[Test] nieuwe verzending KPN iTV afstandsbedieningen [Afgerond]

  • 16 July 2021
  • 294 reacties
  • 8621 keer bekeken
[Test] nieuwe verzending KPN iTV afstandsbedieningen [Afgerond]
Reputatie 7
Badge +30

Als je wel eens een nieuwe afstandsbediening van ons hebt ontvangen, dan heb je gemerkt dat we deze in een kartonnen doosje versturen.

Nu willen we kijken of we het verzendproces van de afstandsbedieningen kunnen optimaliseren. Daarvoor gaan we testen met het versturen van de afstandsbedieningen in een kartonnen envelop.

De test is afgerond, voor resultaten, klik hier.

 

Maar, dan hebben we natuurlijk wel mensen nodig om een afstandsbediening naar toe te sturen :slight_smile:

Dus! Heb je interactieve tv van KPN en kan je wel een nieuwe afstandsbediening gebruiken? Dan zijn we op zoek naar jou!

 

We sturen de afstandsbediening gratis naar je op, het enige wat we ervoor terug willen is je feedback of hij goed binnenkomt en naar behoren werkt.

 

Om mee te doen aan deze test:

  • Reageer in dit topic dat je mee wilt doen.
  • Vul je forumprofiel in met naam en adresgegevens en je klantnummer (zodat we kunnen verifiëren dat je interactieve tv hebt).
  • Wij zorgen dan dat de afstandsbediening naar je wordt verzonden.
  • Na ontvangst en testen van de afstandsbediening, kom terug in dit topic en vul onze enquête in.
    Hierin geef je aan of de envelop met afstandsbediening in goede staat is aangekomen, én of de afstandsbediening goed werkt.

De afstandsbediening die je krijgt is het huidige model infrarood afstandsbediening. Deze werkt op alle interactieve tv ontvangers. Wel geldt voor de Arris 5202 dat deze afstandsbediening geen bluetooth koppeling kan maken.

 

We zoeken 100 deelnemers voor deze test, dus meld je vooral aan. Maar wel, op=op.

06-09-2021: de lijst is vol, inschrijving is bij dezen gesloten!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

294 reacties

Ik zou een pakje binnen moeten krijgen van bijna 1 kilo met de afmetingen 8.5x37.5x51.5 cm???

Ik kreeg een brievenbuspakje binnen, anders dan PostNL doet vermoeden, ben dus voor niets thuis gebleven, zie bijgaande screendump:

Het blijkt dus een brievenpuspakje te zijn, werd met een supergrote bestelwagen van de post bezorgd.

 

Reputatie 1
Badge +1

Bij mij werkt de knop “opties” niet. Ook al vermeld in de enquête.

Reputatie 2
Badge

Ja, het pakket is ontvangen. Ik had verwacht dat het net als bij een bestelling bij Bol.com als post bezorgd zou worden mijn pakket is echter als postpakket bezorgd. Meestal staat dan in de PostNL app dat het een brievenbus pakket is deze keer echter niet. Hij is trouwens wel door de brievenbus afgeleverd. Het pakket ziet er goed uit en is stevig genoeg. Doordat er meestal ruw wordt omgegaan tijdens het sorteren van pakketten bij de vervoerder is de ruwe binnenkant een pluspunt. De afstandsbediening verschuift niet in het pakket en is dus een goede oplossing volgens mij. 
Wat de afstandsbediening zelf betreft, het is even wennen omdat de knoppen op een andere plek zitten maar de tekst op de knoppen is duidelijker dan op de bestaande afstandsbediening. Lampjes zijn wel minder duidelijk omdat ze zo klein zijn. 
Nu nog even de enquête in vullen!

Bedankt voor deze kans om te kunnen testen. 

Reputatie 1

Ontvangen en enquete ingevuld. Prima alternatief dit!

Reputatie 7
Badge +30

Aan het einde van de enquête is een vrij invulveld voor algemene feedback. 

 

Dit veld wordt alleen zichtbaar als je op vraag 2: NEE antwoord

Komt er nog een terugkoppeling van het het resultaat van de enquete?

 Ah, dank @Vlijm! Dat is het probleem. De enquête is zo opgebouwd dat je bij de eerste twee vragen alleen een opmerkingenveld krijgt als je Nee kiest zodat je in dat veld kunt aangeven wat er aan de hand is met het pakje/het functioneren. Maar ik heb per abuis ook het algemene opmerkingenveld gekoppeld aan die tweede nee. Dat heb ik nu hersteld.

