Sticky Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 459 reacties
  • 24059 keer bekeken


Toon eerste bericht

459 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Sinds een paar weken gebruik ik een app van “Apps op tv".

Nu meen ik een hele tijd geleden ergens gelezen te hebben dat met “Apps op tv" eigenlijk alleen maar een app die op de smart-tv staat, opgestart wordt. En dat zou logisch zijn als je naar de naam “Apps op tv” kijkt.

Nu heb ik net zitten testen wat er precies gebeurt en ik kom tot de conclusie dat het bovenstaande helemaal niet het geval is. Volgens mij staan die apps “gewoon” in de tv-ontvanger of op het tv-platform.

Is deze conclusie juist? Zo ja, kan de naam “Apps op tv” gewijzigd worden naar de naam “Apps"? Die naam/vlag zou de lading prima dekken, vind ik.

Reputatie 7

Is deze conclusie juist? Zo ja, kan de naam “Apps op tv” gewijzigd worden naar de naam “Apps"? Die naam/vlag zou de lading prima dekken, vind ik.

Ja, die conclusie is juist.

Technisch gezien draaien die apps op de TV ontvanger maar ze zijn (uiteraard) zichtbaar op de TV en dat is waarschijnlijk waarom kpn het zo noemt.

Overigens mogen wat mij betreft al die apps zo de prullenbak in omdat ze mijns inziens volstrekt nutteloos zijn uitgezonderd de apps voor OTT diensten (Netflix, Videoland, YouTube)

Reputatie 7
Badge +6

@wjb Dank voor je bevestiging. Voor de zekerheid heb ik net aan mijn vrouw gevraagd wat zij denkt wat er gebeurt als je naar “Apps op tv” gaat. Haar antwoord: “Dan wordt er een app gestart die op de smart-tv staat.” Ik vertelde haar dat dat niet het geval is en dat vond ook zij verrassend.

Reputatie 7
Badge +6

---

Technisch gezien draaien die apps op de TV ontvanger maar ze zijn (uiteraard) zichtbaar op de TV en dat is waarschijnlijk waarom kpn het zo noemt.

---

Ik snap wat je bedoelt, maar dan zouden er meer menu-onderdelen anders moeten heten. Voorbeeld: “Opnames” moet dan heten “Opnames op tv".

Reputatie 7

---

Technisch gezien draaien die apps op de TV ontvanger maar ze zijn (uiteraard) zichtbaar op de TV en dat is waarschijnlijk waarom kpn het zo noemt.

---

Ik snap wat je bedoelt, maar dan zouden er meer menu-onderdelen anders moeten heten. Voorbeeld: “Opnames” moet dan heten “Opnames op tv".

Ik kan mij helemaal vinden om "Apps op TV" gewoon "Apps" te noemen al denk ik dat er veel andere dingen zijn die belangrijker zijn.

Reputatie 5
Badge +5

Of het nu ‘Apps op TV’ of alleen ‘Apps’ heet… ik denk dat iedereen wel begrijpt dat wanneer men via de ontvanger kijkt en op de ontvanger een App selecteert, deze App op de ontvanger draait. 
 

Ik vind ook dat andere zaken veel belangrijker zijn dan dit soort futiliteiten. De dingen die al vaak, veel en lang gevraagd of beloofd worden, zoals

  • de glaszenders vooraan in de zenderlijst
  • volledige HDMI-CEC ondersteuning 
  • de mogelijkheid zelf de zendervolgorde te bepalen.

Wat ik persoonlijk nog zou willen zien:

  • het verwijderen van ongebruikte Apps en
  • het zelf installeren van Apps of
  • streamen via de ontvanger 
  • een oplossing voor de issue’s met het geluid: verschil in volume tussen zenders en dan vooral tussen radio- en televisiezenders. 
Reputatie 7
Badge +21

Ik kan mij helemaal vinden om "Apps op TV" gewoon "Apps" te noemen al denk ik dat er veel andere dingen zijn die belangrijker zijn.

