Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021

  • 30 June 2021
  • 609 reacties
  • 38722 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Zyzz777 ook na een reset van de ontvanger? Heb je die al uitgevoerd?

@Zyzz777 ook na een reset van de ontvanger? Heb je die al uitgevoerd?

Zojuist uitgevoerd en lijkt het probleem op dit moment verholpen te hebben :)

Reputatie 7
Badge +20

Super, mocht dat veranderen, laat het dan weten. 

Reputatie 5
Badge +3

Het valt mij op dat sinds de laatste update het beeld na het schakelen naar een andere zender  ietwat schokkerig is. 

Geen vloeiende overgang. 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je, sinds dit je opviel, de ontvanger een Frisse Start gegeven, @ruudforsthovel? Vaak zien we dat zoiets helpt als er na een update kleine issues optreden. 

Reputatie 5
Badge +3

Heb je, sinds dit je opviel, de ontvanger een Frisse Start gegeven, @ruudforsthovel? Vaak zien we dat zoiets helpt als er na een update kleine issues optreden. 

Dag @Erik_ Dat ga ik doen. Dank je voor de tip. 

Reputatie 7
Badge +22

Het valt mij op dat sinds de laatste update het beeld na het schakelen naar een andere zender  ietwat schokkerig is. 

Geen vloeiende overgang. 

@Erik_ ik heb met het verwisselen van de zender af en toe dat ie een harde klik geluidje geeft. Ik heb 4x Arris VIP5202.  

Het valt mij op dat sinds de laatste update het beeld na het schakelen naar een andere zender  ietwat schokkerig is. 

Geen vloeiende overgang. 

@Erik_ ik heb met het verwisselen van de zender af en toe dat ie een harde klik geluidje geeft. Ik heb 4x Arris VIP5202.  

Moet je hem op stereo zetten 

 

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_ ik heb met het verwisselen van de zender af en toe dat ie een harde klik geluidje geeft. Ik heb 4x Arris VIP5202.  

Moet je hem op stereo zetten 

Beetje raar, zet maar op stereo dan heb je er geen last van! 😂 Hallo, ik luister graag via Dolby Surround. 😂 Stereo? Echt niet! 🙈

@Erik_ ik heb met het verwisselen van de zender af en toe dat ie een harde klik geluidje geeft. Ik heb 4x Arris VIP5202.  

Moet je hem op stereo zetten 

Beetje raar, zet maar op stereo dan heb je er geen last van! 😂 Hallo, ik luister graag via Dolby Surround. 😂 Stereo? Echt niet! 🙈

Die bug heb ik al sinds dat ik de VIP5202 heb 

Stereo met de soundbar werkt hier prima 

Op de slaapkamer 

Trouwens de VIP5202 met de nieuwe Sony bravia tv niet getest 

Zal ff kijken 

 

@Dennis Schreve

Op de Sony bravia heb ik dit niet 

Wel dat dolby een stuk zachter is 

Maar verder geen rare geluiden

Heb je de frisse start al geprobeerd

Ook even op de Philips tv met soundbar op dolby gezet

En inderdaad is die bug er nog

Bij het zappen iets geknetter geluid 

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve

Heb je de frisse start al geprobeerd 

Yep! Dat heb ik al een keer gedaan. 😉

@Dennis Schreve

Heb je de frisse start al geprobeerd 

Yep! Dat heb ik al een keer gedaan. 😉

Heb je dat bij alle tv’s? 

 

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve

Heb je de frisse start al geprobeerd 

Yep! Dat heb ik al een keer gedaan. 😉

Heb je dat bij alle tv’s? 

 

Ja, maar het is sporadisch. De ene keer wel en de andere keer niet, ik heb het ook als ik Videoland uitschakel en weer terug ga naar tv. Op het moment als de tv zender in beeld komt heel effe en dan is het ook weg, maar met zappen komt ie terug, maar ook niet altijd. 

@Dennis Schreve

Die tv op de slaapkamer heb ik nooit problemen met canaldigitaal (schotel) en via media player hdmi geen gekke dingen mee gemaakt 

De soundbar is ook van het zelfde merk als de tv 

Toen ik de VIP5202 bij het hussel kreeg had ik dat irritante gekraak met zappen tussen de zenders 

Toen was de oplossing stereo 

En heb er niet meer naar gekeken 

Omdat ik deze ontvanger haast niet gebruik 

Wel raar dat die bug er nog in zit 

Trouwens voordat het geluid begind met zappen duurt het langer dan de stereo stand

Ik heb nu dolby bij de Sony tv aan staan maar denk dat dit weer naar stereo gaat i.v.m. de traagheid dat het geluid komt met schakelen tussen de zenders 

 

Reputatie 7

Wel raar dat die bug er nog in zit 

Maar absoluut niet bij iedereen. Wij ervaren geen problemen met onze 5202 aangesloten op onze Sony televisie en Sony home cinema set.

