Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021

  • 30 June 2021
  • 609 reacties
  • 38731 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Reputatie 7

Wat verlang ik toch terug naar de tijd dat de televisiezenders en radiozenders in twee aparte gidsen stonden en dat je met het knopje radio en TV kon switchen tussen die twee gidsen.

Wie is er geïnteresseerd in radiozenders als er 's avonds televisie gekeken wordt?

Ik denk dat dat er niet veel zijn. Hebben jullie dan wel door dat het samenvoegen van van de televisiezenders en radiozenders in één gids zeer vervelende consequenties heeft voor de glasvezelabonnee die uiteraard niet naar kanaal 1 tot 10 kijkt maar naar kanaal 661 tot 670.

Zo nee, ervaar het dan zelf eens. Kijk naar kanaal 661, open de gids en blader naar Discovery. Hoeveel pagina's moet je door? Juist, veel meer dan die éne pagina die vroeger nodig was.

 

Twee vragen:

1) Wanneer komt eindelijk HD-"Glas" op 1 eens een keer beschikbaar?

2) Wanneer wordt het weer mogelijk om de televisiezenders en radiozenders in aparte gidsen te tonen?  

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update augustus 2021

NMC 8.0.127_2

 

Wat zit er in?

Voorbereidend werk voor het verbeteren van de Apps omgeving op de tv ontvanger. Hierdoor zal deze, bijvoorbeeld, ook meekunnen in de donkere kleur als je die ingesteld hebt. 

Je merkt hier als klant in augustus nog niets van omdat het alleen om voorbereidend werk gaat. Het wordt vervolgens geactiveerd in een volgende update. 

Daarnaast lost deze update ook het probleem op dat de Amazon Prime Video app soms niet goed afsluit en dus ook niet goed opstart (zwart beeld)

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: nacht van 2 op 3 augustus
  • De rest: 10 t/m 17 augustus

 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +30

Twee vragen:

1) Wanneer komt eindelijk HD-"Glas" op 1 eens een keer beschikbaar?

2) Wanneer wordt het weer mogelijk om de televisiezenders en radiozenders in aparte gidsen te tonen?  

  1. Geen idee
  2. Staat op het moment niet op de planning

Meer kan ik er op het moment niet van maken.

Twee vragen:

1) Wanneer komt eindelijk HD-"Glas" op 1 eens een keer beschikbaar?

2) Wanneer wordt het weer mogelijk om de televisiezenders en radiozenders in aparte gidsen te tonen?  

  1. Geen idee
  2. Staat op het moment niet op de planning

Meer kan ik er op het moment niet van maken.

Erik,

Wij hebben nog geen HD dus geen direct belang. Maar eindelijk na eindeloze berichten van KPN sinds 2020 dat het ook bij ons snel kwam, lijkt het bij ons ook wel voor 2022 te zijn gerealiseerd.

Ik heb deze vraag van @wjb en vele anderen hier te vaak gelezen in dit forum om mijn vertrouwen in KPN, dat net zo omhoog was gebracht nu weer met 50% te laten zakken.

Wordt het met glasvezel van KPN weer net zo knoeien als dat het ooit was met de ADSL verbinding en HD?

Jij bent waarschijnlijk niet alleen voor mij de enige bij KPN op wiens toezeggingen ten aanzien van het aanpakken van onjuiste zaken ik vertrouw, die niet alleen op 1 klant gericht zijn.  

Door jouw activiteiten in het verleden hoop ik, dat dit bericht bijdraagt om jou meer in staat te stellen het meer onder de aandacht te brengen. 

Reputatie 3
Badge

Kijk naar kanaal 661, open de gids en blader naar Discovery. Hoeveel pagina's moet je door? Juist, veel meer dan die éne pagina die vroeger nodig was. 

Waarom zou je door zoveel pagina’s bladeren als er eenvoudig kunt komen door zender 15 te kiezen.