Of noem het Apps op ITV. 😉

Reputatie 7

Ik kan mij helemaal vinden om "Apps op TV" gewoon "Apps" te noemen al denk ik dat er veel andere dingen zijn die belangrijker zijn.

Of noem het Apps op ITV. 😉

Dan lijkt me geen goed idee want kpn wil juist van van de term iTV.

Zij noemt het tegenwoordig kpn TV de om het nu "Apps op kpn TV" te noemen lijkt me ook niet alles.

Ik heb eerder deze week aangegeven dat KPN TV achter loopt op de gebruikerservaring bij Ziggo. Aangezien dit topic geschikt is voor de feedback wil ik het graag delen. 

 

Grootste ergernis is het voorspoelen, terugspoelen en pauzeren. Bij Ziggo die je tijdens het spoelen in een thumbnail waar je bent.  Het spoelen en pauzeren is ook instant.

Met KPN (arris) werkt het allemaal erg hakkelig. 
Als je kiest voor "30 seconden vooruit” dan duurt dit op zijn vaak 5-8 seconden voor dit klaar is. Dit zou instant moeten zijn.

 

Ik denk dat het grootste probleem zit in de "lag” van 5-8 seconden voordat een bepaalde actie klaar is. 

 

Het valt in die zin zo tegen dat als we een maandelijks contract hadden, we terug zouden gaan naar Ziggo. 

 

Overigens zijn een combinatie het mooist zijn. Internet van de 1, tv van de ander. Helaas is dit niet mogelijk .

 

 

Reputatie 7

Met KPN (arris) werkt het allemaal erg hakkelig. 
Als je kiest voor "30 seconden vooruit” dan duurt dit op zijn vaak 5-8 seconden voor dit klaar is. Dit zou instant moeten zijn.

Welke TV ontvanger heb je want 5-8 seconden is uiteraard niet normaal.

Met KPN (arris) werkt het allemaal erg hakkelig. 
Als je kiest voor "30 seconden vooruit” dan duurt dit op zijn vaak 5-8 seconden voor dit klaar is. Dit zou instant moeten zijn.

Welke TV ontvanger heb je want 5-8 seconden is uiteraard niet normaal.

Vip5202

Badge +12

Met KPN (arris) werkt het allemaal erg hakkelig. 
Als je kiest voor "30 seconden vooruit” dan duurt dit op zijn vaak 5-8 seconden voor dit klaar is. Dit zou instant moeten zijn.

Welke TV ontvanger heb je want 5-8 seconden is uiteraard niet normaal.

Dat is inderdaad niet normaal maar wel realiteit. Ook hier bij beide 5202’s duurt het tergend lang. Als ik hier iets vooruit wil spoelen en vervolgens op play druk, dan duurt het minimaal 3-5 seconden voordat het beeld in beweging komt. Zeer irritant. 

Reputatie 7

Met KPN (arris) werkt het allemaal erg hakkelig. 
Als je kiest voor "30 seconden vooruit” dan duurt dit op zijn vaak 5-8 seconden voor dit klaar is. Dit zou instant moeten zijn.

Welke TV ontvanger heb je want 5-8 seconden is uiteraard niet normaal.

Vip5202

Dat is dan zeer vreemd, ja, het 30 seconden vooruit springen is traag maar bij ons absoluut geen 5 tot 8 seconden, eerder 2 à 3 seconden en klopt, ook dat is 2 à 3 seconden te lang.

Met KPN (arris) werkt het allemaal erg hakkelig. 
Als je kiest voor "30 seconden vooruit” dan duurt dit op zijn vaak 5-8 seconden voor dit klaar is. Dit zou instant moeten zijn.

Welke TV ontvanger heb je want 5-8 seconden is uiteraard niet normaal.

