Vraag

TV beeld blijft steeds vasthangen bij alle zenders

  • 15 October 2021
  • 52 reacties
  • 5011 keer bekeken

Reputatie 1

Afgelopen maand blijft het beeld af en toe hangen, waarbij het geluid wel gewoon verder gaat. Het lijkt steeds vaker te gebeuren. Ook heb Ik de kabels al nagelopen en het apparaat gereset. De TV zelf is ook nog een nieuwere 4K model van LG uit 2020.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 1

Dan moeten we de ontvanger met de problemen omruilen.

Dit gaat gebeuren bij een Post NL bij in de buurt, vanaf morgen om 15 uur. Neem de ontvanger mee in een doosje naar het adres hieronder?

Laat je even weten of het met de nieuwe goed werkt? 

Naam Servicepunt:

Primera

Straat en huisnr:

Kerkstraat 7

Postcode en plaats:

5735BW Aarle-Rixtel

Het nieuwe kastje heeft het probleem niet opgelost, dus heb er nu een andere HDMI kabel tussen gezet zoals @Katana321 voorstelde. Zal zo snel mogelijk een update geven.

Graag! 

Zover ik heb gekeken hangt het beeld niet meer vast, zal vanavond nog een update geven!

Reputatie 1

Dan moeten we de ontvanger met de problemen omruilen.

Dit gaat gebeuren bij een Post NL bij in de buurt, vanaf morgen om 15 uur. Neem de ontvanger mee in een doosje naar het adres hieronder?

Laat je even weten of het met de nieuwe goed werkt? 

Naam Servicepunt:

Primera

Straat en huisnr:

Kerkstraat 7

Postcode en plaats:

5735BW Aarle-Rixtel

Het nieuwe kastje heeft het probleem niet opgelost, dus heb er nu een andere HDMI kabel tussen gezet zoals @Katana321 voorstelde. Zal zo snel mogelijk een update geven.

Graag! 

We waren gisteravond aan het kijken en kregen dit eens te zien, geen idee of het toeval is of dat het hetzelfde probleem is. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik sta nu ook voor een raadsel. Was dit eenmalig of is dit sindsdien nog vaker gebeurd?

Reputatie 1

Ik sta nu ook voor een raadsel. Was dit eenmalig of is dit sindsdien nog vaker gebeurd?

Hij heeft dit 2x gedaan, maar sindsdien niet meer.

Reputatie 7
Badge +24

Laat me even weten of dit vaker voorkom, want dan moeten we toch verder kijken. 

Reputatie 1

Laat me even weten of dit vaker voorkom, want dan moeten we toch verder kijken. 

Het is nog maar 1x vaker gebeurt, maar verder nog niet. Heb ook alle kabels nagelopen en kon niks vinden. Hij hangt nog wel steeds vast af en toe.

Reputatie 7
Badge +24

Hmm, wat is af en toe? Ik neig ernaar om een monteur langs te sturen anders, we hebben al zowat alles uitgesloten. 

Reputatie 1

Hmm, wat is af en toe? Ik neig ernaar om een monteur langs te sturen anders, we hebben al zowat alles uitgesloten. 

Denk wel zeker 1x per uur, kijk zelf laatste tijd minder TV.  Ik zou het zelf ook niet meer weten, en weet ook niet hoe nuttig een monteur zal zijn omdat het zo onregelmatig is.

Reputatie 1

Hmm, wat is af en toe? Ik neig ernaar om een monteur langs te sturen anders, we hebben al zowat alles uitgesloten. 

Kan ik misschien zelf testen uitvoeren op de Experia Box of kan het daar niet aan liggen? Dat kan de monteur ook tijd schelen, en vooral nu met corona is het allemaal beetje lastig lijkt me.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Steefke, excuus voor de late reactie. Jij kunt zelf verder geen andere testen uitvoeren. Ik heb nu een melding voor je aangemaakt voor onze technische dienst om te kijken of zij nog iets kunnen vinden. Hou dus je mobiele telefoon in de gaten, mijn collega's zullen contact met je opnemen. 

Reputatie 7
Badge +9

Even een korte resumé en dan mijn 5 cent voor dit probleem

Als ik het goed begrijp

  • 2X ITV box ( waarvan een dit probleem geeft.
  • Deze is inmiddels vervangen  incl nieuwe HDMI kabel.
  • Deze STB zit direct op een van de LAN poorten van experiaBox aangesloten.
  • Internet en andere TV ontvangen tonen geen problemen

Zie je kans om al dan niet tijdelijk die ITV waar het om gaat met een nieuwe LAN kabel aan te sluiten op de experiabox eventueel op ander poortje van de experiabox. 