 

 

Dus als je wilt mag je de enquete nog een keer invullen (geldt ook voor anderen die dat willen). Hoeft niet, ik loop aan het einde van het traject het topic ook nog wel even door. Maar het is voor ons wel zo makkelijk als de meeste feedback in de enquête zit.

En ja, aan het eind zal ik de resultaten ook terugkoppelen, met leuke grafiekjes en alles erbij :)

 

Ik vermoed dat er bij jou dan bij PostNl al wat is misgegaan, @JanD. Want dat klopt inderdaad totaal niet qua gewicht en grootte. Klopte bij jou, @Hiero, de afmeting en het gewicht wel in de PostNL app? Misschien waren er wat issues aan hun kant. Ik verwachtte zelf ook een (ander) brievenbuspakje en daar kreeg ik midden op de dag ineens een notificatie van dat die morgen komt omdat het vanwege drukte niet meer kon om het vandaag te brengen. 

 

Reputatie 2

Super. Als ik terug ben van vakantie zal ik de AB wel bij de post vinden en de enquête invullen.

Reputatie 7
Badge +30

Bij mij werkt de knop “opties” niet. Ook al vermeld in de enquête.

@Hogebrugster, is dat de enige knop die niet werkt? Of merk je ook issues met andere knoppen? Het klinkt gek, maar als de batterijen er verder goed inzitten, dan kun je de tv ontvanger eens een frisse start geven. Dat wil nog wel eens helpen qua onderlinge connectie.  Mocht dat niet helpen, en het is echt deze ene knop, dan kun je (als je oude exemplaar ook niet meer helemaal goed is) via deze servicetool een nieuwe aanvragen. 

Reputatie 2
Badge

 

 Klopte bij jou, @Hiero

 

Nee, als gewicht staat er 660.0 gram en als afmeting 3,5x 27,5 x 32,5 cm.

ik ben er al over heen hoor! 😉

Reputatie 2
Badge

Bij mij werkt de knop “opties” niet. Ook al vermeld in de enquête.

@Hogebrugster, is dat de enige knop die niet werkt? Of merk je ook issues met andere knoppen? Het klinkt gek, maar als de batterijen er verder goed inzitten, dan kun je de tv ontvanger eens een frisse start geven. Dat wil nog wel eens helpen qua onderlinge connectie.  Mocht dat niet helpen, en het is echt deze ene knop, dan kun je (als je oude exemplaar ook niet meer helemaal goed is) via deze servicetool een nieuwe aanvragen. 

Volgens mij, en de gebruiksaanwijzing, Is de knop opties (nog) niet in gebruik.
Zat ook niet op de vorige afstandsbediening.

Aan het einde van de enquête is een vrij invulveld voor algemene feedback. 

 

Dit veld wordt alleen zichtbaar als je op vraag 2: NEE antwoord

Komt er nog een terugkoppeling van het het resultaat van de enquete?

 Ah, dank @Vlijm! Dat is het probleem. De enquête is zo opgebouwd dat je bij de eerste twee vragen alleen een opmerkingenveld krijgt als je Nee kiest zodat je in dat veld kunt aangeven wat er aan de hand is met het pakje/het functioneren. Maar ik heb per abuis ook het algemene opmerkingenveld gekoppeld aan die tweede nee. Dat heb ik nu hersteld.

Dus als je wilt mag je de enquete nog een keer invullen (geldt ook voor anderen die dat willen). Hoeft niet, ik loop aan het einde van het traject het topic ook nog wel even door. Maar het is voor ons wel zo makkelijk als de meeste feedback in de enquête zit.

En ja, aan het eind zal ik de resultaten ook terugkoppelen, met leuke grafiekjes en alles erbij :)

……... 

 

Heb enquête nog een keer ingevuld, onder de zelfde naam met de opmerking : 2e keer nav losgekoppeld opmerkingenveld.

Zag nu 5 vragen ipv 2.

Terugkoppeling is top!

 

Reputatie 7
Badge +12

Bij mij werkt de knop “opties” niet. Ook al vermeld in de enquête.

Hier ook dit probleem, opties werkt niet en bij mijn regulieren 4K afstandsbediening wel. Verder werkt hij geweldig. Zelfs teletekst voor het eerst in jaren weer eens geopend. 

