Beantwoord

TV+ Geluid hapert en valt weg

  • 25 February 2023
  • 16 reacties
  • 787 keer bekeken

Ik heb met enige regelmaat problemen met de kpn tv+ box, geluid hapert valt af en toe weg of is compleet weg.

Hdmi loopt rechtstreeks van box naar tv, als ik soundbar verwijder heb ik precies zelfde probleem op de tv speakers. Heb al nieuwe box gehad maar heeft probleem niet opgelost. 

Geluid is ook erg zacht tov oude box, normaal volume op 9 moet nu op 20 voor zelfde volume.

Als ik Netflix of andere app op tv open heb ik geen problemen met het geluid.

 

Helpdesk vind dat ik nieuwe tv moet kopen, heb Samsung van 3 jaar oud, beetje overdreven advies vind ik.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 28 February 2023, 09:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Je geluid op je oude box hebt altijd gewerkt en op je nieuwe Tv+ heb je geluidsproblemen, waar zal het probleem aan liggen? Niet je Tv lijkt me.

Je geluid op je oude box hebt altijd gewerkt en op je nieuwe Tv+ heb je geluidsproblemen, waar zal het probleem aan liggen? Niet je Tv lijkt me.

Was ook mijn idee.

Reputatie 6
Badge +6

Je geluid op je oude box hebt altijd gewerkt en op je nieuwe Tv+ heb je geluidsproblemen, waar zal het probleem aan liggen? Niet je Tv lijkt me.

Was ook mijn idee.

Het probleem ligt niet aan je TV of geluidsinstallatie

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen, bedankt voor jullie feedback! Hier zijn wat bekende issues mee op het moment. 
​​​​​​We zijn momenteel druk bezig met updates die hier een stuk mee gaan helpen.
Los daarvan wil ik jullie vragen ook eens te experimenteren met de geluidsinstellingen van de TV ontvanger en de TV zelf. Als je je eigen geluidsapparatuur gebruikt, kun je het dan ook eens proberen met deze ontkoppeld?

We hebben hier ook nog wel een paar handige topics over:
 

Edit:

Dan is het toch even een kwestie van afwachten en de ontvanger up-to-date te houden.

 

Goedemorgen, bedankt voor jullie feedback! Hier zijn wat bekende issues mee op het moment. 
​​​​​​We zijn momenteel druk bezig met updates die hier een stuk mee gaan helpen.
Los daarvan wil ik jullie vragen ook eens te experimenteren met de geluidsinstellingen van de TV ontvanger en de TV zelf. Als je je eigen geluidsapparatuur gebruikt, kun je het dan ook eens proberen met deze ontkoppeld?

We hebben hier ook nog wel een paar handige topics over:
 

 

Ik heb met deze instellingen ge-experimiteerd, echter hebben niet geleid tot een oplossing wat ik verder geprobeerd heb:

- Wat soms helpt is de hdmi kabel te verwijderen en terug stoppen.

- Vaak is het helaas dat ik de box een paar minuten stroomloos moet maken.

- hdmi instellingen (ece) maakt ook geen verschil

- box alleen opnieuw opstarten helpt ook niet.

Reputatie 7
Badge +20

Dan is het toch even een kwestie van afwachten en de ontvanger up-to-date te houden.

Bij ons ook nog steeds het zelfde geluid probleem. 

geluid valt weg , en volume verschilt per zender. 😏

Badge

Ik heb hetzelfde probleem hier. Het werkt om de kpn tv+ box opnieuw op te starten. Maar soms moet ik hem 2 tot 3 keer per dag opstarten. Is geen oplossing dus! 

Zo jammer van kpn reactie, wacht maar af het gaat ooit es opgelost worden, als ze het überhaupt gaan oplossen.

Da's inderdaad geen oplossing. 

Die moet van kpn komen, ze hebben dit product te vroeg op de markt gebracht. 

Met andere woorden een ondeugdelijk product geleverd. 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben er wel achter als ik de ontvanger op unicast zet i.p.v. multicast (instellingen-informatie - videomode) dan is het probleem voorbij. 

Alleen dit mag niet de oplossing zijn. Vorige ontvanger (Aris) had ik ook geen problemen.

Bij het terug kijken van een programma geen geluid uitval , wel zijn bij de reclame blokken het geluid veel harder .🤔

Is er ondertussen al een update in het verschiet?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben er wel achter als ik de ontvanger op unicast zet i.p.v. multicast (instellingen-informatie - videomode) dan is het probleem voorbij. 

Alleen dit mag niet de oplossing zijn. Vorige ontvanger (Aris) had ik ook geen problemen.

Heb ik ook geprobeerd, helaas voor mij geen oplossing 

 

Zet net ontvanger aan alleen rood beeld wel geluid. 

Ik word hier zo moe van . Kpn kom met een oplossing 😔

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

Hier vind je een lijst met diverse nog op te lossen problemen.

 

Zie ook hier, de lijst van KPN zelf.