Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60642 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Hallo @0011Ā , ik schakel de boel alleen af als we gaan slapen en bij opstaan zetten we de stroom er weer op en als je dan overdag een keer het nieuws wil horen heb je binnen mum van tijd geluid, vanuit de ecostand duurt dat vele malen langer,

Ik doe dat dus eigenlijk precies ook zo alleen dan met de eco stand. En dan laat ik hem de dag aan op een radio kanaal.Ā 

Ps ik werk thuis.

Nog even dit. Ik denk dat er geen updates meer komen in verband met het WK. Mocht een update storing veroorzaken dan wil kpn dat zeker niet hebben tijdens het WK.Ā 

Na het WK weer.

Reputatie 7
Badge +20

Het is niet elke ochtend zo toch @JanD? dan ligt niet niet aan het afzetten van het stroom. Foutcode betekent in ieder geval geen contact tussen ontvanger en modem.Ā 

Ik weet zo niet hoe vaak dit speelt, maar als het vaker voorkomt en we moeten er dieper induiken is het wel makkelijker om een eigen topic aan te maken.Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update november 2022

NMCĀ 8.1.153_3

Deze is voltooid, ik heb de andere update gemarkeerd.

Zijn er ook plannen voor de HBO max app op de ontvanger?

Reputatie 7
Badge +20

Zijn er ook plannen voor de HBO max app op de ontvanger?

Ā 

Dat is zo wie zo geen update.šŸ˜‰šŸ˜Š

Ā 

ā€œoff topicā€

Zover ik weet maakt KPN de app's niet zelf.

De KPN tv decoder werkt op Linux.

En voor Linux zijn minder app's dan voor bijvoorbeeld Android.

Veel klanten wachten op veel verschillende app's (omdat ze geen of verouderde Smart tv hebben).

Hopelijk voor deze klanten worden deze app's gemaakt.šŸ˜‰

HBO Max

Disney+

Sky Showtime

ViaPlay

etc.

ā€œoff topicā€

Reputatie 7
Badge +30

Zijn er ook plannen voor de HBO max app op de ontvanger?

Wordt aan gewerkt. Als we daar meer info over hebben laten we het weten. Makkelijkste manier is om dit topic in de gaten te houden:Ā 

Ā 

Ā 

Interactieve TV Update november 2022 #2

HTML 5.154.204

En deze update is ook volgens planning voltooid. Nog geen nieuwe update info voorhanden, dus dat komt later.

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Komende nacht gaan we alle tv-ontvangers herstarten om een mini-updateje uit te voeren. We beginnen om half twee vannacht en gaan door tot 12:00 morgenmiddag.Ā 

Elke ontvanger heeft een softwarematige sleutel om verbinding te kunnen maken met het tv platform. Ons tv platform is in de afgelopen periode omgezet naar een andere manier van opslaan. Hiervoor waren ook nieuwe sleutels nodig. Tijdens de reguliere updates van de afgelopen tijd hebben we ook steeds in groepen de sleutels vernieuwd. Dat proces is nu klaar, maar we zien nog wat ongeregeldheden. Niet echt wat stuk, maar meer ongemak. En gezien het WK willen we mensen natuurlijk een zo ongestoord mogelijke tv ervaring geven. Dus gaan we de sleutels opnieuw pushen.

Meeste klanten zullen hier niets van merken. Als de ontvanger in de nacht stand-by staat wordt dit allemaal automatisch verwerkt. Er is ook geen verandering in versienummer of iets dergelijks. Alleen als deĀ ontvangerĀ helemaal uitstaat krijg je de volgende dag een updatemelding zodra je de ontvanger weer aanzet.Ā Deze miniupdate kan dan eenmalig uitgesteld worden, net als een reguliere update.Ā 

Reputatie 7
Badge +8

Kan het zijn dat het mini-updatje al (dan niet per abuis) eerder gepusht is?

Tegen zessen kwam ik thuis en toen ik de TV aanzette, kwam de melding van een software-update, de tweede keer deze week.

Na het opnieuw opstarten, bleefĀ deze keer de ontvanger twintig minuten hangen op 70 %: na hem van de stroom te hebben afgehaald, startte die wel door.Ā 

Ik zie nu ook dat NPO1 UHD (690) beschikbaar is. Dat zat ook in dit updatje?

Ik heb die update vanmiddag ook gehad volgens mij en bij mij ook kanaal 690, mooi beeld.

Reputatie 7
Badge +22

Dank @Erik_Ā voor jou update, kan ik daar rekening mee houden. šŸ˜‰šŸ‘šŸ¼

Reputatie 7
Badge +30

Kan het zijn dat het mini-updatje al (dan niet per abuis) eerder gepusht is?

Tegen zessen kwam ik thuis en toen ik de TV aanzette, kwam de melding van een software-update, de tweede keer deze week.

