Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 2

Sinds een paar dagen zijn er dingen verandert in mijn opnames.Ā 
eerder kon je in een opgenomen serie naar de oudste aflevering scrollen door op het pijltje naar boven te drukken, dat werkt niet meer, nu moet je de hele serie naar beneden door scrollen, niet handig.

ook bij het verwijderen moet je nu goed opletten, als je zojuistĀ een aflevering hebt gekeken, en die dan dus gaat verwijderen, moet je goed opletten als je de volgende aflevering direct erna gaat kijken, want dan staat de cursor nog op het middelste blokje, verwijderen, en niet meer zoals eerst, op het linkse blokje afspelen. Je moet dus donders goed opletten dat je niet ongemerkt op ok drukt, want dan heb je dus je volgende opname zomaar gewist zonder dat je hem bekeken hebt! Echt niet handig!

ben dus niet heel blij met deze ā€˜verbeteringenā€™Ā 

Reputatie 7
Badge +7

@hannekie81Ā Wat betreft je eerste punt: ja, dat had ik ook gemerkt. Maar nu ik eraan gewend ben, vind ik het wel fijn. Voor deze wijziging was het soms zoeken naar de eerste/laatste aflevering: 1 omhoog, 1 omlaag, oh nee toch 1 omhoog. Zoiets.Ā Nu gewoon helemaal naar beneden scrollen, dan heb ik de oudste aflevering. (Tip: met de P-toets gaat het scrollen razendsnel.)

Wat betreft je tweede punt: dat hadĀ ik zelf nog niet gezien omdat wij hier zelden tot nooit 2 afleveringen van dezelfde serie meteen achter elkaar kijken. Maar je hebt absoluut gelijk dat dit niet wenselijk is.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga de feedback meenemen. Bedankt.Ā 

Reputatie 1
Badge

Ben ik de enige die na een update van vandaag problemen heeft met de afstandbediening?

Reputatie 7
Badge +10

Ben ik de enige die na een update van vandaag problemen heeft met de afstandbediening?

Nee, ben blij dat je dit aangeeft want hier idem.Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Wat voor problemen ervaren jullie hier precies mee @ArnoA13Ā en @Anneke-Anna?

Reputatie 7
Badge +7

@hannekie81Ā 

Wat betreft je tweede punt: dat hadĀ ik zelf nog niet gezien omdat wij hier zelden tot nooit 2 afleveringen van dezelfde serie meteen achter elkaar kijken. Maar je hebt absoluut gelijk dat dit niet wenselijk is.

Heb het tweede punt vanavond nog even getest. Als je op de rode knop van de AB drukt, wordt de aflevering verwijderd maarĀ daarna sta je bij de volgende aflevering wĆ©l gewoon op Afspelen.

Reputatie 1
Badge

Wat voor problemen ervaren jullie hier precies meeĀ @ArnoA13Ā enĀ @Anneke-Anna?

De pijltjes deden het niet meer, maar nu ik hem opnieuw ā€˜gepaardā€™ heb, lijkt dat opgelost. Wat nu niet meer werkt is de knop ā€˜sourceā€™, het vierkantje met een pijl naar buiten. Voorheen zorgde dat voor het Samsung menu aan de onderkant van het scherm. Nu doet die niets. De overige functies lijken nu weer in orde, behalve de ā€˜uitā€™-knop voor de tv. Die doet ook niets meer.

Reputatie 7
Badge +10

Wat voor problemen ervaren jullie hier precies meeĀ @ArnoA13Ā enĀ @Anneke-Anna?

Ik heb ze nu 3x opnieuw moeten koppelen omdat sommige knoppen het niet doen terwijl dit allang was gebeurd. Ik heb ze zeker een jaar of 2 en de batterijen zijn gecheckt uiteraard.

De witte, voor de 2260 en de bluetooth voor de 5202 zijn een aantalĀ ontkoppeld na de laatste 2 updates sowieso.Ā 

Reputatie 2

@hannekie81Ā Wat betreft je eerste punt: ja, dat had ik ook gemerkt. Maar nu ik eraan gewend ben, vind ik het wel fijn. Voor deze wijziging was het soms zoeken naar de eerste/laatste aflevering: 1 omhoog, 1 omlaag, oh nee toch 1 omhoog. Zoiets.Ā Nu gewoon helemaal naar beneden scrollen, dan heb ik de oudste aflevering. (Tip: met de P-toets gaat het scrollen razendsnel.)

dat wist ik niet, van de P-toets, goeie tip!

Reputatie 2

@hannekie81

Wat betreft je tweede punt: dat hadĀ ik zelf nog niet gezien omdat wij hier zelden tot nooit 2 afleveringen van dezelfde serie meteen achter elkaar kijken. Maar je hebt absoluut gelijk dat dit niet wenselijk is.

Heb het tweede punt vanavond nog even getest. Als je op de rode knop van de AB drukt, wordt de aflevering verwijderd maarĀ daarna sta je bij de volgende aflevering wĆ©l gewoon op Afspelen.

Ik verwijder een aflevering uit een serie opname door na het bekijken op het blokje te klikken, dan kom je bij de aflevering in het serie menu, en daar klik ik met de pijltjestoets dan naar rechts om bij verwijderen te komen. Dus ik gebruik de rode knop niet daarvoor

Reputatie 7
Badge +30

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹Interactieve TV Update mei 2022 #2

HTML 5.143.202

<knip>

Ā 

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 17Ā & 19Ā mei
  • Uitrol: 24Ā & 26Ā mei

Ā 

Deze uitrol is voltooid. Een nieuwe is in aantocht, typ ik zo een reactie voor.

