Beantwoord

Tv-ontvanger wordt erg heet, maar klantenservice wilde deze niet vervangen

  • 20 January 2022
  • 25 reacties
  • 668 keer bekeken

Ik had een idioot gesprek met een kpn service meneer. Ik vroeg om een vervanging van de tv ontvanger omdat de huidige gloeiend heet wordt.  Dus ook in stand by. Zelfs de bovenkant van het open, dus goed geventileerde kastje waar de ontvanger onder hangt is warm. Dat was voorheen nooit.

De meneer van de kpn bleef een aantal keer herhalen dat hij hem niet kon ruilen omdat het kpn systeem aangeeft dat de ontvanger het doet. En, dat alle apparatuur warm wordt.  Ik antwoordde dat ik dit apparaat moet uitzetten vanwege die hitte en het dan toch echt niet meer doet. Dit is werkelijk onbehoorlijk heet, niet gewoon warm. Dit herhaalde zich een aantal keer, maar KPN kan niks doen want het systeem zegt dat het niet kan. Het zou grappig zijn als het probleem niet serieus was.

Wat kan ik nog doen om een nieuwe ontvanger te krijgen? Schijnbaar kom ik niet door het ‘computersysteem’.  Het mag gewoon hetzelfde type zijn of hergebruik, maar ik wil gewoon een veilig apparaat. 
 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 January 2022, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hoi @Liesbeth O ,

Weet je welk type ontvanger dat is?

Als hij zo heet is lijkt me dat hij wel vervangen kan worden.

Het is een Arcadyan HMB2260, production date 2014/03/19 

Reputatie 7

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren om de omruil van die TV ontvanger in gang te zetten.

ah,

weer de HMB2260.Dat had ik wel verwacht,die vertonen vaker dit probleem.

Ik zou nog een keer bellen en vragen of ze een een logistiek verzoek voor een VIP2952 kunnen indienen.

De vip2952 ontvangers vertonen deze en andere problemen veel minder snel dan de HMB2260.

Lukt dat niet?

vul dan je profiel in(klik) en dan zal een moderator er een blik op werpen.

tot die tijd zou ik hem uitzetten als je gaat slapen of weg bent!!

Dank je wel voor het snelle antwoord, ik ga het meteen proberen. En die ontvanger laat ik inderdaad liever uit als ik er niet bij ben.

met vriendelijke groet, Liesbeth 

Dank je wel voor het snelle antwoord, ik ga het meteen proberen. En die ontvanger laat ik inderdaad liever uit als ik er niet bij ben.

met vriendelijke groet, Liesbeth 

Laat je weten of het lukt?

Anders kan een moderator het regelen voor je.

Reputatie 5
Badge +5

Ik had een idioot gesprek met een kpn service meneer. Ik vroeg om een vervanging van de tv ontvanger omdat de huidige gloeiend heet wordt.  Dus ook in stand by. Zelfs de bovenkant van het open, dus goed geventileerde kastje waar de ontvanger onder hangt is warm. Dat was voorheen nooit.

De meneer van de kpn bleef een aantal keer herhalen dat hij hem niet kon ruilen omdat het kpn systeem aangeeft dat de ontvanger het doet. En, dat alle apparatuur warm wordt.  Ik antwoordde dat ik dit apparaat moet uitzetten vanwege die hitte en het dan toch echt niet meer doet. Dit is werkelijk onbehoorlijk heet, niet gewoon warm. Dit herhaalde zich een aantal keer, maar KPN kan niks doen want het systeem zegt dat het niet kan. Het zou grappig zijn als het probleem niet serieus was.

Wat kan ik nog doen om een nieuwe ontvanger te krijgen? Schijnbaar kom ik niet door het ‘computersysteem’.  Het mag gewoon hetzelfde type zijn of hergebruik, maar ik wil gewoon een veilig apparaat. 
 

 

Ik zou een mail sturen dat als er brand uitbreekt door dit kastje KPN verantwoordelijk is omdat je meerdere malen hebt gemeld dat het kastje abnormaal heet wordt en ze niet de verantwoordelijkheid willen nemen om het kastje om te ruilen. Misschien kan je er een thermometer opleggen en meten hoe hoog de temperatuur is. Ik ben benieuwd.

