Beantwoord

Tv-ontvanger moet steeds worden herstart

  • 15 March 2023
  • 13 reacties
  • 170 keer bekeken

TV kijken is niet leuk meer. Verbinding valt elke keer uit. Elke keer 5 minuten het kastje uitzetten is erg frustrerend. 

icon

Beste antwoord door Janette.64 16 March 2023, 15:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Indien DIW7022, zie ook hier, misschien heb je wat aan de tips daar.😉

 

Zit er een DVS tussen? 

Ik heb een klein zwart kastje en heb een internet versterker van kpn, een ronde.

Ik heb een klein zwart kastje 

Daar hebben we natuurlijk niet veel aan.

Om je beter te kunnen helpen: wat staat er op de voorkant van dat kastje?

Arris VIP2952, Arris VIP5202, HMB2260, DIW7022 ?

Arris HDMI VIP5202

Hee, 5202 is verrassend i.c.m. de klacht.

Wat gebeurt er (op het scherm) als de 'verbinding’ wegvalt? (evt. foto is handig)

Moet dan de stroom van de 5202 af om hem weer te starten of is stand-by en aan voldoende?

 

Stroom moet eraf, anders kan het zijn dat ie aan en uit gaat. Zwart beeld of je ziet draaien. Het zoeken naar verbinding.

Ik haal dan de stroom van het kastje. Soms gaat het dan nog niet goed.

 

Zwart beeld of je ziet draaien. 

Kun je van dat '’draaien'’ eens een foto maken en hier plaatsen. Want als ik bij mijn ontvanger (weliswaar de VIP2952, maar de software is hetzelfde) de verbinding verbreek '’draait'’ er niks.

Is je ontvanger verbonden met behulp dan een verbindingsset? Als dat dan nog onderstaande is is dié echt aan vervanging toe.

 

Zo gauw als thuis ben en het weer zie maak ik een foto. Alvast bedankt😉

 

Ik zie een zwart scherm. En heel veel muur en kamer. En iemand op de bank zitten 😀.

Maar waar iets zou moeten '’draaien'’. … Dat zie ik niet helaas.  Het beeld is gewoon zwart.

Wat is het merk en type van je televisie? En in welke hdmi aansluiting zit de ontvanger?

Kijk ik kan niet de hele dag met de camara voor de tv gaan zitten. Schiet van tv naar zwart en draaien is dat ie aan het zoeken is naar verbinding.

Samsung en HDMI2

Ik heb nu alles weer opnieuw aangesloten. Nu op HDMI 1 en alles handmatig ingesteld dus duimen maar!

Ah mooi. Hier ook een Samsung en volgens de gebruiksaanwijzing moest ik mijn tv ontvanger op 1 of 2 zetten want 3 is HDMI ARC en dat is minder handig met een tv ontvanger. Die is eigenlijk voor een versterker die dat ondersteunt.

Is de 5202 aangesloten met de bijgeleverde hdmi kabel? Of was dat een oudere kabel?

Het kan natuurlijk ook een defect in de televisie zijn. Mocht het weer misgaan dan meld je je wel weer in dit topic?