Vraag

TV ontvanger loopt ieder uur vast

  • 29 June 2022
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Beste, op ieder heel uur loopt mij itv ontvanger vast als ik iets wil terugkijken of wil kijken via on demand. Dit is sinds een aantal dagen aan de hand en de ontvanger schakelt automatisch naar de laatste tv zender die aan heeft gestaan. Graag uitleg en wat dit betekent, want voorheen moest ik ook iedere keer mijn ontvanger resetten, nu kan ik wel gewoon door via de afstandsbediening, maar dit lijkt me niet de bedoeling 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Old school, de ontvanger blijft maar vastlopen dus. Constant? Ook als je niet terugkijkt? 

Ook nadat je de ontvanger reset? 

En hoe is de ontvanger aangesloten? Met een kabel of draadloze adapters?

Heb je verder ook nog switches in het netwerk? En dan met name switches of andere apparatuur die geen IGMP Snooping ondersteunen? Dit is namelijk essentieel om terug te kunnen kijken. 

Ik ben geen raketgeleerde ofzo, maar als ik opgenomen programma's terugkijk, of ff via on demand kijk, loopt het vast. En ik heb uiteraard de ontvanger aan en uitgezet, want dat is het enige wat je te doen staat. Mijn aansluiting is gewoon via kabels en niet draadloos. Dus gewoon zoals het hoort, via kabels naar kastje en door via kabels naar tv. Dus wat is het probleem, ik heb het nog niet eerder ervaren. Al jaren niet, en nu wel. En ik ga me niet vermoeien met wat er staat aan apparatuur enzo. Klokslag ieder uur, hapert het en loopt het vast, of net niet. Doe er wat mee

Reputatie 7
Badge +20

Dus verder geen switches of andere apparatuur in het netwerk? Ook al zitten deze niet tussen ontvanger en modem, ze kunnen alsnog problemen veroorzaken.

In ieder geval kijk ik graag eens mee. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik jouw verbinding eens doormeten.Â