Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021

  • 30 June 2021
  • 609 reacties
  • 38730 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Vorig jaar zijn we begonnen met de uitrol van een geheel nieuw menu voor onze interactieve tv ontvangers. Dit is nu voltooid, alle klanten zijn voorzien van dit nieuwe menu.

Gedurende die uitrol zijn er ook steeds aanvullende updates uitgebracht voor mensen die dat nieuwe menu al hadden gekregen. Al die updates staan ook in dat aparte topic. Maar nu iedereen het nieuwe menu heeft, hoeven we geen onderscheid meer te maken tussen mensen die het nieuwe menu wel of niet hebben.

Daarom gaan we, per de update van juli 2021, verder in dit topic. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hier en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

Kijk hier voor een overzicht van eerdere updates 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 January 2022, 22:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Reputatie 2
Badge

Mij ook. Denk dat die app’s update gelijk komt met de nieuwe Videoland platform 

Alleen de NPO zenders zichtbaar beeld

VIP5202 software opnieuw laden is de oplossing

Ik wou het even melden in dit topic

 

Reputatie 7
Badge +25

Interactieve TV Update oktober deel 2 2021

HTML4.131.208
NMC8.0.131_2

 

Deze keer komt er een NMC-update en een (kleine) HTML-update aan. Het gaat voornamelijk om aanpassingen/verbeteringen die niet direct zichtbaar zijn voor de klant.
 

Wat zit er in?

 

HTML
•    Radio knop in horizontale gids gaat naar eerste radio kanaal in gids in plaats van direct naar radio. (verbetering n.a.v. klantfeedback)
•    Tekstindicatie dat Pathé Thuis vouchers niet op de tv-ontvanger gebruikt kunnen worden.
•    Wat kleinere fixes.

NMC
Deze NMC-release heeft vooral te maken met een wijziging in de aansturing en routering bij bepaald unicastverkeer. Een toekomstige HTML-update zal er voor zorgen dat het daadwerkelijk in gebruik zal worden genomen. Verder zitter er aanpassingen in i.v.m. de komende Videoland wijziging en verbeteringen in de werking/stabiliteit van de YouTube app.

 

Wanneer komt ‘ie?

NMC8.0.131_2

  • Testgroep: tot 14 oktober
  • Uitrol: 19, 21, 26 oktober

HTML4.131.208 > voltooid

  • Testgroep: 12, 14 oktober
  • Uitrol: 19 tot 21 oktober

 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Reputatie 7

 

HTML
•    Radio knop in horizontale gids gaat naar eerste radio kanaal in gids in plaats van direct naar radio. (verbetering n.a.v. klantfeedback)

Ik neem aan dat de Radio knop op andere locaties gewoon blijft doen wat hij voorheen ook deed.

Wat gaat er gebeuren met de feedback van klanten die de gids weer gesplitst willen zien voor televisie en radio (Zoals het vroeger was)?

Reputatie 7
Badge +25

Wat gaat er gebeuren met de feedback van klanten die de gids weer gesplitst willen zien voor televisie en radio (Zoals het vroeger was)?

Er is daar geen nieuwe update over sinds wat Erik de vorige keer vermeldde. 

Radio en tv zenders splitsen, ook dat horen we vaker. Maar omdat er ook genoeg klanten zijn die een combinatielijst juist wel fijn vinden is zondermeer terug naar de oude situatie niet iets dat we willen doen. Wel gaan ze kijken of er een oplossing gevonden kan worden hiervoor, wellicht door het verbergen van de radiozenders makkelijker te maken.

 

Voor de zenderlijst, als voorbeeld, is het een handeling minder om alle zenders in één te hebben dan naar een aparte radiolijst moeten gaan. We zien in de praktijk ook dat het aantal mensen dat daarover klaagt heel laag is. De lijst weer helemaal splitsen is dan een overdreven reactie. Maar we willen natuurlijk wel dat zoveel mogelijk mensen een goede ervaring hebben. Dus als het dan haalbaar is (qua ontwikkeltijd, softwaremogelijkheden etc...) ten opzichte van de impact (= het aantal mensen dat hier niet/minder blij mee is) dan kunnen we hier wellicht aanpassing in doen.

