Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021

  • 30 June 2021
  • 609 reacties
  • 38730 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Vorig jaar zijn we begonnen met de uitrol van een geheel nieuw menu voor onze interactieve tv ontvangers. Dit is nu voltooid, alle klanten zijn voorzien van dit nieuwe menu.

Gedurende die uitrol zijn er ook steeds aanvullende updates uitgebracht voor mensen die dat nieuwe menu al hadden gekregen. Al die updates staan ook in dat aparte topic. Maar nu iedereen het nieuwe menu heeft, hoeven we geen onderscheid meer te maken tussen mensen die het nieuwe menu wel of niet hebben.

Daarom gaan we, per de update van juli 2021, verder in dit topic. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hier en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

Kijk hier voor een overzicht van eerdere updates 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 January 2022, 22:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Reputatie 7

We hebben toevallig net reactie gehad!

 

We hebben inmiddels reactie ontvangen! Het probleem is bekend en wordt naar verwachting in de eerst volgende software update opgelost. 

Je kunt tot het opgelost is, de optie ‘automatisch overschakelen’ op UIT zetten. De pop-up wordt wel getoond en je kunt dan zelf even zappen naar de gewenste zender :-).

@Marcia_, Op welk bericht/vraag is dit een reactie?

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een quote in mijn reactie toegevoegd, @wjb. Dit was wel een beetje verwarrend inderdaad. Het ging dus om de opmerking van @Katana321.

Reputatie 5
Badge +3

Wat een vreemde en ongewenste gewaarwording:

Om energie te besparen de Arris VIP 5202  in de diepe slaapstand gezet.

Ik beschik over twee decoders.

Beneden in de woonkamer blijft de Arris in de slaapstand. Hij gaat pas over op groen zodra ik daar opdracht toe geef. 

Boven echter gaat de Arris nu al voor de tweede keer eigengereid en spontaan aan, lampje op groen. 

Hierdoor bespaar ik niet. Integendeel!!!!

KPN, graag (re)actie! 

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @ruudforsthovel, de diepe slaapstand werkt op een van jouw tv-ontvangers niet goed lees ik. Zijn beide tv-ontvangers van hetzelfde type? Maakt het verschil als je de tv-ontvanger een frisse start geeft?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ruudforsthovel, de diepe slaapstand werkt op een van jouw tv-ontvangers niet goed lees ik. Zijn beide tv-ontvangers van hetzelfde type? Maakt het verschil als je de tv-ontvanger een frisse start geeft?

Dag Alexandra, jawel, beide ontvangers zijn van hetzelfde type. Frisse start nog niet toegepast. Ga ik proberen. Als dat opnieuw hetzelfde euvel last zien meld ik mij weer. Bedankt voor je reactie. Groet, Ruud

Reputatie 7
Badge +9

@ruudforsthovel Gaat de tv-ontvanger boven toevallig op hetzelfde moment aan wanneer jij de tv-ontvanger beneden met de afstandsbediening aanzet? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat de ontvanger boven reageert op de bluetooth-afstandsbediening beneden. Indien dat het geval is zou je dat kunnen oplossen door de afstandsbedieningen opnieuw te koppelen met de betreffende tv-ontvanger. Zorg er dan wel voor dat de andere tv-ontvanger dan geheel uitgeschakeld is als je dat doet, dus stroomloos is.

Piet.

Reputatie 5
Badge +3

@ruudforsthovel Gaat de tv-ontvanger boven toevallig op hetzelfde moment aan wanneer jij de tv-ontvanger beneden met de afstandsbediening aanzet? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat de ontvanger boven reageert op de bluetooth-afstandsbediening beneden. Indien dat het geval is zou je dat kunnen oplossen door de afstandsbedieningen opnieuw te koppelen met de betreffende tv-ontvanger. Zorg er dan wel voor dat de andere tv-ontvanger dan geheel uitgeschakeld is als je dat doet, dus stroomloos is.

Piet.

Prima advies Piet. Dankjewel. Ga ik bekijken en zo nodig jouw raad opvolgen. 

