Beantwoord

Tikkend geluid uit soundbar bij zappen

  • 14 January 2022
  • 29 reacties
  • 525 keer bekeken

Reputatie 2

Bij het zappen komt er een harde tik uit de soundbar.

Ik heb een abonnement voor 4K en dolby atmos en ook de apparatuur hiervoor.

Het is een Samsung tv QE55Q90R 

De soundbar is een Samsung HW-Q950A

KPN ontvanger is een VIP5202

Ontvanger verwisseld: geen resultaat.

HDMI kabels vervangen: geen resultaat.

Alleen als ik de instellingen van de KPN ontvanger op stereo zet is het over, maar dan kan ik niet van de overige instellingen gebruik maken.

Soundbar aangesloten op een Ziggo abonnement hier geen probleem.

 

Wie heeft de oplossing?

icon

Beste antwoord door Alexandra 7 February 2022, 08:34

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 2

Beste medewerker van KPN, nu bijna 4 maanden verder is er nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem, het harde tikkende geluid bij het zappen.

Wel kan er van KPN uit een prijsverhoging van €2,01 worden doorgevoerd, ik voel me na 43 jaar klant te zijn wel in de kou gezet.

Ik hoop dat er nu toch snel een oplossing voor dit probleem komt.

Sluit me hier dan ook maar eens bij aan dan, heb sinds ruim een jaar volgende config :

Samsung 55Q74T met Samsung HW-Q70T/XN soundbar.

Zowel de soundbar als de KPN decoder met 2.1 hdmi kabel naar de TV, Een redelijk gangbare manier van aansluiten lijkt me zo.  Maar TV kijken met de KPN decoder was vanaf installatie zinloos vanwege irritant tikkend geluid.

Als alternatief maar gewoon de ITV app gebruikt, daarbij speelt issue net als bij andere diverse streaming apps (zoals netflix/youtube)  niet. Maar via ITV app zijn weer niet alle zender beschikbaar en herb er de laatste tijd vaker last van storingen. Kijk niet heel veel TV dus niet echt tijd aan verspild maar viel me nu bij nog eens zoeken op forum op dat KPN dit issue dat al zeker een jaar speelt blijkbaar niet wil oplossen. 

Reputatie 2

Vandaag werd ik gebeld door een medewerker van KPN betreffende het harde tikkende geluid bij het zappen als de instelling op dolby atmos staat.

Hij gaf aan dat het probleem al langer bekent is maar dat ze er op dit moment niets aan kunnen doen en wanneer er een oplossing komt wist hij ook niet.

Ik gaf aan dat ik me teleurgesteld voelde in KPN en me te oriënteren naar een andere provider  hij begreep het maar deed geen enkele moeite om mij (al 43 jaar klant) als klant te behouden.

Helaas !!!!!

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Jan W. R., dankjewel voor de update, jammer dat ze geen ander nieuws voor je hadden.

Vanaf mijn kant heb ik helaas ook geen nieuws sinds mijn reactie in het gemarkeerde antwoord. Mocht ik wel iets horen of een update voor je hebben, dan laat ik het uiteraard hier in dit topic weten.

@Jan W. R.  @Dennis Schreve  We hebben bovenstaande informatie en voorbeelden doorgespeeld naar onze specialisten. Het probleem is bij hen bekend en staat op de kaart, helaas is er nu geen (andere) oplossing voor handen. Zij raden in de tussentijd aan om goed naar de geluidinstellingen te kijken en deze waar nodig aan te passen, het kan helpen om de instellingen op ‘stereo’ te zetten. 

 

 

Reageer