boxen hier in huis hebben hetzelfde probleem.

Alles ook al gereset, geen enkele verbetering.

 

Libe TV kijken en opnames terugkijken werkt perfect, het is puur het terugkijken wat niet werkt.

Lijkt me dat er toch wel genoeg mensen hebbe. Geklaagd op jet internet (het internet staat vol met deze klachten).... Een oplossing zou toch wel fijn zijn.

icon

Beste antwoord door BadBert 15 September 2021, 08:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 2
Badge

Gisteren avond hadden we heel veel problemen…..

 

we wilden buiten via de chomebook een uitzending die opgenomen was, afspelen. Dat was een no go. Programma laadde niet en app crashte.
Opnieuw installeren hielp niet.

Nou, dan maar in bed alvast en via de ontvanger….
De opname is 3 keer gestopt, zonder foutmelding of wat dan ook, en hij schakelt dan gewoon terug naar live tv (wat wel werkt).
Als je de opname dan weer start, begint hij weer van voor af aan…… 

Eigenlijk hetzelfde fenomeen dus als met terug kijken.

 

Ik betaal toch best aardig wat geld elke maand aan KPN, maar verwacht toch wel dat ook storingen iets sneller worden opgelost (en niet alleen maar op de gebruikers geschoven moet worden, klopt je kabel wel, etc….)

Reputatie 7
Badge +15

@BadBert Wat irritant dat je problemen ervaart met terugkijken en opnames. 

Omdat je aangeeft dat het programma eerst hapert lijkt het er op dat er even sprake is van een wegvallende of verminderde verbinding. 

In dat geval is het vreemd dat je het probleem ook op een bekabelde ontvanger ervaart. Doen deze problemen zich altijd voor of zijn er momenten waarop ze zich vaker voordoen dan andere?

 

Reputatie 2
Badge

@Rutger_  ik heb ondertussen contact via Twitter met de KPN klantenservice.

Die hebben mijn netwerk tot en met de experia box getest en hier zit in ieder geval een probleem.

Ik heb afgelopen week en weekend van alles getest en geprobeerd, en het volgende kwam allemaal voor:

  • internet snelheid is zeer onstabiel (vaak erg laag)
  • Complete internet verbinding verbinding valt vaak weg voor een zeer korte tijd (wifi en lan).
  • terugkijken van tv werkt niet, beeld loopt vast en afspelen stopt (en de ontvanger start dan het volgende programma uit de gids?)
  • opnames kijken werkt niet, beeld loopt vast en dan stopt het afspelen.

Op de momenten dat het terugkijken of afspelen van een opname fout loopt valt ook het algehele internet in huis weg, zowel wifi als bekabeld (voor een HELE korte tijd)

Ik heb al eens via de automatische telefonische hulp de router laten resetten want daar zou een fout in zitten, dit hielp niet. (de conclusie dat er iets fout zit in de experiabox lijkt wel te kloppen overigens)

Ik heb alle kabels al vervangen door gloednieuwe hoge kwaliteit, ook de kabel naar het glasvezel kastje. Tv ontvangers al gereset, alles meerdere malen uit en weer aan gezet.

Niets helpt. Soms komt het probleem een uur niet voor, dan ineens meerdere keren binnen een half uur.

1 tv ontvanger zit rechtstreeks aan de experiabox met een kabel, de andere met een devolo draadloze connectie kit en alle 2 gedragen zich identiek. De devolo connectie boxjes geven GEEN onderbreking in de verbinding op het moment dat het vast liep, dus die blijven ook verbinding houden. Daarbij dus het probleem dat de internet verbinding op dat moment compleet weg is (zowel wifi als LAN) dus het zit hem in de verbinding naar buiten toe.

Gisteren als laatste poging (op aanraden van KPN webcare) ook het galsvezelkastje een hele tijd spanningsloos gemaakt, daarna alles opnieuw opgestart, en binnen 5 minuten hing het kijken van een opname weer vast.
Hierna ook HEEL veel problemen gehad met de internetverbinding.

Klantenservice heeft nu een nieuwe experia box opgestuurd, die kunnen we morgen ophalen. Dan maar weer testen en hopen dat het werkt (we hebben nu de experiabox v10A). De voorlopige conclusie is in ieder geval dat er iets mis is met de box.

