Beantwoord

TV-ontvanger is overbodig door gebruik iTV app

  • 5 August 2022
  • 32 reacties
  • 1234 keer bekeken

Hallo,

 

Ik gebruik de KPN ITV app, waardoor mijn ontvanger, adapter en afstandsbediening overbodig zijn. De klantenservice meldde mij dat er in ieder geval 1 ontvanger thuis aanwezig zou moeten zijn, maar hij wordt dus NIET gebruikt en is ook niet aangesloten. Zonde toch?


*Admin: afgesplitst van originele topic

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 August 2022, 15:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Badge +19

De beeldkwaliteit van de app is echt veel minder dan van de tv ontvanger.  Daarom kiezen de meeste mensen voor de ontvanger. 

Dat klinkt als een goed argument, voor mijzelf kan het niet op tegen het gebruiksgemak zonder decoder en samen met streaming diensten als Disney en Netflix. KPN tv is er maar 1 onderdeeltje van. Nouja ik berg de ontvanger op en stuur hem over een aantal jaar wel weer terug als ik ga verhuizen. #duurzaam

Reputatie 7
Badge +20

Hallo,

 

Ik gebruik de KPN ITV app, waardoor mijn ontvanger, adapter en afstandsbediening overbodig zijn. De klantenservice meldde mij dat er in ieder geval 1 ontvanger thuis aanwezig zou moeten zijn, maar hij wordt dus NIET gebruikt en is ook niet aangesloten. Zonde toch?


*Admin: afgesplitst van originele topic

 

 

De KPN tv decoder heeft wel 1 heel groot voordeel t.o.v. de KPN ITV app op de televisie.

En dat is dat het beeld via de KPN tv decoder veel mooier is (vooral als je glasvezel hebt en via de glasvezel kanalen op 661-670 (helaas nog steeds niet vanaf 1) kijkt).

 

HD stream:

ITV app op tv:            5 Mb/s

HD KPN tv decoder:  7,5 Mb/s 

HD glas 661-670:      12,5 Mb/s

 

HD glas kanalen (helaas nog vanaf 661-670 en helaas nog maar 10 stuks) is de originele stream zoals KPN hem binnen krijgt. 

 

De KPN tv decoder hoort bij het tv pakket waarvoor je maandelijks € 10,-- betaald. (plus de internet kosten)

Hallo,

 

Ik gebruik de KPN ITV app, waardoor mijn ontvanger, adapter en afstandsbediening overbodig zijn. De klantenservice meldde mij dat er in ieder geval 1 ontvanger thuis aanwezig zou moeten zijn, maar hij wordt dus NIET gebruikt en is ook niet aangesloten. Zonde toch?


*Admin: afgesplitst van originele topic

 

Hallo @Karel11 , die tv-decoder maakt onderdeel uit van je tv-abonnement, dus als je die retour stuurt, c.q. je tv-abo opzegt, kun je ook geen gebruik meer maken van de tv-apps. Dus gewoon braaf in de kast opbergen en bij einde abo weer braaf retour sturen.

 

Ik heb geen behoefte aan die decoder. Het is een lelijke sta in de weg, gebruikt extra stroom, kost mij extra geld per maand en na het aansluiten zijn er veel draden te zien of weg te werken. Als iemand anders het ding wel kan gebruiken, dan lijkt mij dat gezien de elektrische materiaal schaarste goed om een actueel apparaat ergens anders te plaatsen. 

Ik heb geen behoefte aan die decoder. Het is een lelijke sta in de weg, gebruikt extra stroom, kost mij extra geld per maand en na het aansluiten zijn er veel draden te zien of weg te werken. Als iemand anders het ding wel kan gebruiken, dan lijkt mij dat gezien de elektrische materiaal schaarste goed om een actueel apparaat ergens anders te plaatsen. 

Hallo @Karel11 die decoder kost je geen extra geld per maand, afgezien van de stroomkosten, maar die vallen ook mee als je de ECO-stand inschakelt. Het TV-pakket kost als abo €10 per maand, daarvoor kun je de decoder wel of niet gebruiken en verschillende tv-apps en tv-websites op de pc, tabet en telefoon.

Als je het tv-pakket van €10 per maand opzegt, kun je dus ook niet meer van de online tv-diensten gebruik maken via KPN zoals ik in een eerdere reactie schreef.

