Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7

Omdat het nogal onlogisch is die hd glas kanalen op dat kanaal nummerĀ 

Klopt, heel onlogisch om NPO 1 op kanaal 661 te hebben.

En kijk ook eens in de gids naar de zender die direct boven NPO 1 (HD-"Glas") staat.

Ik weet niet of je die daar wilt laten staan met (schoolgaande) kinderen.Ā :confounded:

Ā 

Beste KPN, please, please, please implementeer alsjeblieft HD-"Glas" op 1.

@wjb

Wat bedoel je?

Ā 

Reputatie 7

Goed zo, jij hebt die zender ook verborgen staan.

Goed zo, jij hebt die zender ook verborgen staan.

Eerlijk gezegd heb ik daar nooit gekekenĀ 

Ik neem aan dat je die P... zenders bedoeld šŸ˜œ

Ā 

Ā 

Reputatie 7

Goed zo, jij hebt die zender ook verborgen staan.

Eerlijk gezegd heb ik daar nooit gekekenĀ 

Ik neem aan dat je die P... zenders bedoeld šŸ˜œ

Precies en dat zijn nu van die dingen waarbijĀ ik KPN soms echt niet kan begrijpen.

Hoe kan je zoiets toch bedenken. Je bent als opvoeder dus zo ongeveer genoodzaakt om die zenders te verbergen dan wel om een aparte zenderlijst te hanteren waarin die erotische zenders niet opgenomen zijn. Dat is de enige manier om jouw kinderen te behoeden voor "rare" titels van programma's.

@wjb

Misschien ben ik dom maar is daar niet die code voor nodig?Ā 

Of heb ik dat misĀ 

Ā 

Reputatie 7
Badge +7

@wjb

Misschien ben ik dom maar is daar niet die code voor nodig?Ā 

Of heb ik dat misĀ 

Die code heb je toch alleen nodig als je dat ingesteld hebt bij kinderslot?Ā 

@wjb

Misschien ben ik dom maar is daar niet die code voor nodig?Ā 

Of heb ik dat misĀ 

Die code heb je toch alleen nodig als je dat ingesteld hebt bij kinderslot?Ā 

Geen idee kijk niet zoveel tv via de VIP5202Ā 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb die p...-zenders verborgen. Dan zijn ze niet zomaar te zien enĀ verschijnen ze niet in de gids.

Maar als je dan in het menu naar Films/Erotiek gaat, dan is er toch weer van alles te zien aan plaatjes en teksten. Daar zou kpn ook nog wel even naar mogen kijken, vind ik.

Ik heb die p...-zenders verborgen. Dan zijn ze niet zomaar te zien enĀ verschijnen ze niet in de gids.

Maar als je dan in het menu naar Films/Erotiek gaat, dan is er toch weer van alles te zien aan plaatjes en teksten. Daar zou kpn ook nog wel even naar mogen kijken, vind ik.

Ik snap dat er wat aanpassingen nodig zijnĀ 

Maar moet kpn dan ook websites blocken waar die P...Ā  te vinden zijn?

Ā 

Maar als je dan in het menu naar Films/Erotiek gaat, dan is er toch weer van alles te zien aan plaatjes en teksten. Daar zou kpn ook nog wel even naar mogen kijken, vind ik.

@Katana321Ā 

Bij Instellingen onder Kinderslot kun je ā€˜Erotiek verbergen op dit apparaatā€™ aan zetten. Dan is het ook in on demand niet te zien.

Reputatie 7

Maar hoe kan je nu toch de kanaalnummers voor die eotische zenders zo kiezen dat ze direct aansluiten op de meest gekeken zenders. Tjonge jonge. Ik snap het misschien toch wel want wie bij KPN heeft er nu toch oog voor de HD-"Glas" zenders? Mijn gevoel zegt helemaal niemandĀ :confounded: en dus hebben ze hier waarschijnlijk geeneens weet van.Ā :rage:

Ā 

Reputatie 7
Badge +7

Bij Instellingen onder Kinderslot kun je ā€˜Erotiek verbergen op dit apparaatā€™ aan zetten. Dan is het ook in on demand niet te zien.

Ja, dat weet ik. In het verleden hadden we hier het kinderslot ook ingeschakeld. Nadeel daarvan vond ik dat om de haverklap om die code gevraagd werd. Zelfs bij GTST.

De kinderen zijn hier inmiddels volwassen dus nu geen kinderslot meer.

Maar hoe kan je nu toch de kanaalnummers voor die eotische zenders zo kiezen dat ze direct aansluiten op de meest gekeken zenders. Tjonge jonge. Ik snap het misschien toch wel want wie bij KPN heeft er nu toch oog voor de HD-"Glas" zenders? Mijn gevoel zegt helemaal niemandĀ :confounded: en dus hebben ze hier waarschijnlijk geeneens weet van.Ā :rage:

Ā 

Daarom hd glas vanaf 1 laat die andere zooi daar maar staan šŸ˜‚

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +7

---

Maar moet kpn dan ook websites blocken waar die P...Ā  te vinden zijn?

