Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021

  • 30 June 2021
  • 609 reacties
  • 38730 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Maar eens besloten om de software geheel te verwijderen en opnieuw te downloaden voor mijn HMB 2260. Hij gaat weer doodleuk de oude software binnenhalen en dan krijg je weer een melding dat er een software update beschikbaar is.

---

@ITVkijker Ik dacht uit een bericht v.e. moderator op te maken dat dat niet meer zou gebeuren, dat ophalen van de oude software. Dus dat gebeurt nog steeds? Apart.

Reputatie 6
Badge +10

Maar eens besloten om de software geheel te verwijderen en opnieuw te downloaden voor mijn HMB 2260. Hij gaat weer doodleuk de oude software binnenhalen en dan krijg je weer een melding dat er een software update beschikbaar is.

---

@ITVkijker Ik dacht uit een bericht v.e. moderator op te maken dat dat niet meer zou gebeuren, dat ophalen van de oude software. Dus dat gebeurt nog steeds? Apart.

Dat dacht ik ook ja…

 

  

Maar eens besloten om de software geheel te verwijderen en opnieuw te downloaden voor mijn HMB 2260. Hij gaat weer doodleuk de oude software binnenhalen en dan krijg je weer een melding dat er een software update beschikbaar is.

Dit gehele proces heeft doodleuk 30 minuten geduurd. Ik dacht dat we hier eindelijk van af zouden zijn?

Hoi ITVkijker, hij heeft dus verschillende keren in een soort van loop gezeten? En is het uiteindelijk wel gelukt? 

Geen loop, maar gewoon onnodig eerst een oude softwareversie opgehaald en daarna weer een nog nieuwere versie. Het is wel gelukt ja.

Afgelopen nacht ongeveer 2 uur wou ik nog even tv kijken met de VIP5202 na een avondje discoveryplus 

De ontvanger duurder zo lang met software binnenhalen 

Heb het spul maar uitgedrukt 

Ik weet niet via welke weg die download loopt 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hij zou inderdaad niet meer eerst oude software moeten ophalen. Hoewel zoiets best eens een keer op individuele basis kan misgaan. Mocht het nog een keer voorkomen dan hoor ik het graag, ITVKijker, dan kan er naar gekeken worden.

Reputatie 2

Hij zou inderdaad niet meer eerst oude software moeten ophalen. Hoewel zoiets best eens een keer op individuele basis kan misgaan. Mocht het nog een keer voorkomen dan hoor ik het graag, ITVKijker, dan kan er naar gekeken worden.

In verband met het nog steeds bestaande probleem met het gebruik van YouTube heb ik mijn 2952 een frisse start gegeven. Nadat deze was geleden kreeg ik ook de melding dat er nieuwe software geladen moest worden.

Kennelijk dus iets dat bij meer klanten voorkomt. 

Net als het feit dat YouTube nog steeds niet fatsoenlijk (lees: zonder engelengeduld) te gebruiken is.

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt de nieuwe software ook opgehaald? Of heb je enkel de frisse start uitgevoerd? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Ik wil je dat wel aanraden. 

Reputatie 7
Badge +22

Hij zou inderdaad niet meer eerst oude software moeten ophalen. Hoewel zoiets best eens een keer op individuele basis kan misgaan. Mocht het nog een keer voorkomen dan hoor ik het graag, ITVKijker, dan kan er naar gekeken worden.

Bij mij heeft die dat ook gedaan, en ook het software binnenhalen duurde erg lang. Want dat haalt ie normaal binnen 30 seconden binnen op de 5202:

De ontvanger duurder zo lang met software binnenhalen 

Heb het spul maar uitgedrukt 

Ik weet niet via welke weg die download loopt 

@Erik_ wordt hier ook nog eens naar gekeken?

Reputatie 2

Je hebt de nieuwe software ook opgehaald? Of heb je enkel de frisse start uitgevoerd? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Ik wil je dat wel aanraden. 

Ik heb direct na de frisse start op beide ontvangers de nieuwe software geïnstalleerd.
Na de frisse start kreeg ik de melding dat er nieuwe software was.

Reputatie 2

Hij zou inderdaad niet meer eerst oude software moeten ophalen. Hoewel zoiets best eens een keer op individuele basis kan misgaan. Mocht het nog een keer voorkomen dan hoor ik het graag, ITVKijker, dan kan er naar gekeken worden.

Bij mij heeft die dat ook gedaan, en ook het software binnenhalen duurde erg lang. Want dat haalt ie normaal binnen 30 seconden binnen op de 5202:

 

Binnen 30 seconden ???? Op de 2952 op glasvezel (weet niet of dat veel uitmaakt) ben ik met een frisse start zo 10 minuten verder. En met een softwareupdate er achteraan nog eens een kleine 10 minuten.

