Beantwoord

TV ziet Arris 2502 niet

  • 16 June 2022
  • 6 reacties
  • 60 keer bekeken

Reputatie 2

Goedeavond,

 

Sinds korte tijd ziet de tv de ontvanger niet altijd. Dit gebeurd altijd als we de tv ‘s avonds uitzetten en 's morgens weer aan. Je ziet dan op de tv alleen het hdmi kanaal maar verder niets. ontvanger staat eigenlijk altijd aan. Als de klacht zich voor doet brandt de led op de arris gewoon groen. Vaak moeten we hem dan uit en weer aan zetten met de ab en soms de voeding even er vanaf.

 

Patrick

icon

Beste antwoord door Remco van KPN 21 June 2022, 09:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Patrickk72 dat kijkt natuurlijk niet erg lekker tv en ik denk graag even met je mee voor een oplossing. Dit kan diverse oorzaken hebben en we zullen dan een aantal zaken moeten uitsluiten. Heb je al eens een andere HDMI-kabel getest tussen de ontvanger en de tv zelf? En heb je deze ook al eens aangesloten op een andere HDMI-poort op de tv? Je kan trouwens sowieso vast beginnen met het geven van een frisse start van de ontvanger, dan begint de ontvanger weer met nieuwe software en kunnen we ook uitsluiten dat daar het probleem zit. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!

Reputatie 7
Badge +20

@Patrickk72

Staat de tv wel op het juiste HDMI kanaal?

Helemaal niets zien lijkt mij erg sterk. 

Welke tv heb je?

En verder zoals @Remco_  vraagt en vermeld. 😉

 

Als je de KPN tv decoder aanzet, gaat hij zo wie zo nooit automatisch naar het juiste HDMI kanaal.  Dat kan je in veel tv's wel zo instellen dat hij opstart op het HDMI kanaal waar de KPN tv decoder op is aangesloten.

Advies is om HDMI 1 te gebruiken en dit in de tv aan te geven.

Met de AB kan je naar de juiste ingangskanaal gaan. 

Reputatie 2

Bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik de orginele HDMI kabel die bij het kpn pakket zat. Tv kastje is aangesloten op HDMI1 van de tv, ik zie dan ook HDMI 1 als het probleem zich voordoet maar geen signaal. Heb nu alles gereset, tot nu toe gaat het weer goed. 

Reputatie 7
Badge +13

@Patrickk72 Fijn dat alles het nu dan weer doet. Schrik niet als je even een sms ontvangt trouwens. Ik heb je voor de zekerheid ook een nieuwe HDMI-kabel gestuurd. Mochten de problemen terugkomen dan kun je altijd even testen wat de resultaten zijn met de nieuwe kabel :-) .

Reputatie 2

@Remco_ Kabel is binnen dank je wel 

Reputatie 7
Badge +13

Graag gedaan Patrick!