Je kunt inderdaad niet alles voorkomen en/of blokkeren. Daar heb je gelijk in.

De kinderen zijn hier inmiddels groot, maar in het verleden hebben wij ā€œgewoonā€ duidelijk gemaakt wat de regels en de afspraken zijn. Dat heeft hier goed gewerkt.

Edit: Maar ik heb ook echt niet de illusie dat ze nooit ā€œnatuurdingenā€ gezien hebben. Tuurlijk wel.

Bij Instellingen onder Kinderslot kun je ā€˜Erotiek verbergen op dit apparaatā€™ aan zetten. Dan is het ook in on demand niet te zien.

Ja, dat weet ik. In het verleden hadden we hier het kinderslot ook ingeschakeld. Nadeel daarvan vond ik dat om de haverklap om die code gevraagd werd. Zelfs bij GTST.

De kinderen zijn hier inmiddels volwassen dus nu geen kinderslot meer.

Dat is logisch in gtst wordt nogal gevloektĀ 

Wat een kut serieĀ 

Kijk er niet meer naarĀ 

Reputatie 7

Maar hoe kan je nu toch de kanaalnummers voor die eotische zenders zo kiezen dat ze direct aansluiten op de meest gekeken zenders. Tjonge jonge. Ik snap het misschien toch wel want wie bij KPN heeft er nu toch oog voor de HD-"Glas" zenders? Mijn gevoel zegt helemaal niemandĀ :confounded: en dus hebben ze hier waarschijnlijk geeneens weet van.Ā :rage:

Ā 

Daarom hd glas vanaf 1 laat die andere zooi daar maar staan šŸ˜‚

Precies.

Reputatie 7
Badge +7

Dat is logisch in gtst wordt nogal gevloektĀ 

Wat een *****-Ā serieĀ 

Kijk er niet meer naarĀ 

-Ik snapte het waarom toen ook wel. Maar toch.

-Nog ff en we krijgen een kinderslot hier op het forum.Ā :grinning:

-Ik ook niet. Nog nooit gedaan. Mijn vrouw welā€¦Ā GTSTĀ was en is voor mij de tijd om het forum van KPN te volgen.Ā :grin:

Ik hoop nu dat het duidelijk isĀ 

Aan het team die de updates uitvoerenĀ 

Dat HD glas vanaf nummer 1 prioriteit heeft anno 2022 voor glasvezel klanten

Ā 

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb een open vraag: in hoeverre ervaren andere klanten van KPN een veranderd kleurenpalet / kleurengamma na de laatste update 4.135.206 op de Arris VIP 5202?Ā 
Ā 

Ik meen dat met name primaire kleuren rood en blauw er ā€œandersā€ uitzien dan voor de update.Ā 
Ā 

Gloednieuwe LG OLED G1 tv - standaard instellingen, zowel voor als na de update identiek.

Van KPN wordt ik niet veel wijzer als ik daar naar vraag.

Ik ben benieuwd.Ā 

Ā 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ruudforsthovel, ik heb jouw vraag verplaatst naar dit topic dat specifiek over de iTV updates gaat. Wij zijn net als jij ook erg benieuwd of meer mensen dit ervaren!

Reputatie 7
Badge +9

Hier geen problemen met de kleuren.

Piet.

Badge +12

Ik heb een open vraag: in hoeverre ervaren andere klanten van KPN een veranderd kleurenpalet / kleurengamma na de laatste update 4.135.206 op de Arris VIP 5202?Ā 
Ā 

Ik meen dat met name primaire kleuren rood en blauw er ā€œandersā€ uitzien dan voor de update.Ā 
Ā 

Gloednieuwe LG OLED G1 tv - standaard instellingen, zowel voor als na de update identiek.

Van KPN wordt ik niet veel wijzer als ik daar naar vraag.

Ik ben benieuwd.Ā 

Ā 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hier ook geen verandering qua kleuren. Is HDR wellicht aangezet na de update?

Ik zou heel graag zien dat ze de gebruikerservaringĀ van het pauzeren, voorspoelen en terugspoelen verbeteren. De Ziggo Next kan als baseline gelden dat werkt daar fantastisch. Voorlopig het enige (en voor mij grote) nadeel aan deĀ switch naar KPN.Ā 
Ā 

ik wil best ergens opbouwende feedback achter laten. Waar kan ik dit het beste doen?Ā 

Reputatie 7
Badge +19

Je kunt alle feedback die je wil delen, achterlaten in een post in dit topic @Frank21Ā