 

Reputatie 1

Even een korte resumé en dan mijn 5 cent voor dit probleem

Als ik het goed begrijp

  • 2X ITV box ( waarvan een dit probleem geeft.
  • Deze is inmiddels vervangen  incl nieuwe HDMI kabel.
  • Deze STB zit direct op een van de LAN poorten van experiaBox aangesloten.
  • Internet en andere TV ontvangen tonen geen problemen

Zie je kans om al dan niet tijdelijk die ITV waar het om gaat met een nieuwe LAN kabel aan te sluiten op de experiabox eventueel op ander poortje van de experiabox. 

 

Heb de LAN kabel vervangen met een nieuwe, de ExperiaBox viel wel uit toen ik hem aanraakte. Volgens mij hoort dat ook niet helemaal.

Reputatie 1

Hierbij nog een update voor degene die nog kijken, de tv hangt nog steeds regelmatig vast en kregen vandaag ook weer het blauwe scherm met de error 400. Had gehoopt dat het onderhand wel opgelost zou zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Steefke, mijn collega's hebben jou niet kunnen bereiken om dit te bespreken. Ik heb het zonet ook geprobeerd op basis van het nummer dat bij ons bekend is, eindigend op 360. Beide keren voicemail. Klopt dit nummer nog wel? Zo niet, zou je het juiste nummer willen vermelden in je profiel en mij een seintje willen geven als dit is gedaan? 

Reputatie 1

Heb mijn mobiele nummer bij de opmerkingen gezet. Kon geen telefoonnummer veld vinden. @Alex_P 

Reputatie 7
Badge +24

Het lukt maar niet op de een of andere manier, heb je zojuist ook geprobeerd te bereiken. Toevallig druk op het moment? Want dan kan ik op een later tijdstip opnieuw een melding maken hier. 

Reputatie 1

Ik was waarschijnlijk net ergens mee bezig, ben eigenlijk altijd wel beschikbaar. @Alex_P 

 

Het was ieder geval wel het goede nummer, had alleen mijn mobiel niet bij de hand toen je belde.

Reputatie 1

Ben alleen van 11 tot 14 even niet beschikbaar vrijdag, maar daarna de hele dag wel. Zal ook op mijn mobiel letten!

Reputatie 1

Ben alleen van 11 tot 14 even niet beschikbaar vrijdag, maar daarna de hele dag wel. Zal ook op mijn mobiel letten!

Correctie tot 15.00 niet.

Reputatie 1

Heb even een kort filmpje gemaakt van het probleem, dat nu nog erger is geworden. Nu komt het blauwe scherm ook steeds vaker voor, na het uitzetten en aanzetten van de Experia Box is het meestal opgelost voor een uurtje en dan komt het vaak weer terug.

Reputatie 7
Badge +22

Heb even een kort filmpje gemaakt van het probleem, dat nu nog erger is geworden.

Dat ziet er niet goed uit @Steefke, maar even voor mij, is de tv ontvanger bekabeld aangesloten met de modem, of maak je gebruik van een draadloze verbindingsset? (DVS)

Reputatie 1

Heb even een kort filmpje gemaakt van het probleem, dat nu nog erger is geworden.

Dat ziet er niet goed uit @Steefke, maar even voor mij, is de tv ontvanger bekabeld aangesloten met de modem, of maak je gebruik van een draadloze verbindingsset? (DVS)

Direct aangesloten met kabel naar de modem. Heb ook alle kabels al eens vervangen, en een nieuwe TV-ontvanger van KPN gekregen om te proberen, maar niks lijkt te helpen. Dus misschien ligt het probleem bij de Experia box of ergens anders?

Reputatie 7
Badge +22

Direct aangesloten met kabel naar de modem. Heb ook alle kabels al eens vervangen, en een nieuwe TV-ontvanger van KPN gekregen om te proberen, maar niks lijkt te helpen. Dus misschien ligt het probleem bij de Experia box of ergens anders?

@Steefke heb je de Experia box eens een reset gegeven? (LET OP! Het kan zijn dat je WiFi en overige instellingen worden gewist, denk daarbij aan WiFi wachtwoorden)

Reputatie 1

Direct aangesloten met kabel naar de modem. Heb ook alle kabels al eens vervangen, en een nieuwe TV-ontvanger van KPN gekregen om te proberen, maar niks lijkt te helpen. Dus misschien ligt het probleem bij de Experia box of ergens anders?

@Steefke heb je de Experia box eens een reset gegeven? (LET OP! Het kan zijn dat je WiFi en overige instellingen worden gewist, denk daarbij aan WiFi wachtwoorden)

Al meerdere keren helaas. Heb zover ik weet al alles geprobeerd de afgelopen 3 maanden en het word alleen maar erger. Ben er nu eigenlijk wel klaar mee.

Reputatie 1

waarom is mijn bericht weg ?

Â