 

Sidenote:
Wat mij overigens opvalt is dat de KPN interactieve tv APP op android ook zeer slecht omgaat met het wegvallen van de internet verbinding.
Andere streaming apps die bufferen een tijdje, en kunnen een internet dipje opvangen, de kpn app lijkt dat niet te doen, en ook deze loopt vast bij terugkijken of opnames kijken als we dit doen via een telefoon of chromebook (en dan evt streamen naar de chromecast). 
Dit is bij andere apps NIET het geval, die blijven spelen ookal valt HEEL even het internet weg (zoals Disney+, Videoland en Netflix).

Als ik de nieuwe experiabox heb opgehaald en getest laat ik ook hier wel even weten of dit geholpen heeft.
Voor de anderen: probeer te achterhalen of de internet verbinding bij jullie ook kort onderbroken is op het moment dat het niet goed meer gaat met interactieve TV, geeft dit aan richting KPN en laat KPN de verbinding tot en met de experiabox testen!!

Reputatie 7
Badge +15

@BadBert Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie! 

Hier kunnen medeforumgebruikers inderdaad iets aan hebben. De problemen die je omschrijft ontstaan inderdaad vaak als de verbinding (kort) wegvalt of heftig vertraagd. 

Wel is het vervelend dat het probleem nog niet opgelost is natuurlijk, fijn dat er een nieuwe Experiabox onderweg is! 

Kun je mij laten weten of het probleem hiermee inderdaad is opgelost? Mocht dat niet het geval zijn, dan kan ik uitzoeken of ik andere stappen kan zetten. 

Overigens zal ik je sidenote doorzetten naar de ontwikkelaars van de app!

 

Reputatie 2
Badge

@Rutger_ ik ga vandaag na mijn werk de nieuwe box ophalen, en na het eten installeren.
Hopelijk vanavond ongestoord wat opnames terugkijken ;)

Ik laat het hier even weten!

thanks voor het doorgeven van de sidenotes!

Reputatie 2
Badge

Gisteren de nieuwe xperiabox aangesloten.

 

Wel handig dat deze de instellingen overneemt uit de cloud (ssid, ww etc)!!

 

we hebben 3 afleveringen van master chef gekeken die we opgenomen hadden. Bij 1 aflevering zat er 1 hikje in, maar het spul liep niet vast!
Het LIJKT dus opgelost. Vanavond nog wat opnames kijken, en dan kijk ik ook even een uitzending terug.

 

tot zo ver: goed nieuws!

Reputatie 7
Badge +15

@BadBert Fijn dat er tot zover goed nieuws is en de nieuwe Experiabox naar behoren lijkt te werken! 

Wel jammer van dat ene hikje, maar dat heb ik soms ook met Master Chef! Met al die lekkere dingen die ze daar maken! ;)

Mocht je in de toekomst weer tegen iets aan lopen dan weet je mij (ons) te vinden! 

Reputatie 2
Badge

@Rutger_ hahaha ja idd :) 

 

mocht er nog iets van een storing optreden, dan trek ik aan de bel!

Hier precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Resetten e.d. leveren geen verbetering op. 

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis?

 

Nee 

Reputatie 2
Badge

Ik heb die dingen wel, en die werken perfect. (en ja, ik kijk TV over dat signaal wat daar overheen gaat)

Worden door kpn zelf (service mensen dan die ik aan de telefoon / in de chat heb gehad) aanbevolen, ook voor interactieve tv.

 

wat wel belangrijk is bij het gebruik van die dvs1200 is een korte opmerking die in de handleiding staat:
Het stopcontact waarover het signaal loopt mag je NIET gebruiken voor wat anders.
Dus als je bijvoorbeeld een dubbel stopcontact in de muur hebt zitten, en bovenin heb je die DVS, en onderin andere apparatuur, dan gaat het mis.
Ik geloofde zelf niet dat dit uit maakte….. maar mijn eigen ervaring leert mij dat dit WEL zo is!
Dus als je meer apparaten daar aansluit op stroom, doe dan een verdeelblok in de DVS1200, dat werkt namelijk wel.
Dit is belangrijk aan alle 2 de kanten (of voor alle stopcontacten waar je zo een DVS1200 gebruikt).