Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60616 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7

Het is natuurlijk niet zo dat technische problemen leidend mogen zijn in HD-"Glas" op 1. Dus dat er eens een keertje problemen waren met de opnames op 664 mag mijns inziens geen invloed hebben op de implementatie van HD-"Glas" op 1.

Reputatie 7
Badge +20

Afgelopen week bleek maar weer een voordeel dat HDglas nog niet 'ā€™vanaf 1'ā€™ is.

Er was storing met 664 en 667 met pauzeren en terugkijken en opnamen kijken.

Nu kan nog uitgeweken naar HD 4 en 7. In geval van HDglas 'ā€™op'ā€™ 1 had dat niet gekund. Want als je dan de decoder op SD zet zou je direct SD hebben. Of HDglas bij instelling 'ā€™HD standaard'ā€™.

Ik weet nog niet of ik straks dan wel HDglas vanaf 1 wilā€¦. Ahgi heb ik vanaf medio juni ook glasvezel.

Ik gebruik het dan net zo lief vanaf 661. MAAR DAN moeten opnamen nou eindelijk wƩl eens gesynchroniseerd worden tussen SD, HD en HDglas.

Ā 

Maar @PeterGĀ 

Zowat.

De voordelen wegen niet op tegen de nadelen (die er eigenlijk niet zijn).

Wat jij schrijft kan op alle kanalen gebeuren.

Ā 

Dus KPN

HD Glas vanaf 1 urgent.

En alle HD kanalen in de originele stream.Ā 

Reputatie 2
Badge

Kunnen we bij de volgende update eindelijk de Disney app verwachten?

Reputatie 7
Badge +30

Ik was een weekje afwezig want ziek, dus daarom kom ik nu pasĀ reagerenĀ šŸ˜„Ā 

Ā 

Serieopnames en het tabje gepland.

Dit heb ik nagevraagd en het team geeft aan dat eenĀ serieopname altijd in geplande opnames blijft.Ā Als er een aflevering in de gids beschikbaar is, zie je geplande opname in de lijst staan, als er geen aflevering in de gids beschikbaar is zie je 0 geplande serie-opnames.

@Erik_Ā Dank voor jouwĀ uitgebreide reactie.

Wat betreft bovenstaande: Misschien begrijpen we elkaar niet goed of hebben we het over verschillende dingen, maar het is niet helemaal juist wat het tv-team stelt. Want het is toch echt zo (al zo lang als ik mij van het nieuwe tv-menu kan herinneren) dat je in het volgende geval een serie niet bij geplande opnames ziet staan:

De serie is afgelopen en staat dus niet meer in de gids. En er zijn nog 1 of meer opnames van die serie in de opnamelijst. Zie onderstaand voorbeeld.

Pas nadat ik alle opnames verwijderd heb, komt er bij ā€œgeplande opnamesā€ het volgende te staan: 0 aflevering.

<screenshots>

Dit heb ik nagevraagd en het team geeft aan dat eenĀ serieopname altijd in geplande opnames blijft.Ā Als er een aflevering in de gids beschikbaar is, zie je geplande opname in de lijst staan, als er geen aflevering in de gids beschikbaar is zie je 0 geplande serie-opnames.

Dit klopt niet. Je ziet alleen 0 afleveringen in 'ā€™gepland'ā€™ indien

ā—¾ļø Je geen afleveringen meer in 'ā€™Opnames'ā€™ hebt staan en
ā—¾ļø Er geen toekomstige afleveringen in de gids (komende 7 dagen) zijn

en, uiteraard, indien je het mapje niet verwijderd hebt

Ja, en volgens de uitleg van het team zou in dit geval de opname wĆ©l in gepland moeten staan metĀ 0 geplande afleveringen. Ga ik bij ze aangeven dat dit niet klopt. En of dat dan wel bedoeld gedrag is, of dat dit hersteld kan/moet worden.

Ā 

  • Geen voortgangsbalkje bij een deels gekeken opname. Verschijnt pas bijĀ uit menu gaanĀ en weer terug.Ā 
    • Dit zien ze niet, maar kijken ze nog even verder naar. Als het je lukt dit bewust te reproduceren, laat het even weten. Dat maakt troubleshooten een stuk makkelijker.Ā 

@Erik_Ā Omdat het vandaag weer gebeurde dat de voortgangsbalkjes weg waren, ben ik opnieuw gaan zoeken en testen. Heb het gevonden! Je kunt het als volgt reproduceren:

  1. Je hebt een of meer opnames met een blauw voortgangsbalkje.
  2. Klik in het opnamemenu op ā€œGepland".
  3. Klik meteen hierna inĀ het opnamemenu op ā€œOpnames". Daar zijn nu alle voortgangsbalkjes weg.