Wel raar dat die bug er nog in zit 

Maar absoluut niet bij iedereen. Ik ervaar geen problemen met onze 5202 aangesloten op onze Sony televisie en Sony home cinema set.

Zoals je kunt lezen heb ik dit niet op de Sony bravia tv 

Maar dolby is iets trager dan stereo met zappen 

En zachter 

(net ff getest) ding stond op stereo 

Bij de Philips heb ik dat geknetter ook net als bij @Dennis Schreve 

 

Reputatie 7
Badge +30

@Dennis Schreve

Heb je de frisse start al geprobeerd 

Yep! Dat heb ik al een keer gedaan. 😉

Heb je dat bij alle tv’s? 

 

Ja, maar het is sporadisch. De ene keer wel en de andere keer niet, ik heb het ook als ik Videoland uitschakel en weer terug ga naar tv. Op het moment als de tv zender in beeld komt heel effe en dan is het ook weg, maar met zappen komt ie terug, maar ook niet altijd. 

Heb je dit op alle tv's even regelmatig, of zie je dat het bij de ene meer voor komt dan bij de andere? En is het echt een klik, of is het meer knetteren zoals Peter het beschrijft?

 

Wel raar dat die bug er nog in zit 

Maar absoluut niet bij iedereen. Ik ervaar geen problemen met onze 5202 aangesloten op onze Sony televisie en Sony home cinema set.

Zoals je kunt lezen heb ik dit niet op de Sony bravia tv 

Maar dolby is iets trager dan stereo met zappen 

En zachter 

(net ff getest) ding stond op stereo 

Bij de Philips heb ik dat geknetter ook net als bij @Dennis Schreve 

Wat is het typenummer van die Philips, Peter?

@Erik_ 

de tv is deze

de soundbar is deze

hdmi kabel is deze

stereo vindt ik geen punt omdat ik hier haast geen tv kijk via de vip5202

maar ik ben wel bereid om tests te doen mocht je dit willen

tv is voorzien van laatste firmware

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we natuurlijk updates uitbrengen. Om dat overzichtelijk te houden, daarvoor een nieuw topic:

 

De eerste update voor het komende jaar heb ik daar ook zojuist in geplaatst. Verzoek om, tot die uitrol ook daadwerkelijk van start is, feedback & issues over de huidige firmware nog in dit topic te plaatsen. Discussie over dingen van de nieuwe update kunnen natuurlijk wél in het nieuwe topic :)

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Peter. Ik neem het van de week even mee in ons feedback en vragenrondje richting de ontwikkelaars.

@Erik_

Als eerste de beste wensen en gelukkig Nieuwjaar :beers:

Wat betreft de sony tv Link die ik op dolby heb gezet op de 2e VIP5202

Kwamen er nogal klachten dof geluid

En moet zeggen niet om aan te horen

Deze vip5202 terug op stereo

En weer een perfect geluid helder

Deze tv zit geen soundbar achter

Ik ervaar op 2 x de VIP5202 het dolby probleem

 

Nogal logisch. Een tv heeft standaard meestal alleen stereo luidsprekers. Als je er dan een Dolby 5.1 geluid op zet mis je toch 3.1 luidsprekers en daarmee het geluid van die geluidskanalen. Dolby moet je alleen gebruiken als je ook de daarvoor bestemde geluidsinstallatie hebt. 

Reputatie 7
Badge +20

Nogal logisch. Een tv heeft standaard meestal alleen stereo luidsprekers. Als je er dan een Dolby 5.1 geluid op zet mis je toch 3.1 luidsprekers en daarmee het geluid van die geluidskanalen. Dolby moet je alleen gebruiken als je ook de daarvoor bestemde geluidsinstallatie hebt. 

 

Allen een heel gelukkig en gezond 2022.

 

Hoi Henk2304

Ik heb een soundbar met subwoofer surround 3.1

Als ik de KPN tv decoder op surround zet, dan mis ik vooral de bassen.

Ook is het geluid op Dolby heel erg veel zachter.

Op stereo is het geluid veel beter (mooier).

 

Op de app's van de tv (Netflix en Disney+) en de Blu-ray speler is het geluid in dolby perfect via de Soundbar.

 

De KPN tv decoder is de Arris VIP2952

 

Hopelijk komt er een goede werkende update in 2022.

@Henk2304

De Philips heb ik 5.1 op de soundbar zitten 

De Sony tv zit volgens de spec. ook dolby op 

Zitten 4 luidsprekers in dacht ik 

Hoe en wat het werkt weet ik niet 

Uit ervaring is de stereo stand op de VIP5202 het mooiste geluid 

Â