Is het gelukt via de klantenservice @Liesbeth O ?

Zo niet,Wil ik @wjb even vragen om een moderator in te seinen.Dit kan echt niet!(dat de klantenservice meneer niks deed).

Reputatie 7
Badge +20

@slingshot net zoals bij de meeste providers, verzekeraars, energieleveranciers, etc. kan je niet meer mailen.

Chatten of bellen of facebook, etc. kan wel. 

Ook bij KPN kan je chatten, heb ik goede ervaringen mee. 

Reputatie 7
Badge +17

@Liesbeth O ik snap niet goed waarom de medewerker geen actie heeft ondernomen maar dat ga ik voor je navragen. Zal ook gelijk even een verzoek indienen deze voor je te vervangen. Lekker van het stroom laten en leg maar in de vrieskist tot die tijd. Als een ontvanger niet kapot is dan wordt een verzoek wel eerst door iemand nagekeken. Dit om onnodige wissels te voorkomen. In dit geval denk ik dat als ik vermeld dat er risico op brand is dat het wel goedgekeurd gaat worden. Alleen mag ik dus om die reden nu nog geen belofte maken. Ik zie dat je profiel is ingevuld en zal met die informatie gelijk de aanvraag indienen. 

@Liesbeth O ik snap niet goed waarom de medewerker geen actie heeft ondernomen maar dat ga ik voor je navragen. Zal ook gelijk even een verzoek indienen deze voor je te vervangen. Lekker van het stroom laten en leg maar in de vrieskist tot die tijd. Als een ontvanger niet kapot is dan wordt een verzoek wel eerst door iemand nagekeken. Dit om onnodige wissels te voorkomen. In dit geval denk ik dat als ik vermeld dat er risico op brand is dat het wel goedgekeurd gaat worden. Alleen mag ik dus om die reden nu nog geen belofte maken. Ik zie dat je profiel is ingevuld en zal met die informatie gelijk de aanvraag indienen. 

In de vrieskist zou ik dan ook weer niet doen…Misschien kunnen de refurbish mensen van jullie er nog wat mee.Sowieso gaan er dan misschien elco´s lekken en in je vrieskist..

Als de stekker er uit is kan er niks meer gebeuren.

Reputatie 7
Badge +17

Was ook meer als grap bedoeld dan serieus @martijn197108. Maar je hebt wel gelijk. Ik zal de volgende keer iets voorzichtiger zijn met mijn woordkeuze. @Liesbeth O het verzoek om je ontvanger om te ruilen is ondertussen ingezonden. De normale looptijd is dat binnen 2 werkdagen dit verwerkt wordt. Bij goedkeuring krijg je bericht hoe je de wissel kan doen en bij afkeuring krijg ik bericht waarom en zal ik contact met je opnemen. 

Dacht ik al!:wink:

Ik zei het meer voor het geval dat @Liesbeth O denkt dat het serieus is..:rofl:

Dank jullie allemaal voor de snelle hulp. Ik wacht het nu wel even af. Het tv ontvangertje staat uit.

 En, inderdaad, wat zou het fijn zijn om iemand aan de telefoon te krijgen die geen computer antwoorden voorleest maar gewoon direct helpt. Het voelde alsof ik niet gelooft werd, of, alsof ik op slinkse wijze betere apparatuur wil hebben. (Wil ik niet, hoeft ook echt niet) Ik had in dat telefoongesprek met de servicemeneer uiteindelijk ook nog gevraagd of ik kpn aansprakelijk kon stellen bij eventuele brand. Ook daar kwam geen antwoord op. Staat zeker ook in niet in het systeem😉

Mij valt de telefonische klantenservice ook een beetje tegen,Vaak lukken dit soort dingen niet in 1 keer maar moet ik 5 keer terugbellen voordat ik een behulpzaam persoon aan de lijn krijg.

De HMB2260 vertoont vaker dit probleem,Dus we geloven je wel.Dat zal bij kpn ook wel bekend zijn toch @Bram_ ?

