Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7

Het wordt zo wel erg verwarrend op de vrijdagavond. Laten we het on-topic (dus 2022 updates) en daarmee overzichtelijk houden. Heb daaromĀ enkele berichten verwijderd.

Het wordt zo wel erg verwarrend op de vrijdagavond. Laten we het on-topic (dus 2022 updates) en daarmee overzichtelijk houden.

@Jasper

Haal mijn berichten maar weg

Mijn wens wat betreft de VIP5202 in mijn geval

Is een eigen kanalenlijst na smaak in te stellen

Bijvoorbeeld glas op 1 dat ik zelf de keuze heb als klant

Dit te kunnen doen

Zender aan kanaal koppelen zeg maar

Via een soort software tool zal dat perfect zijn

Een wens dan šŸ˜Š

Reputatie 7
Badge +20

Ja er zullen updates volgen voor de apps op de ontvangers. Niet alleen Videoland, maar ook de anderen. Dat wordt dan gedaan als onderdeel van de reguliere updates van de tv ontvanger. Wat we dan in dit topic zullen benoemen. Maar er is op dit moment geen datum voor te geven. Kan je alleen maar vragen af te wachten. Wel zijn de issues die bij een deel van de klanten spelen met Videoland bekend en wordt hier actief onderzoek naar gedaan en gewerkt aan oplossingen.

Ā 

En komt ook eindelijk de lang beloofde update voor de HD glas kanalen 661-670?

Deze net als de HD kanalen (701 etc.) vanaf 1.

Daar maak je pas echt heel erg veel mensen mee gelukkig en is meteen het beeld bij alle glasvezelklanten even mooi dan bij Ziggo. (dat is meteen een extra goede reclame).Ā 

Misschien een rare vraag maar waarom wordt het beeld beter als het glasvezel kanaal verhuist van 661 naar 1. Ik neem aan dat de kwaliteit van het beeld zelf niet verbetert door het te verhuizen van 661 naar 1 of vergelijkt u dan HD 1 met Glasvezel HD 1, dus van 7 MB naar 12 MB?

Het beeld zal dan op 1 toch hetzelfde zijn als nu op 661?

Ā 

Omdat veel mensen met glasvezel op kanaal 1 - 10 kijken.

Als HD glas naar 1 - 10 gaat (nu 661-670) dan hebben ook deze mensen een mooier beeld.

En ik denk dat het er heel erg veel zijn.

En KPN had dit destijds bij de verhuizing HD (701 etc). toegezegd.

Reputatie 7

En KPN had dit destijds bij de verhuizing HD (701 etc). toegezegd.

Ā 

En dat is nu bijnaĀ drie jaar geleden.Ā :confounded:

Tja, wat is later, kun je eindeloos rekken natuurlijk.:wink:

Reputatie 7
Badge +8

ā€˜Laterā€™ is natuurlijk net zoā€™n vaag als rekbaar begrip als ā€˜binnenkortā€™ of ā€˜zo snel mogelijkā€™.Ā 

Waarschijnlijk is het technisch erg gecompliceerd om de ā€˜glaszendersā€™ naar voren te plaatsen als het glasvezel- en kopernetwerk aan elkaar geknoopt is. Op koper is niet overal voldoende bandbreedte om de zenders in HD aan te bieden, laat staan in ā€˜glas kwaliteitā€™.

Maar, anderzijds lijkt het me ook, dat wanneer hetĀ glasvezel- en kopernetwerk strikt van elkaar gescheiden zijn, het niet zo moeilijk de glaszenders vooraan in de zenderlijst te plaatsen. Het lijkt me dan mogelijk om bijvoorbeeld een veel uitgebreider zenderpakket aan te bieden. In de ronkende, wervendeĀ brochureā€™s is sprake van ā€˜honderden zenders in super kwaliteitā€™.

Ā 

Reputatie 7

Waarschijnlijk is het technisch erg gecompliceerd om de ā€˜glaszendersā€™ naar voren te plaatsen als het glasvezel- en kopernetwerk aan elkaar geknoopt is.

Ik denk niet dat het technisch erg gecompliceerd is immers op koper kanĀ ook al onderscheid gemaakt worden tussen HD en SD en daar waar HD niet mogelijk is wordt ook automatisch SD aangeleverd.

