Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Top, dank voor het testen,Ā @Katana321! Ik neem het mee in het feedbackrondje van komende week. Vragen kost immers niets :)

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_Ā je geeft aan dat de volgende update pas na de Olympische Spelen komt, hoe zit dat met die verstoring van Videoland wat klanten ervaren? Want dit is bij KPN bekend dat er iets niet goed is. Als er een oplossing is voor Videoland wordt die update dan wel uitgerold tijdens de Olympische Spelen?

@Erik_Ā je geeft aan dat de volgende update pas na de Olympische Spelen komt, hoe zit dat met die verstoring van Videoland wat klanten ervaren? Want dit is bij KPN bekend dat er iets niet goed is. Als er een oplossing is voor Videoland wordt die update dan wel uitgerold tijdens de Olympische Spelen?

dan knal ik hier ook even in

ik heb netflix / videoland / discovery plus en F1 tv pro

videoland is een euro goedkoper bij kpn dan de online versie (2 gebruikers)

werkt deze versie dan alleen via de tv ontvanger ?

Ā 

Reputatie 7
Badge +22

videoland is een euro goedkoper bij kpn dan de online versie (2 gebruikers)

werkt deze versie dan alleen via de tv ontvanger ?

Die app-versie die op de tv ontvanger werkt,Ā die werkt alleen op de tv ontvanger. Maar het aanbod van Videoland is hetzelfde, daar zal KPN wel een afspraak voor hebben gemaakt bij RTL Nederland.Ā 

videoland is een euro goedkoper bij kpn dan de online versie (2 gebruikers)

werkt deze versie dan alleen via de tv ontvanger ?

Die app-versie die op de tv ontvanger werkt,Ā die werkt alleen op de tv ontvanger.Ā 

als je videoland bij kpn neemt werkt het niet op een smart tv ?

Reputatie 7
Badge +22

als je videoland bij kpn neemt werkt het niet op een smart tv ?

Ja de app van Videoland op je SmartTV werkt ook met de inloggegevens die je hebt ingevoerd in de app van de tv ontvanger.Ā 

Reputatie 7
Badge +17

@peter-keetfmĀ :point_down::sunglasses::thumbsup:

Ā 

Ā 

Reputatie 7

@peter-keetfmĀ :point_down::sunglasses::thumbsup:

Ā 

Wat ik daar mis is de vermelding dat ook de Videoland app op de smart-TV zelf gebruikt kan worden en dat is waar @peter-keetfmĀ volgens mij naar vraagt.

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_Ā je geeft aan dat de volgende update pas na de Olympische Spelen komt, hoe zit dat met die verstoring van Videoland wat klanten ervaren? Want dit is bij KPN bekend dat er iets niet goed is. Als er een oplossing is voor Videoland wordt die update dan wel uitgerold tijdens de Olympische Spelen?

Ik acht die kans heel klein.Ā Er is een software freeze tijdens dergelijke grote sportevenementen waar veel mensen naar kijken. Er mogen in zo'n periode geen updates worden gedaanĀ die impact kunnen hebben op de klant.Ā En omdatĀ tv updates natuurlijk wel minimaal een paar minuten duren en de ontvanger vaak een herstart moet hebben mogen die dan niet.

Ā 

@Erik_Ā je geeft aan dat de volgende update pas na de Olympische Spelen komt, hoe zit dat met die verstoring van Videoland wat klanten ervaren? Want dit is bij KPN bekend dat er iets niet goed is. Als er een oplossing is voor Videoland wordt die update dan wel uitgerold tijdens de Olympische Spelen?

dan knal ik hier ook even in

ik heb netflix / videoland / discovery plus en F1 tv pro

videoland is een euro goedkoper bij kpn dan de online versie (2 gebruikers)

werkt deze versie dan alleen via de tv ontvanger ?

Nee, je kunt met Videoland via ons ook gewoon gebruik maken van de losse Videoland apps. Zowel op mobiele apparaten als op een smart tv. En daarnaast zit er dus de Videoland app op de ontvanger. Meer info, zoals ook al gelinkt, in het Videoland topic.Ā 

Ā 

@peter-keetfmĀ :point_down::sunglasses::thumbsup:

Wat ik daar mis is de vermelding dat ook de Videoland app op de smart-TV zelf gebruikt kan worden en dat is waarĀ @peter-keetfmĀ volgens mij naar vraagt.

Staat in de FAQ onderaan het topic wel vermeld, maar kan inderdaad ook nog wel even iets duidelijker in de hoofdtekst. Pas ik even aan.

Reputatie 5
Badge +10

Is het mogelijk in de toekomstige updates om de Viaplay abonnementen mee te vloeien in de kanalenlijst van KPN (wat je voorheen ook met Ziggosport heb)? Naar wat ik nu begreep kan je de abonnement afsluiten via KPN, echter de aanbod werkt dmv. een tv/tablet/telefoon-app, wat als je tv niet nieuw genoeg is (geen smart-tv)? EnĀ het grote gemak/voordeel dat je alleen deĀ afstandsbediening hoeft te pakken en een 3-cijferige code in hoeft te drukken om naar de kanaal te gaan van Viaplay?

