Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7
Badge +8

We hebben al vaak genoeg aangegeven dat ALS er iets te melden is over HD-Glas op 1 we dit ook gelijk doen. Er elke week weer over beginnen verandert daar niets aan. Daarnaast is het ook niet iets dat in de scope van dit topic past. Zenderkwaliteit heeft namelijk niets met updates van de tv ontvangers te maken en valt onder een ander team.Ā 

Ā 

Waar moeten we het dan melden?ā˜¹ļø

Het is namelijk ook in het voordeel van KPN zelf, zoals ik al diverse keren heb uitgelegd.Ā 

En na 3 jaar, mag het best wekelijks vermeld worden, dat is in mijn ogen de enige manier dat het een keer gaat gebeuren.Ā šŸ˜£

In mijn ogen is het een update, want de kwaliteit gaat super vooruit en de reclame voor KPN ook.Ā šŸ˜‰

Ik kan je beloven dat praktisch iedere moderator feedback van jullie over dit onderwerpĀ heeft doorgestuurd.Ā  Dus de collega's die hier over gaan zijn volledig op de hoogte van de wensen. En als er nieuws is, zijnĀ  jullie de eersten die het horen en lezen.Ā  Uiteraard staat het je vrij om er een eigen topic over te maken of te reageren in een topic wat er over gaat. Maar het tevens verspilde energie.Ā 

Ik mag aannemen dat ā€˜deĀ collegaā€™sĀ die hier over gaanā€™, vanuit het management , hetĀ ontwikkelteam, de productowner of van wie dan ook, aansturing krijgen om verbeteringen en vernieuwingen te ontwikkelen en te implementeren. En het lijkt me ook, dat ā€˜de ā€˜collegaā€™s die hier over gaanā€™, de voortgang van projecten waar zij aan werken, rapporteren aan degene van wie zij de aansturing ontvangen.Ā 

De vraag die dus maar onbeantwoord blijft is, waarom deze belofte, net als andere, maar niet ingelost worden. Zijn ā€˜de collegaā€™s die hier over gaanā€™ niet in staat een en ander te ontwikkelen? Is het technisch niet mogelijk? Heeft het,Ā om wat voor reden dan ook, geen prioriteit? Communiceer duidelijk waarom deze belofte niet ingelost kan worden.

Je neemt daarmee de klanten, die ook om ideeĆ«n en wensen wordt gevraagd, meer serieus dan wanneer die afgescheept worden met ā€˜het is doorgestuurd naar de collegaā€™s die hier over gaanā€™Ā zonder dat verder duidelijk wordt, of en wat er verder mee gebeurt.Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +9

Okee, mij is het duidelijk: HD-Glas komt voorlopig niet op 1.Ā Jullie kunnen natuurlijk blijven drammen, maar dat verandert er niets aan. Het antwoord van KPN is klip en klaar. Het is dus gewoon een kwestie van afwachten.

Piet (DSL-kijker, dus die heeft niet eens Glas...).

Reputatie 7
Badge +20

We hebben al vaak genoeg aangegeven dat ALS er iets te melden is over HD-Glas op 1 we dit ook gelijk doen. Er elke week weer over beginnen verandert daar niets aan. Daarnaast is het ook niet iets dat in de scope van dit topic past. Zenderkwaliteit heeft namelijk niets met updates van de tv ontvangers te maken en valt onder een ander team.Ā 

Ā 

Waar moeten we het dan melden?ā˜¹ļø

Het is namelijk ook in het voordeel van KPN zelf, zoals ik al diverse keren heb uitgelegd.Ā 

En na 3 jaar, mag het best wekelijks vermeld worden, dat is in mijn ogen de enige manier dat het een keer gaat gebeuren.Ā šŸ˜£

In mijn ogen is het een update, want de kwaliteit gaat super vooruit en de reclame voor KPN ook.Ā šŸ˜‰

Ik kan je beloven dat praktisch iedere moderator feedback van jullie over dit onderwerpĀ heeft doorgestuurd.Ā  Dus de collega's die hier over gaan zijn volledig op de hoogte van de wensen. En als er nieuws is, zijnĀ  jullie de eersten die het horen en lezen.Ā  Uiteraard staat het je vrij om er een eigen topic over te maken of te reageren in een topic wat er over gaat. Maar het tevens verspilde energie.Ā 

Inderdaad is het bekend zelfde als een eigen nummering van een favorieten lijst. (mijn wens)

Om er iedere week weer over te beginnen lijkt mij ook zinloos.