Vip5202

Dat is dan zeer vreemd, ja, het 30 seconden vooruit springen is traag maar bij ons absoluut geen 5 tot 8 seconden, eerder 2 à 3 seconden en klopt, ook dat is 2 à 3 seconden te lang.

Zelfs 2-3 is inderdaad teveel. Bij Ziggo is het instant. En dit lijkt een klein ding maar het beperkt de gebruikerservaring enorm. (Bij ons in elk geval) 

 

Reputatie 7

Zelfs 2-3 is inderdaad teveel. Bij Ziggo is het instant. En dit lijkt een klein ding maar het beperkt de gebruikerservaring enorm. (Bij ons in elk geval) 

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig als je die functie vaak gebruikt.

Zelf gebruiken wij die vrijwel nooit, om een reclame over te slaan kiezen wij voor 700 fast-forward en dan springt de uitzending in één keer 7 minuten verder.

Reputatie 7
Badge +15

Ik gebruik de blauwe toets, dan springt hij 5 minuten vooruit.

Verder spoelen of met de rechter pijl toets (30 seconde).

Reputatie 7
Badge +29

Leuke stukjes feedback weer, fijn!

 

Over ‘Apps op TV’, dat gaat dus inderdaad om apps die op de tv ontvanger draaien. Het originele idee erachter is dat mensen die geen smart tv hebben dan zo wel de beschikking hebben over apps. Nu is het hebben van een smart tv tegenwoordig al zo gemeengoed geworden dat dit doel dus wat wegvalt. Daarnaast is het nog wel gewoon makkelijk dat je apps kunt gebruiken zonder dat je terug hoeft naar je tv (qua afstandsbediening e.d.). Ik gebruik persoonlijk liever niet de app omgeving van mijn smart tv omdat ik die heel onhandig vindt werken. Dus ik hou het bij apps via de tv ontvanger en vindt het fijn dat ik die mogelijkheid heb.

Wat betreft de naamgeving. Ik vermoed dat die origineel zo gedaan is om het onderscheiden van apps op een telefoon of tablet en duidelijk te maken dat het gaat om apps die op je tv (scherm) te zien zijn. Waarbij we dan kiezen voor ‘TV in plaats van ‘ontvanger’ omdat de tv toch datgene is waar je de dingen op ziet gebeuren. Er zijn ook genoeg klanten die niet direct zullen weten wat er bedoeld wordt met het woord ontvanger. Gezien hoe vaak mensen het niet hebben over ‘kastje’ :smile: Ik verwacht dan ook niet dat we daar echt iets in gaan veranderen.

Dat allemaal gezegd hebbende, ik neem het voor de volledigheid wel even mee in het feedbackrondje van deze week. 

 

Ik vind ook dat andere zaken veel belangrijker zijn dan dit soort futiliteiten. De dingen die al vaak, veel en lang gevraagd of beloofd worden, zoals

  • de glaszenders vooraan in de zenderlijst
  • volledige HDMI-CEC ondersteuning 
  • de mogelijkheid zelf de zendervolgorde te bepalen.

Wat ik persoonlijk nog zou willen zien:

  • het verwijderen van ongebruikte Apps en
  • het zelf installeren van Apps of
  • streamen via de ontvanger 
  • een oplossing voor de issue’s met het geluid: verschil in volume tussen zenders en dan vooral tussen radio- en televisiezenders. 

Glaszenders wordt vaker gevraagd, snap ik ook, maar het heeft niet zoveel zin. De wens is bekend bij de tv mensen. Er is alleen geen informatie over op het moment. Als die er wel is, dan delen we het ook meteen.

HDMI-CEC is op het moment niets bekend over of en wat we daar verder mee gaan doen. Afgelopen jaar hebben we dit nagevraagd en stond er (nog) niets op de planning. 'k Neem het nog een keertje mee. Misschien dit jaar wel.

