Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021

  • 30 June 2021
  • 609 reacties
  • 38730 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Vorig jaar zijn we begonnen met de uitrol van een geheel nieuw menu voor onze interactieve tv ontvangers. Dit is nu voltooid, alle klanten zijn voorzien van dit nieuwe menu.

Gedurende die uitrol zijn er ook steeds aanvullende updates uitgebracht voor mensen die dat nieuwe menu al hadden gekregen. Al die updates staan ook in dat aparte topic. Maar nu iedereen het nieuwe menu heeft, hoeven we geen onderscheid meer te maken tussen mensen die het nieuwe menu wel of niet hebben.

Daarom gaan we, per de update van juli 2021, verder in dit topic. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hier en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

Kijk hier voor een overzicht van eerdere updates 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 January 2022, 22:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Reputatie 2
Badge

Op naar de volgende update

Reputatie 7
Badge +16

@Erik_  Heb sinds vandaag een hogere HTML versie gekregen(4.127.209) Wat is hier aan veranderd? Behalve dat het beeld steeds zwart wordt bij het aanzetten vd ontvanger?

Zie wel dat IPTV IP Adres is toegevoegd aan het informatie gedeelte.

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_  Heb sinds vandaag een hogere HTML versie gekregen(4.127.209) Wat is hier aan veranderd? Behalve dat het beeld steeds zwart wordt bij het aanzetten vd ontvanger?

Dat is apart @Chrizziey, ik heb nog steeds:

  • HTML-versie: 4.125.209
  • NMC-versie: 8.0.127_2

Maar wanneer heb je zwart beeld dan? En blijft ie lang zwart voordat je tv kan kijken?

Ik zal het software eens opnieuw installeren, kijken wat ie doet. 😁

Reputatie 7
Badge +10

@Erik_  Heb sinds vandaag een hogere HTML versie gekregen(4.127.209) Wat is hier aan veranderd? Behalve dat het beeld steeds zwart wordt bij het aanzetten vd ontvanger?

Zie wel dat IPTV IP Adres is toegevoegd aan het informatie gedeelte.

Ik volg even, zag het ook bij mijn ouders vandaag.

Reputatie 7
Badge +22

Zie wel dat IPTV IP Adres is toegevoegd aan het informatie gedeelte.

Ik volg even, zag het ook bij mijn ouders vandaag.

Dat is mijn niet opgevallen @Chrizziey, maar ik heb nu ook:

  • HTML: 4.127.209

En ik zie nu ook het IPTV IP adres erbij staan. 

Reputatie 7
Badge +16

@Dennis Schreve Het beeld knippert kort bij het uit standby halen. Alsof de resolutie niet lekker loopt. Het beeld gaat dan 2x op zwart voor de stream zich laad.

Reputatie 7

Zie wel dat IPTV IP Adres is toegevoegd aan het informatie gedeelte.

Wat bedoel je hiermee?

Reputatie 7
Badge +22

Interactieve TV Update augustus 2021

NMC 8.0.127_2

 

Wat zit er in?

Voorbereidend werk voor het verbeteren van de Apps omgeving op de tv ontvanger. Hierdoor zal deze, bijvoorbeeld, ook meekunnen in de donkere kleur als je die ingesteld hebt. 

Helaas blijft ie gewoon blauw:

en hij staat op donkere modus. 😉

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve Het beeld knippert kort bij het uit standby halen. Alsof de resolutie niet lekker loopt. Het beeld gaat dan 2x op zwart voor de stream zich laad.

Ik ervaar dit niet met mijn Sony, welke merk tv heb je?

Reputatie 7
Badge +22

Zie wel dat IPTV IP Adres is toegevoegd aan het informatie gedeelte.

Wat bedoel je hiermee?

Ik denk dat @Chrizziey daar niks mee bedoeld, maar die info is er bij toegevoegd. 

Reputatie 7

Zie wel dat IPTV IP Adres is toegevoegd aan het informatie gedeelte.

Wat bedoel je hiermee?

Ik denk dat @Chrizziey daar niks mee bedoeld, maar die info is er bij toegevoegd. 

Welke info is toegevoegd want het IP adres van de TV ontvanger staat daar al heel lang.

Reputatie 7
Badge +22

Welke info is toegevoegd want het IP adres van de TV ontvanger staat daar al heel lang.

Oh, dat is me dan niet opgevallen! 😂 Maar ik heb vandaag nu wel de nieuwste firmware versie, ik vraag me dan wel een beetje af waarom het nu 4.127.209 is, daarvoor was het 4.125.209 doordat een kwartiertje geleden het software opnieuw heb laten ophalen door de tv ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +16

Zie wel dat IPTV IP Adres is toegevoegd aan het informatie gedeelte.

Wat bedoel je hiermee?

Ik denk dat @Chrizziey daar niks mee bedoeld, maar die info is er bij toegevoegd. 

Welke info is toegevoegd want het IP adres van de TV ontvanger staat daar al heel lang.

Er staat een nieuwe optie bij: IPTV IP Adres: dit begint met 10.xxx.xxx.xx @wjb.

Reputatie 7

Zie wel dat IPTV IP Adres is toegevoegd aan het informatie gedeelte.

Wat bedoel je hiermee?

Ik denk dat @Chrizziey daar niks mee bedoeld, maar die info is er bij toegevoegd. 

Welke info is toegevoegd want het IP adres van de TV ontvanger staat daar al heel lang.

