Beantwoord

TV-ontvanger met de Sony afstandsbediening bedienen

  • 30 November 2020
  • 37 reacties
  • 18957 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 6 reacties

Wellicht een oud bericht maar desondanks is dit nog actueel. 

Ik heb sinds kort een Sony Bravia TV (uitvoering 2020) en je kan de afstandsbediening van KPN koppelen, echter lukt het mij niet om de aan uit knop van de KPN decoderkastje met de Sony afstandsbediening te bedienen. Het zou fijn als wanneer ik mijn TV aanzet ook de overige aangesloten apparaten zoals mijn stereo receiver en mijn KPN decoder kastje aangaan. Mijn stereo receiver gaat overigens wel aan en uit met de afstandsbediening van Sony maar bij KPN lukt dat niet.  

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 21 June 2021, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Hallo @EHW , je kunt wèl voor de basishandelingen de AB van de TV-decoder koppelen aan de Sony, maar je kunt niet de AB van de Sony aan de tv-decoder van KPN koppelen.

 

@JanD Ik wil de afstandsbediening van de Sony niet koppelen aan mijn KPN afstandsbediening van de tv-decoder. Ik wil alleen de tv-decoder ook met de Sony afstandsbediening aan en uit kunnen zetten zoals ik dit al met mijn stereo-receiver al doe. De overige functies van de KPN afstandsbediening kan ik wel al met de Sony afstandsbediening gebruiken 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @EHW, welkom! Met de Sony afstandsbediening lukt het naar mijn weten ook echt niet om wat u wil te bewerkstelligen. De decoder van KPN reageert alleen op de afstandsbediening van KPN, zover ik weet. Er zijn vast wel mensen hier die u hiermee verder kunnen helpen, dit is nogmaals wat ik er van weet.

@JanD Ik wil de afstandsbediening van de Sony niet koppelen aan mijn KPN afstandsbediening van de tv-decoder. Ik wil alleen de tv-decoder ook met de Sony afstandsbediening aan en uit kunnen zetten zoals ik dit al met mijn stereo-receiver al doe. De overige functies van de KPN afstandsbediening kan ik wel al met de Sony afstandsbediening gebruiken 

Hallo @EHW , dat schreef ik ook  niet.  Ik schreef dat je de Sony AB niet kunt koppelen  aan de tv decoder van KPN

@JanD Wellicht heb ik een leescursus nodig maar volgens mij geef ik antwoord op wat jij zegt door te stellen dat ik niet niet de Sony AB wil koppelen aan de tv decoder, maar dat ik de aFstandsbediening van de decoder wil koppelen aan de sony AB wat al deels is gelukt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Misschien nog eens het menu op de TV goed bekijken. Heb hier een Samsung staan waarbij ik de AB van de Samsung gebruik om de decoder te bedienen. Aan en uit zetten van de decoder doe ik via het menu op mijn TV. Wellicht heeft jouw Sony ook zo iets.

 

@Speedmaster Ik denk dat er een verschil zit tussen de Samsung en de Sony. Ik denk dat het aan Sony ligt maar zoals je zegt moet ik dit nog uitzoeken. Is me tot nu toe niet gelukt. 

Reputatie 7
Badge +9

@Speedmaster Ik denk dat er een verschil zit tussen de Samsung en de Sony. Ik denk dat het aan Sony ligt maar zoals je zegt moet ik dit nog uitzoeken. Is me tot nu toe niet gelukt. 

Uiteraard zit er verschil tussen Sony en Samsung maar ik mag verwachten dat Sony een vergelijkbare oplossing heeft.

Hallo allemaal. Tot een paar weken geleden kon ik wel met de AB van mijn Sony KD-55A8 het KPN kastje (Arris) bedienen. Ook aan-en uitzetten. In het numerieke deel van de AB zit een knop i+. Als je die indrukt dan verschijnt een digitaal menu. Hier staat o.a. "verbruik". Dat is de digitale knop voor aan- en uitzetten. Dit werkt ook zo voor een gekoppelde Blurayspeler. Maar helaas, helaas. Sinds de laatse Bravia-update kan ik mijn Sony AB niet meer gebruiken op het KPN kastje. Ik ga Sony na dit weekend bellen hierover. Rare update. Groet,  Niels

Hallo allemaal. Tot een paar weken geleden kon ik wel met de AB van mijn Sony KD-55A8 het KPN kastje (Arris) bedienen. Ook aan-en uitzetten. In het numerieke deel van de AB zit een knop i+. Als je die indrukt dan verschijnt een digitaal menu. Hier staat o.a. "verbruik". Dat is de digitale knop voor aan- en uitzetten. Dit werkt ook zo voor een gekoppelde Blurayspeler. Maar helaas, helaas. Sinds de laatse Bravia-update kan ik mijn Sony AB niet meer gebruiken op het KPN kastje. Ik ga Sony na dit weekend bellen hierover. Rare update. Groet,  Niels

Edit: via instellen kabel receiver heb ik het KPN kastje weer kunnen koppelen aan de sony ab. Gebruik knop i+ dus om menu van KPN kastje te tonen, kies "verbruik" om het kastje aan of uit te zetten

Ik kan met mijn Sony AB ook niet mijn KPN kastje bedienen, ik heb de Arcadyan HBM2260.

