Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

@Katana321Ā  @Erik_ Was wat optimistisch met de nummering, of hij heeft grote vingers, de 4 en 5 zitten naast elkaar.šŸ˜šŸ˜šŸ˜œšŸ˜œšŸ˜œ

Reputatie 7
Badge +7

@Katana321Ā Ā @Erik_ Was wat optimistisch met de nummering, of hij heeft grote vingers, de 4 en 5 zitten naast elkaar.šŸ˜šŸ˜šŸ˜œšŸ˜œšŸ˜œ

@Doornekamp33Ā 
OfĀ @Erik_Ā  zat te multitaskenā€¦Ā šŸ˜šŸ˜šŸ˜

Reputatie 7
Badge +17

@Doornekamp33,Ā @Katana321Ā ik zal even om een update vragen.Ā 

Ā 

Admin edit: update gevonden. Antwoord aangepast.Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update augustusĀ 2022

HTML 5.149.204

Deze uitrol is volgens plan afgerond.

Ā 

En, betreffende de nummering, volgens de informatie die ik kreeg is het echt 159. Maar, als jullie 149 zien op tv, dan zal daarin al een foutje hebben gezeten :D

Ā 

Ik markeer de NMC update weer als antwoord aangezien die nog niet voltooid is.

Ik zie ook ....149....staan

Reputatie 7
Badge +9

Ik ziet ook 5.149.204

Reputatie 7
Badge +30

Dank! Dan zat de typefout inderdaad al in de mail die ik kreegĀ šŸ‘šŸ»

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update juli 2022 #2

NMC 8.1.143_1

Ā 

Wat zit er in?

Weinig dat jullie zullen merken. Ik heb het al wel eens eerder genoemd, we zijn ten tijde van het nieuwe menu ook overgegaan op een ander tv platform (software). Maar, er zijn nog wat modules die nog wel op het oude systeem draaien. En die zijn we ook stap voor stap aan het overzetten naar het nieuwe platform. Deze update is er dan ook een waarbij we weer een module activeren op het nieuwe platform. Als klant merk je daar niets van. Wij echter wel. Dus doen we deze uitrol op een iets andere manier dan normaal. We hebben een planning voor de uitrol, maar die staat nog niet vast.Ā 

Komende nacht (18 op 19 juli) doen we de eerste testgroep. Daarna kijken we wat het effect is daarvan op onze systemen. Daarna bepalen we of de volgende testgroep op de geplande datum gaat of dat we nog dingen willen tweaken. En na die tweede testgroep wordt bepaald of de volledig uitrol ook volgens de planning gaat of dat we daar ook nog wat aan willen doen. Dus, daarom hieronder nog maar Ć©Ć©n datum.

Ā 

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 19 juli
  • Uitrol: nader te bepalen

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Ā 

Update hierover. De testgroep van de 19e is goed gegaan. Maar, zoals jullie wellicht gemerkt hebben, hadden we op de 21Ā een storing met onze tv dienst. Die storing hadĀ niets te maken met deze update. Maar, omdat het weekend voor de deur stond is toen wel besloten om de testgroep terug te draaien. Er wordt nu gekeken naar wanneer er ruimte is om opnieuw te beginnen met deze uitrol. Ik pas de data in het gemarkeerde antwoord even aan.

Ā 

En nieuwe update hierover. vannacht van 28 op 29 juli, gaan we de eerste testgroep opnieuw doen. Daarna worden aanvullende datums bepaald. Ik pas het gemarkeerde antwoord weer aan.

Ā 

De tweede testgroep van deze update is inmiddels ook geweest. Ik heb (nog) geen data voor verdere uitrol, daar kom ik op terug. Of je merkt het vanzelf dat je versienummer hoger is geworden. Er zit in deze update ook verder niets wat je als klant actief merkt.Ā 

Ā 

De verdere uitrol van deze update zal gaan plaatsvinden vanaf 29 augustus (dus dat is komende nacht) t/m 20 september. We doen hem wat langzamer dan normaal omdat het dus samenhangt met wijzigingen aan het platform, en die doen we kalm aan. Dus deze uitrol gaat ook kalm aan mee. Ik pas het gemarkeerde antwoord even aan.

Update succesvol verwerkt vandaag.

Ā 

Reputatie 7
Badge +9

Ook hier update succesvol verwerkt. Op 1uur Op 29 -8-2022.

Goedenavond,Ā 

Op mijn Motorola kastjes lukt het updaten niet.

Elke keer na de opstart staat er dat er een update beschikbaar. Dit lijkt in een loop door te gaan tenzij ik aangeef dat ik de update wil uitstellenā€¦

Is dit bekend?

Reputatie 7
Badge +9

Goedeavond beste weleybakker u kunt die Motorola omruilen voor een nieuwe decoder de Motorola zijn afgeschreven dus belt 0800 0402 gratis kpn gratis voor omruilen. šŸ˜€šŸ‘šŸ‘

Goedeavond beste weleybakker u kunt die Motorola omruilen voor een nieuwe decoder de Motorola zijn afgeschreven dus belt 0800 0402 gratis kpn gratis voor omruilen. šŸ˜€šŸ‘šŸ‘

Ā 

Geen idee waarom ik Motorola zei maar het is een Arcadyan HMB2260.Ā 

Reputatie 7
Badge +9

Heeft u die decoder HMB2260 ook al een Reset gegeven frisse Reset dat wil nog wel eens helpenšŸ˜‰.nee dat is niet bekend maar probeer die frisse Reset maar eensĀ 

Heeft u die decoder HMB2260 ook al een Reset gegeven frisse Reset dat wil nog wel eens helpenšŸ˜‰

Heb ik al 2x gedaan. Ik krijg alleen beeld op 1,2,3. Rest is zwart. Zal wel even bellen

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier.

