Beantwoord

TV kastje loopt steeds vast en is extreem langzaam, ook wifi is heel langzaam

  • 6 January 2022
  • 33 reacties
  • 4302 keer bekeken

Beste KPN,

 

Graag hulp, de interactive tv kastjes boven en beneden zijn langzaam en lopen heel vaak vast. Kan alleen resetten door uit en aan te zetten. 

Wifi is ook erg langzaam en soms boven geen verbinding. 

Modem vaker geresset.

 

Graag hulp want dit is niet te doen en betalen toch rond de 100eu per maand



Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 17 January 2022, 15:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een switch in uw netwerk? Of is alles rechtstreeks bekabeld aangesloten op de Experiabox/KPN Box? 

Gebruikt u een draadloze verbindingset?

Alles gaat rechtstreeks van de modem naar de hdmi boxen

Alles gaat rechtstreeks van de modem naar de hdmi boxen

Welk modem heb je?En zijn die hdmi boxen HMB2260 ontvangers?

 

Ik heb de experia box v10 en idd de boxen, beneden en boven, zoals op het plaatje. Wat te doen?

Ik heb de experia box v10 en idd de boxen, beneden en boven, zoals op het plaatje. Wat te doen?

De HMB2260 presteert een stuk minder goed dan de VIP 2952 dat is inmiddels (voor mij tenminste) wel duidelijk.

Wat ik zou aanraden om 0800-0402 te bellen en vragen of ze beiden via de logistieke afdeling omgeruild kunnen worden voor vip2952 ontvangers.

Je kan ook eventueel naar een winkel gaan,neem dan wel de oude ontvangers mee.

Ik denk dat je bij een winkel de meeste kans hebt,De logistieke afdeling keurt snel een verzoek af...

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Zevenaar01. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw tv-ontvanger steeds vastloopt en traag is. Ik zie dat in de berichten hierboven is geadviseerd om contact op te nemen met onze klantenservice of langs een KPN Winkel te gaan, heb je dat inmiddels al gedaan? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels al verholpen is. 

Even gewacht met antwoord  maar helaas.

 

1x met kpn aan de tel en men zag dat het signaal niet goed binnen kwam. Kastje aan de muur moest uitgezet worden en men moest op afstand resetten. Gedaan en het zou opgelost moeten zijn...maar helaas.

2x met kpn aan de tel en de digitale tv kastjes moesten uit, software update doen en het zou opgelost moeten zijn. Wederom gedaan echter helaas. Nu lopen ze nog steeds vast...1 a 2 x per dag. Vooral vanaf Videoland of Netflix terug naar normale tv.

 

Wat nu te doen? Weer bellen?

Momenteel is het gewoon bagger met dat vastlopen en videoland. Zoveel mensen hebben er last van waaronder ik zelf.

Hoop dat het snel word opgelost !!!

Thx. Ik hoop het ook

 

Thx. Ik hoop het ook

 

Je kan met de HMB2260 ontvangers+ adapter naar een KPN winkel gaan en vragen of ze die kunnen omruilen voor vip2952 ontvangers.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Zevenaar01 Wat vervelend dat het probleem nog steeds niets is verholpen. Het klopt dat er op dit moment problemen zijn met de Videoland app op de tv-ontvanger, mijn collega's zijn al bezig om te zoeken naar een oplossing. Zoals ik het begrijp zijn er ook andere problemen met jouw tv-ontvanger en heb je ook een lage (wifi) internetsnelheid, klopt dat? Heb je onze Wifimanager al gebruikt om jouw wifi verbinding te optimaliseren? Verder ben ik benieuwd of je bekabeld wel de juiste internetsnelheid haalt.

Hallo, wifimanager gedaan en okay. Bekabeling is ook okay. Ik heb geen idee of de nieuwe kastjes beter zijn dan degene ik nu heb, maar hier heeft blijkbaar niemand de mogelijkheid om die op te sturen. Ik blijf maar bellen en het probleem wordt niet opgelost.....helaas kost me dat wel ongeveer 100eu per maand.

Reputatie 7
Badge +21

@Zevenaar01 Heb je alleen problemen met Videoland of ook tijdens het tv kijken, zappen of in het menu? Zo ja, welke problemen ervaar je precies? Wil je jouw gegevens achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit verder voor je uitzoeken. 

De grootste problemen worden zichtbaar bij verandering van Videoland of Netflix naar KPN tv kijken echter ook tijdens het zappen dat de kastjes ineens vastlopen.

Software update is gedaan

Kastje aan de muur is geupdate door kpn

Modem is gereset 

Probleem is dan dat alles vast zit en je alleen nog verder kan door de stroom er af  te halen waardoor de tv ontvangers opnieuw gaan opstarten.

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie dat je jouw gegevens nog niet hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel, zou je dat alsnog willen doen?

Gedaan

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegeven. Ik heb jouw verbinding doorgemeten en kon niks bijzonders ontdekken. Ik heb dit daarom intern doorgezet naar een achterliggende afdeling om verder te laten uitzoeken. Zij pakken dit verder op en nemen contact met jou op, als dat nodig is. 

Ik wacht nog op een nieiw kastje.

Reputatie 7
Badge +21

Dat is vreemd. In dat geval wil ik je vragen om het nummer 0800-020 15 57 te bellen en de code uit de e-mail/sms in te voeren. Op deze manier kom je direct uit bij de juiste afdeling.  

Dus ik moet weer wat doen terwijl er mails zijn welke kpn doorgestuurd heeft?

Reputatie 7
Badge +21

Dat is wel de snelste manier. Ik heb zelf een (extra) notitie achtergelaten in het ticket dat ik op 17 januari al had aangemaakt waarin ik heb aangegeven dat je nog geen nieuwe tv-ontvanger hebt gekregen. 

Beste Vikash,

 

Excuus voor me bewoording maar wat een kansloze bedoeling wordt dit. Kastje ligt klaar bij postnl punt maar krijg ik niet mee omdat ik de oude niet terug kan geven. Men zou een retourdoos sturen met antwoordnummer enz maar nooit gehad. Waarschijnlijk gaat het kastje zo weer teug n beginnen we opnieuw. Graag hulp!

Reputatie 7
Badge +21

 

@Zevenaar01 Je mag ook een eigen doos gebruiken hiervoor. Deze doos kan je afgeven bij dezelfde PostNL locatie. Het retouradres is: Kpn, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn. 

Die heb ik dus niet. Ze zouden die sturen, maar goed ga zelf wel een doos ergens vandaan halen en daarin stoppen. Vreemde is wel in deze dat als.het nieuwe kastje het niet doet, en ik de oude opgestuurd heb, niets meer in huis heb. 

Het is logischer om iets eerst op te halen en te testen en dan de oude terug sturen.

Ik ga het regelen

Bij de supermarkt hebben ze vaak wel meerdere dozen liggen.