Vraag

TV+ ontvanger geeft bij opstarten groen scherm

  • 16 February 2023
  • 17 reacties
  • 455 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Nou het nieuwe plus kastje is binnen. Maar regelmatig bij het aanzetten een groen scherm met wel geluid. Stekker uit en hij doet het weer!! Wat kan dit zijn? Ps HDMI al vervangen!!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Paulkpn, hoe bedoel je dat precies een groen scherm. Heb je daar een foto van? 

Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven? Dit kan via het menu of door een puntig voorwerp in het resetgaatje achterop te steken tot de ontvanger opnieuw opstart. Maakt dat verschil?

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor je reactie, Een foto van een TV met een groenscherm lijkt mij niet nodig :)

Als ik zo’n groen scherm krijgt dan haal ik de TV ontvanger van het stroom af en dan start die weer op!! Dit is niet dagelijks maar wekelijks.

Ik neem aan (als tester) dat het kastje nog wat update’s krijgt ivm het geluid dat wel eens wegvalt. Was is de testfase ook al! 

Kun je een andere hdmi kabel proberen?

Reputatie 2
Badge

Ik had de HDMI kabel die bij het nieuwe kastje was geleverd gebruikt! Maar zal het eens proberen. Bedankt voor de tip!!

Reputatie 7
Badge +20

Compleet groen scherm dus. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Benieuwd hoe de andere HDMI kabel werkt. Hoor het graag. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb mijn oude HDMI kabel gebruikt. Tot op heden geen probleem. Maar wat ik al vertelde hij doet het niet elke dag. Ik hoop dat het nu opgelost is :)

Reputatie 7
Badge +20

Hoop ik ook. Gebeurt het weer, laat het dan weten. 

Reputatie 2
Badge

Als tester liep je vaak tegen “ongemakken” aan met het verbindingskastje. Nu ik mijn abonnement heb omgezet ging ik er vanuit dat het voor zeker 99% goed zou gaan. Maar elke dag krijg ik wel weer een melding dat ik iets opnieuw moet opstarten. Soms zit je te kijken en schiet die ineens weer naar het startscherm? Kortom ik stuur mijn oude kastje nog niet terug…..Maar KPN lees de reactie’s van de andere testers….jullie zijn er nog niet!!

Reputatie 7
Badge +20

Balen zeg dat het nog niet soepel loopt. Hoe heb je de box aangesloten? Mocht het via wifi zijn kan je nog eens proberen deze via de kabel aan te sluiten of juist andersom. 

Reputatie 2
Badge

Juist alle kabels weg en via WiFi , dat is de hele insteek geweest!! Maar ik heb nog geduld!!

Reputatie 7
Badge +20

Dat snap ik. Dit werkt voornamelijk met een Box 12 of SuperWifi 2. Ook mocht je dit hebben kun je natuurlijk de box eens via de kabel aansluiten om te kijken of het verschil maakt. 

Maar er komen zeker weer updates aan en hopelijk is het daarmee opgelost. 

Maar er komen zeker weer updates aan en hopelijk is het daarmee opgelost. 

Ik werk zelf in de softwareontwikkeling en hoor deze opmerking heel vaak. We hebben daar eigenlijk maar 1 antwoord op: “Hoop is uitgestelde teleurstelling!” 😈

Reputatie 2
Badge

De superwifi 2 heb ik gekocht. Maar heb geen box 12!!! Kan ik die van mij dan omruilen??

Reputatie 7
Badge +24

De superwifi 2 heb ik gekocht. Maar heb geen box 12!!! Kan ik die van mij dan omruilen??

Die heeft u niet nodig, met de SuperWiFi 2 moet het ook werken.

Eigenlijk moet het gewoon op elk WiFi goed werken. Maar voor alle WiFi geldt dat het onbetrouwbaar en onstabiel kan zijn. Daarom: probeer het eens met een kabel. Dat het kastje WiFi ondersteund wil niet zeggen dat het bij iedereen altijd goed zal werken.

Reputatie 2
Badge

Iedereen dank voor de antwoorden. Maar ik wil juist niet via de kabel. Geen aansluiting dicht bij de tv. Dus dan maar behelpen af en toe, en hopen dat het beter gaat 🤣

Ik heb het idee dat dit komt wanneer je een radiozender hebt beluisterd en daarna het kastje uitzet. Ik heb namelijk al een paar meer meegemaakt dat als je kastje daarna weer aanzet je een gekleurd scherm (lees: hele scherm 1 kleur) krijgt en dit enkel opgelost krijgt wanneer je de stroomkabel enkele seconden uit het kastje haalt. 

Reputatie 2
Badge

Gelukkig haast niet meer voortgekomen. Luister geen radio maar zou kunnen. Bedankt.