Na het opnieuw opstarten, bleefĀ deze keer de ontvanger twintig minuten hangen op 70 %: na hem van de stroom te hebben afgehaald, startte die wel door.Ā 

Ik zie nu ook dat NPO1 UHD (690) beschikbaar is. Dat zat ook in dit updatje?

Ā 

Nee, het is vanmiddag besloten om komende nacht dit te gaan doen. De update die jij eerder zag is de update naar HTMLĀ 5.154.204 geweest. Daar hebben we afgelopen nacht de laatste groep van gedaan.

Er zou beter eens een goeie update moeten komen voor die 'fijne' nieuwe Videoland app, die elke dag vast blijft hangen en je telkens je ontvanger volledig moet herstarten omdat er geen beweging meer in te krijgen is.Ā 

Reputatie 5
Badge +2

@Erik_Ā wat als de ontvanger voor langere tijd uit staat, kan de update dan ook nog geĆÆnstalleerd worden?Ā 

Even weer aansluiten, @JoshuaLĀ .

Ik heb zojuist een NBC-update gekregen naar 8.1.153_3.dev. Dit lijkt mij niet de bedoelingā€¦

Ik heb zojuist een NBC-update gekregen naar 8.1.153_3.dev. Dit lijkt mij niet de bedoelingā€¦

Ik ook

Ik denk dat dat wel klopt.Ā 

Het nmc nummer zou niet wijzigen.Ā 

En .dev is een verwijzingsaanduiding. De nieuwe interne code zou ook moeten verwijzen naar de nieuwe achterliggende platformen.Ā 

Dus alles wijst erop dat het klopt!

CcĀ @JanDĀ ,Ā @Grandmaster_EĀ .

devcontainerĀ 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb zojuist een NBC-update gekregen naar 8.1.153_3.dev. Dit lijkt mij niet de bedoelingā€¦

Helemaal lekker gaat het niet, geloof ik ā€¦ ik heb nu HTML-versie 5.152.201 en NMC-versie 8.1.153_3 zonder dev ā€¦

Reputatie 7
Badge +20

Bij mij helaas vanmorgen toen we de tv aanzette om 06:45 de update.

Tot nu toe altijd 's nachts.

Wel jammer, ik denk dat het een foutje is (althans daar ga ik vanuit) om 06:45.

Reputatie 7

Bij mij helaas vanmorgen toen we de tv aanzette om 06:45 de update.

Tot nu toe altijd 's nachts.

Wel jammer, ik denk dat het een foutje is (althans daar ga ik vanuit) om 06:45.

Ehhh

Komende nacht gaan we alle tv-ontvangers herstarten om een mini-updateje uit te voeren. We beginnen om half twee vannacht en gaan door tot 12:00 morgenmiddag.Ā 

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb zojuist een NBC-update gekregen naar 8.1.153_3.dev. Dit lijkt mij niet de bedoelingā€¦

Helemaal lekker gaat het niet, geloof ik ā€¦ ik heb nu HTML-versie 5.152.201 en NMC-versie 8.1.153_3 zonder dev ā€¦

Jouw HTML loopt achter, @Berteman. Wil je de ontvanger een frisse start geven? Ik verwacht dat hij daarna weer up to date is.

Ā 

@Erik_Ā wat als de ontvanger voor langere tijd uit staat, kan de update dan ook nog geĆÆnstalleerd worden?Ā 

Jawel, na weer aanzetten zoekt de ontvanger contact met onze systemen, @JoshuaL. Updates volgen dan ook. Mocht je merken dat dit toch niet helemaal lekker gaat en er komen geen update(s), dan helpt een frisse start om de boel weer even te kickstarten.

Reputatie 7
Badge +30

Verder leuk nieuws: per vandaag is de HBO app beschikbaar op de 5202. Om dit te kunnen doen zaten er in de beide afgelopen updates voorbereidingen, maar dat mochten we eerder nog niet vertellenĀ šŸ˜

Ik heb zojuist het HBO Max topic aangepast. Dus daar kan er inhoudelijk over de app gepraat worden.

Reputatie 7
Badge +16

Poah voor een simpele sleutel ruim 15 minuten lang op de multicast downloadĀ moeten wachten. Ughhh.Ā šŸ˜“

Reputatie 1

Een hartekreet.

Sedert kort heb ik interactieve TV van KPN. Wat een onoverzichtelijk gedoe met speciale glas-kanalen en speciale voetbal-kanalen, die deels tijdelijk zijn en ook nog niet door iedereen ontvangen kunnen worden en waarbij, als ik het goed begrijp, steeds de beeeldscherm-instellingen in de settopbox gewijzigd moeten worden Dit ga ik mijn vrouw niet uitleggen!

Waarom niet simpel NPO 1, 2 en 3 in standaard HD, EBU norm, 1080i H.264, 12,5 Mb/s, ook voor de oude koper-aansluitingen? Dan is, denk ik, iedereen blij. Neem een voorbeeld aan Ziggo!