 

De decoder ligt bij mij nu te verstoffen in de kast,omdat ik het apparaat niet gebruik. Zoals ik ook al eerder aan gaf. Succes met het niet luisteren naar de consument. 

Hallo @Karel11 , ik ben niet van KPN, maar een forumlid, net als jij en geeft alleen maar aan hoe het werkt bij KPN.

Bij een tv-abo geeft KPN een tv-decoder in bruikleen, Het is de keus van de consument daar wel of geen gebruik van te maken.

99 van de 100 klanten gebruiken de tv-decoder gewoon, die hebben niets met apps e.d., ik ook niet, de beste kwaliteit levert de decoder, zeker als je glasvezel hebt en de beschikking hebt over de glaszenders, daar kan qua kwaliteit geen app tegenop, maar dat is persoonlijk.

As jij tevreden bent met de app, prima, laat je decoder braaf in de kast liggen.

 

Reputatie 7
Badge +20

De decoder ligt bij mij nu te verstoffen in de kast, omdat ik het apparaat niet gebruik. Zoals ik ook al eerder aan gaf. Succes met het niet luisteren naar de consument. 

 

Idem, ik ben ook net als jij klant bij KPN.

En ja, ik kijk met de KPN tv decoder naar de tv zenders en de streamingdiensten via de app's op de tv.

In de meeste gevallen heb je dan 2 AB's nodig.

Maar in theorie kan ik met de LG AB ook de KPN tv decoder bedienen en zoals ik vermelde vind ik een goed beeld belangrijker. 😉

Badge +19

Het lijkt mij dat je de ontvanger gewoon terug kan sturen. Als je dat wil zoek ik het adres voor je op. Het maandbedrag blijft uiteraard wel hetzelfde. 

Het lijkt mij dat je de ontvanger gewoon terug kan sturen. Als je dat wil zoek ik het adres voor je op. Het maandbedrag blijft uiteraard wel hetzelfde. 

Hallo @Joep1965 , dat kan gevaarlijk zijn, want als @Karel11 zijn abo eden keer opzegt, vraagt KPN ook weer om de boel terug te sturen, dan moet @Karel11 zijn verzendbewijs wel heeeeeeeel goed bewaren.

Gewoon in de kast laten liggen, eet geen brood.

 

Reputatie 7
Badge +12

Het lijkt mij dat je de ontvanger gewoon terug kan sturen. Als je dat wil zoek ik het adres voor je op. Het maandbedrag blijft uiteraard wel hetzelfde. 

Nee, dit zal denk ik niet goed geregistreerd worden als klant nog een tv abonnement heeft. Dus dan zal er bij opzegging van het tv abonnement worden gevraagd om het retour te sturen. 

Badge +19

Daar heb je wel een punt @JanD 

Reputatie 7
Badge +20

Het lijkt mij dat je de ontvanger gewoon terug kan sturen. Als je dat wil zoek ik het adres voor je op. Het maandbedrag blijft uiteraard wel hetzelfde. 

 

1 ontvanger zit standaard in het KPN tv pakket.

Als je die terug stuurt zonder dat KPN een retour brief heeft aangemaakt, dan blijft hij toch staan.

En als je het TV abonnement opzegt, kan dat dan wel eens geld gaan kosten.

Dus nooit zomaar terugzenden.

 

Verder gebruikt, zoals eerder aangegeven, meer dan 99% de KPN tv decoder.

Het beeld is gewoon veel en veel beter (mooier).

 

De KPN ITV app is vooral voor de 2de of 3de tv. etc. 😉

Reputatie 5
Badge +5

Beste optie is dan tv abonnement opzeggen en overgaan op NLZIET. Iets goedkoper als kpn tv en de kwaliteit is beter dan die van de kpn app. Je krijgt een retourdoos voor de decoder en klaar.

Hallo,

 

Ik gebruik de KPN ITV app, waardoor mijn ontvanger, adapter en afstandsbediening overbodig zijn. De klantenservice meldde mij dat er in ieder geval 1 ontvanger thuis aanwezig zou moeten zijn, maar hij wordt dus NIET gebruikt en is ook niet aangesloten. Zonde toch?


*Admin: afgesplitst van originele topic

 

@Karel11 Ja.

Reputatie 7

Heren, het gaat zoals ik lees niet om de beeldkwaliteit (kan ik volledig begrijpen) kunnen we het dan niet beter hebben over wat wél mogelijk is? Dat is tenslotte de vraag van de topicstarter. Hij wil het liefst kijken zónder een tv ontvanger. 