Ā 

Ā 

Ā 

Ik denk dat het geen verspilde tijd is.

Het duurt al meer dan 3 jaar.

En het heeft zelfs voor KPN voordelen, zoals ik ook regelmatig vermeld.Ā 

Het is ook meer dan 3 jaar geleden toegezegd.Ā 

Ā 

Ik denk dat de afdeling die er over gaat wel door heeft dat het belangrijk is, maar niet door heeft dat het voor KPN ook positieve reclame met zich meeneemt.Ā 

Ā 

Ik start een nieuwe topic (had ik ook al enkele keren gedaan) en dan moeten we met z'n allen er voor zorgen dat hij niet uit zicht verdwijnt.šŸ˜‰

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier voor Topic HD glas vanaf 1.Ā 

Nu nog wachten tot KPN het eindelijk uitvoert.Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update mei 2022 #1

HTML 4.142.202

Deze update is vannacht succesvol afgerond.

Reputatie 7
Badge +30

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹Interactieve TV Update mei 2022 #2

HTML 5.143.202

Ā 

Wat zit er in?

Zoals jullie wellicht opvalt springt het versienummer van 4 naar 5. Dit heeft te maken met een wijziging onder water. We hebben gedurendeĀ 2020-2021 iedereen overgezet naar een heel nieuw menu. Een van de redenen daarvoor was dat we qua tv platform (het softwaresysteem waar alles op draait) over zijn gegaan naar een nieuwe. Echter, sommige aanvullende softwaremodules die we gebruiken voor specifieke dingen draaien nog wel op het oude platform. Daar willen we natuurlijk vanaf. En met deze HTML treffen we de voorbereidingen om weer zo'n module over te hevelen naar het nieuwe platform. Dat is een stap die groot genoeg is om dan ook het hoofdversienummer een stap te verhogen. Hier merk je als klant verder niets van, ook omdat het daadwerkelijk activeren van de nieuwe module op het huidige platform pas bij de volgende NMC update gebeurt.

Wat jullie wĆ©l zien:Ā Verbeteringen rondom opnames!Ā 

We zien dat klanten niet altijd goed door hebben dat opnames na een jaar verlopen en verwijderd worden. Met deze HTML versie maken we dit duidelijker. Bij elke opname wordt nu in het detailscherm vermeld tot wanneer deze beschikbaar is. Ook staat er dan een algemeen informatiestuk bij over de bewaartermijn en het verwijderen als er geen ruimte meer is.Ā 

Ā Daarnaast voegen we een nieuwe filteroptie toe: ā€˜Bijna verlopenā€™. Hiermee worden alle opnames getoond die binnen twee weken zullen verlopen.

Ā 

Ā 

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 17Ā & 19Ā mei
  • Uitrol: 24Ā & 26Ā mei

Ā 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Nou zeg. Das de tweede al deze maand.

Ik ga eco stand maar uit laten. Want v.u. eco aanzetten i.c.m. een software update resulteert in 1m40s opstarten en dan nog zo'n 11 minuten updaten. Daar wordt je niet vrolijk van.

Reputatie 1

Zou mooi zijn als je vanuit de zoekresultaten door het drukken van de ā€œRECā€ knop op de AB de opname zou kunnen plannen. Nu moet je de details van de zoek resultaten openen, twee keer rechts knop, dan OK knopĀ voor opname en terug knop. Dat zijn een boel overbodige handelingen als je voor een hele week een dagelijks terugkerend programma wenst op te nemen.