Pas als de opnamelijst helemaal opnieuw wordt opgehaald, staan de blauwe voortgangsbalkjes er weer.Ā 

(Ik heb bovenstaande getest op beide tv-ontvangers.)

Excellent, nemen we mee! Dank voor het eveneens reproduceren, @Sebas14Ā 

Kom ik dan einde van de week op terug.Ā 

Ā 

Kunnen we bij de volgende update eindelijk de Disney app verwachten?

Is niets over bekend op het moment.

Ā 

Verder is er een nieuwe update, daar typ ik zo een aparte reactie voor.

Ā 

Reputatie 7
Badge +7

---

Ja, en volgens de uitleg van het team zou in dit geval de opname wĆ©l in gepland moeten staan metĀ 0 geplande afleveringen. Ga ik bij ze aangeven dat dit niet klopt. En of dat dan wel bedoeld gedrag is, of dat dit hersteld kan/moet worden.

---

@Erik_Ā  Het zou m.i. wel zo moeten zijn dat er in de doorĀ @PeterGĀ en mij aangehaalde situatie komt te staan ā€œ0 geplande afleveringen". Zodat de gebruiker, als die dat wenst, het serie-opnemen kan cancelen. Het kan immers voorkomen dat in een bepaalde week de serie tijdelijk niet uitgezonden wordt. In dat geval kan de gebruiker nu de serie niet stopzetten.

Ik hoop dan ook dat het tv-team dit gaat aanpassen.

Reputatie 7
Badge +20

Wie weet, feedback is gedeeld in ieder geval.Ā 

Reputatie 7

Ik was een weekje afwezig want ziek, dus daarom kom ik nu pasĀ reagerenĀ šŸ˜„Ā 

Goed te lezen dat je voldoende hersteld bent om weer aan het werk te gaan.

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update mei 2022 #1

HTML 4.142.202

Ā 

Wat zit er in?

Blauwe en rode knop. Op kanaal 41 (Beleef KPN) en op enkele erotiek kanalen (651, 653, 654) worden twee snelkoppelingen op de infobalk toegevoegd. Met de rode knop kun je dan rechtstreeks naar de Films sectie van (respectievelijk) het Pluspakket en het Erotiekpakket gaan. Met de blauwe knop kun je direct naar de Zenderpakkettenomgeving om aanvullende zenderpakketten en opties aan/uit te zetten.Ā 

Let op: Met deze HTML update wordt deze functionaliteit klaargezet. Als iedereen de update dan heeft gehad wordt het vervolgens ineens op het platform aangezet dat dit daadwerkelijk werkt.

Ā 

Ā 

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 3 & 5 mei
  • Uitrol: 10 & 12 mei

Ā 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Kunnen we bij de volgende update eindelijk de Disney app verwachten?

@Bassman77Ā . Daarvoor ben je toch niet afhankelijk van kpn en diens box?? En ga je je ook niet afhankelijk opstellen, toch?

Met een 'ā€™recente'ā€™ smart tv (v.a. 2018) heb je die app daarin.

En:

Een streaming apparaatje heb je al van af 40 euro. In dat geval gebruik je de chromecast met de apps op je phone of tablet w.o. dan die van Disney+ .

Of je gaat rond 80 euro zitten. Iets meer keuze en zelfstandig te gebruiken streaming apparaatjes. o.a.

Xiaomi MI stick ( geadviseerde versie de 4k uitvoering)

Nokia streamingbox 8000

Chromecast V4 met Google-TV

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben nu toch een beetje teleurgesteld.

Weer helemaal niets over HD glas vanaf 1 (meer dan 3 jaar geleden toegezegd en daarna ben je pas een echte concurrent op tv gebied voor Ziggo en krijg je zeker positieve mond op mond reclame).Ā 

En wanneer alles in de originele stream.

Erg jammer.Ā šŸ˜Œ

Reputatie 7
Badge +22

@joop2011Ā ik denk dat KPN dit pas gaat doen als alle klanten op het glasvezelnetwerk zitten. Want VDSL is het schijnbaar toch niet bij KPN. VDSL was het helemaal, maar hebben toch het licht gezien dat je op gegeven moment toch moet verglazen om al dat dataverkeer te versturen. šŸ˜‰

Reputatie 7

@joop2011Ā ik denk dat KPN dit pas gaat doen als alle klanten op het glasvezelnetwerk zitten.

