Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ik zeg ook niet dat niemand hier iets van weet, @J_K. Ik zeg dat we dit niet herkennen als een algemeen voorkomen iets. Betekent dat we dit nu in eerste instantie als een individueel probleem verder oppakken. Daarvoor is het handiger om dat buiten dit topic te doen. Vandaar het verzoek een los topic aan te maken.

Reputatie 7
Badge +9

@ThomasĀ @wjbĀ En waar vind ik dan waar de besparing wordt getoond? Ik kan dat zo niet vinden (Arris VIP5202).

Piet.

Ik heb dit al wel gezien op onzeĀ HMB2260.

Dat scherm blijft bij mij nog geen halve seconde in beeld. Dat wordt dus heel snel kijken.Ā šŸ˜‰

Piet.

Reputatie 7
Badge +16

Naja ik vind het opstarten uit ECO al veel te lang duren, dus ben blij dat dit scherm voor bij flitst. Voor de rest vind ik het ook weinig zeggend, want voor een watt hour moet je al aardig gaan rekenen om een bedrag voorbij te toveren wat je dan bespaard zou hebben.Ā 

Ik zeg ook niet dat niemand hier iets van weet,Ā @J_K. Ik zeg dat we dit niet herkennen als een algemeen voorkomen iets. Betekent dat we dit nu in eerste instantie als een individueel probleem verder oppakken. Daarvoor is het handiger om dat buiten dit topic te doen. Vandaar het verzoek een los topic aan te maken.

@Erik_Ā Ik heb een nieuw topic aangemaakt:


Geluid YouTube app vervormd

Ā 

Ik hoop dat KPN hierin een oplossing kan bieden.

Verder,Ā @Een-of-andere-gast, we kregen door vanuit de tv mensen dat er met jou contact is geweest, en dat er een afspraak gepland is voor volgende week.Ā Ā 

@Piet Paaltjens, ik zie het klantnummer dat je ingevuld hebt. Maar die is van het mobiele abonnement. We hebben toch echt de gegevens nodig van het vaste abonnement. Wil je het klantnummer daarvan, of anders in ieder geval je postcode en huisnummer in jeĀ forumprofielĀ zetten.Ā Ā 

Done!

Reputatie 7
Badge +20

Done!

Bedankt! We zullen je gegevens doorzetten!

Reputatie 7
Badge +8

@ThomasĀ @wjbĀ En waar vind ik dan waar de besparing wordt getoond? Ik kan dat zo niet vinden (Arris VIP5202).

Piet.

Ik heb dit al wel gezien op onzeĀ HMB2260.

Dat scherm blijft bij mij nog geen halve seconde in beeld. Dat wordt dus heel snel kijken.Ā šŸ˜‰

Piet.

Op de VIP5202 is ook heel goed opletten.Ā 

Wat ik welĀ opvallend vind is, wanneer de ontvanger uitgeschakeld wordt, deĀ melding wordt gegeven dat de ontvanger naar de energiespaarstand geschakeld wordt. Waarschijnlijk is men vergeten dat daar ook eco-stand te noemen, tenzij de energiespaarstand een andere is dan de eco-stand. šŸ¤”

Verder heb ik begrepen dat (voorheen?) Interactieve TV tegenwoordig KPN TV heet, maar bij het opstarten van de ontvanger,Ā na - hernieuwde- installatieĀ van de software,Ā wordt men nog welkom geheten bij Interactieve TV!

Reputatie 7
Badge +17

@BertemanĀ KPN TV, KPN iTV en Interactieve TV worden alle drie gebruikt op dit moment. Uiteindelijk wordt dit allemaal KPN TV, dat klopt. Maar nu kan het zijn dat je alle 3 nog tegenkomt.Ā 

Reputatie 3
Badge +2

Wat ik welĀ opvallend vind is, wanneer de ontvanger uitgeschakeld wordt, deĀ melding wordt gegeven dat de ontvanger naar de energiespaarstand geschakeld wordt. Waarschijnlijk is men vergeten dat daar ook eco-stand te noemen, tenzij de energiespaarstand een andere is dan de eco-stand. šŸ¤”

Dat is dus de volgende update die gaat komen daarin passen ze dit ook aan naar eco-stand

Reputatie 7
Badge +22

Ik probeer voor het eerst die eco-stand eens, kijken hoe dat opstarten gaat. Gaat mij dit te traag, (opstarten) dan zet ik de eco-stand uit. Want ik verdien het toch wel terug door de zonnepanelen. šŸ˜‰

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb hem nu in de eco-stand staan, is het dan niet zo dat het rode stand-by lampje uit moet gaan na 15 minuten? šŸ¤”

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb hem nu in de eco-stand staan, is het dan niet zo dat het rode stand-by lampje uit moet gaan na 15 minuten? šŸ¤”

Bij mijn weten hoort die gewoon te blijven branden, maar we vragen het even na voor de zekerheidĀ šŸ™‚