Reputatie 7
Badge +10

Kan i.p.v. hoeveel tijd te gaan van een programma/film, niet veranderd worden in hoe laat het is afgelopen? Dus van bv. 20.30-22.30

Ik kan er niet aan wennen, die tijdbalk. Ik heb helemaal geen zin om zelf uit te rekenen hoe lang een film nog duurt. 

*Ik zie toevallig via de < > knop van de ab. dat het daar wel te zien is, dat is mooi 👍 Indien mogelijk ook graag in de gids. 

Reputatie 7

Ik heb helemaal geen zin om zelf uit te rekenen hoe lang een film nog duurt. 

Dat hoef je toch ook niet uit te rekenen, dat is precies wat getoond wordt. :wink:

Ik neem aan dat je bedoelt dat je niet uit wilt hoeven rekenen hoe laat de film afgelopen zal zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb helemaal geen zin om zelf uit te rekenen hoe lang een film nog duurt. 

Dat hoef je toch ook niet uit te rekenen, dat is previes wat getoond wordt. :wink:

Ik neem aan dat je bedoelt dat je niet uit wilt hoeven rekenen hoe laat de film afgelopen zal zijn.

Dat laatste inderdaad ;-) 

Reputatie 7
Badge +7

Kan i.p.v. hoeveel tijd te gaan van een programma/film, niet veranderd worden in hoe laat het is afgelopen? Dus van bv. 20.30-22.30

Ik kan er niet aan wennen, die tijdbalk. Ik heb helemaal geen zin om zelf uit te rekenen hoe lang een film nog duurt. 

Eens @Anneke-Anna  Ook ik kan maar niet wennen aan die tijdbalk. Die is verwarrend en inconsequent maar dat heb ik al eerder een keer aangegeven. Het zou mooi zijn als daar eens kritisch naar gekeken wordt.

Reputatie 7
Badge +10

Kan i.p.v. hoeveel tijd te gaan van een programma/film, niet veranderd worden in hoe laat het is afgelopen? Dus van bv. 20.30-22.30

Ik kan er niet aan wennen, die tijdbalk. Ik heb helemaal geen zin om zelf uit te rekenen hoe lang een film nog duurt. 

Eens @Anneke-Anna  Ook ik kan maar niet wennen aan die tijdbalk. Die is verwarrend en inconsequent maar dat heb ik al eerder een keer aangegeven. Het zou mooi zijn als daar eens kritisch naar gekeken wordt.


Zag net toevallig dat het wel getoond wordt via de < > knoppen op de afstandsbediening. Nu nog in de gids 👍

Reputatie 7
Badge +7

---
Zag net toevallig dat het wel getoond wordt via de < > knoppen op de afstandsbediening. Nu nog in de gids 👍

Volgens mij had je het vanaf het 1e moment over de gids, toch? In 1e instantie dacht ik dat je het over de tijdbalk had. Even later, terwijl ik mijn bericht aan het typen was, begon ik te twijfelen. Maar goed, alles bij elkaar zijn er dus twee ontwikkelpunten :thinking:

Overigens zorgen de < > knoppen niet voor de duidelijkheid die ik graag zou willen zien. 

Reputatie 7
Badge +10

---
Zag net toevallig dat het wel getoond wordt via de < > knoppen op de afstandsbediening. Nu nog in de gids 👍

Volgens mij had je het vanaf het 1e moment over de gids, toch? In 1e instantie dacht ik dat je het over de tijdbalk had. Even later, terwijl ik mijn bericht aan het typen was, begon ik te twijfelen. Maar goed, alles bij elkaar zijn er dus twee ontwikkelpunten :thinking:

Overigens zorgen de < > knoppen niet voor de duidelijkheid die ik graag zou willen zien. 

Ik doelde op de gids inderdaad.

Die balk bij zender wisselen heb ik op 1 seconde of zo staan, ik durf zo niet te zeggen wat daar wel of niet getoond wordt of dat deze dezelfde balk is wanneer je de < > oproept met de afstandsbediening. 

