Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021

  • 30 June 2021
  • 609 reacties
  • 38730 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Vorig jaar zijn we begonnen met de uitrol van een geheel nieuw menu voor onze interactieve tv ontvangers. Dit is nu voltooid, alle klanten zijn voorzien van dit nieuwe menu.

Gedurende die uitrol zijn er ook steeds aanvullende updates uitgebracht voor mensen die dat nieuwe menu al hadden gekregen. Al die updates staan ook in dat aparte topic. Maar nu iedereen het nieuwe menu heeft, hoeven we geen onderscheid meer te maken tussen mensen die het nieuwe menu wel of niet hebben.

Daarom gaan we, per de update van juli 2021, verder in dit topic. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hier en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

Kijk hier voor een overzicht van eerdere updates 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 January 2022, 22:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Reputatie 5

Jand, dat werkt dus omdat je geen ci module of ziggo doos hebt. Indien je via die dingen kijkt, is de rode knop voor hun eigen feestje (Ziggo on demand). Ik hoop dat je het nog lang kunt gebruiken, want alle niet abo's worden tegenwoordig vlug van hun fysieke aansluiting “verlost”. 

De laatste keer dat ik HbbTV kon uitproberen, ik had tot half maart een werkende ziggo-aansluiting, kreeg ik bij drukken op de rode knop (bij npo 1, 2 of 3) gewoon de NPO start app.

Nou, die kan ik zonder rode knop ook gewoon starten op m'n tv.

In de dvb-t tijd werkte het ook mits je de ontvangst in de tv zelf gebruikte. Sinds dvb-t2 werkt het niet meer bij npo via de ontvangst met de Samsung tv.

Bij Ziggo werkt het vaak ook niet omdat ze hun eigen 'ding’ hebben via de rode knop. En als het werkt bij Ziggo dan alleen zonder decoder direct met ontvangst op tv. Aangezien het npo is is er dan geen module nodig.

@beosound100 , @Berrybaart .

Ik heb sterk de indruk dat HbbTV op de NPO, dus de ‘rode knop’, niet meer werkt of gebruikt wordt. Kijk maar eens via de HbbTV link  die ook mijn TV gaf:

Canal Digitaal @JanD 

??????? @Doornekamp33 

@JanD  jij schreef hier:

Hallo, beosound, waar staat CD voor?

 

En dus antwoordt @Doornekamp33 

Canal Digitaal

Reputatie 5

Bij de link van PeterG wordt gesproken over de NPO APP! Dat wil nog niet zeggen dat HbbTV het niet meer doet! Maar zolang bij de ontvangers van KPN en Ziggo (of CI-module) geen HbbTV doorgeven cq geblokkeerd wordt, komen we hier niet uit. Daarom mijn vraag over CD (Canal Digitaal), daar werkte het vroeger (toen ik zelf nog een abo had) maar die sturen helaas ook de NPO zenders alleen maar gecodeerd door. 

Buiten dat, ik heb al eerder aangegeven dat de duitse publieke omroep en nog meer zenders een prima HbbTV omgeving hebben!

Hallo @beosound100 , waar staat CD voor?

Canal Digitaal @JanD 

??????? @Doornekamp33 

 

 

 

Daar antwoord ik dus op, speciaal voor jou.😜

Reputatie 7
Badge +7

Het lijkt erop dat de html-update (HTML4.130.206)die deze week uitgerold wordt een onverwacht gevolg heeft. Naar mijn mening een positief gevolg. 

Zie : https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/lijst-opnames-is-veranderd-549567?postid=1379571#post1379571

(12:41)

Gevolg is wel dat er nu ook afleveringen van een serie opgenomen worden die ik helemaal niet gepland had!

Shakespeare & Hathaway (k 25) van af morgen…. die had/heb ik al in juli opgenomen. En moet ik nog kijken. Maar derhalve niet meer gepland. En door het nieuwe systeem nu toch….

Dan gaat het principe van “1 aflevering” verloren. Dat moet toch anders kunnen, @Erik_ .

Alles van een serie in één mapje is prima. Maar dan wel de aflevering(en) die ik wil. (tenzij ik het als serie heb ingesteld natuurlijk)

@Katana321

Toev. 12:50

Net RTL Boulevard voor vandaag en morgen als “1 aflevering” gepland en dat staat nu wel zo in de planlijst gelukkig.

Reputatie 7

Gevolg is wel dat er nu ook afleveringen van een serie opgenomen worden die ik helemaal niet gepland had!

Shakespeare & Hathaway (k 25) van af morgen…. die had/heb ik al in juli opgenomen. En moet ik nog kijken. Maar derhalve niet meer gepland. En door het nieuwe systeem nu toch….

Had je die in juli als serieopname ingepland?

Zo ja, zou het dan kunnen dat daarom de herhaling nu ook weer opgenomen wordt?