Reputatie 7

Kijk naar kanaal 661, open de gids en blader naar Discovery. Hoeveel pagina's moet je door? Juist, veel meer dan die éne pagina die vroeger nodig was. 

Waarom zou je door zoveel pagina’s bladeren als er eenvoudig kunt komen door zender 15 te kiezen.

Omdat ik echt geen kanaalnummers ga onthouden en ja, met kanaal 1 kom ik ook direct op de eerste pagina bij kanaal 11.

Reputatie 7
Badge +30

Aanvulling op de komende update in augustus, dit lost ook het probleem op dat de Amazon Prime Video app soms niet goed afsluit en dus ook niet goed opstart (zwart beeld). Toegevoegd aan het gemarkeerde antwoord.

Maar vervangen heeft dan tot gevolg dat je dan een 5202 ervoor terug krijgt…

Bijzonder aardig aangeboden, maar nee, dank je! De mogelijke voordelen van een 5202 wegen niet op tegen de nadelen (geen display, minder goede integratie met onze soundbar). Ik meld de problemen met de 8001 ook niet met dat doel, maar omdat ik denk dat meer mensen dit soort problemen kunnen ondervinden en het vaak niet in de gaten hebben (hoeveel 8001 ontvangers zouden er inmiddels (zonder dat hun gebruikers het weten) op 720P staan?. Of bij een vastloper de boel maar gewoon uit- en weer aanzetten. Ik zie daar wel eens meldingen over op het forum).

Reputatie 7
Badge +10

Kijk naar kanaal 661, open de gids en blader naar Discovery. Hoeveel pagina's moet je door? Juist, veel meer dan die éne pagina die vroeger nodig was. 

Waarom zou je door zoveel pagina’s bladeren als er eenvoudig kunt komen door zender 15 te kiezen.

Omdat ik echt geen kanaalnummers ga onthouden en ja, met kanaal 1 kom ik ook direct op de eerste pagina bij kanaal 11.


Ik blader vaak door de gids en omdat de radiozenders samengevoegd zijn met de tv zenders vind ik het behoorlijk irritant, mede omdat het al niet zo vlot en soepel gaat sinds de updates.

Ik ga ook de zenders niet uit mijn hoofd leren, dat wil ik ook helemaal niet. Dat moet ook niet de bedoeling zijn. De gids wordt hier vaak gebruikt en het moet gebruiksgemak opleveren, geen irritatie.


Ik heb al een aantal zenders verborgen om de ellenlange gids niet nog omslachtiger te gebruiken. Te veel gedoe om van de gids gebruik te maken.

Kortom, moven met de radio zenders uit de TV-gids en maak het weer apart zoals voorheen. 

Reputatie 7

Kortom, moven met de radio zenders uit de TV-gids en maak het weer apart zoals voorheen. 

Ik hoop dat @Erik_ dat (opnieuw) aanhangig zal willen maken, je bent absoluut niet de enige die zich enorm stoort aan de beslissingen van KPN die het gebruiksgemak volledig bederven en met een mijns inziens kleine aanpassing voorkomen kunnen worden.

Als er iets is wat ik niet begrijp bij KPN dan is het het beleid t.a.v. KPN TV.

Het zou mijns inziens juist een speerpunt van KPN moeten zijn om van alle providers de beste beleving te creëren rond televisie kijken en dan doel ik niet alleen op KPN TV via de TV ontvanger maar op de beleving over alle platforms heen.

Er zijn dan echt een paar dingen die ik absoluut niet begrijp en waar ik heel graag eens met de business owner(s) over van gedachte zou willen wisselen.  

Reputatie 7
Badge +10

Het nieuwe menu ziet er mooi(-er) uit en met een 4K ontvanger loopt het ‘soepel’ en er zullen vast mooie opties bijkomen in de toekomst met een nieuw platform wat met het oude platform niet mogelijk is, maar voor de HD ontvangers is het plat gezegd ‘al draagt de aap een gouden ring….’ 