Daar waar een wil is is een weg en ik heb het gevoel dat het bij KPN ontbreekt aan de wil.

Reputatie 7
Badge +7

---

Op koper is niet overal voldoende bandbreedte om de zenders in HD aan te bieden, laat staan in ā€˜glas kwaliteitā€™.

---

Toch is het in het verleden gelukt om de HD-zenders op 1 te zetten. Terwijl er volgens mij toen sommigeĀ klanten waren die onvoldoende bandbreedte hadden om de zenders in HD te bekijken.

Edit: @wjbĀ was me net voor.

Reputatie 7
Badge +20

@wjbĀ  @BertemanĀ  @Katana321Ā 

Ā 

Zo is het maar net.

Technisch is het geen enkel probleem.

De KPN tv decoder detecteert wat de best mogelijke kwaliteit is en zet het dan op SD, HD- of HD glasĀ 

Ā 

Ik zet HD- (7MB) omdat het een gecomprimeerd signaal is en dus minder van kwaliteit (wel kwalitatief voldoende om naar te kijken).Ā  HD glas is de originele stream (12,5 MB)

Ā 

Dus KPN doe wat je meer dan 3 jaar geleden belooft heb.

En KPN dan ben je meteen een echte concurrent voor Ziggo zoals @BertemanĀ aangeeft.

En dan ook op Koper natuurlijk.

En denk aan de reclame die je dan kan maken zoals @BertemanĀ aangeeft:

Ā  Bij KPN de tv zenders in de beste kwaliteit en stabiel internet (bij glasvezel up- en download gelijk).Ā 

Reputatie 3

Het meest eenvoudige oplossing is natuurlijk dat je zelf de volgorde van je zenders kunt bepalen, zoals dat ook bij Ziggo kan.Ā 

Het meest eenvoudige oplossing is natuurlijk dat je zelf de volgorde van je zenders kunt bepalen, zoals dat ook bij Ziggo kan.Ā 

Dat is ook mijn grootste wensĀ 

Een favorieten lijst zit geen logica inĀ 

Als ik Hd glas npo1 op nummer 1 wil zetten moet dat kunnen vindt ikĀ 

Reputatie 7

Het meest eenvoudige oplossing is natuurlijk dat je zelf de volgorde van je zenders kunt bepalen, zoals dat ook bij Ziggo kan.Ā 

Maar daar help je mij en vele andere glasvezelabonnees die de opnames van HD-"Glas" via de site, iTV app en/of smart-TV app willen terugkijken of inplannen niet mee immers daarmee wordt dat nog altijd niet mogelijk.Ā Wanneer valt het kwartje nu eindelijk eens bij de mensen die maar blijven aangeven dat het kunnen instellen van een eigen volgorde de oplossing is. Dat is het dus niet, het samenvoegen van de alle varianten van de zenders (SD, HD en HD-"Glas") onder Ć©Ć©n kanaalnummer is absoluut noodzakelijk.

Het meest eenvoudige oplossing is natuurlijk dat je zelf de volgorde van je zenders kunt bepalen, zoals dat ook bij Ziggo kan.Ā 

Maar daar help je mij en vele andere glasvezelabonnees die de opnames van HD-"Glas" via de site, iTV app of smart-TV app willen terugkijken of inplannen niet mee immers daarmee wordt dat nog altijd niet mogelijk.Ā Wanneer valt het kwartje nu eindelijk eens bij de mensen die maar blijven aangeven dat het kunnen instellen van een eigen volgorde de oplossing is. Dat is het dus niet, het samenvoegen van de alle varianten van de zenders (SD, HD en HD-"Glas") is absoluut noodzakelijk.

Dat moet dan ook mogelijk gemaakt wordenĀ 

Naast een eigen in te delen lijstĀ 

Maar dat zal wel te moeilijk worden (denk ik)Ā 

Reputatie 7

Maar dat zal wel te moeilijk worden (denk ik)Ā 

Dat is mijns inziens helemaal niet moeilijk maar de volgorde van implementatie heeft natuurlijk wel impact. Ga nu eerst die zender varianten eens samenvoegen zodat je een drie jaar oude belofte eindelijk eens nakomt en ga vervolgens realiseren dat de volgorde vrij te kiezen is.