Wat Ziggo kan, maar wat ook T-Mobile kan aanbieden, is een internet met online TV abonnement. Is technisch heus mogelijk bij KPN, maar dan zullen ze ook een nieuwe contentcreator moeten inhuren. Vandaag de dag schiet het gewoon niet op. 

KPN ziet dat jammergenoeg niet,... Ze houden zich armoerig vast aan een ontvanger. Komt vast door de vergrijzing in hun klantpanel en aan mensen die niet voor verandering openstaan 🤣

Kwaliteit daar gelaten, is niet zo belangrijk wanneer je kiest voor het kijken van reguliere zenders via een App.

Het scheelt extra rommel, kabels en afstandbedieningen. Prijs is niet zo belangrijk, zolang de keuze maar wordt aangeboden. 

 

Iets anders, mocht je nog een coax aansluiting in je tv hoek hebben en hier staat nog een signaal op (waarneer je kabel dus niet fysiek is losgetrokken in je straatkast) Laat je tv dan naar de ongecodeerde zenders zoeken. De commerciële rtl meuk is als enige nog SD. Maar bv op te vangen met live kijken via Videoland. En daarnaast heb je zo'n 25 HD zenders die ongecodeerd worden aangeboden. Mocht dit bij je lukken, test het eens. En als het bevalt zeg tv abbo dan lekker op bij Kpn.

Of je stapt over,.. Ziggo Internet Basic 100mbit met kabeltv kost je €35,- per maand. Mét Ziggo go (online via App) €43,- per maand. Neem er Videoland basic bij (1 scherm en reclame) kost je €5,- ben je voor 40/48 euro klaar. 

 

Heren, het gaat zoals ik lees niet om de beeldkwaliteit (kan ik volledig begrijpen) kunnen we het dan niet beter hebben over wat wél mogelijk is? Dat is tenslotte de vraag van de topicstarter. Hij wil het liefst kijken zónder een tv ontvanger. 

Wat Ziggo kan, maar wat ook T-Mobile kan aanbieden, is een internet met online TV abonnement. 

KPN ziet dit jammergenoeg niet,... Komt vast door de vergrijzing in hun klantpanel en aan de klant zijde mensen die niet voor verandering openstaan 🤣

Kwaliteit daar gelaten, is niet zo belangrijk wanneer je kiest voor het kijken van reguliere zenders via een App.

Het scheelt extra rommel, kabels en afstandbedieningen. Prijs is niet zo belangrijk, zolang de keuze maar wordt aangeboden. 

 

Iets anders, mocht je nog een coax aansluiting in je tv hoek hebben en hier staat nog een signaal op (waarneer je kabel dus niet fysiek is losgetrokken in je straatkast) Laat je tv dan naar de ongecodeerde zenders zoeken. De commerciële rtl meuk is als enige nog SD. Maar bv op te vangen met live kijken via Videoland. En daarnaast heb je zo'n 25 HD zenders die ongecodeerd worden aangeboden. Mocht dit bij je lukken, test het eens. En als het bevalt zeg tv abbo dan lekker op bij Kpn.

Of je stapt over,.. Ziggo Internet Basic 100mbit met kabeltv kost je €35,- per maand. Mét Ziggo go (online via App) €43,- per maand. Neem er Videoland basic bij (1 scherm en reclame) kost je €5,- ben je voor 40/48 euro klaar. 

 

Bedankt Jeroen voor jouw reactie. Het gaat mij inderdaad niet zozeer om de beeldkwaliteit, maar om de "rommel" er omheen. 

 

Opzich overweeg ik nog niet om over te stappen, maar bedankt voor het uitzoeken van de opties.

 

Topic is voor mij zo wel afgesloten.

Groeten,

Karel 

Reputatie 7

Je hoeft niet zozeer over te stappen hé,.. Als jij nu gewoon ook een kabelaansluiting in huis hebt van ziggo. Druk er een coax kabel bij in je tv. Stel je tv dan ook in op het ongecodeerde zenderpakket. Dan heb je net als vroeger het 'ouderwets' naar zenders kijken. Alleen de rtl zenders zijn in SD kwaliteit. Maar ja wie kijkt daar nu naar.. Als je verder geen gebruik maakt van opnemen of terugkijken dan wist ik het wel.. Evt dus op te vangen met goedkope videoland. Daar zitten de Live rtl zenders in HD bij inbegrepen. Kan je tv abbo van kpn er wel uit. In dit voorbeeld toch een besparing van €5,- of zonder videoland €10,- 

Ik krijg zelf begin volgend jaar glasvezel van Delta, vanwege overstappen naar internet only. Blijf ik lekker ongecodeerd verder kijken, fysiek trekken ze de kabel toch niet uit je straatkast. Er is al videoland. Dus de kijk mogelijkheden zijn reuze. Opnemen of terugkijken is iets wat wij nog nooit hebben gedaan. 