En de ā€œserie opnemenā€ optie werkt in dit geval voor de Duitse zender niet, en terugkijken mag ook niet.

Reputatie 7
Badge +20

@WebHalla, bedankt voor je feedback, die ga ik meenemen.Ā 

Wat betreft de serie opnemen voor de Duitse zender, dit kan alleen als de serie ook daadwerkelijk als serie aangemeld is. Dit is niet altijd het geval. Voor terugkijken heeft het vrijwel altijd te maken met de rechten.Ā 

Reputatie 7
Badge +7

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹Interactieve TV Update mei 2022 #2

HTML 5.143.202

---Ā Ā 

Wat jullie wĆ©l zien:Ā Verbeteringen rondom opnames!Ā 

---

Ā Daarnaast voegen we een nieuwe filteroptie toe: ā€˜Bijna verlopenā€™. Hiermee worden alle opnames getoond die binnen twee weken zullen verlopen.Ā ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

@Erik_Ā  Ik heb de update nu binnen. Echter, de genoemde filteroptie is hier niet zichtbaar.Ā 

Voor de zekerheid heb ik de ontvanger een herstart gegeven, maar daarna was de filteroptie nog steedsĀ niet zichtbaar. Of wordt die filteroptie alleen weergegeven als er daadwerkelijk opnames van bijna een jaar oud zijn?

*bericht aangepast.

Reputatie 7
Badge +30

Hele goede vraag, @Katana321! We komen erop terug (kan i.v.m. de Hemelvaart iets langer duren).

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_Ā ik zie het er niet bijstaan:Ā 

ā€œBijna verlopenā€ alleen dat ā€œSorteren op,ā€

Reputatie 7
Badge +10

Hier wel op de HMB2260

HTML 5.143.202

Ā 

Reputatie 7
Badge +7

Hier wel op de HMB2260

HTML 5.143.202

@Anneke-AnnaĀ Vraag: als jij een vinkje zet bij ā€œBijna verlopenā€, staan er dan ook programma's in die lijst?

Reputatie 7
Badge +10

Hier wel op de HMB2260

HTML 5.143.202

@Anneke-AnnaĀ Vraag: als jij een vinkje zet bij ā€œBijna verlopenā€, staan er dan ook programma's in die lijst?


Hier staan er opnamesĀ die inderdaad bijna verlopen zijn. @Katana321Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +22

@Anneke-AnnaĀ ik denk dat het pas in beeld komt als ik nog 1 maand te gaan heb, @Erik_Ā zou het eens na kunnen vragen wanneer het in beeld komt: ā€œBijna verlopen.ā€ Ik heb de Arris 5202, dus dan zal het goed moeten komen. šŸ˜‚šŸ¤£

Reputatie 7
Badge +10

@Anneke-AnnaĀ ik denk dat het pas in beeld komt als ik nog 1 maand te gaan heb,Ā @Erik_Ā zou het eens na kunnen vragen wanneer het in beeld komt: ā€œBijna verlopen.ā€ Ik heb de Arris 5202, dus dan zal het goed moeten komen. šŸ˜‚šŸ¤£

@Dennis SchreveĀ Lijkt er niet op,Ā 14 dagen lijkt het te zijn, dus 2 weken aangezien hierĀ 11 juni en 23 juli ook nog opnames staan die niet in de bijna verlopen lijst staan.Ā 

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis SchreveĀ Lijkt er niet op,Ā 14 dagen lijkt het te zijn, dus 2 weken aangezien hierĀ 11 juni en 23 juli ook nog opnames staan die niet in de bijna verlopen lijst staan.Ā 

Dan vind ik dieĀ 14 dagenĀ wel erg kort, kunnen ze dit niet beter naarĀ 1 maand van tevorenĀ aangeven? Dat klanten de opnames rustig kunnen kijken?Ā šŸ¤”

