Beantwoord

Tv-ontvanger is erg traag en Videoland geeft zwart beeld

  • 19 June 2022
  • 14 reacties
  • 377 keer bekeken

Het tvkasje van kpn is ontzettend traag aan het worden en ondanks resetten en terug zetten naar fabrieksinstellingen doet nu zelfs de netflix en videoland kanalen zwart beeld

En via de app afspelen gaat ook niet omdat kpn onstabiele wifi leverd maar dit helaas niet toegeeft 

Bij Telfort had ik nooit problemen vanaf dat kpn het over heeft genomen beduidend droevig 

Ik ben vanaf 2007 klant maar ik ga nu echt ff rond kijken bij andere providers 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 23 June 2022, 11:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke tv ontvanger heeft u? 

De gewone standaard , 1 1/2 jaar geleden is deze vernieuwd

Er zijn momenteel 3 typen standaard ontvanger, namelijk 

Arris vip 2952, Arcadyan hmb 2260, Arris vip 5202

 

Arris vip 2952  tv isde samsung UE43 AU7100K en de modem is 3 weken nieuw de v 12

Ik heb zelf ook de 2x Arris vip 2952  en met videoland en netflix loopt de tv kast vaak vast echt vervelend. Ik heb het gevoel dat de hardware van de Arris vip 2952  te ligt is voor deze applicaties. Ik heb de Arris vip 2952  nu ongeveer 5 jaar. 

Dat gevoel lijkt wel te kloppen, @tim1994 .

Er loopt zelfs een topic over '’trage Youtube'’ en de overeenkomst bij de reageerders is de 2952. Zelf gebruik ik, sinds in in oktober 2019 een nieuwe smart-tv kocht en sinds nov. 2020 ook een chromecast, de apps in de tv ontvanger (ook 2952) helemaal niet meer. Wat een genot via tv en chromecast! 😀

En ook apps die kpn helemaal niet heeft, zoals nu Viaplay. (en ook Disney+ en NLziet bijvoorbeeld).

Dat idee heb ik ook 

Het irritante is dat via de apps deze ook vastlopen , vooral hbo is hopeloos 7 a 8 minuten kijken via de voorgeïnstalleerde app en de tv loopt vast maakt niet uit of ik via wifi stream of een vaste kabel aansluiting 

Ben nu verplicht om Netflix, Videoland of HBO op een tablet te kijken terwijl er een mooie tv aan de muur hangt 

En KPN zegt dat het niet aan hun ligt " het signaal tot de modem is volgens hun goed " 🤔 , maar het ligt waarschijnlijk aan het materiaal en apparatuur in huis , maar dat is door hun geleverd  

Ik vind dit wel erg vreemd allemaal 

Hallo, @Bojo1 

Dat HBO problematisch is zal niet aan kpn liggen. Via je tablet werkt ie wel en verder gebruik je er geen apparatuur (nml ontvanger) van kpn voor. 

Hoe oud is je tv en welk merk? En is ie via wifi of lan-kabel (voorkeur) verbonden?

Oplossing is nog een Chromecast V3 aan je tv 'hangen’. Zowel de hdmi plug als de voedingskabel usb kan in je tv dus weggewerkt, zeg maar. Casten v.a. je tablet en huppakee.

Of een Chromecast versie 4 met Google-TV. Daar kan je dan de app(s) zelf opzetten.

@PeterG  Dat is handig en ik heb beneden ook een smart tv staan met alles er op, echter vindt ik het schandalig dat de functie er wel op zit maar totaal niet werkt. Mijn mening is dat wanneer het aangeboden wordt dat het ook moet werken. 

Kpn is dit probleem ook bekent bij anders ontvangers? 

@PeterG 

Ik ben die mening ook bedeeld , als het erop zit moet het werken

Had ik net zo goed mijn (perfecte)sony bravia tv kunnen houden en een chromecast erop gooien

Maar als je voorgeschoteld krijgt het met 1 apparaat alles kunt kijken lijkt dit handiger helaas niet dus

@Bojo1  De tv is 2 maanden oud het is de samsung crystal versie de UE43AU7100KXXN 

Ik heb beide geprobeerd via wifi en de lan van modem rechtstreeks naar de tv maar krijg dan ook vast loper op de apps en de melding dat er geen internet verbinding is  ? ? 

Vreemd @Bojo1 

De apps op mijn Samsung uit 2019 doen het goed. Al moet ik voor sommige dingen toch de chromecast uit de slaapkamer halen en in de woonkamer televisie steken. Er is bijvoorbeeld geen app voor smart tv voor ESPN. En als zij extra kanalen buiten de vaste 4 gebruiken en je wilt daar iets op zien…

B.t.w. "alles" via één apparaat is naar mijn mening een utopie. Ik gebruik dus meerdere mogelijkheden. 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi en van harte welkom hier @Bojo1. Ik zie dat er al hulp toegesneld is in jouw topic, we denken graag met je mee hier.

Ik lees dat Netflix en Videoland niet lekker werken op jouw tv-ontvanger. Je hebt de Arris VIP2952 en de KPN Box 12, goed om te weten. Hoe zijn de tv-ontvanger en modem met elkaar verbonden? Werken de apps helemaal niet of soms niet? Alle details zijn welkom.

Wat je wifi verbinding betreft, heb je onze Wifi manager al gevolgd?

Alle apps werken nog steeds waardeloos ik heb het hele regelboek van jullie doorgenomen en uitgevoerd ook de wifi manager daar kwam uit dat ik de v 12 zou ontvangen,  deze inderdaad ontvangen en helemaal volgens boekje aangesloten en ingesteld ,en inderdaad geen verbetering,  ik heb zelf maar een goede mediabox gekocht zodat ik niet via jullie apparatuur hoef te kijken en  heb ik via de box geen problemen want ik wordt gewoon doodmoe van alle herhaal oplossingen die ik telkens hoorde van kpn