Reputatie 7
Badge +21

Je hoeft niet zozeer over te stappen hé,.. Als jij nu gewoon ook een kabelaansluiting in huis hebt van ziggo. Druk er een coax kabel bij in je tv. Stel je tv dan ook in op het ongecodeerde zenderpakket. Dan heb je net als vroeger het 'ouderwets' naar zenders kijken.

Dat is niet zo gemakkelijk meer als het lijkt, er worden steeds meer adressen van niet-ziggo-klanten afgesneden. Mijn broer is ook van ziggo naar KPN gegaan en hij kan geen ziggo-zenders meer op zijn tv zelf kijken ook niet na herinstallatie. Het signaal is gewoon afgesneden.

Reputatie 7

Dat zal en kan,.. Maar ook jij bent niet helemaal actueel hierin, en lees eens mijn eerdere bericht waarbij ik aangeef om dat te testen 🤣

Ik heb in de familie mensen zonder internet, deze mensen (meerdere adressen en lokaties) kijken gewoon naar het ongecodeerde standaard digitale pakket vanuit een woonhuis zonder er iets voor te hoeven betalen. En bij mijn weten is Ziggo niet meer actief bezig met het uitschakelen van de kabel signalen want dan moet fysiek de kabel uit de straatkast worden getrokken. Gebeurt het niet dan blijft er altijd een digitaal signaal op actief staan. 

Ziggo is semiactief (als men werkzaamheden in een straatkast moet doen halen ze ze vaak los) alle ongebruikte kabels aan het loshalen, schieten ze zichzelf zelfs wel eens mee in de voet want toen ik aangesloten moest worden lag mijn kabeltje gewoon los in de kast en moest men een monteur sturen om hem weer aan te sluiten.😀

Ik ben in 2018 overgestapt van Ziggo naar Telfort, hetgeen later opgegaan is in KPN

Op mijn coax-aansluiting is nog steeds signaal en gebruik ik als back-up voor het zeldzame geval KPN-TV het even niet doet en kan ook naar zenders kijken die KPN niet in het pakket heeft en Ziggo (nog) wel.

CC: @JeroenB22 en @Karel11 

 

Reputatie 7

Ziggo is semiactief (als men werkzaamheden in een straatkast moet doen halen ze ze vaak los) alle ongebruikte kabels aan het loshalen, schieten ze zichzelf zelfs wel eens mee in de voet want toen ik aangesloten moest worden lag mijn kabeltje gewoon los in de kast en moest men een monteur sturen om hem weer aan te sluiten.😀

 

Moet je nagaan als mensen straks jaarlijks gaan switchen tussen Caiway of Ziggo (hint) 🤣

Reputatie 7
Badge +20

Ziggo is semiactief (als men werkzaamheden in een straatkast moet doen halen ze ze vaak los) alle ongebruikte kabels aan het loshalen, schieten ze zichzelf zelfs wel eens mee in de voet want toen ik aangesloten moest worden lag mijn kabeltje gewoon los in de kast en moest men een monteur sturen om hem weer aan te sluiten.😀

 

Moet je nagaan als mensen straks jaarlijks gaan switchen tussen Caiway of Ziggo (hint) 🤣

 

“Off topic”

Waarom switchen?

Heel veel mensen doen dat helemaal niet.

Wij ook niet.

Als je tevreden bent en dat zijn wij.

En glasvezel heeft echt voordelen, ik weet niet of u glasvezel hebt.

“off topic” 

 

Waar het over gaat in dit topic.

Ik verwacht dat KPN t.z.t. het beeld via de app ook op een veel hoger niveau gaat tillen.

En dat een online tv abonnement er ook gaat komen.

Heeft niets met vergrijzing of zo te maken (dat is pure onzin).

Dus we wachten af totdat alles straks rond is.

Ik (persoonlijk) heb geen haast. 

Geduld is een schone zaak. 😉