Maar dat zal wel te moeilijk worden (denk ik)Ā 

Dat is mijns inziens helemaal niet moeilijk maar de volgorde van implementatie heeft natuurlijk wel impact. Ga nu eerst die zender varianten eens samenvoegen zodat je een drie jaar oude belofte eindelijk eens nakomt en ga vervolgens realiseren dat de volgorde vrij te kiezen is.

Eens ik zal dan ook bijvoorbeeld Discovery zenders in Hd glas willenĀ 

En inderdaad Hd glas vanaf nummer 1 voor glas klantenĀ 

Reputatie 3

Het meest eenvoudige oplossing is natuurlijk dat je zelf de volgorde van je zenders kunt bepalen, zoals dat ook bij Ziggo kan.Ā 

Maar daar help je mij en vele andere glasvezelabonnees die de opnames van HD-"Glas" via de site, iTV app en/of smart-TV app willen terugkijken of inplannen niet mee immers daarmee wordt dat nog altijd niet mogelijk.Ā Wanneer valt het kwartje nu eindelijk eens bij de mensen die maar blijven aangeven dat het kunnen instellen van een eigen volgorde de oplossing is. Dat is het dus niet, het samenvoegen van de alle varianten van de zenders (SD, HD en HD-"Glas") onder Ć©Ć©n kanaalnummer is absoluut noodzakelijk.

Beetje denigrerende opmerking met je wanneer valtĀ t kwartje nou eens.Ā 

Ik heb alleen behoefte aan het op volgordeĀ zetten van de zenders .

Reputatie 7
Badge +8

@wjbĀ Ā @BertemanĀ Ā @Katana321Ā 

Ā 

Zo is het maar net.

Technisch is het geen enkel probleem.

De KPN tv decoder detecteert wat de best mogelijke kwaliteit is en zet het dan op SD, HD- of HD glasĀ 

Ā 

Ik zet HD- (7MB) omdat het een gecomprimeerd signaal is en dus minder van kwaliteit (wel kwalitatief voldoende om naar te kijken).Ā  HD glas is de originele stream (12,5 MB)

Ā 

Dus KPN doe wat je meer dan 3 jaar geleden belooft heb.

En KPN dan ben je meteen een echte concurrent voor Ziggo zoalsĀ @BertemanĀ aangeeft.

En dan ook op Koper natuurlijk.

En denk aan de reclame die je dan kan maken zoalsĀ @BertemanĀ aangeeft:

Ā  Bij KPN de tv zenders in de beste kwaliteit en stabiel internet (bij glasvezel up- en download gelijk).Ā 

Zo had ik het dus niet bekeken. Weer wat geleerd šŸ§. Lijkt me dan ook, dat ā€˜koperklantenā€™ (met voldoende bandbreedte), ook kunnen profiteren van de allerbeste beeldkwaliteit.Ā 
Ā 

Blijft dus inderdaad de vraag, waarom die belofte maar niet wordt ingelost. En teleurstellend is dan ook het antwoord ā€˜dat het niet op planning staat, (alsof kpn door de vraag wordt overvallen),Ā maar tegelijkertijd ook niet duidelijk wordt, wat er voor de komende tijd dan wel te verwachten is.

Ik heb nu een beetje het idee, dat de ā€˜ontwikkelaarsā€™ nu maar wat doen, zonder een duidelijk doel of deadline voor ogen.Ā 

Reputatie 7
Badge +7

Het meest eenvoudige oplossing is natuurlijk dat je zelf de volgorde van je zenders kunt bepalen, zoals dat ook bij Ziggo kan.Ā 

Maar daar help je mij en vele andere glasvezelabonnees die de opnames van HD-"Glas" via de site, iTV app en/of smart-TV app willen terugkijken of inplannen niet mee immers daarmee wordt dat nog altijd niet mogelijk.Ā Wanneer valt het kwartje nu eindelijk eens bij de mensen die maar blijven aangeven dat het kunnen instellen van een eigen volgorde de oplossing is. Dat is het dus niet, het samenvoegen van de alle varianten van de zenders (SD, HD en HD-"Glas") onder Ć©Ć©n kanaalnummer is absoluut noodzakelijk.