Ook al vinden jullie dit geen update, het is ondertussen hoogste tijd om het een keer uit te voeren.

HD glas vanaf 1 en meteen alle HD kanalen in de originele stream.

Zoals in het topic vermeld, heeft het zelfs heel erg veel voordelen voor KPN zelf.šŸ˜‰

Ā 

Voor mij en velen anderen is dit de super update waar we echt op wachten.

Alvast onze hartelijke dank.

Ā 

Anno 2022 mag dit compleet geen probleem meer zijn.Ā šŸ˜‰šŸ˜Š

Reputatie 7
Badge +22

Zie hier.

Ook al vinden jullie dit geen update, het is ondertussen hoogste tijd om het een keer uit te voeren.

HD glas vanaf 1 en meteen alle HD kanalen in de originele stream.

Zoals in het topic vermeld, heeft het zelfs heel erg veel voordelen voor KPN zelf.šŸ˜‰

Ā 

Voor mij en velen anderen is dit de super update waar we echt op wachten.

Alvast onze hartelijke dank.

Ā 

Anno 2022 mag dit compleet geen probleem meer zijn.Ā šŸ˜‰šŸ˜Š

@joop2011Ā Helaas gaat dat niet gebeuren:

KPN Interactieve TV: HD Glas voorlopig niet op 1, maar wel meer HD en 4K

Reputatie 7

Je moet niet alles geloven wat TotaalTV schrijft.

Ik zal blijven strijden voor HD-"Glas"-op-1 of in ieder geval de functionaliteit dat opnames van HD-"Glas" zenders (in HD formaat) via de apps en site teruggekeken kunnen worden want dat is voor mij het echte probleem.

Reputatie 4
Badge +2

Totaal TV brengt tegenwoordig al vaak halve artikelen.Ā 

Dus hier maar doorvragen.Ā 

Iemand tipje van deĀ  sluier welke 4K uitbreidingen er aan zouden komen?Ā 

Denk zelf dat het mischien wel weer een tijdelijk kanaal gaat worden ivm de komende WK voetbal? Dan wel graag het complete UHD aanbod, dus inclusief HLG en MET Dolby Atmos ondersteuning.Ā  Het extra geluids beleving geeft je dan toch een veel betere ervaring, of je midden in het stadion tussen de andere supporters zelf zit.Ā 

Trouwens sport in UHD genoeg, KPN zou gewoon Eurosport UHDĀ  kanaal in hun betaalmarkt 4K erbij kunnen zetten. Dit is een veel interresante zender dan bijvoorbeeld de huidige muziek clips in grotendeels opgeschaalde kwaliteit van Xite 4K.Ā 

Ā 

Reputatie 7

Iemand tipje van deĀ  sluier welke 4K uitbreidingen er aan zouden komen?Ā 

Ik verwacht voorlopig helemaal niets t.a.v. 4K uitbreidingen.

Reputatie 7
Badge +7

Mijn 5202 ā€œonthieldā€ de afgelopen dagen niet meer het punt waar we een opname stopten. Als we dan op een later moment de opname vanaf dat punt verder wilden kijken, begon deĀ 5202 de opname doodleuk vanaf het begin. Heb daarom op de 5202 gisteravond de software opnieuw geĆÆnstalleerd.

Waar in het verleden deze actie altijd in 2 minuten afgerond was, duurde dit nu heel erg lang, ongeveer 20 minuten. In 1e installatie leek het zoals gebruikelijk heel snel te gaan. Maar vervolgens ging ie ā€œbijgewerkte softwareā€ downloaden en installeren. Iets wat ik herkende van de invoering van ā€œhet nieuwe menu". Ik dacht eigenlijk dat dat verleden tijd was en daarom was ik gisteren verrast dat dit opnieuw voorbij kwam. Iemand een idee waarom dit nu ineens weer is?

Reputatie 3
Badge +1

Interactieve TV Update juli 2022 #2

NMC 8.1.143_1

Ā 

Wat zit er in?

Weinig dat jullie zullen merken. Ik heb het al wel eens eerder genoemd, we zijn ten tijde van het nieuwe menu ook overgegaan op een ander tv platform (software).

Mag je vertellen welk platform? Leverancier? Ik meen te weten dat het Accenture was. Wat, wie is het geworden? En als ik in het menu aws.kpn.com zie staan, betekent dat Amazon Web Services?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Reacher! De check voor het DRM gedeelte vond nog plaats via een ouder platform. Dat stukje is nu ook verplaatst naar inderdaad Accenture (AVS6)

Reputatie 3
Badge +1

GoedemorgenĀ @Reacher! De check voor het DRM gedeelte vond nog plaats via een ouder platform. Dat stukje is nu ook verplaatst naar inderdaad Accenture (AVS6)

Dank!Ā En als ik in het menu aws.kpn.com zie staan, betekent dat Amazon Web Services?

Reputatie 7

GoedemorgenĀ @Reacher! De check voor het DRM gedeelte vond nog plaats via een ouder platform. Dat stukje is nu ook verplaatst naar inderdaad Accenture (AVS6)

Dank!Ā En als ik in het menu aws.kpn.com zie staan, betekent dat Amazon Web Services?

Dat staat inderdaad voor Amazon Web Services. KPN doet veel met AWS.