Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update januari 2022

HTML 4.135.206

Ā 

Wat zit er in?

Verbeteringen voor Series. Dit ook grotendeels dank zij feedback die onder andere door jullie in onze update topics is gegeven.Ā 

In het menu zit een optie voor Series. Hier vind je de verschillende On Demand series die je in de verschillende pakketten en apps kunt kijken. Met deze update wordt daar ook een sectie aan toegevoegd voor Series op TV. We hebben dit onlangs bij Films al doorgevoerd, en nu zijn dan de series aan de beurt.Ā Als je deze optie selecteert krijg je een overzicht van alle series die in de gids staan. Je kunt dit verder sorteren op genre.

Ā 

Daarnaast hebben we voor On Demand series die je aan het kijken bent een voortgangsbalk toegevoegd! Elke aflevering heeft z'n eigen balkje, je kunt zoĀ bijhouden waar je bent gebleven met kijken.

Ā 

Ten slotte hebben we in de gids wat verbeteringen doorgevoerd rondom serie opnames. Je kunt nu een lopende serie opname ook gelijk annuleren vanuit de gids. Als je in de gids op een opgenomenĀ aflevering gaat staan en op OK drukt krijg je een pop-up met informatie en opties. Daar zit nu een knop bij voor het annuleren van de serieopname.Ā Ook als je op de opgenomen aflevering staat en je drukt op de REC-knop krijg je een aantal opties, waaronder een voor het annuleren van de gehele serieopname,Ā 

Ā 

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 4Ā en 6Ā januari
  • Uitrol: 11Ā en 13Ā januari

Ā 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Beste KPN

Kunnen jullie het volgende ook maken:

Series en films die je kunt kijken vanuit je pakketten, als favoriete kunt selecterenĀ ,zodat deze in Mijn Lijst komen te staan, zodat je steeds niet de serie of film moet opzoeken.

Of is dit al mogelijk?

Gr.

Nieuwe kpn-klant

Reputatie 1
Badge

Beste KPN

Kunnen jullie het volgende ook maken:

Series en films die je kunt kijken vanuit je pakketten, als favoriete kunt selecterenĀ ,zodat deze in Mijn Lijst komen te staan, zodat je steeds niet de serie of film moet opzoeken.

Of is dit al mogelijk?

Gr.

Nieuwe kpn-klant

Een hele terechte suggestie. Wij zijn net over van Ziggo naar KPN en het TV deel van Ziggo zit echt goed in elkaar mbt het personaliseren van TV kijken dmv het inregelen van favorieten en profielen. Nu verwacht ik geen exacte kopie van Ziggo, maar dat dit er helemaal niet in zit verbaasd mij.

Maar goede eerste update voor 2022, keep ā€˜em coming! :)

Reputatie 7
Badge +20

Dat is zeker interessant. Ga ik doorgeven aan de ontwikkelaars. Wie weet komt het.Ā 

Dat zou heel mooi zijn. En zekers een toegevoegde waarde.

Ā 

Liever gisteren dan vandaagšŸ˜‰

Reputatie 5
Badge +4

Misschien ook een optie?

Op mijn Loewe TVĀ met Ziggo CI+ module,Ā kan ik in het instellingenmenuĀ aangeven van welke kanalenĀ in mijn favorietenlijst of totaalzenderlijstĀ de EPG zichtbaar wordt als ik de gids/epg opvraag.Ā 
Ik heb sinds kort ook KPN-Tv maar mis deze fijne optie. Ik krijg EPG van de hele zenderlijst namelijk, jammer. Is hier eens over na te denken of dit eens kan worden gerealiseerd? Zou een welkome toevoeging zijn.Ā 
Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Je kunt wel een eigen zenderlijst maken door bepaalde zenders te ā€˜verbergenā€™,Ā @0011. Maar inderdaad een eigen lijstje maken wĆ©l. De wens komt van tijd tot tijd weer voorbij: ik zal 'm nu ook weer intern delen!

Ā 

Admin edit. LijstĀ aanmaken kan wĆ©l.Ā 

Reputatie 7

Je kunt wel een eigen zenderlijst maken door bepaalde zenders te ā€˜verbergenā€™,Ā @0011. Maar inderdaad een eigen lijstje maken niet. De wens komt van tijd tot tijd weer voorbij: ik zal 'm nu ook weer intern delen!