Reputatie 7
Badge +10

@Dennis SchreveĀ Lijkt er niet op,Ā 14 dagen lijkt het te zijn, dus 2 weken aangezien hierĀ 11 juni en 23 juli ook nog opnames staan die niet in de bijna verlopen lijst staan.Ā 

Dan vind ik dieĀ 14 dagenĀ wel erg kort, kunnen ze dit niet beter naarĀ 1 maand van tevorenĀ aangeven? Dat klanten de opnames rustig kunnen kijken?Ā šŸ¤”

Ik weet niet Ć³f het 14 dagen zijn, ik zei ook lijkt :-) Lijkt 14 dagen te zijn. En ach, een heel jaar de kans gehad šŸ˜… šŸ™ˆ

Reputatie 7

@Dennis SchreveĀ Lijkt er niet op,Ā 14 dagen lijkt het te zijn, dus 2 weken aangezien hierĀ 11 juni en 23 juli ook nog opnames staan die niet in de bijna verlopen lijst staan.Ā 

Dan vind ik dieĀ 14 dagenĀ wel erg kort, kunnen ze dit niet beter naarĀ 1 maand van tevorenĀ aangeven? Dat klanten de opnames rustig kunnen kijken?Ā šŸ¤”

Ik weet niet Ć³f het 14 dagen zijn, ik zei ook lijkt šŸ™‚ Lijkt 14 dagen te zijn. En ach, een heel jaar de kans gehad šŸ˜… šŸ™ˆ

Het is ook wat doorĀ @Erik_Ā aangegeven is:Ā 

Daarnaast voegen we een nieuwe filteroptie toe: ā€˜Bijna verlopenā€™. Hiermee worden alle opnames getoond die binnen twee weken zullen verlopen.Ā 

Ā 

Ik zou het ook logisch vinden als die optie "Bijna verlopen"Ā alleen zichtbaar wordt als je daadwerkelijk opnames hebt die binnen twee weken verlopen.

Reputatie 7
Badge +10

Het staat er inderdaadĀ @wjbĀ @Dennis SchreveĀ 2 weken.Ā 

Reputatie 7
Badge +7

Het is ook wat doorĀ @Erik_Ā aangegeven is:Ā 

Daarnaast voegen we een nieuwe filteroptie toe: ā€˜Bijna verlopenā€™. Hiermee worden alle opnames getoond die binnen twee weken zullen verlopen.Ā 

Ā 

Ik zou het ook logisch vinden als die optie "Bijna verlopen"Ā alleen zichtbaar wordt als je daadwerkelijk opnames hebt die binnen twee weken verlopen.

Dat daar die opnames getoond gaan worden, was mij wel duidelijk. Maar dat de optie ā€œBijna verlopenā€ alleen verschijnt als er van die opnames zijn, was nog niet duidelijk. Daarom mijn vraag hierover.

Ik had al zo'n vermoeden dat die optie flexibel wel/niet verschijnt en hetĀ bericht van @Anneke-AnnaĀ bevestigt dat vermoeden.

Ik vind het mooi bedacht en gemaakt trouwens dat de optie alleen verschijnt als het relevant is. Complimenten hiervoor!Ā šŸ‘

Reputatie 7
Badge +22

Het staat er inderdaadĀ @wjbĀ @Dennis SchreveĀ 2 weken.Ā 

Dat heb ik dan over het hoofd gezien, bedankt voor de terugkoppeling.Ā šŸ˜‰

Reputatie 7
Badge +10

Het staat er inderdaadĀ @wjbĀ @Dennis SchreveĀ 2 weken.Ā 

Dat heb ik dan over het hoofd gezien, bedankt voor de terugkoppeling.Ā šŸ˜‰

Staat ook een beetje verstopt tussen 2 afbeeldingen ;-)Ā 

Mijn eerst verlopende is 7 oktober. Ik zal die keuze dus Vooralsnog niet te zien krijgen.