Dat is uiteraard veel te laat en ik zie ook niet in waarom kpn daarvoor zou kiezen.

HD-"Glas" op 1 had minstens twee jaar terug al geĆÆmplementeerd moeten zijn en het is volstrekt belachelijk dat kpn drie jaar na haar belofte nog altijd niets maar dan ook helemaal niets met HD-"Glas" op 1 heeft gedaan. En ondertussen komen er steeds meer abonnees die een groot percentage van hun opnames niet terug kunnen zien via tv.kpn.com, iTV app en smart-TV app.

Ā 

I AM PISSED

Ā 

Reputatie 2

allemaal goed en wel maar ondertussen zit ik met een digitenne abonnement die niet geannuleerd kan worden terwijl ik de insteekkaart nooit gezien heb, ik wil iTV opzeggen maar dat kan niet omdat de annulering van Digitenne is vastgelopen en dat is al niet opgelost sindsĀ 3 april 2022 ! @Erik_Ā  Men is er mee bezig via webcare maar het duurt en het duurt.

Reputatie 7
Badge +20

allemaal goed en wel maar ondertussen zit ik met een digitenne abonnement die niet geannuleerd kan worden terwijl ik de insteekkaart nooit gezien heb, ik wil iTV opzeggen maar dat kan niet omdat de annulering van Digitenne is vastgelopen en dat is al niet opgelost sindsĀ 3 april 2022 !Ā @Erik_Ā  Men is er mee bezig via webcare maar het duurt en het duurt.

Ā 

S.v.p. een eigen topic hiervoor starten.Ā šŸ˜‰

Deze topic gaat over ā€œupdates interactieve TV ontvangerā€

HD Glas op 1? Dat is nu al 3 jaar uitgesteld en van uitstel komt... Juist! KPN Glasvezel mag dan wel "First Class" zijn, de beschikbaarheid daarvan is hoogstens second class. Ook al omdat - waar bij de postcodecheck DSL tot voor kort nog het "betrouwbare kopernetwerk" heette - dat nu wordt aangeduid als "standaard" zodat ik niet anders kan concluderen dat glasvezel bij KPN dus nĆ­et standaard is.Ā 

Badge +12

HD Glas op 1...tja...waar een wil is, is een weg. Maar de wil is er blijkbaar niet. Het zou fijn zijn maar er zijn wel ergere dingen.Ā 

Reputatie 7

HD Glas op 1...tja...waar een wil is, is een weg. Maar de wil is er blijkbaar niet. Het zou fijn zijn maar er zijn wel ergere dingen.Ā 

Dus als je meer dan 95% van jouw opnames niet via de iTV app, smart-TV app of site terug kunt kijken dan is dat "niet zo erg". Nee, natuurlijk zijn er ergere dingen maar binnen de dienstverlening van kpn staat dit voor mij toch echt al geruime tijdĀ met stip bovenaan.

HD Glas op 1...tja...waar een wil is, is een weg. Maar de wil is er blijkbaar niet. Het zou fijn zijn maar er zijn wel ergere dingen.Ā 

Dus als je meer dan 95% van jouw opnames niet via de iTV app, smart-TV app of site terug kunt kijken dan is dat "niet zo erg". Nee, natuurlijk zijn er ergere dingen maar binnen de dienstverlening van kpn staat dit voor mij toch wel met stip bovenaan.

Ja en een eigen in te delen lijstĀ 

Had ik hd glas al op nummers 1 t/m 10 gezetĀ 

Het is gewoonweg kijk je automatisch naar hd i.p.v. hd glasĀ 

Ā 

Reputatie 7

Ja en een eigen in te delen lijstĀ 

Had ik hd glas al op nummers 1 t/m 10 gezetĀ 

Het is gewoonweg kijk je automatisch naar hd i.p.v. hd glasĀ 

Uiteraard horen de HD-"Glas" zenders gewoon samengevoegd te worden met de HD en SD varianten vanaf kanaal 1. Toch gaat het mijĀ niet om het kanaalnummertje maar puur om het feit dat opnames van HD-"Glas" zenders dan ook via de iTV app, smart-TV app en site teruggekeken en ingepland kunnen worden.

En een eigen nummering ... helemaal eensĀ ... maar eerst maar eens HD-"Glas" op 1.

Reputatie 7
Badge +20

Dus KPN?

En als KPN HD Glas vanaf 1 doet, zijn ze (zoals eerder vermeld) ook meteen een echte tv concurrent voor Ziggo en krijgen ze gratis mond op mond reclame i.v.m. het goede beeld.

