Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60616 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Daarnaast, als je eco-stand gebruikt zal de energiebesparing in Wh een seconde langer in beeld zijn bij het opstarten.Ā 

Even voor mijn info, betekend dit ook dat het opstarten uit eco stand weer een seconde langer duurt door deze wijziging? Vind het hele wake-up proces al een tijd rovende. Het is namelijk sneller om de ontvanger helemaal uit te zetten en weer aan te zetten (5202).

Reputatie 7
Badge +20

Een seconde langer in beeld of daadwerkelijk een seconde langer. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen.Ā 

Reputatie 7
Badge +7

@Erik_Ā  Vraag over iets wat al eerder ter sprake kwam in dit topic:

Heb jij nog met het tv-team gesproken over het feit dat een opgenomen serie niet altijd is terug te vinden bij Geplande Opnames? Dat is namelijk het gevalĀ wanneer er nog 1 of meer opnames zijn Ć©n wanneer er geen aflevering meer in de gids staat.

Als een serie is gestopt, dan is het bovenstaande natuurlijk geen probleem. Maar als een serie niet is gestopt maar dat er gewoon even geen aflevering in de a.s. week wordt uitgezonden, dan is de consequentie dat je niet de mogelijkheid hebt het opnemen te stoppen. Beetje onwenselijk.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat Erik heef veel feedback van je heeft gedeeld @Katana321, maar volgens mij omvat deze het niet. Van wanneer was dit gesprek ongeveer?Ā Ā EnĀ het gaan dan wel gewoon over de serie van hetzelfde seizoen toch? Niet dat de serie stopt en verder gaat met het volgende seizoen?Ā 

Reputatie 7
Badge +7

Ik zie dat Erik heef veel feedback van je heeft gedeeldĀ @Katana321, maar volgens mij omvat deze het niet. Van wanneer was dit gesprek ongeveer?Ā Ā EnĀ het gaan dan wel gewoon over de serie van hetzelfde seizoen toch? Niet dat de serie stopt en verder gaat met het volgende seizoen?Ā 

@Bart_ZĀ  Ja, het gaat om een serie van hetzelfde seizoen.

Het ging erover een paar pagina's terug. Maar de reactieĀ van het tv-team toen was dat een serie altijd te zien was bij ā€œGeplande Opnames". Ik heb toen al bij @Erik_Ā  aangegeven dat dat gewoon niet juist is.

Maar eigenlijk is mijn bovenstaande post nieuwe feedback die ik volgens mij niet eerder gedeeld heb. Als het bovenstaande aan de hand is, dan is het niet mogelijk om het opnemen van een serie te stoppen.

Reputatie 7
Badge +7

@Bart_ZĀ Heb 'm gevonden:Ā https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/updates-interactieve-tv-ontvangers-2022-555963/index18.html?postid=1512829#post1512829

Reputatie 7
Badge +17

@Katana321Ā Thanks. Ik heb Erik gevraagd om hier vanmiddag naar te kijken.Ā šŸ˜Š

Reputatie 7
Badge +9

Daarnaast, als je eco-stand gebruikt zal de energiebesparing in Wh een seconde langer in beeld zijn bij het opstarten.Ā 

Even voor mijn info, betekend dit ook dat het opstarten uit eco stand weer een seconde langer duurt door deze wijziging? Vind het hele wake-up proces al een tijd rovende. Het is namelijk sneller om de ontvanger helemaal uit te zetten en weer aan te zetten (5202).

@ChrizzieyĀ @Bart_ZĀ Vrienden, we hebben het hier over een secondeā€¦Ā šŸ˜

Piet.

Reputatie 7
Badge +16

Daarnaast, als je eco-stand gebruikt zal de energiebesparing in Wh een seconde langer in beeld zijn bij het opstarten.Ā 

@ChrizzieyĀ @Bart_ZĀ Vrienden, we hebben het hier over een secondeā€¦Ā šŸ˜

Piet.

Ja snap ik, maar elke keer een seconde telt ook op. En het duurt al met al al zo lang.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat Erik heef veel feedback van je heeft gedeeldĀ @Katana321, maar volgens mij omvat deze het niet. Van wanneer was dit gesprek ongeveer?Ā Ā EnĀ het gaan dan wel gewoon over de serie van hetzelfde seizoen toch? Niet dat de serie stopt en verder gaat met het volgende seizoen?Ā 

@Bart_ZĀ  Ja, het gaat om een serie van hetzelfde seizoen.