Wat bedoel je met dit antwoord?Ā Ik kan de correlatie tussen de opmerking van @0011 en het antwoord niet ontdekken.

Welke ontvangers krijgen deze update?

Reputatie 5
Badge +4

Misschien ook een optie?

Op mijn Loewe TVĀ met Ziggo CI+ module,Ā kan ik in het instellingenmenuĀ aangeven van welke kanalenĀ in mijn favorietenlijst of totaalzenderlijstĀ de EPG zichtbaar wordt als ik de gids/epg opvraag.Ā 
Ik heb sinds kort ook KPN-Tv maar mis deze fijne optie. Ik krijg EPG van de hele zenderlijst namelijk, jammer. Is hier eens over na te denken of dit eens kan worden gerealiseerd? Zou een welkome toevoeging zijn.Ā 
Ā 

Ik heb een actieve zenderlijst met bijvoorbeeld 200Ā zenders die ik gewoon kan kiezen. Ik heb echter alleen de behoefte als ik EPG/Gids kies de EPG-info te zien van de zenders die ik belangrijk vind en heb gemarkeerd. Ik hoef dus niet een hele lijst met te beschikbare zenders door te lopen.

Ā 

Reputatie 7

Ik heb een actieve zenderlijst met bijvoorbeeld 200Ā zenders die ik gewoon kan kiezen. Ik heb echter alleen de behoefte als ik EPG/Gids kies de EPG-info te zien van de zenders die ik belangrijk vind en heb gemarkeerd. Ik hoef dus niet een hele lijst met te beschikbare zenders door te lopen.

Wil je zenders die je niet als belangrijk hebt gemarkeerd wel kunnen kiezen m.b.v. het kanaalnummer?

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb een actieve zenderlijst met bijvoorbeeld 200Ā zenders die ik gewoon kan kiezen. Ik heb echter alleen de behoefte als ik EPG/Gids kies de EPG-info te zien van de zenders die ik belangrijk vind en heb gemarkeerd. Ik hoef dus niet een hele lijst met te beschikbare zenders door te lopen.

Wil je zenders die je niet als belangrijk hebt gemarkeerd wel kunnen kiezen m.b.v. het kanaalnummer?

Uiteraard.

Dat kan, de totale kanalenlijst is immers actief doch mijn EPG is beperkt tot de door mijzelf gemarkeerde zenders. Maakt het een stuk overzichtelijker en behoud je daarnaast de vrijheid om gewoon een ander kanaalnummer te kiezen, hetzij door een nummer te kiezen of middels OK in de hele kanalenlijst!

Heb al Loewe TVā€™s sinds 2009 en weetĀ gewoon niet beter. Met KPN tov Ziggo CI+ modules,Ā zijn er naast het genoemde, vele andere beperkingen bemerk ik helaas steeds meer!

Reputatie 7

@Alex_P, Nu mag jij weer verder.Ā :wink:

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P, Nu mag jij weer verder.Ā :wink:

LiefĀ :wink:

@0011Ā Ik snap je vraag niet helemaal. Je wilt dus alleen bepaalde zenders zien? Dat kan dus door een eigen lijst aan te maken.Ā 

Zie ik dit verkeerd? Of wil je je eigen zenders op bepaalde plekken plaatsen? Bijvoorbeeld RTL4 op plek 1. Dat kan weer niet. Dan snap ik namelijk ook dat mijn collega Marcia zei dat het niet kon.Ā 

Ik hoor graag van je.Ā 

Reputatie 5
Badge +4

@Alex_P, Nu mag jij weer verder.Ā :wink:

LiefĀ :wink:

@0011Ā Ik snap je vraag niet helemaal. Je wilt dus alleen bepaalde zenders zien? Dat kan dus door een eigen lijst aan te maken.Ā 

Zie ik dit verkeerd? Of wil je je eigen zenders op bepaalde plekken plaatsen? Bijvoorbeeld RTL4 op plek 1. Dat kan weer niet. Dan snap ik namelijk ook dat mijn collega Marcia zei dat het niet kon.Ā 

Ik hoor graag van je.Ā 

Jammer dat mijn uitleg in de diverseĀ posts met afbeeldingen en een stukje gebruiksaanwijzing erbijĀ wellicht niet duidelijk zijn daarom ent ik het even op KPN situatie:

KPN kent uiteraard een zenderlijst met alle voor mij beschikbare zenders (Basis, Plus, ESPN). Die staat nu bij mij actief. Kies ik nu de gids dan krijg ik van alle beschikbare zenders de EPG te zien. Ik ben bijvoorbeeld alleen geĆÆnteresseerd wat er op NL-Zenders,Ā Eurosport 1+2 of ESPN 1 tot 4 te zien is, dan moet ik door de hele EPG-lijst scrollen om dat dan zichtbaar te maken. Als ik deze genoemde voorkeurzenders kan markerenĀ in de hele lijst dan beperkt de EPG zich tot die zenders en zie ik ipv een EPG met 200 zenders maar 20.Ā 

Duidelijker kan ik het niet uitleggen, Probeert u anders mijn foto van de gebruiksaanwijzing EPG van de Loewe door te nemen. Daar staat het naar mijn mening goed beschreven!

Ā 

Reputatie 7

KPN kent uiteraard een zenderlijst met alle voor mij beschikbare zenders (Basis, Plus, ESPN). Die staat nu bij mij actief. Kies ik nu de gids dan krijg ik van alle beschikbare zenders de EPG te zien. Ik ben bijvoorbeeld alleen geĆÆnteresseerd wat er op NL-Zenders,Ā Eurosport 1+2 of ESPN 1 tot 4 te zien is, dan moet ik door de hele EPG-lijst scrollen om dat dan zichtbaar te maken. Als ik deze genoemde voorkeurzenders kan markerenĀ in de hele lijst dan beperkt de EPG zich tot die zenders en zie ik ipv een EPG met 200 zenders maar 20.Ā 

Met Ć©Ć©n cruciale toevoeging. Je hebt namelijk aangegeven dat je alle zenders gewoon wilt kunnen selecteren.

Dat kan, de totale kanalenlijst is immers actief doch mijn EPG is beperkt tot de door mijzelf gemarkeerde zenders. Maakt het een stuk overzichtelijker en behoud je daarnaast de vrijheid om gewoon een ander kanaalnummer te kiezen, hetzij door een nummer te kiezen of middels OK in de hele kanalenlijst!

Ā 

Reputatie 7
Badge +8

Voor zover ik het begrijp, is het de bedoeling vanĀ @0011Ā de epgĀ van door hem/haar gemarkeerde zenders al dan niet zichtbaar te laten zijn.

Bijvoorbeeld: kijk je nooit naar RTL 8 en Spike? Dan markeer je de zenders. Druk je nu op gids, dan zijn die in het overzicht niet zichtbaar, maar druk je op de afstandsbediening 10 in, dan verschijnt toch Ā RTL 8.

Zo ongeveer?

Het is mogelijk zenders te verbergen. Die zijn dan ook niet meer te zien in het overzicht maar ook niet meer te bekijken door het zender nummer in te toetsen. Die moeten dan eerst weer ā€˜ontverbergenā€™ worden.
Ā 

Reputatie 5
Badge +4

Voor zover ik het begrijp, is het de bedoeling vanĀ @0011Ā de epgĀ van door hem/haar gemarkeerde zenders al dan niet zichtbaar te laten zijn.

Bijvoorbeeld: kijk je nooit naar RTL 8 en Spike? Dan markeer je de zenders. Druk je nu op gids, dan zijn die in het overzicht niet zichtbaar, maar druk je op de afstandsbediening 10 in, dan verschijnt toch Ā RTL 8.

Zo ongeveer?

Het is mogelijk zenders te verbergen. Die zijn dan ook niet meer te zien in het overzicht maar ook niet meer te bekijken door het zender nummer in te toetsen. Die moeten dan eerst weer ā€˜ontverbergenā€™ worden.
Ā 

Dit is mijn laatste poging!

Op bijgaande foto heb ik voor het gemak alleen NPO 1, 2 en 3 gemarkeerd om daarvan de EPG te laten zien als ik de gids oproep. Ik kijk gelijktijdig in mijn totale lijst naar Eurosport 2 en roep dan EPG op en voilĆ , daar staat de EPG van NPO 1,2 en 3!

Reputatie 7
Badge +20

Luid en duidelijk @0011Ā :slight_smile: We gaan intern de wens doorzetten om een selectie te kunnen maken van zenders die je wil zien als je de EPG opent!

Is er ook zicht op een update voor de VIP5202 ontvangerĀ om bediening via HDMI-CEC mogelijk te maken?

is dit iets wat we een keer kunnen verwachten of gaat dat gewoon niet gebeuren voor deze ontvanger?