@NvE78 hoe heb je afstandsbediening weten te koppelen? Of ging dat automatisch met je Arris kastje?

Nee via het HDMI koppel menu. Je wijst het kastje eerst toe aan de knop "TV". Dan ergens in het HDMI menu kun je een koppeling leggen

Geprobeerd maar bij mij kan de TV deze koppeling niet maken, blijkbaar is het afhankelijk van het type kastje wat je hebt. Dan blijf ik maar mijn Logitech harmony elite gebruiken.

Voor diegene die sony afstandsbediening willen koppelen op de tv ontvanger van kpn (vip5202) in mijn geval

! (infrarood) ontvanger moet wel in zicht staan!

Ik heb een sony KD-65XH9505

Het volgende gedaan

Via menu < instellingen < tv kijken < externe ingang < instelling kabel /satellite

Daar bij merk Arris en bij de volgende stap model 2952

(Ik heb een vip5202)

Nu werkt de sony afstandsbediening

Up/down en de nummers

Om de kpn itv uit of aan te doen kies knop tv op de afstandsbediening en klik op verbruik

In dit menu kun je ook gids instellingen enz. Van de kpn itv ontvanger pakken

Werkt best mooi

Succes

@peter-keetfm bedankt, het werkt nu ook met mijn ontvanger en TV goed samen op mijn Sony afstandsbediening!

Ik baal er wel van werkt het niet meer

Zondag de tv binnen gekregen en opgehangen

De afstandsbediening gekoppeld op mijn genoemde methode

Alles werkte top met de sony afstandsbediening op de kpn ontvanger 

Gisteren avond was het over 

Vandaag geprobeerd opnieuw de ontvanger te koppelen de sony tv vindt niks meer  

Dit na een update van de firmware van Sony

Echt heel jammer 

 

 

 

werkt weer volgende gedaan

de spanning van de tv (230v) gehaald 2 sec. (stekker er uit en er in)

en tv ontvanger opnieuw instellen (boven genoemde methode)

?? blijkbaar nodig na een firmware update ??

de Sony afstandsbediening werkt nu weer perfect op de itv ontvanger

werkt weer volgende gedaan

de spanning van de tv (230v) gehaald 2 sec. (stekker er uit en er in)

en tv ontvanger opnieuw instellen (boven genoemde methode)

?? blijkbaar nodig na een firmware update ??

de Sony afstandsbediening werkt nu weer perfect op de itv ontvanger

 

Ik heb met mijn sony nu meermaals geprobeerd de ab te koppelen aan de kpn ontvanger.

Sony tv geeft aan dat arris niet bekend is, ook het automatisch zoeken naar de ontvanger levert niets op.

Ik denk er nu aan om KPN i-tv te installeren op de tv. Alleen moet er dan een externe apparaat komen voor het opnemen.

 

werkt weer volgende gedaan

de spanning van de tv (230v) gehaald 2 sec. (stekker er uit en er in)

en tv ontvanger opnieuw instellen (boven genoemde methode)

?? blijkbaar nodig na een firmware update ??

de Sony afstandsbediening werkt nu weer perfect op de itv ontvanger

 

Ik heb met mijn sony nu meermaals geprobeerd de ab te koppelen aan de kpn ontvanger.

Sony tv geeft aan dat arris niet bekend is, ook het automatisch zoeken naar de ontvanger levert niets op.

Ik denk er nu aan om KPN i-tv te installeren op de tv. Alleen moet er dan een externe apparaat komen voor het opnemen.

 

Je kunt de opnames gewoon kijken via de app op de Android tv 

Maar heb je je tv al even stroomloos gemaakt even stekker er uit en er in 

Zeker, meteen na het lezen van je reactie. 

Helaas was dat niet de oplossing.

Heb je de laatste update van de tv al gedaan 

En opnieuw merk Arris 

Model 2952

Ook,

Tv is vandaag geinstalleerd en up to date.

Arris kan het systeem niet vinden.

Probeer eens Motorola en 1853 

 

Ik zit nu op het werk, ik zal het later proberen. 

Bedankt.

Ik zit nu op het werk, ik zal het later proberen. 

Bedankt.

Oke ik had er toen ook gedonder mee 

Maar uiteindelijk wel gelukt 

En het werkt nog steeds goed 

Half jaartje nu ongeveer 

Je moet wel de ontvanger in zicht hebben 

De tv-ontvanger werkt via het infrarood van de Sony afstandsbediening