Beantwoord

Tv valt steeds uit en is traag. Geen respons! Reset helpt even.

  • 14 January 2022
  • 13 reacties
  • 127 keer bekeken

Al 4 weken kunnen we geen tv kijken. Hij is nl zeer traag. Vooral de extra diensten als netflix en videoland, die vallen steeds uit, sls we deze al opgestart krijgen. Klantenservice start steeds met opnieuw opstarten modem en tvontvanger. Dit verhelpt een hLf uurtje de problemen... daarna weer klote. Er is een "ticket" aangemaakt en het probleem is bekend. Echter is er geen oplossing. Wat mij mateloos irriteert is naast dat we dus geen gebruik kunnen  maken van toch een vrij prijzig abbonement, dat er geen respons komt! Desnoods de melding dat er nog steeds geen oplossing is zou al prettig zijn. Op de vraag of ik de hele handel kan inleveren en nieuwe hardware kan krijgen, heeft betreffende medewerker steeds geen rechten daartoe. Ik vind de service echt waardeloos. Kan er enig perspectief worden geboden? Graag reactie!

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 25 January 2022, 07:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @Tv werkt al ,

Welk modem heb je?En welke ontvanger?En hoe is dat verbonden?

Ook al eens alles gereset i.p.v opnieuw opgestart?

Reset tv ontvanger:

Reset modem:

 

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Tv werkt al!

Ik lees dat je niet prettig tv kan kijken, dat is niet fijn. We zoeken hier op het forum graag met je mee naar de oplossing. Je beschrijft vooral streaming diensten zoals Netflix en Videoland, die vallen uit begrijp ik. Hoe zit het met andere functies, zoals live tv kijken en het terugkijken van programma's? Welke tv-ontvanger en modem heb je, en hoe zijn ze op elkaar aangesloten? Heb je daarnaast ook de resets geprobeerd zoals Martijn ze beschreven heeft hierboven?

Alles geprobeerd resets ook. Al HEEL vaak met KPN gebeld. Er is een ticket aangemaakt en als ik bel krijg ik (steeds nadat ik het hele verhaal opnieuw uitleg) te horen dat men er mee bezig is. Nooit krijg ik proactief van KPN te horen wat de stand van zaken is.... nu al 3 maanden of zo. Ik betaal 80 euro voor??? Erg iritant. Het geld maakt me niet uit, maar ik wil gewoon tv kunnen kijken. Dit is waardeloos en zonder enkel perspectief. Morgen maar weer opnieuw bellen. Ik ga dan navragen of ik de hele handel kan inleveren en onder contract uit kan. Dan stap ik graag over!

Alles geprobeerd resets ook. Al HEEL vaak met KPN gebeld. Er is een ticket aangemaakt en als ik bel krijg ik (steeds nadat ik het hele verhaal opnieuw uitleg) te horen dat men er mee bezig is. Nooit krijg ik proactief van KPN te horen wat de stand van zaken is.... nu al 3 maanden of zo. Ik betaal 80 euro voor??? Erg iritant. Het geld maakt me niet uit, maar ik wil gewoon tv kunnen kijken. Dit is waardeloos en zonder enkel perspectief. Morgen maar weer opnieuw bellen. Ik ga dan navragen of ik de hele handel kan inleveren en onder contract uit kan. Dan stap ik graag over!

Maar welke ontvanger heb je nou?Voor een motorola zijn deze symptomen namelijk heel normaal.

Hoi Martijn, excuses. Hmb2260 v2 staat er op. 

 

Gr. Tim

Hoi Martijn, excuses. Hmb2260 v2 staat er op. 

 

Gr. Tim

Hoi Tim @Tv werkt al ,

Die ontvanger staat niet zo goed bekend op het forum.Je kan 0800-0402 bellen en vragen of ze bij de logistieke afdeling een verzoek kunnen indienen voor een VIP2952.Aangezien je alles al wel geprobeerd hebt vermoed ik dat dat wel goedgekeurd gaat worden.

Dank je! Dat lijkt eindelijk een concrete oplossing / aanpak! Ga ik doen

Badge +19

@martijn197108 waar vind ik dat die ontvanger slecht bekend staat? 

@martijn197108 waar vind ik dat die ontvanger slecht bekend staat? 

Hij word vaker warm en geeft vaker storingen dan de VIP2952.Maar dit is mijn indruk hoor,Ik kom vaker HMB2260 problemen tegen dan VIP2952 problemen.

Maar bij mij zelf heeft hij het tot een maandje terug een behoorlijke tijd goed gedaan hoor:wink:

Badge +19

Ik herken het totaal niet.  Ik heb ze allebei en ervaar geen verschil.  En ik zeg niet dat ie niet kapot kan zijn bij ts maar ik heb nog helemaal niet gezien hoe de ontvanger is aangesloten. En ja er is een probleem met de videoland app maar dat geldt voor alle ontvangers. 

Er is een naast een probleem met videoland een probleem met alle apps plus traag life tv bij zappen. Aansluiting al 20x doorlopen met KPN helpdesk. Alles rechtstreeks bekabeld verbonden. Ook alternatieven uitgeprobeerd om alles uit te sluiten. Hoop nieuwe apparatuur te krijgen. Eerder wel om gevraagd, maar daar had kpn medewerker steeds geen rechten toe...

Eerder wel om gevraagd, maar daar had kpn medewerker steeds geen rechten toe...

In dat soort gevallen herkend het systeem een goed werkende ontvanger,Alleen de logistieke afdeling kan hem dan omruilen.

Zie hier hoe je dat voor elkaar krijgt:

Hoi Tim @Tv werkt al ,

Die ontvanger staat niet zo goed bekend op het forum.Je kan 0800-0402 bellen en vragen of ze bij de logistieke afdeling een verzoek kunnen indienen voor een VIP2952.Aangezien je alles al wel geprobeerd hebt vermoed ik dat dat wel goedgekeurd gaat worden.

 

Reputatie 7
Badge +19

@Tv werkt al  De problemen die je beschrijft kunnen verschillende oorzaken hebben, vandaar dat de tv-ontvanger niet meteen vervangen wordt, en dat er eerst onderzocht wordt (via bijvoorbeeld een ticket) hoe de situatie in elkaar zit. KPN is een groen bedrijf met duurzaamheid hoog in het vaandel, daarom wordt apparatuur niet meteen omgeruild. Apparatuur wordt natuurlijk vervangen wanneer dit defect blijkt te zijn.

Ik lees dat er voor jou een ticket aangemaakt is, ik vermoed voor onze Technische Dienst, dat is een goede stap. Heb je intussen meer van hen gehoord? Dat gebeurt meestal binnen enkele werkdagen. Zo niet, ik kan de status voor je nakijken als je wilt. Vul dan daarvoor je forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef me hier een seintje. Dan kan ik je gegevens erbij pakken.