Beetje denigrerende opmerking met je wanneer valtĀ t kwartje nou eens.Ā 

Ik heb alleen behoefte aan het op volgordeĀ zetten van de zenders .

Dit gaat dus om 2 verschillende behoeftes. Ik vind dat beide zaken gerealiseerd moeten worden. Eigen volgorde moet natuurlijk mogelijk gemaakt worden. Maar ook de wens van wjb snap ik volledig. Ik heb zelf nog geen glasvezel (van KPN), maar als dat hier wel komt dan wil ik de glaszenders natuurlijk ook gewoon op 1 en verder hebben. Net zoals dat toen ook bij hd is gerealiseerd.

Reputatie 7

Maar ook de wens van wjb snap ik volledig. Ik heb zelf nog geen glasvezel (van KPN), maar als dat hier wel komt dan wil ik de glaszenders natuurlijk ook gewoon op 1 en verder hebben.Ā 

Maar het gaat mij er helemaal niet om dat de HD-"Glas" zenders vanaf 1 komen, het gaat mij er om dat een opname van een HD-"Glas" zender via de site, iTV app en/of smart-TV app teruggekeken kan worden en dat via de site, iTV app en smart-TV app een opname voor een HD-"Glas" zender ingepland kan worden. Wij kunnen meer dan 90% van onze opnames niet terugkijken via site, iTV app en smart-TV app en dat kan toch niet de bedoeling zijn of wel soms?

Reputatie 7
Badge +7

@wjbĀ Dat bedoelde ik ook. Dat door de realisatie van Glas op 1 alles samengevoegd wordt. En het belangrijkste is natuurlijk wat jij ook aangeeft:Ā Dat je een opname over elk device/medium kunt bekijken en ook programmeren.

Reputatie 7

Beste moderators,

Sorry voor het kapen van dit topic maar je moet maar denken ... het is voor een goed doel.Ā :wink:

Beste moderators,

Sorry voor het kapen van dit topic maar je moet maar denken ... het is voor een goed doel.Ā :wink:

waarom ?

ik vindt het echt wel een belangrijk punt HD glas vanaf 1 voor de glasvezel klanten

en dat mag in een nieuwe update wel eens mogelijk worden

Ā 

Erik_ schrijft:Ā 

Ook kun je nu binnen Netflix de zoekfunctie openen met de zoekknop (vergrootglas)Ā op de afstandsbediening.Ā 

Handig! Kan dat ook bij Videoland ingebouwd worden ?

Reputatie 7
Badge +20

Maar dat zal wel te moeilijk worden (denk ik)Ā 

Dat is mijns inziens helemaal niet moeilijk maar de volgorde van implementatie heeft natuurlijk wel impact. Ga nu eerst die zender varianten eens samenvoegen zodat je een drie jaar oude belofte eindelijk eens nakomt en ga vervolgens realiseren dat de volgorde vrij te kiezen is.

Eens ik zal dan ook bijvoorbeeld Discovery zenders in Hd glas willenĀ 

En inderdaad Hd glas vanaf nummer 1 voor glas klantenĀ 

Ā 

Wat mij betreft ook voor koper klanten met ruim voldoende download.

Hopelijk gaat KPN het eindelijk een keer doen.

De vraag is groot en KPN belofte maakt Schult.

Ā 

Gisteren was ik ergens op bezoek en die mensen hebben glasvezel.

Kijken gewoon vanaf 1 etc.

Echt zonder, wand de betere kwaliteitĀ zit op 661 - 670

En zo zijn er heel erg veel glasvezel abonnees en die zullen verbaast zijn als HD glas vanaf 1 is, hebben ze ineens allemaal een mooier beeld.

Ā 

Dus KPN? Waar wachten jullie op.

Ā 

P.S.

Ik heb glasvezel FTTH 200/200

@joop2011

Daar ben ik er een van kijk ook gewoon vanaf 1Ā 

Omdat het nogal onlogisch is die hd glas kanalen op dat kanaal nummerĀ 

Als je bijvoorbeeld een favorite lijst maakt/hebtĀ 

Kpn zorg eens voor een HD glas vanaf nummer 1Ā