Vraag

TV+ box geeft regelmatig geen live voorvertoning van een TV kanaal in het start menu en schakelt derhalve terug naar unicast

  • 8 March 2023
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

Zoals gezegd in de titel: De TV+ box geeft regelmatig geen live voorvertoning op de startpagina en schakelt derhalve terug naar unicast. Te zien doordat audio van dolby digital 5.1 terugvalt naar 2 kanaals stereo wanneer de zender vanuit startmenu live wordt gekozen. Het stoppen van live voorvertoning gebeurt wanneer er wordt gescrolled tussen de zenders in het startmenu. Een restart van de box lost het probleem op. Opnieuw scrollen triggert het probleem zeer regelmatig opnieuw. 

Imand enig idee?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @fredd_1001, wat gek! We hebben over het stoppen van de live voorvertoning verder nog geen andere signalen binnen. Ik ga er vanuit dat veel gebruikers dit gebruiken, dus ik ga er niet direct vanuit dat daar een algemeen probleem mee is. Hoe heb je de TV + Box aangesloten? Is dit volgens het aansluitbeleid?

 

 

Dit heeft mijns inziens te maken met waarover al heel veel klachten zijn, namelijk de zapsnelheid van de box.

Je ziet dat de box, zodra je vanuit kijken naar een TVkanaal terugschakelt naar het start menu, danwel binnen het startmenu scrolt door de zenders tijd nodig heeft om weer de voorvertoning te laten zien. En op het moment dat je vanuit het startmenu dan een kanaal kiest waarvan de voorvertoning nog niet werd weergegeven gaat de box onmiddelijk over naar unicast, te zien aan het feit dat er geen dolby digital wordt uitgestuurd.

Ik merk ook (dat wat al is gemeld elders op het forum) dat  n.a.v. de laatste update van 8 maart het bij de Nederlandse zenders al is verbeterd i.t.t. tot vele andere kanalen. Dus er is nog werk aan de winkel aan de box software.


Mijn netwerk is hier op basis van hetgeen is zie geen debet aan. Snifs laten geen bijzonderheden zien. De box is bekabeld gekoppeld en IGMP snooping is functioneel. Als je er een probleem zou zijn met het netwerk, wat bijvoorbeeld weleens is gebeurd tijdens testen, dan reageert de box daar direct op met een melding dat er connectieproblemen zijn. Dat speelt niet bij het genoemde probleem.

Reputatie 7
Badge +30

In dat geval geef ik het zeker door, maar zou ik de volgende updates even afwachten. Er wordt hard aan verschillende dingen gewerkt en dit is er een van.