Helaas kijken heel erg veel glasvezel abonnees HD vanaf 1 en missen het betere beeld.Ā 

Plus alle extra voordelen die ook door @wjbĀ worden genoemd.Ā 

Het heeft dus alleen maar voordelen KPN.šŸ˜‰

Reputatie 7
Badge +30

We hebben al vaak genoeg aangegeven dat ALS er iets te melden is over HD-Glas op 1 we dit ook gelijk doen. Er elke week weer over beginnen verandert daar niets aan. Daarnaast is het ook niet iets dat in de scope van dit topic past. Zenderkwaliteit heeft namelijk niets met updates van de tv ontvangers te maken en valt onder een ander team.Ā 

Badge +12

Voor wie het van belang is:Ā er is een storing

Reputatie 7
Badge +20

We hebben al vaak genoeg aangegeven dat ALS er iets te melden is over HD-Glas op 1 we dit ook gelijk doen. Er elke week weer over beginnen verandert daar niets aan. Daarnaast is het ook niet iets dat in de scope van dit topic past. Zenderkwaliteit heeft namelijk niets met updates van de tv ontvangers te maken en valt onder een ander team.Ā 

Ā 

Waar moeten we het dan melden?ā˜¹ļø

Het is namelijk ook in het voordeel van KPN zelf, zoals ik al diverse keren heb uitgelegd.Ā 

En na 3 jaar, mag het best wekelijks vermeld worden, dat is in mijn ogen de enige manier dat het een keer gaat gebeuren.Ā šŸ˜£

In mijn ogen is het een update, want de kwaliteit gaat super vooruit en de reclame voor KPN ook.Ā šŸ˜‰

We hebben al vaak genoeg aangegeven dat ALS er iets te melden is over HD-Glas op 1 we dit ook gelijk doen. Er elke week weer over beginnen verandert daar niets aan. Daarnaast is het ook niet iets dat in de scope van dit topic past. Zenderkwaliteit heeft namelijk niets met updates van de tv ontvangers te maken en valt onder een ander team.Ā 

Ā 

Waar moeten we het dan melden?ā˜¹ļø

Het is namelijk ook in het voordeel van KPN zelf, zoals ik al diverse keren heb uitgelegd.Ā 

En na 3 jaar, mag het best wekelijks vermeld worden, dat is in mijn ogen de enige manier dat het een keer gaat gebeuren.Ā šŸ˜£

In mijn ogen is het een update, want de kwaliteit gaat super vooruit en de reclame voor KPN ook.Ā šŸ˜‰

Ik kan je beloven dat praktisch iedere moderator feedback van jullie over dit onderwerpĀ heeft doorgestuurd.Ā  Dus de collega's die hier over gaan zijn volledig op de hoogte van de wensen. En als er nieuws is, zijnĀ  jullie de eersten die het horen en lezen.Ā  Uiteraard staat het je vrij om er een eigen topic over te maken of te reageren in een topic wat er over gaat. Maar het tevens verspilde energie.Ā 

We hebben al vaak genoeg aangegeven dat ALS er iets te melden is over HD-Glas op 1 we dit ook gelijk doen. Er elke week weer over beginnen verandert daar niets aan. Daarnaast is het ook niet iets dat in de scope van dit topic past. Zenderkwaliteit heeft namelijk niets met updates van de tv ontvangers te maken en valt onder een ander team.Ā 

Ā 

Waar moeten we het dan melden?ā˜¹ļø

Het is namelijk ook in het voordeel van KPN zelf, zoals ik al diverse keren heb uitgelegd.Ā 

En na 3 jaar, mag het best wekelijks vermeld worden, dat is in mijn ogen de enige manier dat het een keer gaat gebeuren.Ā šŸ˜£

In mijn ogen is het een update, want de kwaliteit gaat super vooruit en de reclame voor KPN ook.Ā šŸ˜‰

Ik kan je beloven dat praktisch iedere moderator feedback van jullie over dit onderwerpĀ heeft doorgestuurd.Ā  Dus de collega's die hier over gaan zijn volledig op de hoogte van de wensen. En als er nieuws is, zijnĀ  jullie de eersten die het horen en lezen.Ā  Uiteraard staat het je vrij om er een eigen topic over te maken of te reageren in een topic wat er over gaat. Maar het tevens verspilde energie.Ā 

Inderdaad is het bekend zelfde als een eigen nummering van een favorieten lijst. (mijn wens)

Om er iedere week weer over te beginnen lijkt mij ook zinloos.

Ā 

Ā