Reputatie 7
Badge +20

Luid en duidelijkĀ @0011Ā :slight_smile: We gaan intern de wens doorzetten om een selectie te kunnen maken van zenders die je wil zien als je de EPG opent!

Ā 

Beste Maja, die mogelijk is er al, je kan namelijk zenders verbergen.

Ā 

Wat de wens is, om aan elke zender een eigen voorkeurnummer te geven.

Op die manier dus een eigen zenderlijst (favorieten lijst) te kunnen maken.Ā 

Reputatie 7

Luid en duidelijkĀ @0011Ā :slight_smile: We gaan intern de wens doorzetten om een selectie te kunnen maken van zenders die je wil zien als je de EPG opent!

Ā 

Beste Maja, die mogelijk is er al, je kan namelijk zenders verbergen.

Ā 

Wat de wens is, om aan elke zender een eigen voorkeurnummer te geven.

Op die manier dus een eigen zenderlijst (favorieten lijst) te kunnen maken.Ā 

Nee, de functionaliteit waar @0011Ā om vraagtĀ is er nog niet en dat waar hij om vraagt is ook niet om eigen voorkeursnummers te kunnen gebruiken

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Luid en duidelijkĀ @0011Ā :slight_smile: We gaan intern de wens doorzetten om een selectie te kunnen maken van zenders die je wil zien als je de EPG opent!

Ā 

Beste Maja, die mogelijk is er al, je kan namelijk zenders verbergen.

Ā 

Wat de wens is, om aan elke zender een eigen voorkeurnummer te geven.

Op die manier dus een eigen zenderlijst (favorieten lijst) te kunnen maken.Ā 

Nee, de functionaliteit waarĀ @0011Ā om vraagtĀ is er nog niet en dat waar hij om vraagt is ook niet om eigen voorkeursnummers te kunnen gebruiken

Ā 

Ā 

Snap ik, thanks.

Ā 

Op de Humax 5202 die ik destijds had bij Ziggo kreeg mijn favorieten lijst de nummers 1 etc. Inderdaad het nummer werd in volgorde gegeven dat je de lijst maakt.

Dat was ook een probleem als er een zender weg viel (dat gebeurde bij Ziggo door storing nog wel eens) en dan kon je die weer toevoegen en verplaatsen naar de plaats waar je hem wilde hebben.Ā 

Zelf zou ik het niet meer doen, veel te veel werk.Ā 

Ook als de Logitech Harmony Ultimate One defect is.Ā 

Ā 

P.S.

Ik had in deze topic eerder een reacties gezet, maar die zijn weg.

Stond niets verkeerds in.

Vreemd.

Reputatie 3
Badge

Vorige week al in de andere topic van software updates 2021 vermeldt maar nagenoeg geen reactie op gekregen.

Komt er binnenkort ook een software update van de nieuwe Videoland app op de ITV?

Deze werkt echt niet goed.

Gisteren heb ik Beat the ChampionĀ (vooruit) gekeken en nadat deze afgelopen was, liep de HMB2260 wederom vast.

Als ik een toetst op m'n afstandbediening indrukte, ging het rec lampje branden en ging ook niet meer uit.

HebĀ de spanning van de HMB2260 er maar weerĀ afgehaald (schakelaar achterkant) om er weer leven in te krijgen en de zenders weer terug te krijgen nadat deze opnieuw was opgestart.

Vorige week ook al gezien dat de ontvanger ontzettend traag werdĀ als je uit de Videoland app komt.

Toen moest ik ook al de HMB spanningsloosĀ maken om weer enige response in het systeem te krijgen.

Vorige week ook al gevraagd, maar zijn er (echt) niet meerdere personen die dit ervaren met de nieuwe Videoland app?

Kijk Videoland nu maar op m'n Apple TV. Dat werkt perfect.

Reputatie 7
Badge +30

Ja er zullen updates volgen voor de apps op de ontvangers. Niet alleen Videoland, maar ook de anderen. Dat wordt dan gedaan als onderdeel van de reguliere updates van de tv ontvanger. Wat we dan in dit topic zullen benoemen. Maar er is op dit moment geen datum voor te geven. Kan je alleen maar vragen af te wachten. Wel zijn de issues die bij een deel van de klanten spelen met Videoland bekend en wordt hier actief onderzoek naar gedaan en gewerkt aan oplossingen.