Beantwoord

Tv en soundbar koppelen, hulp gevraagd

  • 16 January 2022
  • 4 reacties
  • 1300 keer bekeken

Hallo,

Is het mogelijk om de tv ontvanger van KPN te koppelen aan en de televisie van Salora en soundbar van Samsung?

Want dit lukt helaas niet bij mijn moeder. En ze wil niet 2 verschillende afstandbedieningen gebruiken 

Wat wij al hebben gedaan:

  • -Codes gecheckt zoals hier ook op het forum staat
  • -Vanuit de tv en vanuit de mediabox geprobeerd
  • -Met optische kabel in de tv en ook met optische kabel in de mediabox

 

Avast bedankt!đź‘Ť

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 16 January 2022, 17:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Renata80 , de tv-decoder van KPN is te koppelen via een HDMI-kabel aan het tv-toestel en via een SP/DIF-kabel aan de soundbar.

De AB van de KPN-decoder is slechts te koppelen aan 1 apparaat, in dit geval zou ik dan kiezen voor het tv-toestel.

 

 

Dankjewel voor je reactie!!

 

Ja we hadden inderdaad de hoop dat er misschien meer apparaten koppelen zijn op een bepaalde manier maar dat is dus niet zo. Helaas Mijn moeder wil graag een afstandsbediening en niet 2 haha dus dan moet het helaas toch zonder soundbar en een iets mindere kwaliteit van het geluid.

Reputatie 7
Badge +20

Dankjewel voor je reactie!!

 

Ja we hadden inderdaad de hoop dat er misschien meer apparaten koppelen zijn op een bepaalde manier maar dat is dus niet zo. Helaas Mijn moeder wil graag een afstandsbediening en niet 2 haha dus dan moet het helaas toch zonder soundbar en een iets mindere kwaliteit van het geluid.

 

@Renata80 , zoals @JanD aangeeft kan dat werken.

Alleen de Soundbar zou ik met een HDMI kabel naar de TV doen en in de eARCof ARC ingang/uitgang op de tv en op de Sounbar ook op de ARC ingang/uitgang. Dan de tv aangeven dat het geluid via de soundbar moet lopen (niet altijd nodig). Dan kan je het volume regelen. Het volume wordt dan via de tv op de soundbar geregeld. 

Ik ga er natuurlijk van uit dat de soundbar ook een subwoofer heeft. :wink:

@Renata80 .

Met de kpn afstandsbediening met de Netflix knop kan het volume van een soundbar geregeld worden. Maar niet aan/uit zetten van die soundbar.

Zie de PDF T4H afstandsbediening instellen op Home Cinema. Niet alle merken maar Samsung staat er wel bij.

Het volume van de televisie kan dan niet meer met de kpn ab geregeld worden. Wel aan/uit daarvan. (mits eerst op tv ingesteld)

Voor ook radio luisteren zonder tv aan is de aansluiting zoals @JanD adviseert het handigst.

Â