Het ging erover een paar pagina's terug. Maar de reactieĀ van het tv-team toen was dat een serie altijd te zien was bij ā€œGeplande Opnames". Ik heb toen al bijĀ @Erik_Ā  aangegeven dat dat gewoon niet juist is.

Maar eigenlijk is mijn bovenstaande post nieuwe feedback die ik volgens mij niet eerder gedeeld heb. Als het bovenstaande aan de hand is, dan is het niet mogelijk om het opnemen van een serie te stoppen.

Heb ik gedeeld, maar het tv team heeft het de laatste tijd wat druk met de verdere voorbereidingen op de tv ontvanger test. Dus hun reactiesnelheid richting ons over feedback is aan de lage kant op het moment. Ik neem het deze week nog een keer mee.

Ā 

Daarnaast, als je eco-stand gebruikt zal de energiebesparing in Wh een seconde langer in beeld zijn bij het opstarten.Ā 

@ChrizzieyĀ @Bart_ZĀ Vrienden, we hebben het hier over een secondeā€¦Ā šŸ˜

Piet.

Ja snap ik, maar elke keer een seconde telt ook op. En het duurt al met al al zo lang.

Volgens mij gaat dit om het weergeven en heeft dit niet invloed op het opstartproces als geheel. Maar vraag ik even na.

Reputatie 1

Is hier al besproken dat wanneer je een serie opname lijst hebt, dat als je naar de oudste uitzending wilt je niet meer met de knop omhoog kan om onderaan te beginnen. Maar door je hele lijst moet heenscrollen?

Is dit een bewuste actie geweest en gaat dit weer terug veranderd worden?

Reputatie 7
Badge +20

Staat op de radar bij de ontwikkelaarsĀ @rboevink. Dat is echter voor nu wel het enige wat ik erover kan zeggen.Ā 

Reputatie 1

Staat op de radar bij de ontwikkelaarsĀ @rboevink. Dat is echter voor nu wel het enige wat ik erover kan zeggen.Ā 

Dat is al heel wat :) Tnx voor het snelle antwoord

Reputatie 7
Badge +30

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹Interactieve TV Update juniĀ 2022 #2

HTMLĀ 5.146.205

Deze is succesvol afgerondĀ šŸ‘šŸ» Ik plaats later vanochtend info over de nieuwe update.

Vanochtend, @Erik_Ā šŸ˜?

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update juli 2022 #1

HTMLĀ 5.146.209

Ā 

Wat zit er in?

Eigenlijk niets dat jullie zullen merken. Deze bestaat voornamelijk uit onder water voorbereiding op latere updates. Het enige wat je wel zou kunnen zien is paar tekstuele veranderingen onder Instellingen > Informatie.Ā 

Ā 

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 28Ā juni &Ā 1 juli
  • Uitrol: 5 & 7 juli

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Vanochtend,Ā @Erik_Ā šŸ˜?

't was even druk elders op het forumĀ šŸ˜

Reputatie 2

Sinds een paar dagen zijn er dingen verandert in mijn opnames.Ā 
eerder kon je in een opgenomen serie naar de oudste aflevering scrollen door op het pijltje naar boven te drukken, dat werkt niet meer, nu moet je de hele serie naar beneden door scrollen, niet handig.

ook bij het verwijderen moet je nu goed opletten, als je zojuistĀ een aflevering hebt gekeken, en die dan dus gaat verwijderen, moet je goed opletten als je de volgende aflevering direct erna gaat kijken, want dan staat de cursor nog op het middelste blokje, verwijderen, en niet meer zoals eerst, op het linkse blokje afspelen. Je moet dus donders goed opletten dat je niet ongemerkt op ok drukt, want dan heb je dus je volgende opname zomaar gewist zonder dat je hem bekeken hebt! Echt niet handig!