@Anneke-Anna

In de gids staat toch de aanvangstijd van het VOLGENDE programma? Dan is het programma daarvoor, het lopende dus, op dat moment (zeker) afgelopen.

Verder snap ik “Kan i.p.v. hoeveel tijd te gaan van een programma/film, niet veranderd worden in hoe laat het is afgelopen? Dus van bv. 20.30-22.30” niet.

Want ook begin- en eindtijd* wordt vooraan in de balk getoond! (*eindtijd is eigen begin volgende programma)

Die balk bij zender wisselen heb ik op 1 seconde (...)

Tja, dat is je eigen “schuld” :grinning: . Dan heb je gewoon heel erg weinig tijd om de info in de balk te zien/lezen. Hier 3 seconden en dat is prima.

Alles wat jij wilt/vraagt staat er gewoon in :blush:

Reputatie 7
Badge +9

@ruudforsthovel Gaat de tv-ontvanger boven toevallig op hetzelfde moment aan wanneer jij de tv-ontvanger beneden met de afstandsbediening aanzet? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat de ontvanger boven reageert op de bluetooth-afstandsbediening beneden. Indien dat het geval is zou je dat kunnen oplossen door de afstandsbedieningen opnieuw te koppelen met de betreffende tv-ontvanger. Zorg er dan wel voor dat de andere tv-ontvanger dan geheel uitgeschakeld is als je dat doet, dus stroomloos is.

Piet.

Prima advies Piet. Dankjewel. Ga ik bekijken en zo nodig jouw raad opvolgen. 

Ik ben benieuwd wat de uitkomst is, @ruudforsthovel !

Piet.

Reputatie 5
Badge +3

@ruudforsthovel Gaat de tv-ontvanger boven toevallig op hetzelfde moment aan wanneer jij de tv-ontvanger beneden met de afstandsbediening aanzet? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat de ontvanger boven reageert op de bluetooth-afstandsbediening beneden. Indien dat het geval is zou je dat kunnen oplossen door de afstandsbedieningen opnieuw te koppelen met de betreffende tv-ontvanger. Zorg er dan wel voor dat de andere tv-ontvanger dan geheel uitgeschakeld is als je dat doet, dus stroomloos is.

Piet.

Prima advies Piet. Dankjewel. Ga ik bekijken en zo nodig jouw raad opvolgen. 

Ik ben benieuwd wat de uitkomst is, @ruudforsthovel !

Piet.

Dag @P.J.M. van der Vooren , ik heb de ontvanger een “frisse start” gegeven. Het lijkt nu opgelost. Ik hou jouw advies dus nig even achter de hand 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ruudforsthovel, de diepe slaapstand werkt op een van jouw tv-ontvangers niet goed lees ik. Zijn beide tv-ontvangers van hetzelfde type? Maakt het verschil als je de tv-ontvanger een frisse start geeft?

Dag Alexandra, jawel, beide ontvangers zijn van hetzelfde type. Frisse start nog niet toegepast. Ga ik proberen. Als dat opnieuw hetzelfde euvel last zien meld ik mij weer. Bedankt voor je reactie. Groet, Ruud

@Alexandra , ik heb de betreffende ontvanger inmiddels een frisse start gegeven. Het probleem lijkt nu vooralsnog opgelost! 

Reputatie 2

Wordt de ontvanger ook nog eens bedienbaar door een of de KPN iTV  app?

Zou ik wel een aanvulling vinden..

Groeten,

Marco

Reputatie 7
Badge +10

@Anneke-Anna

In de gids staat toch de aanvangstijd van het VOLGENDE programma? Dan is het programma daarvoor, het lopende dus, op dat moment (zeker) afgelopen.

Verder snap ik “Kan i.p.v. hoeveel tijd te gaan van een programma/film, niet veranderd worden in hoe laat het is afgelopen? Dus van bv. 20.30-22.30” niet.

Want ook begin- en eindtijd* wordt vooraan in de balk getoond! (*eindtijd is eigen begin volgende programma)

Die balk bij zender wisselen heb ik op 1 seconde (...)