Er staat een nieuwe optie bij: IPTV IP Adres: dit begint met 10.xxx.xxx.xx @wjb.

Oké, dat moet dan haast wel de het IP adres zijn dat op vlan 4 aan de Experia Box is toegewezen.

Ik neem aan dat op alle TV ontvangers hetzelfde IP adres getoond wordt, klopt dat?

Edit: Vanochtend zelf ook de update ontvangen en inderdaad klopt dat.

Reputatie 4
Badge +1

Sinds vanmorgen vroeg ook deze versie ontvangen : 4.127.209

Reputatie 7
Badge +10

Hier ook de HTML update ontvangen.

Het toegevoegde IPTV IP-adres begint hier met 10 en eindigt op 17. Waar heeft dat precies mee te maken, die iptoevoeging? Een extra server adres, of? 

Reputatie 7

Het toegevoegde IPTV IP-adres begint hier met 10 en eindigt op 17. Waar heeft dat precies mee te maken, die iptoevoeging? Een extra server adres, of? 

Dit is het WAN IP adres van de Experia/KPN Box op vlan 4, het netwerk voor IPTV.

Reputatie 7
Badge +9

bij ons 10 en eindigt op 19 het iptv ip adres 🙂

Reputatie 7

bij ons 10 en eindigt op 19 het iptv ip adres 🙂

Iedere Experia Box heeft een uniek IP adres op het IPTV netwerk (vlan 4).

Die IP adressen beginnen allemaal met 10.

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_  Heb sinds vandaag een hogere HTML versie gekregen(4.127.209) Wat is hier aan veranderd? Behalve dat het beeld steeds zwart wordt bij het aanzetten vd ontvanger?

Zie wel dat IPTV IP Adres is toegevoegd aan het informatie gedeelte.

@Erik_ heb je dit bericht nog gezien? Want deze stond niet in jou update. 😉 Ben wel benieuwd wat nieuw is. Wat ik wel zie is dat er ‘cast’ bij de info staat bij het nieuws en RTL Boulevard

Reputatie 7
Badge +22

Interactieve TV Update augustus 2021

NMC 8.0.127_2

 

Wat zit er in?

Voorbereidend werk voor het verbeteren van de Apps omgeving op de tv ontvanger. Hierdoor zal deze, bijvoorbeeld, ook meekunnen in de donkere kleur als je die ingesteld hebt. 

Helaas blijft ie gewoon blauw:

en hij staat op donkere modus. 😉

En deze. 👆🏻

@Dennis Schreve , Staat ook voorbereidend werk om die donkere modus ook daar te krijgen, dus nog niet het echte werk.

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_  Heb sinds vandaag een hogere HTML versie gekregen(4.127.209) Wat is hier aan veranderd? Behalve dat het beeld steeds zwart wordt bij het aanzetten vd ontvanger?

Zie wel dat IPTV IP Adres is toegevoegd aan het informatie gedeelte.

Dat is inderdaad al de nieuwe update. Door vakanties binnen de iTV afdeling is de info hierover pas vandaag bij ons binnengekomen. Ik typ zo even een losse reactie met wat er in deze update zit. 

De uitrol van de NMC NMC 8.0.127_2 is verder succesvol voltooid.

 

Interactieve TV Update augustus 2021

NMC 8.0.127_2

 

Wat zit er in?

Voorbereidend werk voor het verbeteren van de Apps omgeving op de tv ontvanger. Hierdoor zal deze, bijvoorbeeld, ook meekunnen in de donkere kleur als je die ingesteld hebt. 

Helaas blijft ie gewoon blauw:

en hij staat op donkere modus. 😉

En deze. 👆🏻

 

Ja, dat klopt. Want het is dus voorbereidend werk :) Zoals ook in de tekst stond:

Je merkt hier als klant in augustus nog niets van omdat het alleen om voorbereidend werk gaat. Het wordt vervolgens geactiveerd in een volgende update. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update augustus 2021

HTML 4.127.209

 

Wat zit er in?

Slaapstand voor de Arris 2952! De 5202 en de 2260 hadden dit al, maar dit wordt nu ook mogelijk op de 2952. Met het aanzetten van de energiespaarstand in de instellingen gaat de tv-ontvanger na 15 minuten stand-by in diepe slaapstand met zeer laag energiegebruik.

Verder wat veranderingen in de Gids. Je kunt nu direct een opname bekijken vanuit de detailpagina van een programma in de Gids. Ook wordt er informatie over de cast (acteurs, regie, presentatoren) van een programma gegeven op de detailpagina.

Als je live tv kijkt kun je met de OK-knop een korte zenderlijst oproepen aan de zijkant van je scherm. Normaliter kun je deze pas openen als de infobalk/zapbanner onderin beeld is verdwenen. Met deze update hoef je niet langer te wachten. Zodra je op OK druk verdwijnt de infobalk/zapbanner en verschijnt de zenderlijst. 

Daarnaast allerlei kleine wijzigingen en bug fixes en is de notificatie over de oranje kleurstelling weggehaald. De kleuroptie zelf is nog wel beschikbaar en blijft ook beschikbaar. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Is al bezig, en ook al bijna klaar. Verwachte voltooiing 19 augustus

 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +10

“Verder wat veranderingen in de Gids. Je kunt nu direct een opname bekijken vanuit de detailpagina van een programma in de Gids. Ook wordt er informatie over de cast (acteurs, regie, presentatoren) van een programma gegeven op de detailpagina.”

—————
Mooi 👍