Reputatie 7
Badge +17

 @Liesbeth O ik denk in dit geval dat je gelijk hebt dat de medewerker anders had kunnen handelen. Tegelijkertijd was ik niet bij het gesprek aanwezig. We krijgen regelmatig gesprekken binnen van mensen die graag een nieuwe ontvanger willen terwijl alles goed werkt. In dat soort gevallen moeten we streng zijn en nee verkopen. Wel is het dan natuurlijk belangrijk wel mee te blijven denken en te zien als er meer aan de hand is dan alleen een klant die graag het nieuwste model kastje wil. In dit geval wil ik aannemen dat de medewerker het beste bedoeld heeft. Omdat er weldegelijk anders gehandeld had kunnen worden heb ik echter wel een bericht gedaan om aan te geven hoe het verder is afgelopen en wat er naar mijn mening anders gedaan had kunnen worden. 

@martijn197108 ik heb wel vaker een tv-ontvanger vervangen omdat deze te warm werd. Maar daarbij was het niet specifiek een model dat daar naar mijn mening meer last van had dan andere. Wel moet ik zeggen dat ik de eerste VIP5202 met dat probleem nog moet tegenkomen. Verder is het ene huis natuurlijk het andere niet. Slechte ventilatie, roken en het hebben van huisdieren zijn zomaar een paar dingen die daar veel invloed op kunnen hebben. Bovendien staat zo'n ontvanger hele jaren onder spanning op stand-by als deze niet aan staat. Ik denk dat het voor de leeftijd van de ontvangers goed is dat we actief VIP1853 modellen omwisselen, maar dus meer door leeftijd dan door gevaar voor brand of dat soort dingen. 

 @Liesbeth O ik denk in dit geval dat je gelijk hebt dat de medewerker anders had kunnen handelen. Tegelijkertijd was ik niet bij het gesprek aanwezig. We krijgen regelmatig gesprekken binnen van mensen die graag een nieuwe ontvanger willen terwijl alles goed werkt. In dat soort gevallen moeten we streng zijn en nee verkopen. Wel is het dan natuurlijk belangrijk wel mee te blijven denken en te zien als er meer aan de hand is dan alleen een klant die graag het nieuwste model kastje wil. In dit geval wil ik aannemen dat de medewerker het beste bedoeld heeft. Omdat er weldegelijk anders gehandeld had kunnen worden heb ik echter wel een bericht gedaan om aan te geven hoe het verder is afgelopen en wat er naar mijn mening anders gedaan had kunnen worden. 

@martijn197108 ik heb wel vaker een tv-ontvanger vervangen omdat deze te warm werd. Maar daarbij was het niet specifiek een model dat daar naar mijn mening meer last van had dan andere. Wel moet ik zeggen dat ik de eerste VIP5202 met dat probleem nog moet tegenkomen. Verder is het ene huis natuurlijk het andere niet. Slechte ventilatie, roken en het hebben van huisdieren zijn zomaar een paar dingen die daar veel invloed op kunnen hebben. Bovendien staat zo'n ontvanger hele jaren onder spanning op stand-by als deze niet aan staat. Ik denk dat het voor de leeftijd van de ontvangers goed is dat we actief VIP1853 modellen omwisselen, maar dus meer door leeftijd dan door gevaar voor brand of dat soort dingen. 

Ik hoop dat alles nu goed komt, ik vroeg me nog wel af of een medewerker ook kan zien of iemand al ‘eeuwenlang’ klant is (zelfs nog in de ptt tijd 😉). Dat altijd haar rekeningen betaald zijn en dat ze nog nooit heeft geklaagd. Ik weet niet of dat te zien is door de medewerker maar als ik zo’n klant als mezelf aan de telefoon zou krijgen zou ik het toch wel serieus nemen en niet het forumbos insturen.

Reputatie 7

Ik hoop dat alles nu goed komt, ik vroeg me nog wel af of een medewerker ook kan zien of iemand al ‘eeuwenlang’ klant is (zelfs nog in de ptt tijd 😉). Dat altijd haar rekeningen betaald zijn en dat ze nog nooit heeft geklaagd. Ik weet niet of dat te zien is door de medewerker maar als ik zo’n klant als mezelf aan de telefoon zou krijgen zou ik het toch wel serieus nemen en niet het forumbos insturen.