Reputatie 3
Badge

We noemen het bewust bladeren door gids omdat die bewoording weinig vatbaar is voor variabele interpretatie .  

Inderdaad weinig vatbaar voor variabele interpretatie. Zodat iedereen denkt dat het om bladeren gaat, wat het natuurlijk niet is. Het is rechtstreeks kiezen, juist niet bladeren. 

Reputatie 7
Badge +22

Kortom, moven met de radio zenders uit de TV-gids en maak het weer apart zoals voorheen. 

Ik ben het hier helemaal mee eens wat hierboven wordt geschreven door @Anneke-Anna, ik zie de tv-gids ook apart van de radio-gids. Heb ik tv, dan wil ik alleen tv-zenders zien. En luister ik de radio? Dan alleen de radio-gids. 👍🏼😉 Hopelijk wordt dit meegenomen bij de volgende update. 

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor alle input en feedback! We kunnen niets beloven, maar we nemen jullie signalen natuurlijk mee. Als er nieuws is, delen we het hier met jullie.

Reputatie 7

Dank voor alle input en feedback! We kunnen niets beloven, maar we nemen jullie signalen natuurlijk mee. Als er nieuws is, delen we het hier met jullie.

@Alexandra, Voorheen werden radiozenders en televisiezenders ook gesplitst getoond en kon je met de radio en tv knop switchen tussen die twee gidsen. Ik hoop oprecht dat jullie die gesplitste gidsen voor televisie en radio weer terug zullen brengen. Weten jullie dat ik vrijwel alle radiozenders uit mijn zenderlijst verwijderd heb om te voorkomen dat mijn gids pagina's langer wordt door die, mijns inziens, rampzalige samenvoeging van televisie en radiozenders in één overzicht. Dat kan toch niet de bedoeling van die aanpassing. :confounded:

Reputatie 7
Badge +10

Dank voor alle input en feedback! We kunnen niets beloven, maar we nemen jullie signalen natuurlijk mee. Als er nieuws is, delen we het hier met jullie.

@Alexandra, Voorheen werden radiozenders en televisiezenders ook gesplitst getoond en kon je met de radio en tv knop switchen tussen die twee gidsen. Ik hoop oprecht dat jullie die gesplitste gidsen voor televisie en radio weer terug zullen brengen. Weten jullie dat ik vrijwel alle radiozenders uit mijn zenderlijst verwijderd heb om te voorkomen dat mijn gids pagina's langer wordt door die, mijns inziens, rampzalige samenvoeging van televisie en radiozenders in één overzicht. Dat kan toch niet de bedoeling van die aanpassing. :confounded:

Hier net zo de radio zenders verborgen.
Het is niet alleen irritant, het ziet er ook armoedig uit om TV én Radio zenders samen te voegen. En de gids laadt al niet snel! 

Ik ondersteun het weer scheiden van radio- en tv-zenders in de gids van harte: niet alles uit het verleden is verkeerd, soms is vooruitgang juist een achteruitgang zoals in dit geval.

Mij is het om het even, heb toch alle radio zenders verborgen staan, ga geen radio via dat ding luisteren, heb daar een prima alternatief voor zolang FM en DAB+ nog in de lucht blijven.

Interactieve TV Update augustus 2021

NMC 8.0.127_2

 

Wat zit er in?

Voorbereidend werk voor het verbeteren van de Apps omgeving op de tv ontvanger. Hierdoor zal deze, bijvoorbeeld, ook meekunnen in de donkere kleur als je die ingesteld hebt. 

Je merkt hier als klant in augustus nog niets van omdat het alleen om voorbereidend werk gaat. Het wordt vervolgens geactiveerd in een volgende update. 