 

Betreffende het verwijderen van apps op de ontvanger, wat is daarvan de meerwaarde voor jou, @Berteman? Ik wil dit best als feedback doorgeven, maar ik snap op dit moment niet waarom je dit zou willen dus dan kan ik het ook niet onderbouwen richting de tv mensen.

Meer apps op de ontvanger snap ik wel. Ik verwacht dat we, vanuit een stukje beveiliging, het zelf installeren van apps niet mogelijk gaan maken. Maar wellicht kunnen we wel gewenste apps toevoegen. Als er dan ook specifieke zijn die je graag zou willen, geef het vooral aan.

Wat bedoel je met streamen via de ontvanger?

De audio wordt door de zenders meegestuurd onze kant op, we doen daar in de basis niets mee. Weet ook niet of dit haalbaar is, maar ik geef het door.

 

Zendervolgorde heb ik hier even tot het laatste bewaard. Dit wordt ook wel vaker gevraagd. Je kunt ongewenste zenders ‘verwijderen’ door een eigen zenderlijst te maken met alleen die zenders die je graag wilt zien. Het veranderen van de volgorde is daarbij niet mogelijk en gaan we ook niet aanpassen. 

 

Grootste ergernis is het voorspoelen, terugspoelen en pauzeren. Bij Ziggo die je tijdens het spoelen in een thumbnail waar je bent.  Het spoelen en pauzeren is ook instant.

Met KPN (arris) werkt het allemaal erg hakkelig. 
Als je kiest voor "30 seconden vooruit” dan duurt dit op zijn vaak 5-8 seconden voor dit klaar is. Dit zou instant moeten zijn.

Ik denk dat het grootste probleem zit in de "lag” van 5-8 seconden voordat een bepaalde actie klaar is. 

Dank voor je feedback, @Frank21. Het duurt inderdaad even als het spoelen (handmatig of met de sprongknoppen) stopt voor het verder speelt. Dit is in principe de 2-3 seconden die wjb ook al noemde. Of het instant kan weet ik niet. Ik neem het mee. Evenals het idee voor een thumbnail preview. 

Bij jou duurt het dus langer voor de video verder speelt, dat zou niet zo moeten zijn. Zou je de ontvanger waar je dit op hebt eens een Frisse Start willen geven? En is deze ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten op de Experia Box, of zit er nog iets tussen?

Reputatie 7
Badge +15

 

Glaszenders wordt vaker gevraagd, snap ik ook, maar het heeft niet zoveel zin. De wens is bekend bij de tv mensen. Er is alleen geen informatie over op het moment. Als die er wel is, dan delen we het ook meteen.

 

Dat is nu al meer dan 3 jaar.

Zie ook de vele andere berichten.

Ik en heel veel anderen vinden dit onderwerp juist heel erg belangrijk.

Want 661-670 hadden al meer dan 3 jaar geleden op 1 etc. moeten staan.

Dit geeft veel voordelen en voor mensen met glasvezel die nog steeds vanaf 1 kijken ineens een veel mooier beeld. En dat geeft weer veel positieve reclame voor KPN.

 

P.S.

App's kijk ik alleen op de Smart tv.

Veel mooier, dan heb ik ze ook in 4K

En het werkt juist veel makkelijker dan op de decoder, vinden wij.:wink:

Reputatie 7

Ik en heel veel anderen vinden dit onderwerp juist heel erg belangrijk.

Daar sluit ik mij volledig bij aan en ik vind het persoonlijk volstrekt onbegrijpelijk dat drie jaar na de belofte er nog steeds niets gebeurt is en wij als glasvezelabonnees al die tijd geen enkele opname van HD-"Glas" zenders kunnen terugkijken via de site, smart-TV app en iTV app.

Reputatie 5
Badge +5

 

Ik vind ook dat andere zaken veel belangrijker zijn dan dit soort futiliteiten. De dingen die al vaak, veel en lang gevraagd of beloofd worden, zoals

  • de glaszenders vooraan in de zenderlijst
  • volledige HDMI-CEC ondersteuning 
  • de mogelijkheid zelf de zendervolgorde te bepalen.

