Beantwoord

TV-ontvanger geeft geen signaal aan nieuwe TV

  • 26 January 2022
  • 18 reacties
  • 714 keer bekeken

Goedenavond.

Wij hebben een nieuwe TV (Samsung Q7 QLED tv 2018).

We hebben de tv-ontvanger (arkadyan MHB2260) verbonden met de one connect box van de tv via HDMI. 

Als je bij de TV op bron HDMI klikt heeft hij geen signaal.

Met de oude TV (philips) doet hij het wel.

Weet iemand misschien hoe dit op te lossen is? 

We hebben de tv-vanger en modem al meerdere keren herstart.

Groet

icon

Beste antwoord door JanIvor 27 January 2022, 22:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Doet dit probleem zich ook voor als je hem op andere HDMI poort aansluit.

Heb je nog andere HDMI apparaten aangesloten.. en doen deze het dan wel ?

Geeft de TV ook de melding geen signaal op blijft het beeld zwart ?

Ja, op de andere 3 HDMI poorten doet hij het ook niet.

Ja meerdere andere apparaten geprobeerd maar die ziet hij ook niet. 

Hij geeft aan geen signaal op de bron.

 

Reputatie 5
Badge +5

U schrijft dat hij het op de oude tv het wél doet, dus ligt het in principe niet aan de tv ontvanger. 

En wat bedoeld u precies met de one connect box??

Dat klopt op de oude TV doet de tv-ontvanger het wel. 

De one connect box zit bij de televisie. Normaal zitten achterop je tv aansluitpunten zoals HDMI enz en bij deze zit het in een kastje wat met 1 kabeltje achterin de TV gaat. Dit is zo hij sommige Samsung tv-series

Reputatie 5
Badge +5

Oké, dat systeem ken ik niet. 

Denk toch dat u het daar ergens moet gaan zoeken..... ff Googelen, of de gebruiksaanwijzing nog eens doorspitten?? 

En als laatste optie de tv direct verbinden met internet, dmv een lan kabel en daar de KPN tv app op zetten. 

Reputatie 5
Badge +5

En als u die one connect box er eens tussen uit laat, of kan dat niet?? Heeft de tv "gewoon" helemaal geen eigen HDMI poorten??

Heb net even gegoogeld op die one connect box, in principe een mooi systeem. 

Al veel gegoogeld en de handleiding uitgebreid doorgespit maar nog geen oplossing gevonden. 

Kijken via kpn app lukt wel door de verbinding met internet maar daar zijn sommige opties er niet dus vandaar dat we een oplossing zoeken om toch via de tvontvanger te kijken. 

De connect box er tussenuit laten kan inderdaad niet omdat de tv zelf geen eigen poorten heeft.

Reputatie 5
Badge +5

Poeh, hoop dat iemand dit probleem kent én een oplossing heeft voor u, want ik weet het zo ook niet meer. 

Maar u kan in ieder geval TV kijken via de KPN app. Is beter dan helemaal niks op je gloednieuwe dure TV 😊

 

Reputatie 5
Badge +5

.https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/geen-signaal-one-connect-box/td-p/2026151 

Kwam wel dit nog tegen, maar dat heeft u misschien zelf ook gezien. 

Ja dat hoop ik ook dus wie weet de oplossing?

 

Ja dat kan gelukkig wel😉 klopt die link hadden we ook al gezien, bedankt voor het meedenken!

Reputatie 5
Badge +5

Vrees dat het toch terug koppelen wordt met Samsung e/o de winkel waar u de TV gekocht heeft. 

Succes!

Reputatie 6
Badge +7

Ja dat hoop ik ook dus wie weet de oplossing?

 

Ja dat kan gelukkig wel😉 klopt die link hadden we ook al gezien, bedankt voor het meedenken!

@LenK18 Die tv snel retour verkoper... het idee van een tv icm connectbox is super maar de uitvoering zeer matig. Zijn zeer veel problemen met de kabel tussen het scherm en de connectbox of de print van de connectbox zelf. 

Om die reden destijds 2 keer een nieuwe tv gekregen en telkens dezelfde problemen. Uiteindelijk geld terug gekregen en een ander merk tv gekocht.

Reputatie 7
Badge +20

Balen zeg dat dit systeem toch niet helemaal lekker lijkt te werken @LenK18 :grimacing: Ik hoop dat je toch tot een oplossing kunt komen met Samsung! Mocht er vanuit Samsung (of de verkopende winkel) een goed werkende oplossing worden geboden, zou je dat hier dan ook willen delen voor eventuele meelezers die tegen het zelfde probleem aanlopen? :slight_smile:

Tot op heden nog geen oplossing  als we die nog vinden zal ik het hier laten weten

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @LenK18 
Druk de kabel van de connectbox even stevig in de TV. 
Meestal is dat de oplossing.

Dat hebben we uiteraard al geprobeerd

Reputatie 7
Badge +21

Heb je die plug die in de TV gaat van die connectbox wel goed bekeken, die kleine pennetjes heb je zo verbogen en dan zul je een nieuwe (dure) kabel moeten aanschaffen bij Samsung, maar misschien dat de garantie je dan nog kan helpen.

Reputatie 2
Badge

Zou kunnen dat het te maken heeft met resolutie en/of HDR signaal. Om dit uit te sluiten zou ik tijdelijk een andere TV naast de huidge opstelling neerzetten. HDMI kabel in de andere TV doen zodat je beeld ziet en de instellingen in de Settupbox aanpassen. Daarna de HDMI weer in de andere TV doen om te kijken of dit enig effect heeft.

 

Probeer HDR uit/aan

Resolutie lager of hoger

UHD naar HD