ben dus niet heel blij met deze ā€˜verbeteringenā€™Ā 


Ā 

nou, het is me dus weer overkomen dat ik een aflevering per ongeluk heb gewist! Ik had van een serie de oudste gekeken, die verwijderd, en daarna ging ik de volgende kijken, maar omdat de cursor nu in het middelste vakje (verwijderen) blijft staan, en na het wissen niet weer op het eerste vakje (afspelen) komt, denk je dat je de volgende aflevering gaat kijken, maar wis je hem dus per ongeluk! En voor je dat gezien hebt, is het al gebeurt omdat het zoā€™n gewoonte is omdat dat altijd zo werkte. Ik baal hier echt van!Ā 

Reputatie 2

Is hier al besproken dat wanneer je een serie opname lijst hebt, dat als je naar de oudste uitzending wilt je niet meer met de knop omhoog kan om onderaan te beginnen. Maar door je hele lijst moet heenscrollen?

Is dit een bewuste actie geweest en gaat dit weer terug veranderd worden?

Ja, irritant hĆØ!! Ik ben daar ook niet blij mee.

Reputatie 7
Badge +7

Is hier al besproken dat wanneer je een serie opname lijst hebt, dat als je naar de oudste uitzending wilt je niet meer met de knop omhoog kan om onderaan te beginnen. Maar door je hele lijst moet heenscrollen?

Is dit een bewuste actie geweest en gaat dit weer terug veranderd worden?

Ja, irritant hĆØ!! Ik ben daar ook niet blij mee.

Ik vind dat juist wel fijn. Want omdat ik altijd de oudste aflevering wil afspelen, houd ik nu pijl-omlaag ingedrukt en dan weet ik zeker dat ik danĀ de oudste aflevering te pakken heb. Voorheen moest ik altijd toch wel opletten dat ik niet per ongeluk de nieuwste aflevering had...

Reputatie 3
Badge +2

@Erik_ Mag ik even een opmerking maken over het volgende, het heeft niets te doen met de ontvangers, maar meer met het het overzicht van updates.

Als ik druk op de volgende link: Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updates
Dit is in het start bericht kom ik op een overzichtspagina uit, helemaal top, alleen na maart dit jaar zijn de updates niet meer bijgehouden hierop.

Dat is het vorige oude topic @MandersOnlineĀ .

De link kan dan dus beter zijnĀ 

Klik hier voor de oude updates 2020 tot maart 2022

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_Mag ik even een opmerking maken over het volgende, het heeft niets te doen met de ontvangers, maar meer met het het overzicht van updates.

Als ik druk op de volgende link: Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updates
Dit is in het start bericht kom ik op een overzichtspagina uit, helemaal top, alleen na maart dit jaar zijn de updates niet meer bijgehouden hierop.

Je hebt gelijk, @MandersOnline. Ik probeer die altijd gelijk bij te werken zodra er weer een update is afgerond. Maar dat schiet er, zoals je merkt, ook wel bij in. Gelukkig zijn de updates ook in dit topic terug te vinden. Maar voor het overzicht is het wel zo fijn als het andere topic ook up to date blijft. 'k Zet hem in m'n planning voor deze weekĀ šŸ‘šŸ»

Is het mogelijk om bij de opname pagina's de volgende teksten te plaatsen voor de opnamelijst waar nu alleen 1/1 (of meer opnames). Dan kun je sneller een opname terugvinden als je meer opnames hebt en je weer waar die ongeveer stond.

Ā 

Op de opgenomen programma's

Opname 1 van 1,Ā pagina 1 van 1

Ā 

Op de geplande programma's

Geplande opname 1 van 1,Ā pagina 1 van 1

Reputatie 7
Badge +20

Is het mogelijk om bij de opname pagina's de volgende teksten te plaatsen voor de opnamelijst waar nu alleen 1/1 (of meer opnames). Dan kun je sneller een opname terugvinden als je meer opnames hebt en je weer waar die ongeveer stond.

Ā 

Op de opgenomen programma's

Opname 1 van 1,Ā pagina 1 van 1

Ā 

Op de geplande programma's

Geplande opname 1 van 1,Ā pagina 1 van 1

Ā 

Wat bedoel je?

Bij bijvoorbeeld 10 opnames met 2 pagina's opname 8 pag 2 of zo?

Bij 1 opname zie ik geen probleem, of zie ik het verkeert?Ā šŸ˜‰

Ā 

Ik mis vooral dat je niet meer omhoog kan gaan, om de eerst opgenomen opname te zien.Ā