Ik vind niet dat de éne klant anders behandeld zou moeten dan de andere klant.

Dus alle klanten moeten met wantrouwen worden behandeld? 

Reputatie 7
Badge +20

Dus alle klanten moeten met wantrouwen worden behandeld? 

 

Ik denk niet dat @wjb dat bedoelt. 

 

Maar is het al gelukt met een nieuwe ontvanger?

Reputatie 7

Dus alle klanten moeten met wantrouwen worden behandeld? 

Er is helemaal geen sprake van wantrouwen er is gewoon sprake van een callcenter "medewerker" die puur en alleen de scripts volgt niet snapt hoe je iemand bejegend.

Ik snap dat je ontstemd bent maar wees blij dat het geregeld gaat worden.

Reputatie 7
Badge +17

@Liesbeth O ik vind het vervelend dat je aan het gesprek die nasmaak over hebt overgehouden en wil daarvoor ook mijn excuses aanbieden. Ik heb ondertussen zoals gezegd de medewerker laten weten hoe je het gesprek hebt ervaren en ook laten weten welke stappen ik ondernomen heb om de aanvraag te doen. Verder zien we dit soort situaties gelukkig maar zeldzaam. In de meeste gevallen moeten we op onze systemen vertrouwen en kunnen we dat ook. Wat wel belangrijk is dat een geval als deze niet iets structureels is en dat als je opnieuw contact opneemt dat je alsnog goed geholpen wordt en dat we hard werken om herhaling te voorkomen. Ik heb er vertrouwen in dat met de gegeven feedback de medewerker de volgende keer even wat verder kijkt dan alleen de meting in het systeem. Verder denk ik dat de opmerking van @wjb net anders is overgekomen dan bedoeld. We moeten inderdaad iedere klant, ongeacht bundel of aantal abonnementen, hetzelfde behandelen. Door zo goed en snel mogelijk richting een passende oplossing te werken en daarbij rekening te houden met persoonlijke omstandigheden. We kunnen uiteraard zien hoe lang iemand klant is en of er nog openstaande facturen zijn, maar dat mag niet meewegen in het oplossen van een technische storing. In jouw geval @Liesbeth O is het overduidelijk niet gelukt om niet blind te staren op de systemen en nogmaals daarvoor mijn excuses. 

Vanmiddag kon ik de nieuwe tv ontvanger afhalen. Het is vrijwel hetzelfde type, geen nieuwe zo te zien: er zit een flinke kras op en er staat productiejaar 2016 op. Maar dat vind ik geen enkel probleem. Ik kan gewoon tv kijken en hoef me geen zorgen meer te maken. Heel erg bedankt  Bram!

Overigens bedoelde,en zei, ik niet dat trouwe klanten voorgetrokken moeten worden. Ook zei ik niet dat ik ontstemd was. Maar ik verwonderde mij dat er niet werd gelooft dat dat apparaatje oververhitte, alleen maar omdat de servicedesk computer dat zei. In die situatie is het voor een medewerker toch wel handig als er in de klantgegevens gezien kan worden dat er een tevreden trouwe gebruiker aan de lijn hangt, waar misschien juist daarom toch wel iets aan de hand zou kunnen zijn. Maar je kan nooit zomaar iemand afschepen met een ‘alle apparaten worden warm, mevrouw’. Dat geeft al aan dat je een wel heel domme mevrouw aan de lijn denkt te hebben.

Als het vermoeden bestond dat mijn intentie een nieuwer of beter apparaat zou zijn, had hij dat overigens ook direct kunnen vragen.

Reputatie 7
Badge +17

@Liesbeth O blij dat alles weer goed werkt! Het klopt inderdaad dat we gereviseerde ontvangers uitleveren. Daar kan een keer een kras op zitten maar ze gaan niet de deur uit voordat we volledig zeker weten dat deze wat gebruik betreft helemaal tiptop is. Verder wil ik over de medewerker niet te veel in herhaling vallen maar ik kan je wel verzekeren dat het niet de gebruikelijke gang van zaken is en we serieus om gaan met het signaal.