Wat ik persoonlijk nog zou willen zien:

  • het verwijderen van ongebruikte Apps en
  • het zelf installeren van Apps of
  • streamen via de ontvanger 
  • een oplossing voor de issue’s met het geluid: verschil in volume tussen zenders en dan vooral tussen radio- en televisiezenders. 

Glaszenders wordt vaker gevraagd, snap ik ook, maar het heeft niet zoveel zin. De wens is bekend bij de tv mensen. Er is alleen geen informatie over op het moment. Als die er wel is, dan delen we het ook meteen.

HDMI-CEC is op het moment niets bekend over of en wat we daar verder mee gaan doen. Afgelopen jaar hebben we dit nagevraagd en stond er (nog) niets op de planning. 'k Neem het nog een keertje mee. Misschien dit jaar wel.

 

Betreffende het verwijderen van apps op de ontvanger, wat is daarvan de meerwaarde voor jou, @Berteman? Ik wil dit best als feedback doorgeven, maar ik snap op dit moment niet waarom je dit zou willen dus dan kan ik het ook niet onderbouwen richting de tv mensen.

Meer apps op de ontvanger snap ik wel. Ik verwacht dat we, vanuit een stukje beveiliging, het zelf installeren van apps niet mogelijk gaan maken. Maar wellicht kunnen we wel gewenste apps toevoegen. Als er dan ook specifieke zijn die je graag zou willen, geef het vooral aan.

Wat bedoel je met streamen via de ontvanger?

De audio wordt door de zenders meegestuurd onze kant op, we doen daar in de basis niets mee. Weet ook niet of dit haalbaar is, maar ik geef het door.

 

Zendervolgorde heb ik hier even tot het laatste bewaard. Dit wordt ook wel vaker gevraagd. Je kunt ongewenste zenders ‘verwijderen’ door een eigen zenderlijst te maken met alleen die zenders die je graag wilt zien. Het veranderen van de volgorde is daarbij niet mogelijk en gaan we ook niet aanpassen.

@Erik_

Bedankt ook voor de feedback. 

Helaas kan ik je opmerking voor wat betreft de HDMI-functionaliteit niet plaatsen. Een tijd geleden liet jouw collega in dit topic

weten, dat er aan de HDMI-CEC gewerkt werd en dat dat ook geïmplementeerd zou worden. Hoe het er nu werkelijk voorstaat, wordt er - als KPN-medewerkers elkaar openlijk tegenspreken- dus niet duidelijker op.

Het verwijderen van Apps op de ontvanger biedt wellicht ruimte om zelf Apps te installeren. Weliswaar heb ik de CineMember-App op de Smart-TV in de woonkamer geïnstalleerd. De KPN ontvanger geeft een haarscherp en loepzuiver beeld op de Smart-TV’s in de slaap- en logeerkamer maar helaas wordt op die televisies het Smart-gedeelte niet meer ondersteund. Het zelf installeren van Apps op de ontvanger, neemt dat bezwaar dan weg. En het past natuurlijk ook in de groene ambities van KPN: Het niet hoeven aanschaffen van extra apparatuur van plastic en die ook elektriciteit verbruiken.

Het kunnen gebruiken van de ontvanger als een vervanger van de chromecast of Apple TV lijkt me een handige functionaliteit om content van niet aanwezige apps vanaf de telefoon of tablet naar de televisie te streamen. 

Jammer blijft het dat het aanpassen van de zendervolgorde er niet komt en er verder ook geen onderbouwing is, waarom dat niet zou kunnen.

Reputatie 5
Badge +4

Er zijn ook genoeg klanten die niet direct zullen weten wat er bedoeld wordt met het woord ontvanger. Gezien hoe vaak mensen het niet hebben over ‘kastje’  Ik verwacht dan ook niet dat we daar echt iets in gaan veranderen.