 

Mijn moeder kijkt graag GTST en ik absoluut niet. Derhalve neem ik die niet (!) als serie op. Als dat met “1 aflevering” dan wel serie opname wordt ben ik niet blij.

Alles van een serie in één mapje is prima. Maar dan wel de aflevering(en) die ik wil. (tenzij ik het als serie heb ingesteld natuurlijk)

Als jij een aflevering los opneemt dat werkt dat toch ook zo. Het enige dat mijns inziens veranderd is, is dat ze als groep getoond worden.

Reputatie 7
Badge +10

Nou, bij mij wordt er niets meer opgenomen van geplande series na de laatste update.

Foetsjie zijn ze. 😩

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de vraag uit staan hoe het zit met de groeperende opnames, zodra we daar meer over weten horen jullie van ons.

@Anneke-Anna  dat hoort uiteraard niet zo, kun je hier een eigen topic voor aanmaken en daarin beschrijven wat je precies ervaart en al geprobeerd hebt om dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb reactie van mijn collega's. Het is inderdaad opzettelijk dat opnames nu automatisch gegroepeerd worden en als je er eentje verwijdert uit een serie niet de hele serie verdwijnt in de berg losse opnames.

Reputatie 7
Badge +10

Dank je @Thomas, maar ik pas. Ben het ff beu om de zoveelste herstart èn reset te doen. 

Ik heb de series er weer in gezet om op te nemen. Hopelijk worden ze nu wel opgenomen en blijven ze staan. 

Heel jammer dat losse opnames nu als serie opnames bij elkaar worden gezet. Ik heb ze liever tussen de andere opnames op datum staan. Laat ons daar als gebruiker zelf voor kunnen kiezen.

Gevolg is wel dat er nu ook afleveringen van een serie opgenomen worden die ik helemaal niet gepland had!

Shakespeare & Hathaway (k 25) van af morgen…. die had/heb ik al in juli opgenomen. En moet ik nog kijken. Maar derhalve niet meer gepland. En door het nieuwe systeem nu toch….

Had je die in juli als serieopname ingepland?

Zo ja, zou het dan kunnen dat daarom de herhaling nu ook weer opgenomen wordt?

 

 

 

@wjb dat zelfde heb ik met air crash investigation serie opname

Gekeken en gewist 

Deze opnames beginnen nu opnieuw 

Blijkbaar de herhaling wat dan weer de serie opnames pakt 

 

wjb vroeg:

Had je die in juli als serieopname ingepland?

Zo ja, zou het dan kunnen dat daarom de herhaling nu ook weer opgenomen wordt?

Ah, verhelderend, @wjb :relaxed:

Reputatie 7
Badge +25

Interactieve TV Update oktober 2021

HTML4.131.204

 

Wat zit er in?

Op veler verzoek is het nu mogelijk om de screensaver uit te zetten bij het radio luisteren. Menu - Instellingen - Stand-by.

​​​

 

Er wordt bij het radio luisteren eenmalig een notificatie getoond met de tip om de screensaver uit te kunnen zetten.

Verder zijn er nog wat kleinere wijzigingen:

  • Update van lijst met tips
  • Kleine tekstwijziging bij opstarten
  • Voorkomen dat klanten in uitzonderlijke gevallen gratis eenmalig betaalde sportwedstrijden kunnen kijken
  • Verminderen load op de TV backend bij gebruik Films Huren

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 28 en 30 september
  • Uitrol: 5 en 7 oktober

 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 28 en 30 september
  • Uitrol: 5 en 7 september

?????? 

Reputatie 5
Badge +3

Wat leuk. De uitrol vindt eerder plaats waarna de testgroepen volgen…..

Reputatie 7
Badge +22

Euh @Paul_ 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 28 en 30 september
  • Uitrol: 5 en 7 september

?????? 

😂 klopt niet geloof ik! 🤣🙈

Reputatie 7
Badge +25

ik weet niet waar jullie het over hebben hoor. Er staat toch echt oktober. :grimacing:

Op veler verzoek is het nu mogelijk om de screensaver uit te zetten bij het radio luisteren.

Haha :confused: , dan zie ik, overdag, helemaal niet meer of ik de televisie ben vergeten uit te zetten met radio luisteren…… Laat ik dus lekker aan.

Mijn verzoek: als de screensaver dan toch optioneel wordt de zwart tijd tussen het opflitsen een stuk korter maken.

@Paul_ , 

Dan moet je de quotes ook ff aanpassen..... 😜

Reputatie 7
Badge +16

Wat zit er in?

Op veler verzoek is het nu mogelijk om de screensaver uit te zetten bij het radio luisteren. Menu - Instellingen - Stand-by.

Voegt voor mij niks toe, heb alle radiozenders uitgeschakeld op mijn tv ontvanger. Nu is het handig dat de knop '’Radio'’ op de afstandsbediening nu dient als snel start naar NPO 1. :)

Ben nu meer benieuwd waar die beloofde update voor Apps op TV blijft.