Reputatie 7

Wat gaat er gebeuren met de feedback van klanten die de gids weer gesplitst willen zien voor televisie en radio (Zoals het vroeger was)?

Er is daar geen nieuwe update over sinds wat Erik de vorige keer vermeldde. 

Radio en tv zenders splitsen, ook dat horen we vaker. Maar omdat er ook genoeg klanten zijn die een combinatielijst juist wel fijn vinden is zondermeer terug naar de oude situatie niet iets dat we willen doen. Wel gaan ze kijken of er een oplossing gevonden kan worden hiervoor, wellicht door het verbergen van de radiozenders makkelijker te maken.

 

Voor de zenderlijst, als voorbeeld, is het een handeling minder om alle zenders in één te hebben dan naar een aparte radiolijst moeten gaan. We zien in de praktijk ook dat het aantal mensen dat daarover klaagt heel laag is. De lijst weer helemaal splitsen is dan een overdreven reactie. Maar we willen natuurlijk wel dat zoveel mogelijk mensen een goede ervaring hebben. Dus als het dan haalbaar is (qua ontwikkeltijd, softwaremogelijkheden etc...) ten opzichte van de impact (= het aantal mensen dat hier niet/minder blij mee is) dan kunnen we hier wellicht aanpassing in doen.

En dus zou je in de instellingen een optie kunnen opnemen waarmee je het al dan niet splitsen zelf kun kiezen. Dan is iedereen blij.

Dit is tenminste hoe wij onze software bouwen. Onze klantenkring is behoorlijk divers en ze hebben allemaal verschillende behoeften. Onze software kent echter nog steeds maar één versie waar alles in zit. Door aan instellingsschroefjes te draaien krijgt elke klant zijn eigen tailored versie.

Reputatie 5
Badge +3

Vandaag de HTML-versie 4.131.204 binnengekregen. 
 

Het eerste wat mij opvalt is dat de televisie en /of de Arris VIP 5202 er langer over doen om op te starten en ik TV-beeld krijg.

Reputatie 7
Badge +20

Vandaag de HTML-versie 4.131.204 binnengekregen. 
 

Het eerste wat mij opvalt is dat de televisie en /of de Arris VIP 5202 er langer over doen om op te starten en ik TV-beeld krijg.

Dank voor de feedback @ruudforsthovel!

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Reputatie 7

Vandaag de HTML-versie 4.131.204 binnengekregen. 
 

Het eerste wat mij opvalt is dat de televisie en /of de Arris VIP 5202 er langer over doen om op te starten en ik TV-beeld krijg.

Dank voor de feedback @ruudforsthovel!

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Ik in ieder geval niet, bij mij is de 5202 binnen een fractie van een seconde online.

Ik maak geen gebruik van de deep sleep functionaliteit omdat de implementatie daarvan mijns inziens ronduit slecht is. Het ontwaken uit een deep sleep van een TV ontvanger duurt veel te lang, zelfs mijn laptop is nog sneller opgestart vanuit deep sleep.

Reputatie 5
Badge +3

Vandaag de HTML-versie 4.131.204 binnengekregen. 
 

Het eerste wat mij opvalt is dat de televisie en /of de Arris VIP 5202 er langer over doen om op te starten en ik TV-beeld krijg.

Dank voor de feedback @ruudforsthovel!

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Ik in ieder geval niet, bij mij is de 5202 binnen een fractie van een seconde online.

Ik maak geen gebruik van de deep sleep functionaliteit omdat de implementatie daarvan mijns inziens ronduit slecht is. Het ontwaken uit een deep sleep van een TV ontvanger duurt veel te lang, zelfs mijn laptop is nog sneller opgestart vanuit deep sleep.