Mijn ervaring met de afstandsbediening:

De ontvanger reageert trager op de T4H dan op de D3. Ook op de B1 reageert ie vlotter.Ā 

Steeds weer opnieuw instellen voor de televisie is hier niet nodig.Ā 

Reputatie 7

De ontvanger reageert trager op de T4H dan op de D3. Ook op de B1 reageert ie vlotter.Ā 

Wat zijn de T4H, D3 en B1?Ā Het zullen vast afstandsbedieningen zijn maar welke heeft nu welke code?

Tjee, @wjb ā€¦.. je loopt hier toch al een tijdje mee. Zie binnenkant klepje.

T4H = Tech 4 Home = afb. 1 en 2

C3 en D3 = afb. 3

A1 en B1 = afb. 5 (ja, die heb ik hier ook nog, werkend)

Ā 

Reputatie 7

Tjee,Ā @wjb ā€¦.. je loopt hier toch al een tijdje mee. Zie binnenkant klepje.

Ik wel ja, maar vele anderen niet en ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat een heleboel lezers van jouw eerdere bericht geen flauw benul hebben van de code van hun afstandsbediening en ook helemaal niet weten dat die code aan de binnenkant van het klepje leesbaar zou zijn. Dat was dan ook de reden van mijn vraag enĀ nu is het tenminste duidelijk.

Badge +12

Tjee,Ā @wjb ā€¦.. je loopt hier toch al een tijdje mee. Zie binnenkant klepje.

Ik wel ja, maar vele anderen niet en ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat een heleboel lezers van jouw bericht geen flauw benul hebben van de code van hun afstandsbediening en ook helemaal niet weten dat die code aan de binnenkant van het klepje leesbaar zou zijn. Dat was dan ook de reden van mijn vraag enĀ nu is tenminste duidelijk.

šŸ˜‚šŸ˜‚

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update juniĀ 2022 #1

HTML 5.145.203

Ā 

Wat zit er in?

Toegankelijkheidsopties! Aan het menu is een nieuwe tegel Toegankelijkheid toegevoegd.

Ā 

Als je dit opent krijg je een scherm met in eerste instantie alleen het tabje Algemeen. Daar kun je toegankelijkheidsopties in het algemeen aan- of uitzetten (pijltoetsen). Na het aanzetten verschijnen de tabjes Contrast en Bediening. Daar kun je de instellingenĀ dan aanpassen.

Onder Contrast kun je met Verbeterd contrast actief de donkere kleurstelling activeren met een witte selectie/accentkleur. Als dat te fel is kun je vervolgens daaronder met Geel contrast de selectie/accentkleur veranderen naar geel.

OnderĀ BedieningĀ kun je de invoersnelheid voor kanaalnummers instellen. Je kunt kiezen tussen Snel, Gemiddeld en Langzaam.Ā Als je merkt dat de ontvanger al naar een andere zender gaat voor je klaar bent met het intoetsen van cijfers, kies danĀ Langzaam, of Gemiddeld.Ā 

Ā 

Ā 

FAQ: Maar hoe zit het met de donkere kleurstelling onder de tegelĀ TV Menu?

Die is er nog steeds. En daar kun je ook nog steeds kiezen uit blauw, donker of oranje. Maar we zagen uit feedback dat dit niet voor iedereen duidelijk was. En er ook expliciet om toegankelijkheid werd gevraagd. Vandaar nu deze extra menu-tegel.Ā 

Als je al donker of oranje actief hebt als je naar de toegankelijkheid gaat dan verandert er niet heel veel. Bij donker actief en het activeren van Verbeterd contrast blijft dit hetzelfde. Bij oranje actief en het activeren van Verbeterd contrast verdwijntĀ oranjeĀ en wordt ditĀ donker.

Ā 

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 31 mei & 2 juni
  • Uitrol: niet uitgevoerd

Ā 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Ā 

Reputatie 1

Bij mij is geen Toegankelijkheid bij gevoegd bij het menu.

Oh,, op die manier. Maar wat stel je dat weer raar, @wjbĀ .

Dan is iets als 'ā€™kan je dit verduidelijken voor wat minder ingevoerde gebruikers'ā€™ een veel prettiger opmerking hoor.

Reputatie 7
Badge +22

Bij mij is geen Toegankelijkheid bij gevoegd bij het menu.

@Jolanda.Ā er staat ook:

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 31 mei & 2 juni
  • Uitrol: 7 & 9 juni

Ā 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Ā 

Dus daarom heb je deze functie ook niet.Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Contrast etc. kan je toch veel en veel beter op je eigen tv instellen?

Dat kan per ingang probleemloos geregeld worden.Ā 

Ā 

Ik hoor graag wat het voordeel van deze ā€œtoegankelijkheidā€Ā toets is.

Reputatie 7

Contrast etc. kan je toch veel en veel beter op je eigen tv instellen?

Dat kan per ingang probleemloos geregeld worden.Ā 

Het gaat om het contrast van gids en menu, niet om het contrast van de uitzendingen zelf. Dat is waarom je het op de TV ontvanger zelf moet instellen en niet op de televisie.

Reputatie 7
Badge +10

Mijn ervaring met de afstandsbediening:

De ontvanger reageert trager op de T4H dan op de D3. Ook op de B1 reageert ie vlotter.Ā 

Steeds weer opnieuw instellen voor de televisie is hier niet nodig.Ā 


Het trager reageren is hier ook, vandaar dat ik denk dat de ab niet meer werkt en 9 vd 10x reageert het ook niet. Vandaar dat ik denk dat ze opnieuw gekoppeld moeten worden en daarna werkt het weer wat vlotter.

Bij mij is geen Toegankelijkheid bij gevoegd bij het menu.

Het is ook nog geen 31 mei of later.