Ik heb hem nu in de eco-stand staan, is het dan niet zo dat het rode stand-by lampje uit moet gaan na 15 minuten? šŸ¤”

Nee ik heb de vip5202 op de slaapkamer altijd op spaar mode staan omdat ik daar haast nooit tv kijk via de kpn ontvangerĀ 

Led lampje brand altijd roodĀ 

Ā 

Reputatie 7
Badge +22

Nee ik heb de vip5202 op de slaapkamer altijd op spaar mode staan omdat ik daar haast nooit tv kijk via de kpn ontvangerĀ 

Led lampje brand altijd roodĀ 

Ā 

Dat zou een optie zijn om deze ook uit te laten gaan. šŸ˜‰

Nee ik heb de vip5202 op de slaapkamer altijd op spaar mode staan omdat ik daar haast nooit tv kijk via de kpn ontvangerĀ 

Led lampje brand altijd roodĀ 

Ā 

Dat zou een optie zijn om deze ook uit te laten gaan. šŸ˜‰

Ah kijk zo even of dat werktĀ 

Ga het testen op die vip5202Ā 

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb hem nu in de eco-stand staan, is het dan niet zo dat het rode stand-by lampje uit moet gaan na 15 minuten? šŸ¤”

Bij mijn weten hoort die gewoon te blijven branden, maar we vragen het even na voor de zekerheidĀ šŸ™‚

Die blijft gewoon branden, omdat de ontvanger anders helemaal uit zou staan en dan issie ook heel moeilijk weer te wekken.

@Dennis SchreveĀ 

Waar staat dan dat de standby led uit te schakelen is ?Ā 

Kan het niet vinden in het menu namelijkĀ 

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve

Waar staat dan dat de standby led uit te schakelen is ?Ā 

Kan het niet vinden in het menu namelijkĀ 

šŸ˜‚ Nee dat bedoel ik niet @peter-keetfm, ik bedoel of het niet een optie zou zijn dat het stand-by lampje ook uit zou gaan als de tv ontvanger op eco zou staan. šŸ˜

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap jouw gedachtegang helemaal hoor @Dennis Schreve, zo'n lampje kost uiteraard ook (een hĆ©Ć©l klein beetje) stroomĀ šŸ˜‰

Ik snap jouw gedachtegang helemaal hoorĀ @Dennis Schreve, zo'n lampje kost uiteraard ook (een hĆ©Ć©l klein beetje) stroomĀ šŸ˜‰

Ja en ik wou het uitschakelen via menuĀ 

Maar helaas kan dat nietĀ 

Niet om te besparen maar omdat het een irritant led lampje isĀ 

Ik dacht yes eindelijkĀ 

Stukje zwart isolatie tape kan maar daar ben ik te eigenwijs voor šŸ¤Ŗ

https://www.kpn.com/beleef/blog/duurzame-tv-ontvanger.htm

Reputatie 7

Ik snap jouw gedachtegang helemaal hoorĀ @Dennis Schreve, zo'n lampje kost uiteraard ook (een hĆ©Ć©l klein beetje) stroomĀ šŸ˜‰

Mijn allergrootste bezwaar tegen dat ledje is het enormĀ felle licht.

Net als bij de V12 is het gebruik van een stukje tape zo ongeveer een must.

Reputatie 7

Zo'n ledje hoort gewoon wit van kleur te zijn tijdens standby. Mooi zacht qua kleur. Niet opvallend irritant. Wie weet heeft die nieuwe testontvsnger dat wel. Heeft ziggo ook op de Next, ideaal. En wanneer die in super eco stand gaat bij uitschakelen, brand die zacht blauw en vervolgens dooft die helemaal.

En tegenwoordig heeft volgens mij elke dedicated tv of soundbar witte ledjes, dus matcht dat mooi šŸ˜‹

Je kunt ook een euromunt erop leggen of plakken. Werkt prima.

Dat 'ā€™ledje'ā€™ rood/stand-by en groen/aan is trouwens ook de knop voor aan en stand-by zetten.

Ik heb Ć©Ć©n BRD speler die ik, als ik 'm op eco zet, alleen nog maar aan kan zetten met de knop op het apparaat zelf. Bij de kpn ontvangers is nog de IR, en bij de 5202 ook de BT, ingeschakeld om 'm met de afstandsbediening aan te kunnen zetten.

En tegenwoordig heeft volgens mij elke dedicated tv of soundbar witte ledjes, dus matcht dat mooi šŸ˜‹

Mijn soundbar als die in stand-by staat wel (wit dus) maar als die ook in een soort van deep-sleep staat (moet ik 3s voor op de uitknop van de AB drukken) brand er ook een rood ledje,Ā wel veel kleiner dan die van de kpn tv-ontvangersĀ zodat het haast niet opvalt.

Nieuwste update is uitgerold. Bij YouTube komt de melding ā€˜geen verbinding met internetā€™, waardoor het gebruik onmogelijk is geworden. Herstarten inclusief software brengt geen verbetering.šŸ¤”