Tja, dat is je eigen “schuld” :grinning: . Dan heb je gewoon heel erg weinig tijd om de info in de balk te zien/lezen. Hier 3 seconden en dat is prima.

Alles wat jij wilt/vraagt staat er gewoon in :blush:

@PeterG Ik heb nog niet gekeken, maar ik geloof je op je woord (schrift). Waarschijnlijk iets met de kluts of zo….😅

Die 1 seconde heb ik trouwens bewust zo gezet om de reden dat ik die grote blauwe balk irritant lang aanwezig vind  

 

 

Reputatie 7
Badge +22

 

Die 1 seconde heb ik trouwens bewust zo gezet om de reden dat ik die grote blauwe balk irritant lang aanwezig vind  

Je kunt de balk/menu ook op donker zetten, dan heb je geen last van dat blauw @Anneke-Anna! 😝🤣

Die 1 seconde heb ik trouwens bewust zo gezet om de reden dat ik die grote blauwe balk irritant lang aanwezig vind 

@Anneke-Anna , ik vond de BLAUWE balk ook storend, zelfs voor 1 seconde. Daarom heb ik het menu op "DONKER” gezet. De kleuren zijn dan grijs/zwart met witte letters. Al veel rustiger.

irritant lang aanwezig

De standaard 5 seconden vind ik ook best lang. Na wat uitproberen ben ik op 3 seconden uitgekomen. Dat bevalt me prima i.c.m. dus de donkere kleur.

Ik heb trouwens donker met oranje selectie aan staan. Instelling is “oranje … in combinatie met donker menu”. (instellingen → TV-menu)

Reputatie 7
Badge +10

 

Die 1 seconde heb ik trouwens bewust zo gezet om de reden dat ik die grote blauwe balk irritant lang aanwezig vind  

Je kunt de balk/menu ook op donker zetten, dan heb je geen last van dat blauw @Anneke-Anna! 😝🤣

Nee dank je 😅 Al die kermis poespas aan kleuren keuzes 😬

Het enige wat op donker gaat is de iPhone ‘s avonds en de binnenkant van mijn oogjes. Donker genoeg.  

Reputatie 7
Badge +30

---
Zag net toevallig dat het wel getoond wordt via de < > knoppen op de afstandsbediening. Nu nog in de gids 👍

Volgens mij had je het vanaf het 1e moment over de gids, toch? In 1e instantie dacht ik dat je het over de tijdbalk had. Even later, terwijl ik mijn bericht aan het typen was, begon ik te twijfelen. Maar goed, alles bij elkaar zijn er dus twee ontwikkelpunten :thinking:

Overigens zorgen de < > knoppen niet voor de duidelijkheid die ik graag zou willen zien. 

Ik doelde op de gids inderdaad.

Ik begrijp wat je bedoelt, en ik neem het mee, @Anneke-Anna, wellicht is er ruimte om zowel eindtijd als tijdsduur aan te geven.

 

Verder, nieuwe update is aanstaande, ik typ een losse reactie ervoor.

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update september 2021

NMC8.0.129_1 en HTML4.129.204

 

Wat zit er in?

Je kunt via de tv ontvanger zenderpakketten aan en uit zetten. Met deze update beginnen we een verbeterproces hiervoor zodat pakketten sneller geactiveerd kunnen worden.

Daarnaast verhelpen we hier de bug dat een ingestelde herinnering met automatisch zender wisselen naar een verkeerde zender switch. 

Verder een optimalisatie waardoor de opname status sneller geüpdatet wordt in de Gids. Het kon, bijvoorbeeld, voorkomen dat als je een opname verwijderde, het in de gids nog een poosje als opgenomen werd weergegeven. Dit soort dingen worden nu sneller verwerkt. 

​​​​

Wanneer komt ‘ie?

  • HTML
    • Testgroep: 31 augustus en 2 september
    • Uitrol: 7 en 9 september
  • NMC
    • Testgroep: 31 augustus en 7 september
    • Uitrol, 14, 16 en 21 september

 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.