Daarnaast lost deze update ook het probleem op dat de Amazon Prime Video app soms niet goed afsluit en dus ook niet goed opstart (zwart beeld)

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: nacht van 2 op 3 augustus
  • De rest: 10 t/m 17 augustus

 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Deze update heeft voor 't eerst op m'n 8001 niet de beeldscherminstellingen omzeep geholpen, staan nog steeds op "Automatisch” en "UHD”. :hugging: Wel stond de zender op 694, terwijl ik 'm gisteravond “uitgezet” had op 805, maar een kniesoor die daarop let :thinking:

Mij is het om het even, heb toch alle radio zenders verborgen staan, ga geen radio via dat ding luisteren, heb daar een prima alternatief voor zolang FM en DAB+ nog in de lucht blijven.

FM niet lang meer, DAB+ wel. DAB+ heb ik ook (in de auto en op het nachtkastje), FM al een tijdje niet meer. Maar in de woonkamer heb ik een fijne 7.1 soundbar (dus met 2 extra achterspeakers), waarmee ik i.c.m. de 8001 radio kan luisteren (via de optisch TOSLink aansluiting). Gelukkig heeft de 8001 nog een display zodat je kunt zien welke zender aanstaat.

Mij is het om het even, heb toch alle radio zenders verborgen staan, ga geen radio via dat ding luisteren, heb daar een prima alternatief voor zolang FM en DAB+ nog in de lucht blijven.

FM niet lang meer, DAB+ wel. DAB+ heb ik ook (in de auto en op het nachtkastje), FM al een tijdje niet meer. Maar in de woonkamer heb ik een fijne 7.1 soundbar (dus met 2 extra achterspeakers), waarmee ik i.c.m. de 8001 radio kan luisteren (via de optisch TOSLink aansluiting). Gelukkig heeft de 8001 nog een display zodat je kunt zien welke zender aanstaat.

Zolang de ether piraten nog draaien via de fm doe mij de fm maar 

Maarja ieder zijn voorkeur

In de auto is dab+ prima naast de fm 

Reputatie 7

Het lijkt er op dat onze 5202 afgelopen nacht een update heeft gekregen waarbij de hoogst mogelijke beeldkwaliteit van UHD naar SD gezet is.

Ik ben nu niet thuis, maar mijn vrouw meldt me dat de kanalen 661 t/m 670 weg zijn.

Ze was even heel erg blij want ze dacht dat eindelijk de HD-"Glas" op 1 functionaliteit uitgerold zou zijn. Die vreugde was echter snel voorbij want ondertussen klaagt ze steen en been over de erbarmelijke beeldkwaliteit. 

Ik zie ook dat er maar 3Mbps verbruikt wordt en dat ze dus SD zit te kijken. :confounded:

 

Reputatie 7
Badge +22

Het lijkt er op dat onze 5202 afgelopen nacht een update heeft gekregen waarbij de hoogst mogelijke beeldkwaliteit van UHD naar SD gezet is.

Ik zie ook dat er maar 3Mbps verbruikt wordt en dat ze dus SD zit te kijken. :confounded:

 

Er zijn ook meerdere topics met deze issue dat het van UHD naar SD gaan. Ik hoop dat ik naar de update deze issue niet ga meemaken, is dat wel het geval dan is er goed iets mis met die update. 🙈

Reputatie 7

Mijn zoon geeft zojuist aan dat de beeldscherminstellingen op de 5202 gewoon op "Automatisch" en "UHD" staan. Ik heb hem gevraagd de 5202 even van stroom te halen om te kijken of het probleem daarmee verholpen wordt.

Tevens heb ik heb gevraagd om even te kijken of hetzelfde probleem ook op de 8001 speelt.

Wordt vervolgd…

 

Edit 1: Onze 8001 blijkt geen problemen te hebben.

Edit 2: Na het uit en weer aan zetten van de 5202 werkt die ook weer als vanouds.

 

Problem solved maar wellicht toch wel een aandachtspuntje voor KPN zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden.

Reputatie 7
Badge +17

Gelukkig was de oplossing vrij simpel! Maar wel goed dat je het aangeeft. Ik zal het noteren en ga het in de gaten houden.