Er is hier geen sprake van ontwaken uit een deepsleep. Dat duurt nu eenmaal langer.
 

Het gaat hier om het starten van zowel TV als KPN- ontvanger. 

Dat zou snel moeten gaan. 

Reputatie 7

Het gaat hier om het starten van zowel TV als KPN- ontvanger. 

Dat zou snel moeten gaan. 

Hoe lang duurt het starten van jouw TV?

Hoe lang duurt het starten van jouw 5202?

Ik kan niet eens met mijn ogen knipperen bij het starten van de 5202 en ook die heeft de laatste html versie.

Reputatie 5
Badge +3

Het gaat hier om het starten van zowel TV als KPN- ontvanger. 

Dat zou snel moeten gaan. 

Hoe lang duurt het starten van jouw TV?

Hoe lang duurt het starten van jouw 5202?

Ik kan niet eens met mijn ogen knipperen bij het starten van de 5202 en ook die heeft de laatste html versie.

Het duurt bij mij nu 8 - 10 seconden. Het stand by-lampje van de TV maakt zelfs twee “knipperrondes” voordat het beeld verschijnt. 
 

Ik ga de software opnieuw inladen om te kijken wat er gebeurt en of dat effect heeft. 

Reputatie 7

Het gaat hier om het starten van zowel TV als KPN- ontvanger. 

Dat zou snel moeten gaan. 

Hoe lang duurt het starten van jouw TV?

Hoe lang duurt het starten van jouw 5202?

Ik kan niet eens met mijn ogen knipperen bij het starten van de 5202 en ook die heeft de laatste html versie.

Het duurt bij mij nu 8 - 10 seconden. Het stand by-lampje van de TV maakt zelfs twee “knipperrondes” voordat het beeld verschijnt. 
 

Ik ga de software opnieuw inladen om te kijken wat er gebeurt en of dat effect heeft. 

Start eens eerst de televisie op zodat je die balk ziet met de tekst "Druk op aan/uit om de TV ontvanger aan te zetten.".

Zet daarna de 5202 aan. Hoe lang duurt het voordat je beeld krijgt?

Reputatie 5
Badge +3

Het gaat hier om het starten van zowel TV als KPN- ontvanger. 

Dat zou snel moeten gaan. 

Hoe lang duurt het starten van jouw TV?

Hoe lang duurt het starten van jouw 5202?

Ik kan niet eens met mijn ogen knipperen bij het starten van de 5202 en ook die heeft de laatste html versie.

Het duurt bij mij nu 8 - 10 seconden. Het stand by-lampje van de TV maakt zelfs twee “knipperrondes” voordat het beeld verschijnt. 
 

Ik ga de software opnieuw inladen om te kijken wat er gebeurt en of dat effect heeft. 

Start eens eerst de televisie op zodat je die balk ziet met de tekst "Druk op aan/uit om de TV ontvanger aan te zetten.".

Zet daarna de 5202 aan. Hoe lang duurt het voordat je beeld krijgt?

Dat is ook de volgorde die ik hanteer. Het duurt dus (te) lang voordat ik de bedoelde tekst te zien krijg. 

Reputatie 7

Het gaat hier om het starten van zowel TV als KPN- ontvanger. 

Dat zou snel moeten gaan. 

Hoe lang duurt het starten van jouw TV?

Hoe lang duurt het starten van jouw 5202?

Ik kan niet eens met mijn ogen knipperen bij het starten van de 5202 en ook die heeft de laatste html versie.

Het duurt bij mij nu 8 - 10 seconden. Het stand by-lampje van de TV maakt zelfs twee “knipperrondes” voordat het beeld verschijnt. 
 

Ik ga de software opnieuw inladen om te kijken wat er gebeurt en of dat effect heeft. 

Start eens eerst de televisie op zodat je die balk ziet met de tekst "Druk op aan/uit om de TV ontvanger aan te zetten.".

Zet daarna de 5202 aan. Hoe lang duurt het voordat je beeld krijgt?