Reputatie 7
Badge +9

De AB kwam via de pakketpost en deze is in de brievenbus gedaan door de bezorger dus niet noodzakelijk om thuis te zijn. In de PostNL app stond een onjuiste maat en gewicht van pakketje. Het zou beter zichtbaar moeten zijn dat het een brievenbuspakketje is. Het karton is van prima sterkte om de AB te beschermen. Wat erg handig is is dat aan de achterkant van de “enveloppe” een opening zit waar je makkelijk de “enveloppe” mee kan openen. De AB functioneert prima. De beschrijving van de AB geeft aan dat het om een Bluetooth versie gaat terwijl de AB IR is. Daarnaast zou ik de handleiding iets kleiner maken (7cm minder lang) zodat deze niet dubbel gevouwen hoeft te worden. De batterijen zelf zijn al verpakt in plastic en dan worden deze nogmaals in een plastic zakje gedaan. Wellicht overbodig.

 

Reputatie 7
Badge +21

Misschien dat het vandaag nog komt, maar ik heb ook geen trackandtrace gekregen, dus ben ik bang dat men mij vergeten is.
Hoe kunnen ze nu het beste paard uit de stal vergeten, snap je dat nu? :yum:

Reputatie 7

Misschien dat het vandaag nog komt, maar ik heb ook geen trackandtrace gekregen, dus ben ik bang dat men mij vergeten is.
Hoe kunnen ze nu het beste paard uit de stal vergeten, snap je dat nu? :yum:

Ook ik heb geen track and trace gezien in de postnl app, sterker nog, zelfs geen enkele melding van die enveloppe terwijl normaliter van elk poststuk melding gemaakt wordt.

Die enveloppe zal ook bij jou vast vandaag nog wel binnenkomen.

Als zelfs het kwajongentje van de klas die enveloppe ontvangt dan zal het beste paard van stal toch niet "vergeten" worden. :wink:

Reputatie 7
Badge +21

Ook ik heb geen track and trace gezien in de postnl app, sterker nog, zelfs geen enkele melding van die enveloppe terwijl normaliter van elk poststuk melding gemaakt wordt.

Ja die melding krijg ik ook als er post voor me is, nu dus ook niet….

Als zelfs het kwajongentje van de klas die enveloppe ontvangt dan zal het beste paard van stal toch niet "vergeten" worden. :wink:

:grinning::yum:

Reputatie 1
Badge +1

@Erik_ Gezien de andere reacties denk ik dat het niet werken van de knop “opties” niet ligt aan de AB. Ik kan ook niet bedenken welke opties worden bedoeld.

Als bij anderen de knop wel werkt dan horen we het nog wel.

Reputatie 7

@Erik_Gezien de andere reacties denk ik dat het niet werken van de knop “opties” niet ligt aan de AB. Ik kan ook niet bedenken welke opties worden bedoeld.

Als bij anderen de knop wel werkt dan horen we het nog wel.

Met de bluetooth AB brengt de knop "opties" me naar de keuze van zenderlijst.

Deze knop werkt inderdaad niet op de infrarood AB.

Bij mij werkt de knop “opties” niet. Ook al vermeld in de enquête.

Hier ook dit probleem, opties werkt niet en bij mijn regulieren 4K afstandsbediening wel. Verder werkt hij geweldig. Zelfs teletekst voor het eerst in jaren weer eens geopend. 

Oh, aha. 

Opties doet het ook niet met de IR ab icm een 2952 of 2260. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha, zo leer ik ook weer wat bij :smile:  Ik heb hier zelf ook een 5202 staan in de woonkamer met een bluetooth afstandsbediening, dus hier heb ik wat wjb al aangaf, het opent de zenderlijstopties. Ik wist niet dat dit niet werkt op de infrarood variant van de afstandsbediening. Dat neem ik even mee richting de ontwikkelaars, want ik zou verwachten dat dit bij beide hetzelfde is. 

 

De punten over de verkeerde afmetingen en gewicht geef ik nu direct alvast door aan onze logistieke afdeling zodat die kunnen nakijken of dit aan onze kant misgaat, of bij PostNL. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je n.a.v. je PostNL melding denkt ervoor thuis te moeten blijven terwijl het gewoon een brievenbuspakje is. 

 

Hier geen track and trace code ontvangen, wel de afstandsbediening. Maal 2. Dat was dan weer niet helemaal de bedoeling volgens mij, haha. 

Van brievenpost is er toch nooit een T&T, @Danaeryse ?

Hallo @PeterG , ook voor brievenbuspakjes bestaat een T&T, heb ik vaak zat gedaan als ik iets verkocht via Markplaats en door de brievenbus kon, zo kon ik en de koper de (ver)zending mooi volgen.

 

Badge

Mocht er nog plaats zijn dan doen wij ook graag mee :grinning:

@Werner85 : ik zet je op de lijst!

Reputatie 5
Badge +2

Als er nog afstandsbediening over zijn test ik graag mee !