 

Reputatie 7
Badge +22

Binnen 30 seconden ???? Op de 2952 op glasvezel (weet niet of dat veel uitmaakt) ben ik met een frisse start zo 10 minuten verder. En met een softwareupdate er achteraan nog eens een kleine 10 minuten.

Het software wordt op de Arris 2952 en de Arcadyan HMB2260 anders opgehaald dan op de Arris 5202 (4K ontvanger)

Bij mij duurt het bij de 5202 ook eerder 10 min dan 30s. De 8001 is wat dat betreft veel sneller en beiden zijn bekabeld aangesloten (200 Mb/s BVVDSL). 

Reputatie 7
Badge +16

Bij mij duurt het bij de 5202 ook eerder 10 min dan 30s. De 8001 is wat dat betreft veel sneller en beiden zijn bekabeld aangesloten (200 Mb/s BVVDSL). 

Bij een algemene grote update wordt deze ook gepushed via multicast. Als je zelf een aanvraag doet via Frisse start of opnieuw installeren wordt de software op unicast binnen gehaald en dan kan het vaak binnen een seconden of 30 geregeld zijn. Dit is overigens alleen op de VIP5202 zo. 

De 5202 bij mij staat in diepe slaap want weinig gebruikt. Dan loop je het risico van een update als je 'm aanzet. En dan duurt het ff! Maar ook als ik de 8001 een frisse start geeft doet die het sneller. 

Reputatie 7
Badge +16

De 5202 bij mij staat in diepe slaap want weinig gebruikt. Dan loop je het risico van een update als je 'm aanzet. En dan duurt het ff! Maar ook als ik de 8001 een frisse start geeft doet die het sneller. 

Volgens mij als je hem uitstelt en dan via software opnieuw installeren opnieuw aanvraagd gaat hij via unicast en heb je hem binnen een seconden of 30 weer aan de praat 🙂

Reputatie 7
Badge +22

Volgens mij als je hem uitstelt en dan via software opnieuw installeren opnieuw aanvraagd gaat hij via unicast en heb je hem binnen een seconden of 30 weer aan de praat 🙂

waarom laten ze het niet gewoon via unicast lopen? (5202)

Reputatie 7
Badge +30

Bij mij duurt het bij de 5202 ook eerder 10 min dan 30s. De 8001 is wat dat betreft veel sneller en beiden zijn bekabeld aangesloten (200 Mb/s BVVDSL). 

Bij een algemene grote update wordt deze ook gepushed via multicast. Als je zelf een aanvraag doet via Frisse start of opnieuw installeren wordt de software op unicast binnen gehaald en dan kan het vaak binnen een seconden of 30 geregeld zijn. Dit is overigens alleen op de VIP5202 zo. 

 

Volgens mij als je hem uitstelt en dan via software opnieuw installeren opnieuw aanvraagd gaat hij via unicast en heb je hem binnen een seconden of 30 weer aan de praat 🙂

waarom laten ze het niet gewoon via unicast lopen? (5202)

 

Dit, inderdaad. NMC updates (dat zijn de grotere die ook een herstart vereisen) gaan via multicast zodat we in de nacht zoveel mogelijk tegelijk kunnen doen. Even gesimplificeerd, multicast betekent dat het verkeer van één zender naar een heleboel ontvangers tegelijk gaat. Dit scheelt in bandbreedte, waardoor we meer ontvangers in dezelfde tijd van update kunnen voorzien. Unicast daarentegen is van één zender naar één ontvanger. Gaat daardoor sneller, maar als we dit voor iedereen zouden doen, dan zou het veel te veel bandbreedte kosten. Dus dit gebeurt alleen als je zelf de update initieert (door frisse start, of door het starten van de ontvanger als deze tijdens updatenacht in deep sleep was), en dan ook alleen op de 5202. Bij de overige modellen gebeurt een handmatige update ook via multicast en kan daardoor nog best lang duren. 

Reputatie 7
Badge +8

Volgens mij als je hem uitstelt en dan via software opnieuw installeren opnieuw aanvraagd gaat hij via unicast en heb je hem binnen een seconden of 30 weer aan de praat 🙂

waarom laten ze het niet gewoon via unicast lopen? (5202)

Dit is een keer per ongeluk gebeurd. Het gevolg was dat veel internet diensten van KPN niet meer werkten omdat de verbindingen vol werden getrokken. Probleem is ook dat als dit proces start, dan kun je het niet meer stoppen, dus dat waren een paar… interessante uren aan de telefoon in het crisis-overleg.