Dat is ook de volgorde die ik hanteer. Het duurt dus (te) lang voordat ik de bedoelde tekst te zien krijg. 

Dus als jij alleen de televisie aan zet dan duurt 8 tot 10 seconden voordat die tekst in beeld komt en je gebruikt geen deep sleep op de 5202?

Dan zou ik eerder aan instellingen/werking van de televisie zelf gaan twijfelen.

Start die anders ook eens helemaal opnieuw op door hem even van de stroom af te halen.

Reputatie 5
Badge +3

Het gaat hier om het starten van zowel TV als KPN- ontvanger. 

Dat zou snel moeten gaan. 

Hoe lang duurt het starten van jouw TV?

Hoe lang duurt het starten van jouw 5202?

Ik kan niet eens met mijn ogen knipperen bij het starten van de 5202 en ook die heeft de laatste html versie.

Het duurt bij mij nu 8 - 10 seconden. Het stand by-lampje van de TV maakt zelfs twee “knipperrondes” voordat het beeld verschijnt. 
 

Ik ga de software opnieuw inladen om te kijken wat er gebeurt en of dat effect heeft. 

Start eens eerst de televisie op zodat je die balk ziet met de tekst "Druk op aan/uit om de TV ontvanger aan te zetten.".

Zet daarna de 5202 aan. Hoe lang duurt het voordat je beeld krijgt?

Dat is ook de volgorde die ik hanteer. Het duurt dus (te) lang voordat ik de bedoelde tekst te zien krijg. 

Dus als jij alleen de televisie aan zet dan duurt 8 tot 10 seconden voordat die tekst in beeld komt en je gebruikt geen deep sleep op de 5202?

Dan zou ik eerder aan instellingen/werking van de televisie zelf gaan twijfelen.

Start die anders ook eens helemaal opnieuw op door hem even van de stroom af te halen.

Hallo WJB, ik heb de software van de Arris 5202 inmiddels opnieuw ingeladen. De vertraging is opgelost. Werkt nu weer normaal. Bedankt voor het meedenken. Fijn weekend. 

Reputatie 7
Badge +9

Wij hebben hier geen last van. de Arris 4k 5202.start snel op.we hebben gelijk beeld ik moet zeggen dat wel op glasvezel aansluiting zitten. 😀👍

Reputatie 1
Badge

Wat mooi dat KPN luisteert.

De screensaver kan eindelijk uitgezet worden.

Dank!

Maar de tv blijft desalniettemin wel aan, @RvSo1o . En dus blijft bij een LED/LCD en eentje met tube backlight het scherm aan en wel stroom verbruiken.

Bij OLED en QLED is het scherm wel ‘uit’ als er geen beeld aangeboden wordt.

QLED is een verbeterde versie van LCD, dus volgens mij nog steeds met backlight. Dit i.t.t. OLED waar de LED's zelf licht geven (of niet dus). 

@Erik_

Ik wil hier ook even melden dat de “openhaard" app niet meer werkt

Er gaat al een ander Topic 

Over maar misschien hier een aandacht punt

Reputatie 7
Badge +9

@Erik_

Ik wil hier ook even melden dat de “openhaard" app niet meer werkt

Er gaat al een ander Topic 

Over maar misschien hier een aandacht punt

Ik dacht al: wat is het hier frisjes… :wink:

Reputatie 7
Badge +17

Het is ons bekend dat de openhaard app momenteel niet werkt. We werken aan een oplossing. :blush:

Reputatie 7
Badge +16

Het is ons bekend dat de openhaard app momenteel niet werkt. We werken aan een oplossing. :blush:

Het is ook aan te raden voor mensen om de app niet proberen te openen. Mijn hele ontvanger liep compleet vast bij het testen van het weekend. Heeft een tijdje geduurd voordat ik de ontvanger weer een beetje ontdooit had. 

Reputatie 3
Badge +2

Heel apart, zojuist kreeg ik de laatste updates en het is nog niet de 19de.

Ergens iets te vroeg aan gezet?