@Erik_  ook niet veranderen in "apps op kastje"?

🤣😂

Reputatie 5
Badge +5

Er zijn ook genoeg klanten die niet direct zullen weten wat er bedoeld wordt met het woord ontvanger. Gezien hoe vaak mensen het niet hebben over ‘kastje’  Ik verwacht dan ook niet dat we daar echt iets in gaan veranderen.

@Erik_  ook niet veranderen in "apps op kastje"?

🤣😂

Apps in TV-ontvangkastje ?

Reputatie 7
Badge +15

Er zijn ook genoeg klanten die niet direct zullen weten wat er bedoeld wordt met het woord ontvanger. Gezien hoe vaak mensen het niet hebben over ‘kastje’  Ik verwacht dan ook niet dat we daar echt iets in gaan veranderen.

@Erik_  ook niet veranderen in "apps op kastje"?

🤣😂

Apps in TV-ontvangkastje ?

 

App's in KPN tv ontvanger  of  App's in KPN tv decoder.

Dat woordje KPN ertussen is belangrijk, daardoor heb je snel door waar het om gaat. 

 

@Erik_ 

 

Onderstaande deel ik nog een keer omdat ik hier helaas nog geen reactie op heb ontvangen.

Ik heb inmiddels nu de updates gehad NMC 8.0.134_1 en HTML 4.135.211.

Helaas blijft het geluid van YouTube app niet om aan te horen. Hier moet toch een oplossing voor zijn?

Er zouden toch ook meer KPN klanten last van moeten hebben?

 

Ik ervaar al sinds een aantal weken problemen met het geluid van de Youtube app.

Het geluid is misvormd en lijkt te stotteren.

Het is naar mijn vermoeden ontstaan na de NMC 8.0.132_4 update. Daarvoor had ik hier geen last van.

 

Het volgende heb ik al geprobeerd: software een frisse start gegeven, de VIP5202 losgekoppeld van de audio versterker en direct op TV scherm aangesloten met HDMI. Geluid van de VIP5202 op Auto/Stereo/Dolby gezet, maar geeft geen verschil en het probleem blijft bestaan.

Open ik Youtube via de laptop en koppel ik deze via HDMI aan het tv scherm dan heb ik geen problemen.

Het probleem lijkt daarom in de software van de VIP5202 te zittten.

Bij de andere apps op de VIP5202 heb ik geen problemen met het geluid.

Reputatie 7
Badge +29

Ik vind ook dat andere zaken veel belangrijker zijn dan dit soort futiliteiten. De dingen die al vaak, veel en lang gevraagd of beloofd worden, zoals

  • de glaszenders vooraan in de zenderlijst
  • volledige HDMI-CEC ondersteuning 
  • de mogelijkheid zelf de zendervolgorde te bepalen.

Wat ik persoonlijk nog zou willen zien:

  • het verwijderen van ongebruikte Apps en
  • het zelf installeren van Apps of
  • streamen via de ontvanger 
  • een oplossing voor de issue’s met het geluid: verschil in volume tussen zenders en dan vooral tussen radio- en televisiezenders. 

Glaszenders wordt vaker gevraagd, snap ik ook, maar het heeft niet zoveel zin. De wens is bekend bij de tv mensen. Er is alleen geen informatie over op het moment. Als die er wel is, dan delen we het ook meteen.

HDMI-CEC is op het moment niets bekend over of en wat we daar verder mee gaan doen. Afgelopen jaar hebben we dit nagevraagd en stond er (nog) niets op de planning. 'k Neem het nog een keertje mee. Misschien dit jaar wel.

 

Betreffende het verwijderen van apps op de ontvanger, wat is daarvan de meerwaarde voor jou, @Berteman? Ik wil dit best als feedback doorgeven, maar ik snap op dit moment niet waarom je dit zou willen dus dan kan ik het ook niet onderbouwen richting de tv mensen.