Reputatie 7
Badge +30

Dergelijke vraag past, ondanks dat het over de ontvanger gaat, beter in het Viaplay topic, @johnny_c. Ik quote even mijn collega Paul die daarin zei:

Met onze partners zoals Viaplay zijn we voortdurend in gesprek om te kijken naar verschillende manieren om onze klanten zo goed mogelijk van content te kunnen voorzien en via welke kanalen. In een testfase is een kanaal te vroeg opengezet voor klanten. Dat had nog niet mogen gebeuren en inmiddels is zender 225 weer op zwart gezet. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan laten we het weten.

Voor verdere ontwikkelingen rondom Viaplay, houd dat topic in de gaten.

Reputatie 5
Badge +10

ThnxĀ @Erik_Ā 

Ā 

Inmiddels heb ik begrepen dat jullie nog in vol op in ontwikkeling zijn om de dienst ook aan te kunnen bieden voor de mensen zonder een smart-tv, ik daarentegen heb 1 smart-tv en een hele oude samsung uit 2009, ik word erg blij met jullie ontwikkelingen en de testfases, ik hou de topic in de gaten en bij betere vooruitzichten en de nodige voordelen (bedoel niet de beloofde entertainment-korting wat ik al verbruikt)Ā wil ik Viaplay via KPN ipv. rechtstreeks bij Viaplay.

Ā 

Keep Up The Good WorkĀ :thumbsup_tone5: !!Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update maart 2022 #1

NMC 8.0.138_1 en HTML 4.138.202

Ā 

Wat zit er in?

NMC 8.0.138_1

Verbeteringen in Videoland! Zoals wel bekend kunnen er problemen zijn in het gebruik van de Videoland app. Deze update verhelpt dat. En zou verder moeten zorgen voor algemene stabiliteitsverbetering bijĀ apps.

Ā 

HTML 4.138.202

Naar aanleiding van (o.a.) jullie feedback, het volgende:

  • Je kunt apps weer als favoriet markeren! In het apps overzicht kun je op de gele knop drukken. Je komt dan in selectiemodus terecht. Je kunt dan een voor een naar de apps gaan die je als favoriet wilt markeren en op OK drukken. Nadat je zo al je apps geselecteerd hebt sla je dit op door op de rode knop te drukken. Je krijgt dan een nieuw overzicht, boven de rij Uitgelicht, met Favoriete apps. Je kunt alleen niet zelf kiezen in welke volgorde die favoriete apps worden weergegeven. Of dit nog wel komt vragen we na. Edit: nagevraagd en staat nog niet direct op de planning.
    Ik weet dat jij,Ā @hmmsjan_2, hier specifiek om gevraagd hebt, dus even een tag šŸ™‚

    Ā 

  • Als je aan het Terugkijken bent kun je dit pauzeren. Maar pauzeren kan maximaal een uur. Na een uur ga je automatisch terug naar live tv. Voor Terugkijken is dit nu aangepast. Zodra je op een uur zit krijg je een pop-up. Als het programma nog steeds beschikbaar is voor Terugkijken, krijg je daar de optie om te hervatten. Is het programma in de tussentijd niet meer beschikbaar voor Terugkijken, dan wordt dat vermeld en ga je (na OK) terug naar live tv.
  • Verbetering in uitleg bij het koppelen van de afstandsbediening met geluidsapparatuur. Home Cinema Set is uitgebreid met vermeldingen van Soundbar.
  • Verbetering in uitleg bij het plannen van een serieopname vanuit een aflevering die al geweest is.Ā 

Daarnaast:

  • Bij Films en Series zijn de afbeeldingen in de categorie Uitgelicht groter gemaakt.Ā 
  • Energiespaarstand (de deep sleep) is hernoemd naar eco-stand
  • Klanten die onder bewind staan kunnen ook geen eenmalige aankopen van films of sport meer doen. Zij krijgen dan een melding te zien dat dit niet mogelijk is zolang een financieel hulpverlener hun geldzaken regelt.

Ā 

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 22 en 24 februari
  • Uitrol: 1 en 3 maart

Ā 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Favorieten apps ?

Laat a.u.b. is een eigen favorieten kanaal lijst komenĀ 

Nummer aan zenderĀ 

Had ik al die hd glaszenders op 1 t/m 10 gezetĀ 

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Nieuwe update dus :)

En verder heb ik nog een paar korte terugkoppelingen op eerdere feedback.

Ā 

@Berteman, jij vroeg naar mogelijkheden over het zelf kunnen verwijderen en installeren van (meer) apps op de tv ontvanger. Daar zijn op het moment geen plannen voor.

Verdere uitbreiding van HDMI-CEC is ook nog hetzelfde antwoord als we al eerder kregen. Op het moment zijn er nog plannen voor.

Ā 

@Katana321, over dat voortgangsbalkje die niet verschijnt bij minder dan 5 minuten. Dat is inderdaad as-designed. We nemen standaard voor de zekerheid die 5 minuten extra op van te voren. En bij afspelen springen we die dan wel gelijk over omdat het in meeste gevallen beter aansluit op de daadwerkelijke starttijd. En daarom begint het voortgangsbalkje ook pas op dat moment.