Hoi,

Eergisteren ook de software update binnen gekregen, maar sindsdien heb ik geen beeld meer. Als ik de ontvanger opnieuw aan en uit zet,(met de schakelaar aan de achterkant) dan heb ik wel weer beeld van het opstart scherm, maar zodra deze de uiteindelijke zenders wil laten zien geeft de tv aan dat hij geen signaal ontvangt. Is dit een bekend probleem? Het lijkt alsof de ontvanger een signaal over de HDMI stuurt die de tv niet kan ontvangen (bijv. Andere Hz of resolutie oid)?? Hiervoor dit probleem nooit gehad...

Hopelijk kan iemand helpen!

Grt,

RockHouse

 

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update december 2021

HTML 4.133.204

 

Wat zit er in?

Update van de zoekfunctie. Bij het zoeken was het al zo dat je naast resultaten uit de gis en On Demand ook resultaten uit Netflix kreeg. Dit wordt nu uitgebreid met resultaten van YouTube.

Dit komt in eerste instantie alleen op 2952 en 2260, later ook op de 5202. 

Opnemen vanuit het verleden. Iets wat al langer op het lijstje staat, ook vanuit jullie. Met deze update is het mogelijk om een serie opname in te plannen vanuit een aflevering die al geweest is. Dit neemt de serie dan op vanaf de eerstvolgende aflevering die wordt uitgezonden.

 

Opnamepakket pop-up. Klanten die geen opnemen pakket hebben maar wel de rec-toets indrukken krijgen een pop-up met daarin ook gelijk de gelegenheid om het opnemen pakket te bestellen als ze dit willen.

(de inconsistentie tussen de benaming van het pakket in de pop-up en de detailpagina is doorgegeven)

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 7 en 9 december
  • Uitrol: 14 en 16 december

 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi,

Eergisteren ook de software update binnen gekregen, maar sindsdien heb ik geen beeld meer. Als ik de ontvanger opnieuw aan en uit zet,(met de schakelaar aan de achterkant) dan heb ik wel weer beeld van het opstart scherm, maar zodra deze de uiteindelijke zenders wil laten zien geeft de tv aan dat hij geen signaal ontvangt. Is dit een bekend probleem? Het lijkt alsof de ontvanger een signaal over de HDMI stuurt die de tv niet kan ontvangen (bijv. Andere Hz of resolutie oid)?? Hiervoor dit probleem nooit gehad...

Hopelijk kan iemand helpen!

Grt,

RockHouse

 

Hey @RockHouse, kun je op die momenten wel het menu oproepen? Of zie je die ook niet? Heb je aanvullende apparatuur aangesloten (soundbar, home cinema set o.i.d.)? 

@Erik_

... Sorry, verkeerd gelezen.

Reputatie 7
Badge +16

@Erik_ in deze HTML (4.132.216) heeft bij informatie ook “Verificatienummer” erbij gekregen. Waar is dat voor?

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_ in deze HTML (4.132.216) heeft bij informatie ook “Verificatienummer” erbij gekregen. Waar is dat voor?

Viel mij ook inderdaad ook op. 😉

Reputatie 7
Badge +22

Interactieve TV Update december 2021

HTML 4.133.204

 

Wat zit er in?

Update van de zoekfunctie. Bij het zoeken was het al zo dat je naast resultaten uit de gis en On Demand ook resultaten uit Netflix kreeg. Dit wordt nu uitgebreid met resultaten van YouTube.

Dit komt in eerste instantie alleen op 2952 en 2260, later ook op de 5202. 

Opnemen vanuit het verleden. Iets wat al langer op het lijstje staat, ook vanuit jullie. Met deze update is het mogelijk om een serie opname in te plannen vanuit een aflevering die al geweest is. Dit neemt de serie dan op vanaf de eerstvolgende aflevering die wordt uitgezonden.

 

Opnamepakket pop-up. Klanten die geen opnemen pakket hebben maar wel de rec-toets indrukken krijgen een pop-up met daarin ook gelijk de gelegenheid om het opnemen pakket te bestellen als ze dit willen.

(de inconsistentie tussen de benaming van het pakket in de pop-up en de detailpagina is doorgegeven)

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 7 en 9 december
  • Uitrol: 14 en 16 december

 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

 

Deze markeren we op 7 december als antwoord.

@Erik_ dat opnemen uit het verleden komt die wel gelijk met de 5202? En hoe werkt het precies? Iets wat ik vorige week gemist heb kan ik die dan ook terughalen met een aflevering die iedere week wordt uitgezonden? 🤔

Waneer kan ik de videoland update verwachten bij mij staat HTML 4.132.204 heb ik nu de nieuwe is nog niet binnen hoor graag waneer wel