Meer apps op de ontvanger snap ik wel. Ik verwacht dat we, vanuit een stukje beveiliging, het zelf installeren van apps niet mogelijk gaan maken. Maar wellicht kunnen we wel gewenste apps toevoegen. Als er dan ook specifieke zijn die je graag zou willen, geef het vooral aan.

Wat bedoel je met streamen via de ontvanger?

De audio wordt door de zenders meegestuurd onze kant op, we doen daar in de basis niets mee. Weet ook niet of dit haalbaar is, maar ik geef het door.

 

Zendervolgorde heb ik hier even tot het laatste bewaard. Dit wordt ook wel vaker gevraagd. Je kunt ongewenste zenders ‘verwijderen’ door een eigen zenderlijst te maken met alleen die zenders die je graag wilt zien. Het veranderen van de volgorde is daarbij niet mogelijk en gaan we ook niet aanpassen.

@Erik_

Bedankt ook voor de feedback. 

Helaas kan ik je opmerking voor wat betreft de HDMI-functionaliteit niet plaatsen. Een tijd geleden liet jouw collega in dit topic

weten, dat er aan de HDMI-CEC gewerkt werd en dat dat ook geïmplementeerd zou worden. Hoe het er nu werkelijk voorstaat, wordt er - als KPN-medewerkers elkaar openlijk tegenspreken- dus niet duidelijker op.

 

De reactie waar jij hier naar linkt is een jaar geleden, @Berteman. Sinds die opmerking hebben we inderdaad iets aan HDMI-CEC geïmplementeerd en wel dat je tv automatisch aangaat zodra je de ontvanger aanzet (moet je dan even via Menu > Instellingen aanzetten). Verdere ontwikkeling van HDMI-CEC hebben we na die opmerking van Bart in het andere topic nagevraagd en op dat moment stond uitbreiding daarvan niet in de planning. Wellicht nu wel, kom ik later van de week op terug.

 

Het verwijderen van Apps op de ontvanger biedt wellicht ruimte om zelf Apps te installeren. Weliswaar heb ik de CineMember-App op de Smart-TV in de woonkamer geïnstalleerd. De KPN ontvanger geeft een haarscherp en loepzuiver beeld op de Smart-TV’s in de slaap- en logeerkamer maar helaas wordt op die televisies het Smart-gedeelte niet meer ondersteund. Het zelf installeren van Apps op de ontvanger, neemt dat bezwaar dan weg. En het past natuurlijk ook in de groene ambities van KPN: Het niet hoeven aanschaffen van extra apparatuur van plastic en die ook elektriciteit verbruiken.

 

Ah op die manier, dus het is eigenlijk meer een samenhanger met je punt over het graag zelf willen installeren van apps. 

 

Het kunnen gebruiken van de ontvanger als een vervanger van de chromecast of Apple TV lijkt me een handige functionaliteit om content van niet aanwezige apps vanaf de telefoon of tablet naar de televisie te streamen. 

 

Er zit een castmogelijkheid in de ontvanger. Dus je kunt vanuit bepaalde apps al wel casten naar je ontvanger. 'k ga navragen wat daar de beperkingen van zijn en of het eventueel uitgebreid wordt.

 

 

Onderstaande deel ik nog een keer omdat ik hier helaas nog geen reactie op heb ontvangen.

Excuses!

Ik heb inmiddels nu de updates gehad NMC 8.0.134_1 en HTML 4.135.211.

Helaas blijft het geluid van YouTube app niet om aan te horen. Hier moet toch een oplossing voor zijn?

<knip omschrijving van het probleem>

 

Ik herken dit niet als iets dat veel voorkomt, @J_K. Heb je dit met met alle filmpjes in de YouTube app, of merk je wel verschil daarin? Zie je kans een filmpje te maken van het geluid?

 

 

Reageer