Ā 

Screensaver optie, iemand vroeg daarom. Ik kan het alleen zo gauw even niet terugvinden om te taggen. Dit is doorgegeven, maar geen indicatie of dit dan ook opgepakt wordt om uit te voeren.

Reputatie 7
Badge +30

Favorieten apps ?

Laat a.u.b. is een eigen favorieten kanaal lijst komenĀ 

Nummer aan zenderĀ 

Had ik al die hd glaszenders op 1 t/m 10 gezet

Hier hebben we al vaker antwoord op gegeven. Dit staat niet op de planning. En ik verwacht ook niet dat dit op de planning gaat komen.Ā 

Reputatie 7

En ik verwacht ook niet dat dit op de planning gaat komen.Ā 

@Erik_, Zeg je nu dat je verwacht dat er geen HD-"Glas" op 1 gaat komen?

Ik ben geshockeerd.

Of gaat het alleen om het vrij inrichten van zendernummers?

Reputatie 7
Badge +8

Interactieve TV Update maart 2022

NMC 8.0.138_1 en HTML 4.138.202

Ā 

Wat zit er in?

NMC 8.0.138_1

Ā 

Ā 

Daarnaast:

Ā 

  • Energiespaarstand (de deep sleep) is hernoemd naar eco-stand.

Komt er een mogelijkheid om tijdens de ā€˜eco-standā€™ (of stand-by) de mogelijkheid de led uit te schakelen of te dimmen? Die is wel erg fel, zeker in de slaapkamer.

Reputatie 7

Komt er een mogelijkheid om tijdens de ā€˜eco-standā€™ (of stand-by) de mogelijkheid de led uit te schakelen of te dimmen? Die is wel erg fel, zeker in de slaapkamer.

Maar die optie is er toch al heel lang.Ā :thinking:

Ā 

@Berteman

Isolatie tapeĀ 

In elke bouwmarkt verkrijgbaarĀ 

Ā 

Reputatie 7
Badge +8

@wjb, @peter-keetfm: meen jullieĀ dat nu serieus? EenĀ stickertje plakken of isolatietape?

Ik mag toch niet hopen, dat KPN die met de apparatuur mee gaat leveren of in de webshop gaat verkopen als ā€˜leddimmerā€™.Ā Ā Daar maak je je als toonaangevende provider anno 2020Ā natuurlijk onsterfelijk belachelijk mee.

Ā 

@wjb, meen je dat nu serieus? Anno 2022 een stickertje plakken?

Ik mag toch niet hopen, dat KPN die met de apparatuur mee gaat leveren? Daar maak je je als toonaangevende provider natuurlijk onsterfelijk belachelijk mee.

Ā 

Bij de vip5202 krijg je die plakkers al om de ontvanger achter de tv te plakkenĀ 

Kun je ook voor dat led lampje gebruiken šŸ˜‚

Reputatie 7

@wjb,Ā @peter-keetfm: meen jullieĀ dat nu serieus? EenĀ stickertje plakken of isolatietape?

Ik heb inderdaad in de slaapkamer een zwart stickertje over de "standby" knop geplakt.

Ik geef je groot gelijk dat je dit issue aankaart en anno 2022 zou je toch verwachten dat dergelijke functionaliteit beschikbaar zou zijn. Ik ben alleen bang dat de gebruikte hardware dit niet ondersteunt en dan is zo'n relatief simpele oplossing een goed alternatief.

Reputatie 7
Badge +8

@wjb, meen je dat nu serieus? Anno 2022 een stickertje plakken?

Ik mag toch niet hopen, dat KPN die met de apparatuur mee gaat leveren? Daar maak je je als toonaangevende provider natuurlijk onsterfelijk belachelijk mee.

Ā 

Bij de vip5202 krijg je die plakkers al om de ontvanger achter de tv te plakkenĀ 

Kun je ook voor dat led lampje gebruiken šŸ˜‚

In de tijd dat we nog inbelden om te internetten, toenĀ was het afplakken van lampjes wellicht gebruikelijk maar inmiddels,Ā in het glasvezeltijdperk, is de techniek toch verder gevorderd. Maar voor sommigen kennelijk niet. Old habits never die šŸ˜‚

@wjb,Ā @peter-keetfm: meen jullieĀ dat nu serieus? EenĀ stickertje plakken of isolatietape?

Ik heb inderdaad in de slaapkamer een zwart stickertje over de "standby" knop geplakt.

Ik geef je groot gelijk dat je dit issue aankaart en anno 2022 zou je toch verwachten dat dergelijke functionaliteit beschikbaar zou zijn. Ik ben alleen bang dat de gebruikte hardware dit niet ondersteunt en dan is zo'n relatief simpele oplossing een goed alternatief.

Ik gebruik altijd de vip5202 als ik bang ben in het donker als nachtlampjeĀ 

Standby rood en aan groenĀ 

Laat ik hem aan staan als nachtlampje šŸ¤Ŗ